شناسه خبر : 36332
سه شنبه 06 مرداد 1394 , 16:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تاکید کرد:

کاستن مشکلات اشتغال فرزندان ایثارگران دردستورکاربنیادشهید

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه نیز از مهم‌ترین مواردی است که ما در دستور کار خود داریم.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر صبح امروز سه‌شنبه، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد، حجت‌الاسلام مؤذنی دبیر شورا و رییس ستاد برنامه‌ریزی و معاونین وزرا و نمایندگان عضو شورا در سالن جلسات ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این نشست با تأکید بر اینکه آرامش و ثبات ایران اسلامی در منطقه، مدیون جامعه ایثارگری است، گفت: همه ما وظایف خاصی در قبال این جامعه داریم که بر همین اساس، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ای، دستگاه‌های فرهنگی جامعه را موظف به رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی این جامعه با تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران کرده است.
 
رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر هدف از برگزاری این جلسه را تصویب اهداف و راهبردهای طرح شاهد و ایثارگر در سال ۹۵-۹۴ خواند و ابراز امیدواری کرد: تسهیلات ویژه این جامعه با عنایتی خاص بررسی و تصویب شود تا بتوانیم در حد امکان بخشی از دین خود به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ادا کنیم. کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه نیز از مهم‌ترین مواردی است که ما در دستور کار خود داریم.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فداکاری ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران ۳۷ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: عده زیادی از مردم در راه انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و شهید، جانباز و یا آزاده شدند که بر اساس اساس‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، این عده جامعه هدف بنیاد را تشکیل می‌دهند و همواره موردعنایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بوده‌اند.
 
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با اشاره به تلاش برای تحقق دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص این جامعه و حفظ فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه از این طریق، اظهار داشت: آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران، موفقیت در مسئله هسته‌ای است.
 
رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاه‌ها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه شاهد و ایثارگر، تعداد زیادی عضوهیئت علمی در دانشگاه‌ها و حدود 160 هزار دانشجو از این جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که رسیدگی به امور آنان طبق تأکیدات و خواسته مقام معظم رهبری بر عهده ما و همه ملت است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما رشد جامعه ایثارگران است که ولی نعمتان ما هستند و در این راه باید در نظر داشت که بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی به نتیجه رساندن این مهم نیست، بلکه تمام دستگاه‌های فرهنگی باید با هم‌دلی، هم‌زبانی و هم گامی  این بار سنگین را با موفقیت به منزل برسانند.
 
در ادامه این جلسه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأثیرگذار دانستن برگزاری جلسات شورا و ستاد طرح و برنامه شاهد و ایثارگر در ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی دارد مانند سایر دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در جامعه خدمات شایسته‌ای به این دانشجویان که از نظر هوش و استعداد نیز در سطح بالایی هستند ارائه دهد و در همین راستا بر تقویت بنیه و پایه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید دارد.
 
محمد فرهادی برگزاری جلساتی به منظور رسیدگی به مشکلات نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر این وزارتخانه، بازنگری در آیین‌نامه‌های تسهیلات آموزشی این دانشجویان، فعال شدن ادارات شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و تقویت منطقه‌ای این ادارات را از جمله فعالیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه عنوان کرد.
 
لازم به ذکر است در این جلسه آیین‌نامه‌های تسهیلاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.
 
در این جلسه رزم جو قائم مقام سازمان صداوسیما، صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرادخانیمعاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینایی دبیر ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر، کفراشی مشاور امور ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، ریاضی معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طباطبایی مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی، خرم مشاور امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان، فقیه مدیرکل آموزش بنیاد و رحیمی مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه نظرات کارشناسی در مورد دستور جلسه پرداختند.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi