شناسه خبر : 36100
دوشنبه 29 تير 1394 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحریم ژنرال سلیمانی ادامه دارد!

به گزارش فرهنگ نیوز؛ جان کری در دیدار با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی که به آمریکا سفر کرده است به بحث و گفتگو نشست و در حاشیه این دیدار  به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

خبرنگاری درباره علت موافقت آمریکا با توافق هسته ای ایران پرسید و گفت آیا توافق هسته ای باعث نخواهد که ژنرال سلیمانی از تحریم بیرون آید؟

قبل از آنکه وزیر خارجه عربستان به این پرسش پاسخ دهد، جان کری در پاسخ گفت: این توافق باعث نمی شود که او از مخمصه رها شود. این یک سلیمانی متفاوت است که در فهرست قرار دارد.
 
حذف نام ژنرال سلیمانی غیرقابل مذاکره است
 
یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه آمریکا، در گفت وگو با مجله آمریکایی "فارین پالیسی" گفت: موضوع حذف نام سرلشکر قاسم سلیمانی از فهرست سیاه سازمان ملل، مساله ای غیرقابل مذاکره است.

در این میان، وبگاه کُردی "رووداو" نیز نوشت: آمریکا، علیرغم امضای توافقنامه هسته ای با ایران، نام سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را از فهرست سیاه حذف نخواهد کرد.

به نوشته این وبگاه، نام قاسم سلیمانی، از هشت سال پیش در فهرست افرادی درج شده است که مشمول تحریم های بین المللی است.

این اظهارنظرها پس از آن ایراد شد که برخی رسانه ها نوشتند که نام قاسم سلیمانی از فهرست سیاه حذف خواهد شد. اما مسئولان آمریکایی با رد این گمانه زنی ها توضیح دادند که دو نفر به این نام وجود دارند که یکی فرمانده سپاه قدس است و دیگری رئیس واحد عملیات استخراج اورانیوم از معدن ساغند است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi