شناسه خبر : 36273
یکشنبه 04 مرداد 1394 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چقدر به رزمنده ها رسیدید؟

م.ر.ک.جانباز- ماجرای دفاع مقدس بعد از جنگ به پایان نمی رسد. در این میان ده ها هزار جانباز شیمیایی و اعصاب و روان که مدرکی برای اثبات قربانی بودن خود ندارند سال هاست در انتظار رای کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید هستند تا جانبازی خود را اثبات کنند. در این میان تعداد زیادی از این جانبازان در این سالها غریبانه شهید شده و نامشان هیچگاه به عنوان شهید ثبت نشده است.

 روایت هشت سال دفاع مقدس و روایت سال های بعد از جنگ دو روایت متفاوت است. در دوران بعد از جنگ هیچ نهاد و سازمان و گروهی مسئولیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به درستی انجام نداد و همین موجب شد زوایای پیدا و پنهان نعمتی به نام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس  برای نسل های جدید جامعه کمرنگ شده و منتقل نشود. هفته های دفاع مقدس یکی پس از دیگری آمد و رفت و تنها بیلبوردها و پارچه نوشته ها و تبریک ها باقی ماند.

 هر چند اقداماتی مانند ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در تهران یا برخی شهرها نقطه عطفی در زنده کردن این ایام است ولی جای خالی بسیاری از سازمان های مسئول همچنان به چشم می خورد. سخن  گفتن از دوران پس از جنگ بسیار تلخ تر از دوران دفاع مقدس است. سینمای دفاع مقدس، تئاتر دفاع مقدس، سریال و فیلم های تلویزیونی، نشر و کتاب، جشنواره و سمینار و صدها اقدام هنوز نتوانسته است با نسل جدید ارتباط برقرار کند.

 به قول یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس که می گفت: 50 سال بعد جوانان به دنبال ما می گردند تا عکس یادگاری بگیرند. تکه ای از وسایل ما را می خواهند و یا یک یادگاری و دست خط ولی ما آن زمان نیستیم. چرا رزمندگان فراموش شدگان جنگ ودفاع مقدسند؟ اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می رسد. آنهایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی های زندگی فراموش شده اند. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی نصیب ماندند ولی تاثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است.

 سوال اینجاست آیا سازمانهای مسئول اقدامی برای پایش سلامت رزمندگان کرده اند؟ آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس تسهیلات دریافت می کنند؟ آیا خانواده آنها از خدمات رزمنده ای سرپرست خانوار بهره مند هستند؟ که پاسخ ها مشخص است! چرا که قانون جامع ایثارگران سال هاست در کش و قوس ندانم کاری مدیران میانی خاک می خورد.

 اما هنوز جنگ ادامه دارد. بله ما داریم در مورد مشکلات رزمندگان، جانبازان و جامعه پس از جنگ تحمیلی سخن می گوئیم. از سردشت با هزاران جانباز شیمیایی که هنوز پزشک متخصص جانبازان شیمیایی ندارد. از خاک مناطق جنگی که هنوز آلوده  است و محیط زیست هیچ اقدامی برای پایش خاک مناطق جنگی نکرده است. از کشف بمب شیمیایی در سردشت تا مین هایی که هنوز روستائیان و شهروندان غرب کشور را و مناطق مرزی را تهدید می کند. ما از هشت سال جنگ تحمیلی سخن می گوئیم که 27 سال از آن گذشته ولی آثارش همچنان باقی است. از خرمشهری که عروس خاورمیانه بود و هنوز مردمانش انگار در شهری جنگ زده زندگی می کنند. از خوزستان و ایلام غرب و بانه می گویم.

 آری هنوز آثار جنگ باقی است انگار هنوز جنگ ادامه دارد. وقتی صدای نعره های جانباز اعصاب و روان را از خانه اجاره ای در یافت آباد می شنوم، وقتی دستان پینه بسته همسر جانباز 5 درصد شیمیایی در شالیزار را می بینم که برای تامین داروی همسرش کار می کند، به خود می گویم آری هنوز جنگ ادامه دارد. بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کارشناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده؟ وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ چقدر هزینه شده و چه پول هایی به بهانه های واهی هدر رفته است. کدام راه را اشتباه رفتیم و در کدام برنامه موفق بودیم؟ و سوال آخر اینکه چگونه می خواهید جواب این خون های ریخته شده را بدهید؟

والسلام

اینستاگرام
رزمنده گان مطلوم فراموش شده اند هیچ نهادی ب فکر رزمتدگان دفاع مقدس نیست فقط وعده فقط حرف دریغ از عمل
سلام حسن - حسن - حسن ........ اینجا آخر دنیاست . محشر است وای همه لت و پارشدند . فرمانده گروهان یک گردان صیف الله شهید شد . می دانی چطور ایشان در حال دویدن بود . بطور کمر خم (شتری) از بین دو خاکریز درحال دویدن بود که خمپاره روی بدن مطهرش خورد و هزاران قطعه شد. حسن حسن حسن بگوشی . از بدنش فقط دو مچ پا و یک تیکه روده پیدا کردم و هنوز از این سر و آنسر روده خون بیرون نیامده بود .
گرمای این روده هیچ گاه از روی دستانم نمی رود.
حسن حسن حسن اگه علیزاده زنده بود می گفت به هرکه پایش به خط رسیده از نظر معیشت بی نیازش کنید. و بداد ایثارگران برسید که در آخرت بد جور انتقام می گیرند. مسولان خودتان را در گنداب آن دنیا ببینید در بدترین...
حسن حسن حسن بگوشی ...........
کاغذ بازی را برای دشمنان هم بکار نگیرید چون کلاه سرتان می رود چه برسد به دوستان رزمنده و ایثارگران و امت اسلامی .
حسن حسن حسن .........
خدا حافظ فرمانده تمام
قایق ران عملیات بدر که هنوز شنا بلد نیستم و به آن افتخار می کنم
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و میدانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت ( امام خمینی (ره) )
در میان اقشار ایثارگر تنها رزمندگان هستند كه فاقد نهاد متولی بوده و در تدوین بخشنامه ها، قوانین و مقررات کمتر مورد توجه قرار گرفته اند لذا با توجه به شرایط سنی میانگین نزدیک به 50 سال این عزیزان و فرصت محدود خدمت گزاری به این قشر فداکار نظام موارد ذیل پیشنهاد می شود، امید است مسئولين محترم جهت اشاعه فرهنگ ايثار و ترويج و توسعه آن كه مد نظر رهبر معظم انقلاب است گامی هر چند کوچک برای مردان بزرگ روزهای سخت انقلاب و نظام برداشته شود :
1- دستگاههای اجرایی مکلفند رزمندگان شاغل قراردادی را که دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند به پیمانی یا رسمی تیدیل وضع نمایند .
2 – تسری معافیت مالیات و بیمه و بازنشستگی برای رزمندگان شاغل در دستگاههای دولتی و شرکت های خصوص مانند جانبازان و فرزندان معزز شاهد
3- دستگاههای اجرایی مکلفند رزمندگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم را که از طریق بخش خصوصی به صورت شرکتی و يا قراردادهای موقت بکارگیری نموده اند به قرارداد معین موضوع تبصره ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری تبدیل وضع نمایند .
بسم رب الشهداء والصدقين.
دفاع مقدس بدون نام رزمندگان هيچگونه معنا ومفهومي ندارد.وبا شعار وحرف وسخنراني و چفيه پوشيدن وظاهرسازي هيچكدام ازمشكلات رزمندگان حل نمي شود.وهمه مردم كشورمديون فداكاريه وازخودگذشتگي هاي رزمندگان هستند.ظلم به رزمندگان و ایثارگران .ظلم به ندای یا ابوالفضل و یا حسین است.باكمال تشكر

سئوالي كه سالهاست ذهن منو به خود مشغول كرده است چرا رزمندگان و جانبازان زير25% در همه قوانين حمايتي به فراموشي سپرده شده اند ؟!
در حاليكه ايران كشور بسيار ثروتمندي است .
در حاليكه انها سرپرست خانواده محسوب مي شوند و طبق قانون شرع اسلام سرپرستي خانواده به عهده مردان است .
با يك نگاه تطبيقي به ساير كشورهايي كه سابقه جنگ داشته اند مي توان دريافت كرد كه براي حمايت از بازمانده ها رزمندگان در اولويت هاي اول هستند . ولي ايران تنها كشوري در دنيا است كه رزمندگان را ناديده گرفته است و برخي ديگر از ايثارگران كه هرگز در جبهه ها حضور نداشته اند بدون ضرورت داراي دهها امتياز هستند .
رسیدن سرشان را بخورد سال 92 بازنشسته شدم سنوات خدمتی را هنوز به من ندادند
فعلا آقایان چفیه را طوری اطو کرده و دوشادوش قامت شان آذین میکنند که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند .کدام دین کدام مدیون .فعلا که ما و خانواده مظلوم ما را زباده خواه ..هزار وصله می چسبانند که از حداقل حقوق مان محروم هستیم قانونی را که نوشته اند را قبول ندارند .جز این آقایون کسی هم متخصص در این مملکت نیست فقط اینا پزشک و امانت دار و امین هستند
هنوز هم یادگران دفاع مقدس هستند که بدون حقوق وظیفه انتقال ارزشهای دفاع مقدس را به جای مسولینی که بابت اینکار حقوق های آنچنانی دریافت می کنند انجام می دهند.
در همان روزها هم ماها از جیب خود برای انقلاب هزینه می کردیم.....یادمه با بچه های پایگاه چقدر جون کندیم و با زحمت تونستیم پول خرید یک تلوزیون 14 سیاه و سفید رو برای پایگاه فراهم کنیم.در جبهه هم آنقدر که به فکر ادای تکلیف بودیم که ابدا به شرایط پس از اتمام جنگ فکر نمی کردیم چه برسه به امتیازهاش.گرچه خیلی از امتیازها به کسانی رسید که حتی تا اهواز هم نرفتند.اما بچه ها هیچ وقت به فکر این حرف ها نبودند. و اگر شکایت و گله دارند از نابرابری و عدم اجرای فرمایشات امام (ره) در مورد ایثارگران و رزمندگان است.
همین حالا هم هستند بسیاری که با اسم ها و عناوین متعدد برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس حقوق های بسیار می گیرند اما بازهم بنده 50 ساله هستم که علیرغم مشکلات بسیار جسمی و روحی در هر مکانی که فرصت شود از آنروزهای خون و حماسه می گویم و نسل امروز را با آن آشنا می کنم ....در فضای مجازی هم در گروه های مختلف و وبلاگ ها ...... هنوز هم ما هستیم که تا نیمه های شب برای دوستداران فرهنگ شهادت و دفاع مقدس روایت می کنیم زیرا معتقدیم که مانده ایم و باید کاری زینبی کنیم.....اما مسولین عزیز و متولی مشکلات جامه ایثارگران برای فردایتان چه پاسخی دارید؟
مسولین لطفا از خواب بیدار شوید این حق الناس است که در گردن شما میماند به ما خواهد گذشت . زمستان میگذرد وروسیاهی برای شما میماند.
هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi