شناسه خبر : 36331
سه شنبه 06 مرداد 1394 , 16:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه «مقاومت، طرح صهیونیستی در لبنان را سرنگون کرد»، گفت: عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی و همچنین یمن دو پایگاه مهم در محور مقاومت هستند.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در کنفرانس «متحدیم.. به خاطر فلسطین، قطعیت نابودی اسرائیل در قرآن» با بیان اینکه آرمان فلسطین بدون هیچ شکی بر حق است، افزود: هیچ قضیه‌‌ یا درگیری وجود ندارد که همانند آرمان فلسطین از حقانیت و مشروعیت برخوردار باشد.
رویارویی با صهیونیسم؛ وظیفه‌ای همگانی
 
نصرالله با بیان اینکه «ما با یک طرح‌ صهیونیستی که در همه جهان در حال فعالیت است و در سال 1948 رژیمی تحت عنوان "اسرائیل" در خاک فلسطین برایش ایجاد شد، رویارویی می‌کنیم» افزود: طرح صهیونیستی گسترده از اشغال فلسطین است. رویارویی با طرح صهیونیستی وظیفه همگان است.
 
وی افزود: می‌خواهم بر رویارویی با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل و بیرون انداختنش از منطقه تأکید کنم...ما در مقابل دو پدیده قرار داریم؛ یک رژیم صهیونیستی اشغالگر و ام الفساد و دوم مقاومتی که در برابر این رژیم قرار گرفته و بر حق و قانون متکی است.
 
دستاوردهای بالای مقاومت در رویارویی با صهیوینست‌ها
 
دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: طرح مقاومت از دهه‌ها پیش دستاوردهای بسیاری داشته است که نابودی طرح رژیم صهیونیستی در لبنان در سطوح مختلف از جمله اشغال مستقیم، نیروهای مزدور لبنانی، طرح اسرائیلی سیطره بر کشور و طرح‌های عادی‌سازی و نفوذ از جمله موارد این دستاوردهاست. ولی اگر بخواهیم [دستاوردهای مقاومت] را در یک کلمه خلاصه کنیم می‌توان به آزادسازی خاک لبنان به جز بخش‌هایی از «مزارع شبعا»، بلندی‌های « کفرشوبا» و بخش لبنانی شهرک «الغجر» اشاره کرد.
 
وی آزادی بی قید و شرط نوار غزه را یکی دیگر از دستاوردهای روشن مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی خواند و افزود: روشن‌ترین پیروزی‌ها در مقابل اسرائیل، آزادسازی غزه بدون قید و شرط بود؛ همچنین از پیروزی‌های شاخص دیگر، مقاومت لبنان و غزه در مقابل قوی‌ترین ارتش‌ها در جنگ‌های ۳۳ روزه و جنگ نخست غزه و جنگ ۵۱ روزه بود.‎
 
 
نصرالله افزود: از دیگر پیروزی‌ها، بازگرداندن قضیه فلسطین به مرکز توجه بین‌المللی و فلسطینی و نشر فرهنگ مقاومت و تثبیت رابطه فلسطین با قدس است.
 
عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت
 
وی با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: تحولات گذشته و جاری سوریه زیانی برای محور مقاومت است زیرا این کشور جایگاه مهمی در این محور دارد. عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی و همچنین یمن دو پایگاه مهم در محور مقاومتند ولی در معرض بحران‌هایی قرار دارند.
 
ایران؛ حامی اصلی رویارویی با رژیم ضهیونیستی است
 
نصر‌الله با اشاره به دشمنی دشمنان مقاومت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: (برخی‌ها آتش دشمنی) با ایران را بر می‌افروزند. این در حالی است که ایران حامی اصلی در رویارویی با دشمن صهیونیستی است.
 
دبیر کل حزب الله لبنان سهل انگاری در برخورد با دشمن صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد و نسبت به احساس راحتی برخی‌ها با دشمن اشغالگر قدس و عادی سازی روابط با ان هشدار داد.
 
وی درباره مبانی فکری مبارزه با دشمن صهیونیستی گفت: تلاش فکری و کوشش علما بسیار تاثیرگذار است. مبنای عقیدتی قضیه مبارزه با اسرائیل در درون ما نیز تأثیر می‌گذارد. اینکه بگوییم مسأله فلسطین مربوط به مردم فلسطین است و به کس دیگری مربوط نمی‌شود؛ این امر از مبانی عقیدتی و نفس انسان نشأت می‌گیرد. باید تأکید شود که در قبال فلسطین و قدس و مقابله با طرح‌های صهیونیستی مسئولیت داریم.‎
 
نصرالله با اشاره به برگزاری تظاهرات فراگیر مردمی در روز جهانی قدس گفت: به رغم بسیاری از مشکلات، در بسیاری کشورها تظاهرات روز قدس برگزار شد. این تظاهرات به دعوت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و مرتبط با قضیه عقیدتی فلسطین است.
 
تروریسم اسرائیل، بالاترین تروریسم‌هاست
 
وی در ادامه اظهار داشت: در این مرحله باید اقدامات گسترده رسانه‌ای و سیاسی در منطقه صورت گیرد تا مردم به هویت رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری که در منطقه وجود دارد پی ببرند؛ ولی تروریسم اسرائیل از هر تروریستی بالاتر است.
 
 
نصر الله با بیان ینکه تا زمانی که رژیم صهیونیستی سر پا باشد، از تهدید منطقه دست بر نخواهد داشت،‌افزود: متأسفانه برخی دولت‌ها اسرائیل را از لیست تهدید خارج کرده‌اند؛ باید متذکر جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین شد و این مسأله باید در همه سخنرانی‌های ما وجود داشته باشد و تمام اقدامات اسرائیل علیه سوریه، لبنان و اردن و مصر را یادآوری کرد.
 
انتهای پیام/
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi