شناسه خبر : 36391
یکشنبه 11 مرداد 1394 , 08:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از جشن شهادت شهید"علیرضا جوزی"

گزارش مصور از جشن شهادت شهید علیرضا جوزی که در گلزار شهدای چیذر برگرار شد.

فاش نیوز -  مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد شهادت نوجوان بسیجی " شهید سید علیرضا جوزی "  روز پنجشنبه 1 / 5 / 94 از ساعت 19 الی 30 / 20 بر سر مزار آن شهید واقع در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر ( ع ) چیذر با حضور آقای شیخان  رئیس بنیاد شهید منطقه یک  ، آقای رحیم احمدی روشن  پدر شهید مصطفی احمدی روشن ، خانواده شهید علیرضا جوزی و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.


در این مراسم پس از قرائت قرآن  و سخنرانی پدر شهید مصطفی احمدی روشن ، جشن ولادت ( شهادت ) این شهید نوجوان با مداحی اهل بیت و بردین کیک شهادت توسط مادر این شهید شور و حال خاص معنوی در این امامزاده به وجود آورد.
بسیجی و دانش آموز شهید سید علیرضا جوزی فرزند ابوالقاسم در هجدهم اسفند سال  1352 در رستم آباد شمیران متولد شد. وی که از شاگردان شهید آیت ا... شاه آبادی بود از سن 12 سالگی بسوی جبهه های حق علیه باطل شتافت و در سن 14 سالگی به عهد خویش با امام عشق وفا کرد و با پیکری قطعه قطعه به حسین زمان خود خمینی کبیر لبیک گفت و در اول مرداد 1367 در منطقه سه راه کوشک به شهادت رسید و یکی از شهدای بزرگوار خمسه کوثر ( یادمان شهدای سادات ) به شمار می رود.

مادر شهید دراین مراسم طی سخنانی گفت :  خیلی خوشحالم از اینکه  بچه هایم بهروز و علیرضا به شهادت رسیدند و به خاطر اینکه دستور خدا و قرآن و امامان را قبول کرده و گوش دادند ، هیچ وقت فراموش نمی کنم زمانی که علیرضا به شهادت رسید ولی حرف هایش خیلی بزرگ بود ، حرف هایی می زد  ، من که مادرش بودم ولی قبول می کردم ... دو تا از پسرانم جانباز هستند که یکی از آنها از ناحیه بینی ترکش به صورتش اصابت کرده و دیگری هم در حلبچه شیمیایی شده است .

در وصیت نامه وی آمده است :  حال که این وصیت نامه را می نویسم چند روزی دیگر به شروع عمرم نرسیده و مرگ من در راه اسلام تازه شروع زندگی من است و این لحظات چقدر برایم شیرین است.

گزارش و تصاویر: علی وصال آزاد



 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi