شناسه خبر : 36247
شنبه 03 مرداد 1394 , 15:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غفلت از درمان

جانباز 70 درصد- مهمترین ساختاری که بنیاد با ارائه بیمه تکمیلی گسترده از مسئولیتی مهم شانه خالی کرد و خود را به ظاهر رهانید، ساختار بهداشت و درمان بود. بنیاد با این عمل، عواقب ضایعات و صدمات ثانویه وارده به جانبازان با درصد بالای از کارافتادگی را که حاصل ندانم کاری و برخورد های غیرکارشناسانه و غیر تخصصی در مراکز درمانی بود را متوجه دیگران نمود.

 در حالیکه دیگر کشورها که جنگ های جهانی را در چنته تجربیات خود داشتند، برای مصدومین، مجروحین ومعلولین جنگی خود، مجتمع های بهداشتی درمانی و کلینیک های تخصصی مربوطه را ایجاد کردند تا در این مجتمع ها، علاوه بر درمان، توانبخشی، آموزش های پیشگیرانه و مراقبت از خود که توسط متخصصین و کارشناسان پرستاری انجام می یابد، افراد و مجروحین و مصدومین قدیمی تر نیز تجربیات و آموزه های خود را جهت بازسازی روحی و روانی به افراد جدید منتقل نمایند.

  خلاصه این غفلت (یعنی واگذاری امر بهداشت و درمان جانبازان به دیگران بدون نظارت و پشتیبانی بنیاد)که بچه های جانباز  هنوز از این ناحیه هزینه های جانی ومالی متعددی پرداخت می کنند، علیرغم دیرشدگی، باید متوقف و با عزمی ملی و جدی به مسیر اصلی و تجربه شده بازگردانده شود. دردناک آنکه با سیستم فعلی جانباز و خانواده شهید نه تنها رضایتمندی مطلوب از درمان ندارند بلکه به هزینه های مالی که از جیب خود نموده اند نیز دست پیدا نمی کنند. گفتنی است که تنها بهداشت و درمان  استان تهران مبلغ 4 میلیارد تومان به ایثارگران بدهکار است.

اینستاگرام
بازهم مشکل درمان و بیمه تکمیلی که آقای نوبخت با بخشنامه خود مشکل درمان را به وضعیت سال 92 بازگرداند واقعا این مسئولین می دانند که بازی با سلامت جانبازان یعنی چه ؟ تدبیر کردند مشکل را فقط برای یکسال (93 ) حل کردند ولی تدبیرشان یکساله بود چون موضوع کسر از اعتبار دستگاهها در بودجه سال 93 به مذاق و شان مدیران محترم سازمانها برخورد و سازمان مدیریت را مجبور کردند که شان مدیران بر موضوع درمان جانبازان ارجحیت و اولویت داشته باشد به خدا واگذار می کنم کسانی را که با چنین تصمیماتی موجبات نارضایتی قشر ایثارگر را فراهم می نمایند.
70 درصد عزیز بنویسید غفلت از کل مشکلات جانبازان ورزمندگان وخانواده شهدا و خلاصی از دست از انها . چرا بنیاد با ان ثروت عظیم که هیچ نظارتی را نمیپذیرد ودر همین مسئله تحقیق وتفحص از بنیاد چه کارشکنی ها که نکرد .من ماسک فیلتر دار استفاده میکنم وهر چند ما 10 تا 15 عدد مصرف میکنم از 10 عدد ماسکی که پزشک فوف تخصص ریه بعد از یکسال برایم نوشت یک عدد را تایید کردند وبقیه را باید ازاد بخرم این برای کسانی که دم از خدمت به جانباز میزنند خجالت اور نیست گردنم عمل شده بود گردنبند طبی را تایید نکردند به پزشک بنیاد گفتم بی سواد (وانقدر عصبانی شد اگر دستش میرسید پرونده ام را باطل میکرد)لاقل به صورت سانحه ام نگاه کن اینها را برای خوشگلی وتیپ زدن نمیخواهم عزیزی تیتر نوشته بود جانباز باید صبر کند وزیاده خواه نباشد باور کنید صبور تر از قشر ما نیست ولی اگر درد بکشی وانهم درد جانکاه وبجای درمان بر زخمت نمک بپاشند انوقت داد نمیزنی
کاش واقعا سواد داشتند ماسک جانباز شیمیایی را هم نمیدهند کاش فاش این را تیتر میکرد تا مسئولان بنیاد خجالت بکشند
عجب حکایتی است این ظلم به ما پایان نمیپذیرد اخر ماسک را هم در بازار سیاه میخرند خدایا ما را از دست این قوم قدر ناشناس نجات بده
دل تنگت بودم ج ش 1 بهتری فاش نوشته هایت را با طلا باید قاب بگیرد
چه داستانیه ظلم بنیاد ببینید به کسی که عمل جراحی کرده گردنبند طبی نمیده یا ماسکو دریغ میکنند کاش ذره ای درک داشتند
کاش اسم اون دکتر بیسواد را هم مینوشتی ج ش 1 عزیز
افرین ج ش1 گل گفتی ارزو میکنم زود خوب بشی ازاین قوم جفاکار مسئول انتظار زیادی نمیشه داشت
سلام ، علی الظاهر جانبازان غیر شاغل برای درمان مشکلی ندارند اما شکایت دوست عزیز حاکی از وجود مشکلات درمانی در بین تمامی اقشار ایثارگر میباشد. دولت فعلی از هوشیاری و اطلاع جانبازان محترم واقف نیست لذا با چرخش شرایط درمانی سعی میکنند تا از هزینه ها خلاص شوند اما باید بدانند جانبازان تا جلوی در جنهم یقه مسئولان را رها نمیکنند و حقشان را مطالبه میکنند.
دوستان عزیز چه انتظاری از وزیر بهداشت و درمان دارید در حالیکه ایشان جزو وزیران هزار میلیارد تومنی دارای سرمایه شخصی هست و بهیچوجه از درد دلهای مردم محروم خبر ندارند واضح است اینگونه افراد با ثروتهای هزار میلیارد تومنی در کنار جانبازانی زندگی میکنند که برای صد هزار تومن هزینه دارو متحمل درد و رنج شدید میشوند تا از جانب حق تعالی گشایشی شود و از راه بی گمان و از پشت پرده های غیب هزینه درمانشان فراهم شود.
اینطور وزیران هزار میلیاردی کجا از درد و رنج خانواده جانبازان اعصاب و روان مطلع میشوند که مجبورند مرد خانه را با وجود حملات عصبی و غیر قابل کنترل پوشش دهند و خودشان دچار انواع ناراحتی اعصاب و اضطراب از خشونت نا خواسته هستند. اینطور وزیران هزاران میلیاردی شب و روز دنبال خرج کردن ثروت هزار میلیاردی در کنار خانواده در بهترین مناطق دنیا هستند زیرا ثروتمند شدند تا ثروت باد آورده را صرف لذت و خوش گذرانی کنند!!!
یعنی کوپن طلایی جانبازان شاغل باطل می شود و باید برگردد به دستگاهها؟؟
برخی سازمانهای دولتی و غیر دولتی ازجمله شرکت مخابرات که در راستای اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی به بخش غیر دولتی واگذار شده اند از پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران مطابق بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اصلاحات بعدی آن و ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خودداری و به انحاء مختلف از اجرای قوانین ایثارگری به بهانه خصوصی بودن و منجمله قوانین تامین هزینه های درمانی خودداری و ایثارگران این قبیل دستگاههای اجرائی سرگردان و درگیر حل مشکل یاد شده بوده اند که در نهایت مجلس محترم شورای اسلامی جهت حل مشکل درمانی این گروه از ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان در بند (ج) تبصره 16 بودجه سنواتی سال 1393 چنین تصویب نمود :
دولت مکلف است (100 %) هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاههای اجرائی و افراد تحت تکفل آنها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید .
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورکنونی )مکلف است اعتبار مورد نیاز را از سرجمع اعتبارات دستگاههای اجرائی و صندوقهای بازنشستگی (اعتبار برنامه 30440 ) کسر کند و به بنیادشهید و امور ایثارگران اختصاص دهد .اعنبارات این بند از محل ردیف 550000-53 جدول شماره (9 ) این قانون تامین میشود.
چنانچه ملاحظه میشود در بند قانونی فوق الذکر جمله کسر اعتبار مورد نیاز از سرجمع اعتبارات دستگاههای اجرائی وجود دارد که به نظر میرسد به مذاق برخی از مدیران دستگاهها ی اجرائی خوش نیآمده و کسر شئون به حساب آورده و مترصد بوده اند که این قسمت از قانون حذف گردد تا شئون آقایان بر مقوله درمان ایثارگران مقدم داشته باشد و صدور بخشنامه شماره 50956 مورخ 3/4/1394 سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی کشور موید این ادعاست که این اقدام سازمان سبب برگشت وضعیت نا بسامان درمانی ایثارگران شاغل که با مشکلات عدیده ای که قبل از سال 1393 مواجه بودند خواهد شد و متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ عکس العملی در قبال اقدام سازمان مدیریت بعمل نیآورده است و فقط نظاره گر و تماشاچی امر بوده و بخشنامه را به مراجعین ایثارگر ارائه می کند و خود را صرفا مجری بخشنامه معرفی می کند و بدین ترتیب در صورت عدم لغو بخشنامه مذکور ایثارگران شاغل دستگاههای اجرائی مخصوصا دستگاههایی که متخلف و ناقض قوانین ایثارگری هستند عملا از تاریخ 1/6/1394 فاقد پوشش درمانی برمبنای قانون مربوطه بوده و بر این اساس بایستی مجددا سرگردان مراجع و محاکم قضائی و اداری باشیم .چرا که اینجانب برای تامین هزینه های درمانی قبل از سال 1393 طی 2 مورد دادخواست تنظیمی به شورای حل اختلاف ایثارگران تبریز و پس از اعتراض شرکت مخابرات به آرای صادره در شهبات تجدید نظر دادگاه حقوقی 24 و 29 تبریز تائید و پس از طی تشریفات لازم و قانونی که هرکدام یکسال و یا بیشتر موجبات سرگردانی شده آرای اصداری به مرحله اجرا در آمده که این سرگردانیها عواقب زیادی را برای ایثارگران از جمله نارضایتی از عملکرد مسئولین در قبال حق قانونی ایثارگران را بدنبال داشته است و این سرگردانیها ثابت می کند که در صورت عدم آشنایی به قوانین و امورات حقوقی و قضائی و عدم توانایی لازم موجبات تضییع حق قانونی ایثارگر را هم بدنبال داشته باشد لذا چه توجیهی پشت این اقدام سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی وجود دارد که پس از رفع مشکل درمانی ایثارگران در سال 1393 نحوه اجرای قانون مربوطه در سال 1394به حالت سال 1392 برگردانده میشود؟ و هرکدام از دستگاههای اجرائی با اعمال سلایق مختلف موجبات نارضایتی قشر کیمیای ایثارگران را رقم می زنند لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر اساس وظیفه و ماموریت ذاتی خود باید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق قوانین مربوط به تامین هزینه های درمانی کل ایثارگران کشور ، اجرای قانون را برای جامعه هدف جهت بهره مندی ایشان نه در حد رفع تکلیف محقق و برقرار نماید و اجرای قانون را به تعارفات متعارف مدیران اتوبوسی دستگاههای اجرائی حواله نکند.


آزاده جانباز ازاولش هم به معنای نردبان قلمدادمی شد و گاهی هم به پول خرد ته جیب تعبیر گردید.قاطبه ایثارگران انقلاب ودفاع مقدس را مردان وجوانانی از خانواده های مستضعف شهری وروستایی تشکیل دادند و افرادوگروههایی هم ازهمان اول درراس قرارگرفته و پیش رفتند و پیش رفتند و به پاگذاشتن روی گرده هایمان عادت کردند، عادت است دیگر ،کاریش هم نمیشه کرد،وقتی جنگ تمام شد و همه برگشتند و هرکسی دنبال کارخودش رفت و ماندند جانبازانی که دست وپاقطع بودند و آنانی که تیروترکش وموج زمینگیرشان کرد و حدود چهل هزار ازاین رزمندگان هم مجروح و اسیرشدند. درباره این مجروحین و اسرا قوانینی صادرشد و اوایل کار کمی پیش رفت اما وقتی اسرا برگشتند دیگه شلوغ شد و اقایان هم عادت به شلوغی نداشتند. ده سال اول هرطوربود کجدارومریض این ازادگان جانباز را سرگرم کردند تااین که کم کم عده ای که روشن بودند و هوشیارتر، قوانین را بالا وپایین کردند و دیدند اجرانشده و نمی شود. رسانه مجازی بهترین ابزاردست بود برای احقاق حق، و این شد که یکباره مسئولین دیدند موجی ازمطالبات و مطالبه گران برسرشان خراب شدند. آقایان هرروز یک بهانه ای تراشیدند که بگویند مثلا امکانات نیست، مصوبه نیست، این قانون اشکال دارد و ..... اماوقتی قانون جامع تصویب شد هرچند راه فرار برایش گذاشته بودند یا بهخودی خودوجودداشت اما هرجا می رفت چندسالی بایگانی می شد و اصطلاحا اطاله رسیدگی صورت گرفت تا این که ازسال90 روی ریل افتاد و هرطوربود کم کم راه افتاد و سال 92 هم گفتند اجرامی کنیم و نکردند و سال 93 قراربوداجراشود و نشد و سال 94 هم همینطور.یعین واقعا تابحال نداشتیم که قانون جامعی برای طیف وسیعی ازجامعه آنهم ایثارگران وضع شود و اینطور موردبی مهری قراربگیرد. پس، وقتی میگیم نردبان هستیم نگید نه. شاید بعد ازما بگویند عطف بما سبق نمی شود و فرزندانمان هم مثل ما درجریان دقیق کارنیستند و خودشان مشکلات خودشان را دارند و دیگر هیچ. فقط می ماند قیامت و جواب خدارا دادن که الی ماشاا... توجیه دارند برای کارهای خودشان. حالا خداوکیلی اگه حق باماهست که هست و اونا زورشون چربیده و میتونن که اجرانکنن ، ماهم خدایی داریم ، قیامت هست، از یک ذره هم حساب می کشند، ماکه باورداریم، اقایون رو نمی دونم.
تدبیر این دولت باعث ناامیدی ما جانبازان شده جرا که مسئولین که هرروز بخشنامه ای مینویسند بوی از ایثار وایثارگر نبرده اند وانقدر در بیت االمال غرق شده اند که جنگ ومدافعان واقعی وطن که باعث نشاندن انها برکرسی ریاست شده را فراموش کرده اند ونمی دانند که این پستها با خون شهدا وما جانبازان محقق شد وصاحبان اصلی وطن شهدا وجانبازان هستند اما خادمان این قشر الان خود را رئیس و صاحب منصب وبقیه را چه فرض میکنند خدا داند لطفا هوشیار باشید این دنیا کوتاه وتمام شدنیست خجالت خوب چیزیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi