شناسه خبر : 36260
یکشنبه 04 مرداد 1394 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نه چندان صمیمانه با مسئولین بنیاد!

اگر بخواهید جانبازان اعصاب و روان را بهتربشناسید، باید با آنها زندگی کنید.

... - من جانباز اعصاب و روان هستم. می خواهم به مسئولین کشورم بگویم اگر بخواهید جانبازان اعصاب و روان رابهتربشناسید، باید با آنها زندگی کنید. خیالتان را راحت کنم پزشکانی که به عنوان پزشک کمیسیون در کمیسیون های پزشکی جهت تعیین درصد به جانبازان عزیز شرکت می کنند، با دیدن چند عکس و نوار مغزی و مدارک دیگر نمی توانند به درستی برای جانبازان اعصاب و روان تعیین درصد کنند و مطمئنم حق این جانبازان ضایع می گردد.

 ما جانبازان اعصاب و روان با داروهایی که برایمان تجویز می شود مطمئن باشید وقتی تمام داروها را مصرف می کنیم عملا" با یک جنازه فرقی نمی کنیم! بگذارید یک مثال برایتان بزنم تا خوب متوجه بشید، یک شب که درمنزل ما قراربود چند خانواده تازه عروس و داماد جهت مهمانی بیایند، به دلیل اینکه شلوغ بود، به همسرم گفتم من برای اینکه امشب حالم بد نشود وخدای ناکرده اوقات تلخی نکنم، قرص هایم را بعدازظهر می خورم که در زمان حضور مهمان ها آرام باشم.

 وقتی قرص خوردم خوابم برد. بیدار که شدم گفتم چرا پس مهمان ها نمی آیند؟ همسرم گفت مهمان ها دیشب آمدند و رفتند وچون وقتی خواب هستی نمی توانیم بیدارت کنیم، لذا گفتیم شما استراحت کنیدیا مثال دیگراینکه یک روز که درمنزل بودم وکسی هم کنارم نبود. به مناسبت هفته دفاع مقدس تلویزیون فیلم جنگی پخش می کرد که در آن فیلم یک تانک عراقی به داخل سنگر رزمندگان آمد و شلیک کرد که درهمان لحظه ازخود بیخود شدم. خواستم با مشت به تانک حمله کنم که دستم قبل از رسیدن به شیشه تلویزیون به میز برخورد کرد و یکی ازشریان ها و چهار تاندون دستم پاره شد و با صدای برخورد دستم به میز، همسایه طبقه بالا به دادم رسید و تا بیمارستان برسم درحدود نیمی ازخون بدنم رفت.

 این دو مثال گوشه ای کوتاه از زندگی روزمره ما جانبازان اعصاب و روان می باشد. می خواهم از مسئولین کشورم سوال کنم تا حالا دیده اید وقتی یک جانبازاعصاب و روان دچارتشنج می شود، چه اتفاقی می افتد؟ آیا دیده اید که فرزندان مثل دسته گلمان در زمان تشنج به خاطرترس ازاینکه ما صدمه بیشتری به خودمان نزنیم، چگونه به گوشه خانه خزیده می شوند و دست وپایشان به لرزه می افتد؟  آیا میدانید فرزندانمان چه فشاری راتحمل می کنند؟ نه به خداوندی خدا نمی دانید؟ چراکه اگرمی دانستید باید تا الان که نزدیک به سی سال از اتمام جنگ می گذرد، جانبازانی مثل من برای ابتدائی ترین مسائل زندگی دچار مشکل نبودند. میدانید بنیاد جانبازان درسراسر کشور چقدر پرسنل دارد؟ میدانید رئیس بنیاد جانبازان یک استان نمیتواند بدون اجازه بنیاد کل کشور، کوچک ترین مشکل جانباز یک استان را حل کند و باید حتما" از تهران اجازه بگیرد؟

 تا کی می خواهید با احساسات جانبازان و خانواده هایشان بازی کنید؟ تمام آن چیزهایی که شما به عنوان خدمت به ما جانبازان اسم می برید، وقتی جهت استفاده از آنها یا به قول معروف تسهیلات مراجعه می کنیم، می بینیم نهایت تلاش خودرا مبذول کرده اید تابه هر نحو ممکن ما نتوانیم به خاطر قوانین دست و پاگیری که برایش تراشیده اید از آن استفاده کنیم! آیا این اسمش خدمت به جانبازان است؟ مگرشما برای خدمت به جانبازان چیزی از جیب خودتان هزینه می کنید که اینقدر دست ودلتان می لرزد؟ جانبازان که از شما ارث پدرشان را نمی خواهند! شما حتی حاضر به رسیدگی به صورت عادی به جانبازان نیستید!

  زمانی که ما برای حضور درجبهه ها از یکدیگرسبقت می گرفتیم، چشم داشتی به کمک کسی نداشتیم. بیائید شما هم معرفت نشان بدهید. ما چشم داشتی نداشتیم. آیا به شما گفته اند چون چشم داشتی نداشتیم، کمکمان نکنید؟ آیا ما مطالبه غیرمعقولی تاکنون کرده ایم؟ یک مثال هم برای خدمات رسانی شما بزنم وحرفم تمام.

  شما یک وام مسکنی به جانبازان می دهید که هزار و یک رقم تبصره وماده کنارش چیده اید تا ما نتوانیم از آن استفاده کنیم! کدام اداره، کدام ارگان چنین برخوردی را با پرسنلش می کند؟ آیا وامی که ما می خواهیم قسطش راپرداخت کنیم، اینهمه باید گرفتنش مشکل باشد؟ خدارا شاکرم که روزی ما دست شما مسئولین بنیاد نیست.

خدا نگهدارتان. من حرفم را زدم وحجت را تمام کردم که مشغول الذمه نباشم.

اینستاگرام
درود بر تمامي جانبازان و ايثارگران ايران زمين كه مثل شير در مقابل دشمنان اسلام و ايران زمين ايستادگي كردند. و از مسئولين ايران زمين هم مي خوام گوشه چشمي هم به اين ايثارگران بكنند.
سلام ، جانباز محترم اعصاب و روان ضمن آرزوی شفای کامل برای جنابعالی و آرزوی صبر و استقامت و اجر عظیم برای خانواده مکرم بایستی عرض کنیم تعداد جانبازانی که با مشکلات اعصاب و روان مواجه هستند و بدلیل بی تدبیری مسئولان بنیاد طی سالیان متمادی دچار انواع عوارض و پیشرفت مجروحیت شدند بسیار زیاد شده که روز به روز نیز به تعداد جانبازان و مشکلات عدیده اضافه میگردد. قوانین و آیین نامه های پیچیده بنیاد طوری تنظیم شدند که گاهی اوقات علیرغم تلاش مسئولان بنیاد برای رفع مشکلات قانونی متاسفانه پیچیدگی قوانین و آیین نامه های غیر همپوشان با قوانین سالهای قبل مانع از خدمت رسانی میگردد. در این وضعیت فرض کنید در برخی بنیادها افرادی مغرض بجای همکاری با جانباز مشغول کارشکنی شوند آنوقت گره کور قوانین بنیاد تبدیل به پیچیده ترین کلاف سر در گم میشود لذا چنین وضعیتی بویژه موضوع درمان جانبازان شاغل که پس از اختلاس 15 میلیاردی تبدیل به بدترین معضل بنیاد گردیده که میبایست بی تفاوتی مسئولین ارشد را بعلاوه کارشکنی به قوانین پیچیده اضافه کنیم تا گوشه ای از مشکلات جانبازان معزز نمایان شود.
طی بیش از سی سال فقط پناه بردیم به خداوند متعال و از او استعانت طلبیدیم وای بحال جانبازانی که در پرونده دچار نقص مدرک یا کمبود اسناد درمانی همزمان باشند.
واقعا آن عده از مسئولان ارشد کشور که فکر میکنند تمام اجرائیات بنیاد طبق قوانین صورت میگیرد و چنانچه جانبازی مشکلی داشته باشد به موضوعات قانونی بازگشت میدهند باید عرض کنیم چنین چیزی وجود ندارد بلکه مسئولان ارشد کشور مدیون خون تمام شهدای اسلام هستند تا یوم القیامه و بهیچوجه هیچیک از مسئولان در قبال جانبازان عزیز و خانواده های گرانقدر بری الذمه نمیباشند.
من تو یه محله پایین پایین شهر زندگی میکنم . شاید بیشتر از پنجاه ساله؛ از وقتی که یه کوره دهات بود تا حالا که معروفه به پایین شهر (ته تهرون ؛ که اگه یکم جلوتر بری میفتی اونور کره زمین ) ؛ بیشتر اهالی قدیمی و جدیدی منو میشناسن منم بیشترشونو میشناسم اگه بتونم خوب ببینمشون ... می دونید که یه چشمو ... بگذریم ... علی موجی رو که واستون توی قسمت مقاله و یادداشت معرفی کردمو یه شمه ایی ازش باید بخاطر داشته باشین ... آره علی موجی رو از بچگی میشناسمش باهم سر آب قنات بازی میکردیم ؛؛ توی جنگ یعنی حدود سی و یکی دو سال پیش علی که واسه خودش تو محل اسم و رسمی داشت کباده زن زروخونه محله بود موج انفجار راکت هواپیما ی بعثی میگیردش ... بعد اونوقت یه سال توی آسایشگاه اعصاب وروان روزبه قدیم بستری شد و بعدش یه درصد و ولش کردن به امید خدا ... آی خدا . آی خدا ... کار هر روز علی موجی اینه سوار اتوبوسای آذری میشه و تا خود میدون آذری پدر مردمو در میاره انقده که میگه واسه رزمندگان اسلام صلوات ... واسه رهبر انقلاب صلوات .. . واسه پیروزی رزمندگان اسلام وشفای جانبازا صلوات ... خلاصه انقده صلوات میفرسته که مردم از نفس میفتن ... بعد رسیدن به میدون آذری دوباره با اتوبوسای برگشتی همون کارو میکنه ؛؛؛ توی محل معرفه به علی صلواتی یا علی موجی ... مردم محله و راه بهش عادت کردن و تا میبیننش فوری صلوات و تحویلش میدن چون اگه نگن پدر شونو .... توی همین محله فقیر ما یه جلوبندی ساز بود که بهش میگفتن کامی دس انداز ... چون میگفت خداپدر و مادر شهرداری رو بیامرزه بااینهمه دس اندازش کار و بار ما که سکه اس ... این کامی دس انداز زیادی سر به سر علی موجی میذاشت دستش میداخت؛؛؛ مسخرش میکرد ؛؛؛ تا اینکه یه روز بچه هام منو داشتن میبردن متخصص چشم ؛ که دیدم جلوی کمک فنرسازی خدا خدا غل غلست ... کامی دس اندازجک زده بود و رفته بود زیر یه ماشین شاسی بلند آنچنانی که جک در میره و کامی میمونه زیر شاسی ماشینو اونهمه فشار ..... مردم دل دل میکردن ... چند تاشون اومدن یه علی گفتنو نتونستن کازی کنن زنگ به همه جا زدن آتش نشانی و آمبولانس و فک و فامیلاش ولی ... یهو صدای صلوات علی موجی اومد .... برای شادی روح شهدا صلوات ... برای پیروزی رزمندگان اسلام صلوات ... یه کتشو زد زیر سپر جلو گفت ... یاعلییییی یا علییییی یا علییییی .. خدا .. خدا .. خدا. . یه طرف ماشین بلند شد . مردم کامی رو کشیدن بیرون .... علی کتشو کشید بیرون ... یه صدای بلندی اومد و همه شروع کردن صلوات فرستادن ... عی موجی ام اومدو خوش حالش شد... چون همه داشتن از ته دل صلوات میفرستادن ... کامی رو زمین دراز به دراز افتاده بود و کم کم داشت جون میگرفت .. علی رفت در گوشش یه چیزی گفت و بعد کمر راست کردو گفت .... واسه سلامتی رزمندگان اسلام صلوات ... واسه سلامتی رهبر صلوات.... مردم توی چشاشون اشک بود و لباشون خندون ؛؛؛ آخه پهلونشون شاهکار کرده بود ... همه با هم برای سلامتی رزمندگان اسلام صلوات ... والسلام
خدایا صبر ایوب نصیبمان کن ..........
ما به اینکه خودمان جانمان را فدا کردیم زیاد کاری نداریم و دانسته پا در جبهه جنگ گذاشتیم و هیچ گله و انتظاری هم نداریم اصلا مسئولین فکر کنند ما از اول دیوانه بودیم ..
اما با وجود ما دیوانه ها دشمن نتوانست قدرت خودش را به نمایش بگذارد و چنان درسی از ما گرفت که تا ابد اویزه گوشش کرد وکشور عزیزمان ایران توسط همین برادران دیوانه به ازادی کامل رسید و الان هم مردم شریف ایران با ارامش و امنیت به زندگی خودشان ادامه میدهند ؟ مسئولین محترم حالا بفرمایید این ارامش و امنیتی که توسط همین دیوانگان به ملت و دولت ارزانی شده است . جایگاه خانواده این عزیزان کجاست و شما در قبال این همه رشاددت و ایثارگری چه خدماتی داشته اید ......ایا خانواده عزیز این جان برکفان زیر25درصد تقاص چه گناه نا کرده ای را ذارند پس میدهند ...
که از نظر مالی باید در مذ یقه باشند و از نظر ارامش که هرگز روی ان را هم نمیبینند با اندک چیزی توسط جانباز خانواده بیچاره مورد اهانت و تحقیر قرار میگیرند ..
خانواده و اطرافیان ما موجیها همیشه در حضور جمع شخصی یا در حضور مهمان باید دست و پا راه رفته عمل کنند که خدای نکرده با کوچکترین عمل که خلاف میل جناب جانباز باشد . مورد اهانت و تحقیر های غیر قابل تحمل قرار میگیر ند و چنان ابرو ریزی بوجود می اید که از حد حساب خارج است.....هر چند اقایان مسئول تمام این گفته ها برایشان تکراری است و اشنایی کامل با این تعریفهای تکراری دارند ...
اما جای سئوال دارد که چرا تمام این مشکلات را ندیده و نشنیده میگیرند و فکر میکنند که یک چانباز موجی برای اقایان دارند فیلم سینمایی تعریف میکند نه اقایان مسئول اینطور نیست این تعریفها نه داستان است و نه فیلم سینمایی بلکه گوشه ای از واقعیتها یی است که جانبازان برایتان به عنوان یک معتمد درد دل میکنند اما تا الان هیچ نتیجه ای نداشته است؟؟؟؟ ......
مسئولین محترم بفرمایید مگر جانبازان اول جنگ که کمسیون میشدند بدون مدرک پزشکی بوده اند و درصد گرفته اند چرا الان به تعداد بیشتر جانبازان گیر داده اند که صورت صانحه بیاورند.اگر انزمان کمسیون پزشکی به جانبازان بدون مدرک در صد داده است باید مدیران وپزشکان کمسیون ان زمان مورد محاکمه قرار گیرند که چرا انقدر هرج و مرج بوده است و اگر پزشکان با مدرک درصد داده اند که این چه بازیی است که جدیدا در اورده اند و از این توهینی بالاتر به مقام جانباز نیست ...اول عرایضم عرض کردم که خودمان هیچ توقعی نداریم چون دانسته و با علم بر شهید شدن و یا اسیر شدن و یا جانباز شدن قدم در جنگ گذاشتیم و هیچ اعتراضی هم نداریم .....؟؟؟
اما خانواده ما جانبازان اعصاب روان وشیمیایی چه گناه کردند که با ید تقاص پدری معیوب و علیل از نظر اعصاب روان را تحمل کنند جانبازانی که روز به روز حالشان بد تر میشود که بهتر نمی شود جانبازانی که بخاطر بی دقتی پزشکان کمسیون از حق قانو نیشان محروم شده اند و تا الان حدود 34 سال است به همین شکل زندگی غیر قابل تحملی را ادامه دادند اما الان با نزدیک شدن به دوران پیری وقادر نبودن از پس هزینه های سنگین زندگی که برای خانواده بسیار سخت است باید دست و پنچه نرم کنند .......
جانبازان زیر25در صدی که از هیچ جا حقوقی ندارند و بیکار هستند از چه محلی باید هزینه های زندگی را بر اورده کنند ؟
ایا این برادران ایثارگر ارزش این را ندارند که دولتمردان در این موقع حساس ودر استانه پیری که ابرویشان پیش خانواده در خطر است مورد مهر و محبت قرار گیرند ..
بفرمایید که رزم این دلاور مردان برای شمایی که تمام مسئولیتتان را مدیون همین جانبازان هستید اینقدر بی ارزش است که حتی از توجه کردن به ان امتناع میفرمایید ........
اری مثلا سال گذشته یک وام مسکن میخواهید با منت بدهید کجای این کشور پهن اور می توانی در طول سه روز یک خانه 150 میلیونی تهیه کنی که مسئول وام مسکن از جانباز تقاضا میکند برو ظرف مدت سه روز یک قولنامه و اسناد خانه ای به مبلغ مثلا 150 میلیون برای بنیاد بیاور بفرمایید یک جانباز چطوری ظرف مدت سه روز جنین معامله ای را انجام بدهد و مدارک اسناد با قولنامه برای بنیاد تهیه کند؟؟؟؟؟
ایا این یک مانع برای رسیدن وام مسکن برای جانباز نیست ...
نیت از این بهانه تراشیها برای رسیدن جانباز به وام مسکن چیست ؟؟؟؟
حتما افرادی با نیت قبلی برای این کار نقشه ها کشیده اند که جانباز تا جایی که ممکن است به این وام دسترسی پیدا نکند ....
ایا ما ایثارگران امنیت و ارامش مردم شریف ایران را به مدت سه روز مهیا کردیم و در طول سه روز همه این اتفاقات جنگ رخ داده است که بنیاد برای خرید خانه ان محوایی که عمری در ان باید زندگی کرد را مهلت معین میکند انهم سه روزه ؟؟؟؟؟
خوشا روزی که گرم جنگ بودیم.
میان رنگ ها بی رنگ بودیم .
کاش همان زمان به درجه رفیع شهادت میرسیدیم و این روزهای تبعیض بر انگیز را نمی دیدیم که عده ای با خون شهیدان و جانبازان معامله میکنند و برای منافع شخصی خودشان دست به هر نوع اعمالی که شایسته یک ایرانی نیست می زنند.
تا الان مظلو میت جانبازان زیر25درصد به همه ثابت شده است اما تا کنون هیچ توجه ای نشده است و این عزیزان با رنجهای فراوان به زندگی پر مشقت ادامه داده اند و هیچ دارسی هم تا الان بررسی نکرده است ...
امید وارم مسئولین چشمانشان را باز کنند و مشکلات جانبازان را در نظر بگیرند و برای حل مشکل جانبازان زیر25درصد راهکاری را که در خور شان یک ایثارگر است اقدام کنند تا در پیشگاه خانوادهایشان شرمنده نباشند و با سر بلندی و افتخار از دوران ایثار و بعد از ایثارشان خاطره ای برای ایندگان باقی بگذارند و خدمات مسئولینی که چنین خدمتی را رائه داده اند برای ایندگان قابل تقدیر و یاد بود باشد....
فاش نیوز تشکر
آخه تاکجا باید ببینیم که این مسائل ادامه داره. واقعا فریادرسی نیست؟
سلام دشمن در خانه و ما گرد جهان می گردیم،هرکسی برای ایثارگران سنگ اندازی می کند، دشمن است، این نشانی است برپیشانی دشمن.
سکوت جایز نیست به این نا بسامانی پایان دهید.
چرابرای عده‌ای معدود همه چیز برای اکثریت ایثارگران هیچی؟
هرچند به پیام صاحب الزمان اعتقاد بیشتری دارم، که فرمودند هر کاری کردی و می کنی بگو فقط برای رضای خدا. مفهوم آن این است خداوند کیفر خواهد داد.
رسانه ها یا خوابند، یا جرات ندارند مشکلات ایثارگران را بازگو کنند،صداوسیما هم مقصر است، چون از ایثارگران فقط گل و بلبل شان را نشان می دهد و این ظلم است و حق الناس ........
ما بسیج مردمی به جبهه ها رفتیم چرا حالا دولتی پاسخگو هستند این انصاف نیست رسیدگی به امور ایثارگران باید مردمی باشد،نه دولتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما اکثریت ایثارگران صدایمان از طریق دولت به هیچ کجا نمی رسد.
با تبلیغات کذب بنیادشهید هم مردم و هم. اکثر ایثارگران تحریف شده؟
اگر رای گیری کنند بعد معلوم خواهد شد، چقدر رضایت ایثارگران جلب شده است.تا کنون حتی یک پاسخ هم از مسئولان بنیادشهید در این سایت محترم ندیدیم چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر ما انسان نیستیم. حالا ایثارگر و...... بکنار.معنی خدمات دولتی همین است؟؟؟
اقای شهیدی روز رستاخیز نزدیک است شما باید جواب گوی پرسنل تان را بدهید یا حق
حیا کنید مسولین میدانید چقدر از جنگ تحمیلی میگذرد ایا وقت ان نرسیده که گوشه چشمی به ما کنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi