شناسه خبر : 36328
سه شنبه 06 مرداد 1394 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

شهید شاخص کشوری امسال

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید رضا سلیمانی از استان زنجان به عنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شده است.

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی جوانان کشور نه تنها برای سایر جوانان میهن بلکه برای جهان اسلام الگویی برتر شدند.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان حاضر در هشت سال دفاع مقدس الگوهایی برای نسل جوان امروز هستند، ادامه داد: دفاع مقدس به 36 هزار دانش‌آموز شهید و هزاران دانش‌آموز ایثارگر و جانباز خود افتخار می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان جبهه را به مدرسه عشق تبدیل کرده بودند، عنوان کرد: این افراد از لذات دنیوی دست کشیده و در راه وطن جان‌فشانی کردند که در طول تاریخ جهان بی‌نظیر است.

کرمی با اشاره به جاودانگی یاد و خاطره شهدای دشت کربلا اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به برکت ولایت و خون شهدا جاودانه شده است.

وی با بیان اینکه شهدا هشت سال دفاع مقدس به ندای امام لبیک گفتند، تاکید کرد: ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بسیج همه‌ساله اقدام به معرفی شهدا از قشرهای مختلف اجتماعی می‌کند، ادامه داد: این اقدام با هدف الگو قرار دادن شهدا توسط عموم مردم انجام می‌شود.

کرمی، شهید حسین فهمیده را یکی از الگوهای برتر برای دانش‌آموزان خواند و ادامه داد: در هر سال تحصیلی یک شهید از قشر دانش‌آموزی برای معرفی به دانش‌آموزان کشور انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری شهید شاخص دانش‌آموزی کشور از استان زنجان انتخاب می‌شود، عنوان کرد: شهید رضا سلیمانی در سال جاری به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تربیت اسلامی این دانش‌آموز گفت: رضا سلیمانی به دلیل فعالیت‌های خوب خود در زمینه قرآن و برنامه‌های مذهبی و دینی به عنوان یکی از رزمندگان برتر در جبهه‌ شناخته شده بود.

کرمی با بیان اینکه پس از بررسی‌های کارشناسی شهید سلیمانی به عنوان شهید شاخص دانش‌آموز انتخاب شده است، تاکید کرد: جلسه هماهنگی برای برگزاری یادواره و معرفی این شهید به دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان باید با این شهید والامقام آشنا شوند، تصریح کرد: جلسات متعدد برنامه‌ریزی برای معرفی شهید سلیمانی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس تشکیل داده می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بخشی از زندگی شهید سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در تاریخ 28 شهریور ماه سال 1347 در شهر ابهر در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

کرمی با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقطع ابتدایی در دبستان ابن‌سینا تحصیل و راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر سپری کرده است، ادامه داد: این شهید مقطع دبیرستان را در مدرسه دکتر شریعتی زنجان با نمرات بالا  سپری کرده است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به لحاظ اخلاق و رفتار نیز جزء دانش‌آموزان برتر بود، گفت: این شهید در فعالیت‌های دینی و فرهنگی نیز اقدامات خوبی را در مدارس انجام داده و فعالیت‌های ابتکاری و ایجاد حلقه‌های معرفتی از خصوصیات این شهید بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی در دو مقطع به جبهه اعزام شده است، اظهار کرد: این شهید در منطقه «فاو» و در جریان ادامه عملیات والفجر 5 و عملیات‌های تثبیت منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کرمی در پایان تصریح کرد: مزار شهید سلیمانی در شهر ابهر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi