شناسه خبر : 36022
سه شنبه 23 تير 1394 , 12:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیل عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان ازمقطع کنونی مذاکرات هسته ای

عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و نماینده ایثارگرمجلس صبح امروز درنطق میان دستور خود ابعاد مختلف اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای از سوی مذاکره کنندگان ایران وغرب و اقدامات بعدی را تشریح کرد.

فاش نیوز -  عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و نماینده ایثارگرمجلس صبح امروز درنطق میان دستور خود ابعاد مختلف اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای از سوی مذاکره کنندگان ایران وغرب و اقدامات بعدی را تشریح کرد.
علیرضا زاکانی با تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: جمع‌ بندی اولیه مذاکرات باید به تصویب شورایعالی امنیت ملی برسد/برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط می‌دهد.

خبرگزاری فارس: جمع‌بندی اولیه مذاکرات باید به تصویب شورایعالی امنیت ملی برسد/برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط می‌دهد/تقدیر از تیم مذاکره‌کننده

 

علیرضا زاکانی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (23 تیر 94) با بیان اینکه موضوع تفاهم هسته‌ای وارد مرحله حساسی شده و از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت:‌ در این مراحل حساس باید برای تأمین منافع ملی در کشور اقدامی یکپارچه و منسجم داشت. تشتت و دو قطبی با هر بهانه‌ای در کشور غلط و بر خلاف منافع ملی است.

وی افزود: ‌این برای ما یک افتخار است که قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا قدر و منزلت ایران اسلامی را اندکی درک کردند. باید به ایستادگی ملت رشید ایران در 37 سال اخیر افتخار کرد و باید قدر دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای علی‌الخصوص شهدای بزرگوار هسته‌ای را پاس داشت. باید به تیم‌های مذاکره کننده قبلی و به ویژه فعلی خداقوت گفت و باید به واسطه داشتن رهبر بصیر و آگاهی که این مسیر را هدایت کرد تا به همچنین نقطه‌ای رسید خدا را شکر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسیری که در بحث هسته‌ای بناست دنبال شود این است که جمع‌بندی اولیه به مراکز کشورها برود و این جمع‌بندی اولیه به مدت 15 روز توسط شورای عالی امنیت ملی در ایران مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که این جمع‌بندی رأی مثبت شورای عالی امنیت ملی را در پی داشته باشد موضوع پس از 15 روز به 6 کشور ارائه خواهد شد و اگر آنها بهانه‌جویی نکنند منجر به توافق می‌شود و شورای امنیت سازمان ملل در این زمان قطعنامه‌ای را صادر و طی 3 ماه زمان‌بندی متناظر اقدامات ما و طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

زاکانی اضافه کرد: اما اگر شورای عالی امنیت ملی این جمع‌بندی را خلاف منافع ملی دانست به تبع به آن رأی نخواهد داد و تا زمانی که این اشکالات وجود داشته باشد ما توافقی نخواهیم داشت. همه باید ببینیم که ایران اسلامی زیر هیچ توافق بدی را امضا نخواهد کرد.

وی افزود:‌ کنگره آمریکا از فردا به مدت 82 روز فرصت دارد تا متن جمع‌بندی شده را بررسی کند و دولت آمریکا باید بداند که مجلس شورای اسلامی با همه ظرفیت‌های خود از منافع ملی صیانت خواهد کرد و تودهنی محکمی به آمریکا و اذنابش خواهد زد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون همه کسانی که به تأیید یا نقد مذاکرات پرداخته‌ و به ویژه نقادان که به تیم مذاکره‌کننده کمک کردند تا راه را برای آنها روشن‌تر سازد باید مورد تقدیر قرار گیرند اما از این پس در صورت توافق دو گروه هستند که آفت این مسیرند. گروه اول کسانی هستند که دعوت به جشن زودرس می‌کنند. ما نفی جشن نمی‌کنیم اما دعوت به جشن زودرس فعلا معنایی ندارد. لذا از کسانی که در این مسیر تبلیغ و تهییج می‌کنند می‌خواهم کمی به نتایج عمل خود دقت کنند.

زاکانی اضافه کرد: برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط می‌دهد و او را امیدوار می‌‌کند که این بر خلاف منافع ملی و خواست آمریکاست و دیگر اینکه این کار در جامعه انتظار ایجاد می‌کند. برخی‌ها می‌خواهند دست شورای عالی امنیت ملی را ببندند که این کار غلط و خواست آمریکاست.

وی ادامه داد: این کار در جامعه دوقطبی ایجاد می‌کند. این باید از طرف همه گروه‌ها رد شود و دیگر اینکه منافع گروهی و حزبی را مقدم بر منافع ملی می‌داند. ما تاکنون ضربات سختی از این نوع نگاه جناحی خوردیم. موضوعات ملی را نباید جناحی کرد و نکته دیگر این است که با سطحی‌نگری و خلاف عقلانیت عمل کردن مسیر آینده را دشوار می‌کند. لااقل در این زمینه از دشمنان‌مان درس بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گروه دوم کسانی هستند که بعد از توافق و بعد از افق روشن پیش رو دستاوردهای توافق را نفی کنند که این اقدام نادیده گرفتن منزلت ایران و نتیجه صبوری ملت ایران و نادیده گرفتن نتایج دستاوردهای دانشمندان، شهدا و مذاکره کنندگان است و به معنای نادیده گرفتن نتایج تدابیر رهبری معظم انقلاب است که همه این نادیده گرفتن‌ها ناسپاسی است.

زاکانی اضافه کرد: همچنین این اقدام در واقع به معنای نادیده گرفتن مصالح کشور،‌منافع ملی و نداشتن و عدم دریافت صحیح پیام نرمش قهرمانانه است. همچنین اقدام به معنای ندیدن همه توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف اعم از هسته‌ای و غیره است.

وی ادامه داد: این اقدام دوقطبی کردن جامعه و مأیوس کردن مردم را در پی دارد و در واقع ناسپاسی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت:‌ما امیدواریم توافق خوبی صورت پذیرد اما راه درست این است که ما بر منافع ملی خود ایستادگی کنیم،‌پیگیری و بررسی دقیق در شورای عالی امنیت ملی را داشته باشیم. اگر به نتیجه‌ای رسیدیم که ان‌شاءالله خواهیم رسید آن وقت زمان شکر به درگاه الهی و جشن افتخار کردن است.

به نقل ازفارس

اینستاگرام
برای ما اجرای تعهدات متقابل آنها باید مهم تر از خود توافق باشد چرا که آنها به این توافق بیشتر احتیاج داشتند ولی احتیاج واقعی ما توافق نیست بلکه بازوئی قوی و بین المللی برای مجبور کردن آمریکاست تا تحریم ها را بردارد در صورتی که بخواهد مثل همیشه دبه کنند و ما به مسئولین خسته نباشین میگیم خدا خیرشون بده انشالله که مجبورشون کنند تا تحریم ها را بردارن
من جانباز 70 درصد هستم. اکنون توافق انجام شده وقتی که متن توافق را مرور کردم دیدم که امتیازهایی داده ایم و امتیازهایی گرفته ایم. مرور می کنم گذشته را می بینم که احمدی نژاد بی محابا دنیا را مقابل ما قرار داد و طوری منزوی شدیم که اسرائیل با دمش گردو می شکست. اکنون با این هم تبلیغ احمدی نژاد بر این که انقلاب 57 را زنده کرده و پاک دسترین دولت است توسط قوه قضائیه که هم جناح خودش است رفته رفته اختلاس ها و بی قانونی های او نمایان می شود. ما هشت سال هزینه دادیم. نفتمان را بابک زنجانی فروخت. بیت المالمان دست خاوری و بقایی و مرتضوی و رحیمی و ... افتاد. تحریم شدیم و گفتیم نعمت است اکنون تو را به خون شهدا چند نفر سیاسی مانند زاکانی و کوثری و بیرانوند و فدایی و ... را نماینده ایثارگران معرفی نکنید. تا مقابل ملت موضع گیری کنند و ایثارگران را بدنام کنند. ما امروز یک تنه در مقبل 6 کشور( نماینده حکومت های جهان) تقریباً بازی را از باخت خودمان به مساوی تبدیل کردیم و این چیز کمی نیت. چرا از توافق اسرائیل و عربستان و جمهوری خواهان و یهوی های آمریکا و سایر حکومت های شیخ نشین از یک طرف و در داخل امثال کیهان و زاکانی و فدایی و احمدی نژاد و مشایی و کوثری و رسایی و ... ناراحتند و پریشان. این نشانه چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جانباز عزیز احسنت به کلامت
اما افسوس که ما تا سرمان به سنگ نخوره تصمیم درست رو نمیگیریم به صرف اینکه آقای احمدی نژاد توی مناظره ها خوب رقیباش رو تخریب میکرد خیلی ها گفتند احسنت و رای دادند به ایشون حالا همان دوستان هرجا میشینند میگند ما رای ندادیم . تا زمانی که مردم عزیز تفکرات کوچه بازی داشته باشند وضع همین است وباید بعد ضرر افسوس گذشته را بخوریم . شنیدید میگنیک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بیشتر ارزش دارد واقعا همین است . امید که ما منبعداین اول فکر کنیم بعد عبادت .
سلام
برادرعزيز مذاكره با فريبكاران غربي يك معامله نابرابر است كه بايد چيز دندان گيري داشته باشي تا آنان وسوسه شوند وبه پاي ميز مذاكره بيايند درهمان دولت اول احمدي نژاد كه متاسفانه در دوره بعد به نحراف كشيده شد با شكست تعليق و حركت شتابان پيشرفت هسته اي به جايي رسيد كه حتي غني سازي بيست درصد را هم درناباوري غربي ها به انجام رسانديم و آن ها درهمان دوره به اين نتيجه رسيده بودند كه ايران به نقطه غيرقابل بازگشت رسيده است وچاره اي جز مذاكره ندارند اما بعد از قضاياي فتنه ٨٨ دشمنان اميدوارشده وبه طمع افتادند و مدتي پا پس كشيدند اين مطلب را اگرمروري به اخبار قبل از فتنه داشته باشيم به عينه مي بينيم.
انان با گراي فتنه گران تحريم ها را تشديدكردند ولي چون نتيجه نگرفتند به اين نتيجه رسيدند كه تنها را مذاكره است. بعد از لوزان بود كه رهبري فاش كردند اوباما يك سال قبل از اين دولت و درسال آخردولت احمدي نژاد از طريق سلطان عمان به ايشان پيام داده كه ما حق غني سازي شما را به رسميت مي شناسيم وحاضريم براي توافق مذاكره كنيم. پس به فرموده رهبري كه چند روز قبل درديدارهيئت دولت خطاب به آنان گفتند نبايد نسبت به مسئولان قبل از خودتان با بي انصافي قضاوت كنيد وحرف بزنيد ما هم نبايد زحمات تعيين كننده دولت قبل را ناديده بگيريم چرا كه اگر دارائي هاي كسب شده درآن زمان نبود درمذاكرات كه محل بده بستان است ما چه داشتيم كه با آنان چانه زني كنيم. اين دولت اگرهم درمذاكرات نتيجه قابل قبولي كسب كند وگلي زده باشد پاس گل را قبلي ها داده ند. اين درحالي است كه افتخاراصلي متعلق به ايستادگي ملت با هدايت هاي رهبري نظام است. البته دراين ميان پشتيباني هاي غير مستقيم كساني دلواپس و منتقد بودند را نبايد ناديده گرفت همين انتقادها ودلواپسي ها بود كه ما را از ژنو ولوزان به وين رهنمون ساخت. برعكس كساني كه با اشتياق نشان دادن به سازش به هرقيمت دل خودي ها را خالي مي كردند ودشمن را در زورگوئي جري تر مي كردند دانسته يا ندانسته مرتكب خيانت شدند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi