شناسه خبر : 36206
پنجشنبه 01 مرداد 1394 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجازه نمی‌دهیم درمحدوده امنیتی و نظامی ایران ورودکند

عضو جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به زیاده‌ خواهی طرف مقابل برای ایجاد محدودیت‌هایی در حوزه نظامی و دفاعی ایران گفت: ما اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس در محدوده امنیتی و نظامی ایران ورود کند.

خبرگزاری فارس: اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس در محدوده امنیتی و نظامی ایران ورود کند

 

مجتبی شاکری عضو جمعیت جانبازان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ارزیابی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 با ظالمانه خواندن تحریم‌‌ها علیه ایران گفت:‌ تحریم‌هایی که در شش قطعنامه پیشین از سوی شورای امنیت علیه ایران صادر شد، تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که همه مسئولان بر ظالمانه بودن آن تأکید دارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان ادامه داد: آمریکایی‌ها و شرکای اروپایی آنان که این تحریم‌های ظالمانه‌ را علیه ایران اعمال کردند، اکنون سعی دارند تا ایران را متعهد به امور دیگری کنند و تلاش دارند تا اینگونه وانمود کنند که گویا به ما نفعی می‌رسانند در حالی که با محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنند امتیازی از ما گرفته می‌شود.

شاکری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با وجود آنکه هنوز قطعنامه اجرایی نشده است، ما از یک موضع طلبکارانه که تحریم‌های ظالمانه بسیاری علیه کشورمان اعمال شد، در حال تبدیل به وضعیتی هستیم که نشان می‌دهد ما بدهکاریم و آنان قصد دارند با تحمیل محدودیت‌هایی ما را بدهکار کنند.

وی با اشاره زیاده‌خواهی طرف مقابل برای ایجاد محدودیت‌هایی در حوزه نظامی و دفاعی ایران خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها واقعا ممنوعیت است و آنان به صراحت اذعان دارند که ایران باید تا زمان 5 سال درباره هرگونه واردات و صادرات در زمینه تسلیحات نظامی از آنان اجازه بگیرد و از آنان مجوز بگیرد، در حالیکه ما قبل از امضای توافقنامه بدون کسب اجازه از آنان به متحدین خود در منطقه کمک کرده و در این زمینه از کسی اجازه نمی‌گرفتیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم کسی در محدوده امنیتی و نظامی ما ورود کنند، خاطرنشان کرد: اکنون تصور کنید که ما باید برای کمک به غزه، حزب‌الله لبنان و یمن و هرکسی که جزء متحدین منطقه‌ای خودمان است از آنان اجازه بگیریم و بازرسی شویم که این امر بر خلاف خط قرمزهایی است که مقام معظم رهبری بیان کردند.

شاکری با بیان اینکه خواسته بی‌پروای طرف مقابل بازرسی از هر مکان و در هر زمان و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان است، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب به صراحت گفته‌اند که اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد و شواهد نشان داده است که شهادت دانشمندان هسته‌ای ما با اطلاعاتی که آژانس در اختیار طرف مقابل انجام داده است انجام شده است اما اکنون آژانس باید تعهدات ما را راستی‌آزمایی کند تا تحریم‌ها برداشته شود و این با وجود آن است که ما یقین داریم آژانس عدالت ندارد و جاسوسی می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره شعار سال که بر همدلی دولت و ملت تاکید دارد، خاطرنشان کرد: همه ما باید در جهت حفظ منافع ملی با یکدیگر متحد شویم و اجازه ندهیم با پرداختن به حاشیه‌ها دودستگی ایجاد شود اما توجه به نقد منصفانه نیز امری است که باید به آن توجه کنیم چرا هدف اصلی، مقاومت برای حفظ گفتمان انقلاب اسلامی و میراث امام راحل است که بر استکبارستیزی تاکید دارد.

شاکری با اشاره به تمثیل روحانی در تشبیه مذاکرات هسته‌ای به تیم فوتبال خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت گفته‌اند دو گل خورده‌ایم و سه گل زده‌ایم، در اصل این که دو گل خورده‌ایم و سه گل زده‌ایم حرفی نیست، اما این از آن دست بازی‌هایی است که تازه با امضای توافقنامه مطالبات طرف مقابل شروع می‌شود و بازی تمام شده نیست.

وی در پایان با بیان اینکه طرف مقابل در 100 صفحه متن توافقنامه تعهدات گسترده‌ای را از ایران گرفته است، خاطرنشان کرد: این تعهدات باید بعد از ادعای پیروزی شما انجام شود بنابراین این تمثیل ناقص است و باید در انتقال آن به مردم دقت کنید چرا که مذاکرات هسته‌ای مانند فوتبال نیست واین ماجرای کسی است که فکر می‌کند پیروز است اما باید در مقابل همه تعهدات خود جوابگو باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi