شناسه خبر : 36418
یکشنبه 11 مرداد 1394 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رعایت قانون جذب ایثارگران درسازمان تأمین اجتماعی

مشاور امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر رعایت قانون جذب جامعه ایثارگری در سازمان ها و ادارات کشور، گفت: 30 درصد استخدام نیروی جدید در سازمان تأمین اجتماعی در سال 1393 از جامعه ایثارگران کشور بوده است.

عبدالخالق حبیبی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «ایثار»، گفت: این سازمان غیر دولتی با حدود 64 هزار نفر نیرو در حال خدمت رسانی به جامعه در زمینه امور درمانی و بیمه است که از این تعداد، حدود 12 هزار نفر از جامعه ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان هستند.
مشاور امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه همه فرزندان شهدای این سازمان مشغول به کار هستند و تأمین اجتماعی، فرزند شهید جویای کار ندارد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در سال 1393 حدود 3 هزار نفر نیروی جدید استخدام کرد که بر اساس قانون جذب جامعه ایثارگری در سازمان‌ها و ادارات، 30 درصد، یعنی  900 نفر از این نیروها از جامعه معظم ایثارگران بودند، از این میان 25 درصد از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد و حدود  5 درصد نیز از میان فرزندان رزمندگان هستند.
وی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ سازمان تأمین اجتماعی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: از مسئولان بنیاد درخواست داریم تا سازمان‌های غیر دولتی و دولتی را در اجرای قوانین یکسان نبینند، چون مواد و قوانین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قانون برنامه پنجم توسعه و بسیاری دیگر از سایر قوانین مستلزم تأمین اعتبار از سوی دولت هستند.
حبیبی گفت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همواره بر دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سازمان و تسری این فعالیت در میان مدیران استانی تأکید دارند که در این راستا به بسیاری از مشکلات و مسائل این خانواده‌ها مانند اشتغال فرزندان جویای کار و مسائل درمانی نیز رسیدگی شده است. همچنین همه‌ساله مراسم‌های بسیاری نیز برای تجلیل از ایثارگران سازمان و تقدیر از ایثار و فداکاری آنان در حفاظت از ارزش‌های اسلام و انقلاب برگزار می‌شود که این خود نقش بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان سایر اقشار جامعه دارد.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi