شناسه خبر : 36319
سه شنبه 06 مرداد 1394 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالیت‌های مجموعه ذخیره شاهد به سودفرزندان وهمسران شهدااست

مدیرکل بنیاد تهران بزرگ نخستین قدم کار در مجموعه ذخیره شاهد را باور داشتن به این دانست که این کار به سود فرزندان و همسران شهدا و همچنین اقتصاد کشور است.

به گزارش ایسنا،همایش یک روزه رابطین منطقه یک شرکت ذخیره شاهد صبح روز یکشنبه چهارم مرداد با حضور حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، جعفر علی اکبری مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد، محمدحسن قوسیان مقدم مدیرعامل شرکت ذخیره شاهد و نمایندگان و رابطین شرکت ذخیره شاهد در ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های اصفهان، البرز، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، تهران بزرگ و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این همایش طی سخنانی فعالیت در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را کاری خاص توصیف کرد که دارای ثواب بسیار زیادی است و افزود: انجام چنین فعالیتی آرزوی افراد بسیاری در خارج از مجموعه ماست.

صمیمی ادامه داد: حکما، حکمت را به دو بخش نظری و عملی تقسیم می کنند. در بخش نظری موضوع ایمان مطرح است، اما در این بخش نمی توان ایمان را اندازه‌گیری کرد. در بخش عملی کاری که از انسان ظهور می کند و نتیجه آن به افراد مختلف می‌رسد را می‌توان اندازه‌گیری کرد و سنجید.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های تک تک ما در سازمان و ماموریت‌های سازمانی در ادامه مسیر ایمان آوردن است. نماز و روزه و سایر عبادات از این دست، ستون و اساس دین هستند، اما عبادت تنها در این مسیر خلاصه نمی‌شود و هر عملی که ویژگی‌های خوب داشته باشد و خیر آن به افراد برسد جنبه عبادی دارد.خوشبختانه خداوند به ما توفیق خدمت به ایثارگران را داده و باید از این فرصت کمال استفاده را کرد.

وی در بخش دیگری از خود به موضوع عدم آشنایی کامل در برخی اعضای فعال در صندوق شاهد با مجموعه بنیاد اشاره کرد و گفت: این همایش برای آشنایی کامل بخشی است که کار سهام مربوط به ایثارگران را انجام می‌دهند و بخش فعال در حوزه سهام ایثارگران با مجموعه بنیاد است.

صمیمی پس‌انداز را موضوعی مربوط به آینده‌نگری افراد عنوان کرد و گفت: مسیر سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های مناسب پس‌انداز است و از سوی دیگر در بحث اقتصاد کلان نیز کشورها به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه هستند.

وی افزود:نخستین قدم کار در مجموعه ذخیره شاهد باور داشتن به این است که کار شما به سود فرزندان و همسران شهدا و همچنین اقتصاد کشور است و فرهنگ اقتصادی را به سوی کسب یک درآمد پاک هدایت می‌کند. قدم دوم افزایش اطلاعات و دانسته‌ها در خصوص بحث سهام و مسائل مرتبط با آن است تا بتوانید به خوبی به مخاطبان مشاروه بدهید.

صمیمی گفت: موضوع دیگری که بحث سهام فرزندان و همسران شهدا در پی خواهد داشت، نفوذ جامعه شاهد در فضای اجتماعی و اقتصادی است.

جعفر علی اکبری مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد نیز در این نشست، شرکت و موسسه اندوخته و ذخیره شاهد را یکی از کارهای مهم بنیاد دانست و گفت: در حال حاضر 170 هزار سهامدار از فرزندان و همسران شهدا در این مجموعه حضور دارند. باید همواره تلاش کنیم با همفکری و همدلی همه بتوانیم برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم که سهام فرزندان و همسران شهدا حفظ شود و رضایتمندی و اعتماد بیش از پیش این عزیزان را ایجاد کنیم و امیدوارم برگزاری این همایش کمک خوبی در این مسیر باشد.

علی اکبری افزود: تعداد زیادی از همسران شهدا هنوز به صورت رسمی به عضویت موسسه درنیامده‌اند که یکی از علل آن می‌تواند عدم اطلاع رسانی مناسب باشد که باید در این مسیر تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ذخیره شاهد نیز با بیان اینکه شرکت شاهد یادگار امام راحل است که در سال 63 با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان اهدایی از سوی ایشان تشکیل شده است، افزود: با جمع‌آوری سرمایه‌ها، ورود در مسیر بورس انجام شد و در حال حاضر شرکت ذخیره شاهد و موسسه اندوخته شاهد عهده‌دار فعالیت‌های مرتبط با بورس و سرمایه‌های فرزندان و همسران شهدا هستند.

محمدحسن قوسیان مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح مسائل مرتبط با سرمایه‌های فرزندان و همسران شهدا که در بورس قرار دارد پرداخت و توصیه‌هایی را خطاب به نمایندگان و رابطین شرکت ذخیره شاهد ارائه داد.

وی در رابطه با موضوع سهام گفت: فعالیت در حوزه بورس با سرمایه‌گذاری در بانک‌ها تفاوت دارد و ممکن است در مقطع کوتاه و بازه زمانی کم، سود زیادی در پی نداشته باشد و این موضوع باید به صورت دقیق و شفاف برای سهامدارن شرکت شاهد توضیح داده شود.

در بخش دیگری از این همایش، کارگاه ‌ای آموزشی برای اعضا برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi