شناسه خبر : 36159
سه شنبه 30 تير 1394 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای قانون جامع از توهم تا واقعیت(۱۰)

درباره گروه‌بند الف در مقاله قبلی، یعنی حقوق و مزایای پرسنل وظیفه، اقداماتی صورت گرفته که حقوق این افراد را تضییع کرده است.

یوسف مجتهد - درباره گروه‌بند الف در مقاله قبلی، یعنی حقوق و مزایای پرسنل وظیفه، اقداماتی صورت گرفته که حقوق این افراد را تضییع کرده است.

به این نکته باید به‌عنوان یک قاعده کلی حسب قوانین توجه داشته باشیم که اگر کارکنان نیروهای مسلح با هر وضعیت استخدامی قبل از مجروحیت و شهادت اعم از کادر ثابت، پیمانی، وظیفه و بسیجی مشغول خدمت بوده‌اند، پس از مجروحیت و شهادت چنانچه مشمول قانون حالت اشتغال شوند وضعیت یکسانی خواهند داشت و وضعیت استخدامی آنان قبل از مجروحیت و شهادت ملاک عمل قرار نمی‌گیرد و همه آنها همطراز کادر ثانت نیروهای مسلح خواهند بود و احکام حقوقی آنان همانند مستخدمین مشاغل با 2 گروه بالاتر و یا عناوین مشابه صادر و براساس مقررات استخدامی ذی‌ربط با سنوات مقرر بازنشسته خواهند شد لکن آنچه درباره نیروهای وظیفه اتفاق افتاده اینگونه نیست. حال که مقرر شده است حقوق حالت اشتغال وظیفه نیروهای مسلح طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح صادر و توسط بنیاد پرداخت شود، لازم است اقدامات دستگاه‌های متولی در نیروهای مسلح و بنیاد شهید برابر قانون باشد تا حقوق تضییع شده پرسنل وظیفه اعاده و تأمین شود. البته در قوانین گذشته نیز حقوق این افراد باید برابر کادر ثابت نیروهای مسلح پرداخت می‌شد که از اجرای این قانون تخطی شده است. اکنون حقوق نیروهای وظیفه به‌ویژه پرسنل وظیفه ارتش توسط سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

قبل از تصویب قانون حالت اشتغال در مجلس شورای اسلامی (30/6/72) تمامی نیروهایی که در مناطق عملیاتی مجروح می‌شدند برابر قوانین نیروهای مسلح مشمول بندهای الف، ب و ج در نیروهای مسلح شده و برای دریافت حقوق وظیفه به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح معرفی و حقوق وظیفه آنان از آن طریق پرداخت می‌شد و هرساله برابر ضریب افزایش بازنشستگان، مستمری آنان نیز افزایش می‌یافت. برای سربازانی که از کار افتاده کلی می‌شدند و توانایی اکثر فعالیت‌های اجتماعی را نداشتند پرداخت مبلغ ناچیزی به‌عنوان مستمری عادلانه نبود. با تصویب قانون حالت اشتغال وضعیت دریافتی سایر مشمولان این قانون بهبود نسبی یافت، لکن سربازان ارتش که می‌باید پرونده حقوقی آنان از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به ارتش عودت و وضعیت درجه و رتبه آنان همطراز کادر ثابت نیروهای مسلح تطبیق پیدا می‌کرد و مستمری آنان به حقوق حالت اشتغال و همطراز کادر ثابت اصلاح می‌شد، هیچ اقدامی درباره آنان انجام نگرفت و حقوق این افراد سال‌ها تضییع شد. حال که قرار است احکام حقوقی آنان توسط نیروهای مسلح صادر و توسط بنیاد پرداخت شود، باید درجه آنان با توجه به شرایط فعلی آنها همطراز کادر ثابت نیروهای مسلح تغییر و با 2 درجه بالاتر از افراد همطراز حقوق آنان تطبیق داده شود و به بنیاد شهید جهت پرداخت حقوق معرفی شوند. مضافاً تمامی مطالبات سال‌های گذشته آنان محاسبه و توسط ارتش پرداخت شود. علاوه برآن با گذشت 30سال از تاریخ برقراری حقوق اولیه آنان در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، پاداش پایان خدمت آنها برمبنای 30‌ماه پاداش پایان خدمت و مرخصی‌های ذخیره شده محاسبه و به آنان پرداخت شود.

از نکات مهم دیگر در اجرای ماده 38و تبصره آن، پرداخت حقوق وظیفه به همه بسیجیانی است که مشمول قانون حالت اشتغال نمی‌شوند، لکن به‌دلیل مجروحیت مشمول پرداخت حقوق وظیفه خواهند بود. برابر قانون، سپاه پاسداران باید نسبت به فراخوان همه نیروهای بسیجی که مشمول قانون حالت اشتغال نیستند اقدام کند.

پس از فراخوان باید آنان را به کمسیون‌های پزشکی معرفی کرده و درصورتی که مشمول حقوق وظیفه شوند، آنان را برای برقراری حقوق وظیفه به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح معرفی کند و همه مطالبات آنان را در سال‌های گذشته که به‌دلیل عدم‌اجرای قانون و کوتاهی متولیان امر برای آنان به‌وجود آمده است، پرداخت کند.

ماده 38و تبصره آن از چنان صراحتی در اجرای قانون برخوردار است که دستگاه‌های ذی‌ربط به هیچ‌وجه برای عدم‌اجرای آن بهانه‌ای نخواهند داشت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
همه ول معطليم.
ما که زندگیمان سوخت , حقوق ما را کامل ندادند و حق ما را خوردند
امیدوارم خدا آن دنیا در آتش خشم و غضب الهی آنانی که کوتاهی کردند و ظلم کردند را بسوزاند
هیچ امیدی به اینده ندارم کاری نخواهند کرد فقط هی قانون میگذارند و اجرا نمیشود و هی مصاحیه و تعریف و تمجید ما که خسته شدیم عجیب است آنان هنوز خسته نشدند !
سلام هرچند که دوست وهمسنگر عزیز ما جناب اقای مجتهد صادقانه دردها ورنجهای قشر ایثارگر رو منعکس میکنه اما واقعیت این که تا هزار هم اگر این مطالب بره اتفاق خاصی نمیافته دیگه ایثارگران هم دلو دماغ انچنانی برای پیگیری مطا لبات قانونیشون ندارند
باسلام اقای مجتهددرسازمان ارتش چراحقوق سربازان ازاده وظیفه برحسب سنوات اسارت ومدرک تحصیلی نیست ازاده 10ساله باازاده 2ساله دریافتشان یکی هست ایاان ازاده ای که 10سال درعراق اسیربوده نبایدحقوق بیشتری دریافت کندیاازاده مجروح باازاده سالم نبایدفرقی باشدچرادرقانون ارتش ماعدالت رعایت نمی شودیاچراحقوق زمان اسارت بازمان جبهه فرق نمی کندیااگرمابازنشسته ارتش هستیم پس پاداش پایان خدمت دریافت نکردیم بهرحال اگرشخصی ازمسئولین اضافه کاربیشتری دارددریافتی اوباان شخصی که اضافه کارکمتردارددریافتی انهابرابرهست ایادرسازمان تامین اجتماعی پرداختهابرحسب سابقه کارشان نیست چه کسی بایدجوابگوباشدایازندانیان سیاسی زمان شاه ازنظرامتیازوامکانات برابرهستندایانمایندگان مجلس باسابقه نمایندگی بیشترباکمترمساوی هستندفقط درنیروهای مسلح مستمری سربازان وظیفه جنگ یکی هست ازدولت تدبیروامیدخواهش داریم حداقل عدل وعدالت رارعایت کنددولت قبل که فقط شعارمیدادودم ازعدل وعدالت حکومت مولاعلی میزدولی ازاجرای ان خبری نبودالبته اگردولت بودجه نداردحرفی نیست ولی شعارندهدوجلوی اختلاس هاورانت وزمین خواری وقاچاق کالارابگیردوازبعضی ازهزینه های بیهودصرفه نظرکندتابتوان حق رابه حق داربرساندازاده جانبازسربازوظیفه ازتهران
با سلام به مجتهد عزيز. اين قوانينيكه براى ما جانبازان تصويب شده. همش وعده سرخرمنه. به قول معروف مارو به مرگ گرفتند كه به تب راضى شويم. اگر روزى هم اين قوانين بخواد اجرا بشه. انقدر ديره. كه فكر نكنم ديگه بدرد ما بخوره. يا دردى از ما دوا كنه. به قول معروف ميشه. نيش دارو پس از مرگ سهراب. ايران تنها كشورى هست. كه قوانين در ان تصويب ميشه. ولى اجرا نميشه. فقط براى دل خوش كنكيه. خدا باعث و بانيشو نبخشه.
ایثارگر در آموزش و پرورش یعنی!!!!!!!!! در حالی که قانون جامع ایثارگران در تاریخ 91/10/2 تصویب و در تاریخ 92/01/14 با 76 ماده برای اجرا ابلاغ شد با مصاحبه هایی که مدیر کل شاهد انجام دادند 15 ماده آن باید از آن تاریخ در آموزش و پرورش اجرا می شد. اما تا حالا همه وعده ها مبنی بر اجرایی کردن این قانون سرابی بیش نبوده و در حالی که جناب آقای روحانی بارها از اجرایی شدن قانون صحبت کرده اند اما گویا مسئولان آموزش و پرورش در خوابی عمیق تشریف دارند و حاضر نیستند کوچکترین قدمی برای اجرا بردارند در صورتی که همه وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت که یکی از بزرگترین وزارتخانه ها بعد از آموزش و پرورش است تمام قانون را اجرا کرده اند. هر روز باید وعده ای تازه از مسئولان آموزش و پرورش بشنویم و 25000 هزار ایثارگر که بیشتر آن ها در پایان خدمت خود هستند باید چوب کم کاری مسئولان بی خیال را بخورند در حالی که همه واقفند حتی یک ماده از موارد فوق در آموزش و پرورش اجرا نشده است مسئولان جگونه می توانند جواب این همه ایثارگر را بدهند اگر قانون هست برای همه وزارتخانه ها باید اجرا شود بجز آموزش و پرورش! اگر واقعاً قصد اجرا ندارید جسارت داشته باشید به ایثارگران اطلاع رسانی کنید تا فکری به حال خودشان بکنند. یکی از این مواد، ماده 51 هست که همه از چند سال پیش، بجز شما اجرا کردن و ما باید باز هم مثل همیشه لمس کنیم در حقمون ظلم میشه و دادمون به جایی نمیرسه آقایان به خودتان بیاید. یک بار برای همیشه
آقای مجتهد چرا در مورد عدم اجرای ماده 51 در آموزش و پرروش بحثی نیست؟شاید ماده 51 جزء لایحه جامع خدمات نیست؟
باسلام وتبریک عید سعیدفطر وارزوی قبولی طاعات اجرای قانون یااعمال سلیقه عده ای.....؟؟؟؟؟؟موضوع ماده 59قانون جامع وحق کشی صریح جانبازان وایثارگران توسط کانونهای وکلای استانهای کشوربه بهانه های واهی مصداق ایثارگرستیزی وزیرپاگذاشتن حق ایثارگران است ..وقتی سلیقه ها جایگزین قانون مصوب مجلس میشود دیگرایثارگران جایی در این کشور ندارند چراکه قوه قضاییه تنها نظاره گر است .ماده 59 نیاز به تفسیر رای آنهم به غلط عده ای حسود ندارد چون صریح است
از همه دوستان عزیز خواهشمندم جهت وادار کردن اموزش و پرورش به اجرای ماده ۵۱ و۱۳ به کمیسیون ماده ۱۶شکایت کنند در همه مراکز استان نمایندگی دارن
با سلام سالها از حقوق وظیفه جانبازان گفته میشود پس کی؟ آیا وظیفه سپاه است یا بنیاد شهید؟
همت كنيد
اگر به دنبال احقاق حقوق قانوني خود هستيد همت كنيد و با پيگيري مجدانه از طريق مراجعه اداري به صورت فردي و جمعي به دستگاههاي متولي و از طريق طرح شكايت در كميسيون ماده 16 ، ديوان عدالت اداري و كميسيون اصل نود مجلس حقوق خود را پيگيري كنيد تا به نتيجه برسيد اگر به بنياد و سازمانهاي ذيربط فشار نياوريد اقدامي براي شما انجام نمي گيرد. لذا سعي كنيد بي خيالي را كنار بگذاريد و مصمم در پيگيري حقوق خود باشيد. مطمئن باشيد نيجه بخش خواهد بود.
فقط پيگيري و فشار؛ اليته پيگيري هم فشاري مضاعف به خود ايثارگر است.
با سلام. خدا وكيلى اگر چندتا مدير مثل يوسف مجتهد و ساقى در رعس مديريت بنياد داشتيم. انوقت ميديديد. كه چطور مشكلات جانبازان و خانواده شهدا چقدر راحت حل ميشد. و ديگر شاهد انداختن جانباز و همسر جانباز به زندان و كتك زدنشان توسط كارمندان و مديران نالايق نبوديم. حالا سوأل اينجانب از اقاى شهيدى به عنوان رئيس كل بنياد شهيد و جانبازان اين است. كه چرا از امثال يوسف مجتدها و ساقيها در مديريت بنياد استفاده نميكنى؟ تا ببينى مشكلات چقدر راحت حل ميشود؟ و اطمينان تمام جانبازان و خانواده شهدا را جلب كنى؟ و دعاى خير اين عزيزان و خانواده هايشان و رضايتشان را براى خود و خانوادهت داشته باشى؟ اگر واقعاً براى خدمت كردن و حل مشكلات اين عزيزان رئيس كل بنياد شدى؟ اين كار را هر چه زودتر انجام بده. و ثابت كن كه براى پول و مقام و سركار گذاشتن فاميل و اقوام نيامدى؟ انشاألاه كه اين كار را ميكنى و به همه جانبازان و خانواده شهدا ثابت ميكنى؟
باسلام خدمت مسولین نظام وقانون گزاران چرا بنیاد شهید وامورایثارگران رابه حال خودرها کرده اند این سازمان برای خودش قانون میزاره وباصلیقه خودش باجانبازان برخود میکنه وقوانین مصوب دولت را به هیچ حساب میکند خوش هم مجلس شده هم دولت من جانباز 50درصد ناجاهستم سال 64 سردشت درمنطقه شیمیایی الوده به مواد شیمیایی شدم چون دارای صورت سانه نبودم درکمسیون عالی پزشکی ناجا پیگیر شدم ورای الوده به شیمیایی ام تعید شد وبانامه ارسالی ازناجا به بنیادمعرفی شدم درکمسیون پزشکی براحتی تمام اسناد ومدارک موجود راقبول نکرده ومیگوید شما شیمیایی نیستی درصورتی که درناجا بابت شیمیایی درصددارم خواهش میکنم ازدولت کاراصلی بنیاد رابه انها ابلاغ کنند وتعین مصادیق جانبازی رابه نیروهای مصلح تحویل دهند بنیاد جز سنگ اندازی کاری انجام نمیدهد
با سلام ما جانبازان و آزاده ها همه در آون دنیا حسابمان را با مسولین بی کفایت تصفیه میکنیم
باسلام جانبازان عزیز حالت اشتغال بسیجی اگر یادتان باشد سال 93 مدارک برای اجرای ماده 38( همطراز کردن حقوق حالت اشتغال با شاغلین سپاه) گرفتند وسردار انصاری قول دادند از اول سال 94 اجرا میشود اما خبر نشد وتنها گزینه پیش روی ما حضور دست جمعی در بنیاد است اگر بشود یک تاریخ مشخص کنیم وبا هم در بنیاد حضور یابیم شک نکنید از همین برح 5 واریز میشود
جناب مجتهد عزیز
بنیاد اخیرا برای تایید شهید یا در حکم شهید حساب کردن جانباز 70% کالبد شکافی جسد جانباز را انجام میدهد در صورتیکه میدانیم جانباز 70% که فوت کرده یا شهید شود در حکم شهید به حساب می اید . مصوبه ان هم در سایت دولت هست
لطفا در باره این هم مطلبی بنویسید .
تشکر
سلام من فرزند شهید هستم در خصوص اجرای ماده 51 ایثارگران اموراداری اداره کل آموزش و پرورش کرمان استعلام از امور اداری وزارت خونه خواسته که عین جوابیه امور اداری و تشکیلات وزارت گفته آیین نامه های قانون مذبور از طریق بنیاد شهیدو معاونت توسعه و مدیریت وسرمایه انسانی ابلاغ گردد که تاکنون نامه های مورد نظر وصول نشده است و فعلا اظهار نظر در مورد ماده (51) قانون مذکور مقدور نمی باشد
فقط یه سوال دارم پس ارگانهای دیگه زیر نظر کی هستن دارن اجرا می کنن مثل : جهاد کشاورزی،بهداشت،خود بنیاد شهید ؟
عرض سلام محضر استاد ارجمند اقای مجتهد لطفا در خصوص ماده 190 سپاه توضیحاتی اراِِِِیه فرماید اگر اجرای شود شامل چه افرادی میشود دربعضی از وبلاگها مطالبی مینویسند ولی گنگ است
سلام ، باز هم تشکر فراوان برای جناب آقای مجتهد و مدیریت محترم فاش نیوز عرض میکنیم. همانطور که فرمودید حقوق مستمری مشمول بندهای الف و ب و ج نمیشوند بلکه فقط بند ج مشمول دریافت حقوق است البته رسیدن به بند ج در شورای پزشکی ارتش همان داستان هفت خان است که با اراده منفی مسئولین ممزوج شده است.
در شورای پزشکی اعتراضی شخصا شاهد بودم پزشک متخصص کمیسیون گفت در حق شما ظلم شده زیرا پزشک قبلی شورا مواردی از درصد را در شورای قبل تخصیص ندادند اما ایشان تخصیص داد لیکن نتیجه نهایی شورای پزشکی همان رای قبل بود. همچنین طی مذاکره حدود دو ساعت با جناب سرهنگ حسینی مدیر محترم بهداشت و درمان و آقای دکتر شیخی ایشان نیز در خصوص نارسایی قوانین کمیسیون حرفهایی داشتند که شدیدا نیاز به اصلاحات جدی دارند اما همانطور که مستحضر هستید اراده منفی مسئولان برای عدم شمول بند ج حرف اول را میزند حالا جانباز برود با درد و رنج و زخم های کهنه هرکاری میخواهد انجام دهد.
آقای دکتر ... اصرار داشت اعتراض و درخواست اصلاح قوانین را از طریق ستاد مشترک پیگیری کنیم که این پیشنهاد را به آقای مجتهد ارائه میکنیم تا بلکه ظلم و ستم سی و سه ساله یک روزی پایان یابد.
جناب اقایه یوسف مجتهد با سلام و با تشکر از زحماتی که شما میکشید ولی جناب اقایه مجتهد یک متن نوشتن کار اسانی است به نتیجه رسوندن هنر واقعیه نه اینکه چندین سال حق ما جانبازان 70درصد وظیفه ارتش که حالت اشتغالیم رو بخورن و فقط شما متن بزارین که بله حق این هت را خورده اند تازه ما نمیدونیم بعد از 30سال بتزنشست میشویم یا نه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi