شناسه خبر : 36367
شنبه 10 مرداد 1394 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدعلی هاشمی از زبان سردار صفوی

رحیم صفوی در این مراسم گفت: وقتی علی هاشمی را به فرماندهی سپاه ششم منصوب کردند کلید فرماندهی را به رئیس ستادش سردار گرجی‌زاده داد. نمی‌خواست پشت میز فرماندهی بنشیند و می‌گفت هرکس می‌خواهد من را ببیند بیاید در جزیره.

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، دومین یادواره سردار علی هاشمی عصر امروز در حوزه هنری با حضور سردار سید یحیی رحیم صفوی، خانواده شهدا، جانبازان و جمعی از مردم برگزار شد.

در این مراسم سردار صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی طی سخنانی گفت: من در ابتدا سلام حضرت آقا را خدمت خانواده شهیدان و خانواده شهید علی هاشمی می رسانم.

وی ادامه داد: ما از مقام شهادت و شهیدان بی‌خبریم و ارزش‌ شهادت را نمی‌دانیم، شهادت هدیه الهی است و خداوند به افرادی که لیاقت دارند عنایت می‌کند، شهادت فخر اولیای خدا است ارزش و اهمیت شهادت به آن اندازه‌ای است که نبی اکرم حضرت محمد (ص) از خداوند متعال برای امیرالمؤمنین درخواست شهادت کرد و خداوند پذیرفت و وقتی این خبر را به حضرت علی (ع) داد بسیار خوشحال شد. شهادت چه پیام و رازی دارد که حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و 10 اولاد او به مقام شهادت می‌رسند و اما ما بی‌خبریم.

سردار صفوی به شهادت شهید علی هاشمی اشاره کرد و گفت: علی سرداری مؤمن، شجاع، خردمند و محجوب بود. او در برخورد با دشمن از خود سستی به خرج نداد و هیچگاه از هجمه دشمن در جزیره مجنون که میلیون‌ها گلوله به این جزیره ریختند، نترسید.

وی گفت: فرماندهان جنگ در تشکیل تیپ 38 هور خردمندی او را دیدند. تدبیر او در فرماندهی عملیات نشان می داد که علی بسیار انسان فکوری و از نبوغ نظامی برخوردار بود. سنجیده و کم سخن می‌گفت و  هیچگاه به دنبال مطرح کردن خودش نبود.

رحیم صفوی بیان داشت: وقتی علی هاشمی را به فرماندهی سپاه ششم منصوب کردند کلید فرماندهی را به رئیس ستادش سردار گرجی‌زاده داد. نمی‌خواست پشت میز فرماندهی بنشیند و می‌گفت هرکس می‌خواهد من را ببیند بیاید در جزیره.

وی افزود: در کمبود تدارکات و تجهیزات هیچگاه اعتراض نمی‌کرد. هیچگاه با سردار محسن رضایی و بقیه فرماندهان و بنده زبان به اعتراض، شکایت و کمبودها نمی‌گشود. برخلاف دوستان ما مخصوصاً اصفهانی‌ها که با ما همشهری هستند قیل و قال برای تدارکات و ماشین و تسلیحات می‌کردند ولی او هیچگاه اعتراض به کمبود تدارکات نمی‌کرد.

صفوی در ادامه به ذکر خاطره ای از شهید علی هاشمی پرداخت و گفت: من آخرین دیدارم را با این فرمانده دلاور می‌گویم آخرین نکته 2 روز قبل از حادثه‌ای که عراقی‌ها هلی برد به قرارگاه‌شان کردند او فرمانده قرارگاه بود و سردار گرجی‌زاده رئیس ستاد ایشان بود. ساعت زیادی پیش‌شان بودم تیرماه 1367 آنقدر هجمه دشمن زیاد بود که گلوله‌ها و حجم آتش نمی‌گذاشت جلسه را درست ادامه دهم موقعی که خواستم سوار خودرو شوم به آقای کاشانی گفتم قرارگاه را عقب‌تر بیاورد. 

وی ادامه داد: قرارگاه شناسایی شد. اما علی هاشمی نمی‌خواست ضعف نشان دهد می‌گفت اگر عقب‌تر بیایم یگان‌ها باید عقب بیاید و روحیه آنها به هم می‌‌خورد. به هر جهت این آخرین دیدار ما بود با این عزیز دلاور.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی خاطر نشان کرد: 8 سال دفاع مقدس سال‌های قدرت‌نمایی ملت ایران است. ارتش‌ها و پاسداران مؤظف به دفاع از کشور و انقلاب بودیم. بسیجیانی از لر، ترک، عرب و کرد همه آمدند و جانانه برای انقلاب و کشورشان دفاع کردند. و برای انقلاب اسلامی و از کشور و امنیت‌شان شجاعانه جنگیدند.

وی گفت: سردار حسینی بچه زابل بود که جانشین قاسم سلیمانی شد. به لهجه زابلی حرف می‌زد. زبان زابلی به زبان فارسی دری که خیلی قشنگ بود کلماتی که نمی‌توانم بیان کنم. می‌خواهم بگویم شهیدان ما نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به جهان اسلام هستند مبادا شهدا را در قالب‌های قومیتی به دیگران معرفی کنیم.

رحیم صفوی در پایان افزود: امیدوارم که بتوانیم شهیدان را بشناسیم، شهدا را بشناسانیم و بتوانیم به ارزش و آرمان‌ها و اعتقادات‌شان وفادار باشیم و راه آنها که راه عزت و سربلندی و استقلال ایران اسلامی است، طی کنیم.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi