شناسه خبر : 36454
پنجشنبه 15 مرداد 1394 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ربات سایت رهبری در تلگرام

این ربات نسخه ای از سایت رهبری را در نرم افزار تلگرام در اختیار شما قرار می دهد.به این شکل که اگر لینک یا آیدی تلگرامی این ربات را داشته باشید، به راحتی می توانید با منابع سایت دسترسی داشته باشید

ع . چیذری(کارشناس فناوری اطلاعات) - اخیرا" نرم افزار تلگرام قابلیت جدیدی را به نسخه های به روز شده ی خود اضافه کرده است . با توجه به خیل عظیم کاربران ایرانی در تلگرام، این نرم افزار جزء پر طرفدارترین نرم افزار های ارتباطی تلفن همراه درکشور طی چند ماه گذشته شناخته شده است . تلگرام با ارائه خدمات جدید و جذابیت های خاص خودش تعداد بالایی از کاربران تلفن همراه را در ایران با خود کرده است .ارائه نسخه ی دسکتاپ ،استیکرهای متنوع ، امکان رمزنگاری قدرتمند پیام ها و سرعت نسبتا" خوب در دانلود فایل های صوتی و تصویری و اخیرا" امکان ارتباط با ربات های متنوع و هوشمند ، این نرم افزار را در صدر محبوب ترین ها قرار داده است. 

ربات های هوشمند تلگرام چه هستند و چه کارهایی انجام می دهند؟

این ربات ها دستوراتی هستند که یک سری خدمات را برای کاربران به شکل اتوماتیک به ازای ارسال دستور انجام می دهند. به این شکل که شما می توانید با  این ربات به شکل یک مخاطب هوشمند ارتباط برقرار کرده و گفت وگو را با راهنمایی ای که به شما می کند آغاز کنید .شما با ارسال دستوراتی که در منوی ربات برای شما ظاهر می شود و راهنمای ربات می توانید جواب خواسته های خود را دریافت کنید .
این ربات ها در موارد متنوعی مانند اطلاع از وضعیت آب و هوا، نرخ طلا و ارز ،اوقات شرعی ، آخرین اخبار سایت های خبری و ...در دسترس هستند.

اکنون قصد داریم یکی از ربات های فارسی زبان  و کاربردی را به شما معرفی کنیم :

ربات سایت khamenei.ir 

این ربات نسخه ای از سایت رهبری را در نرم افزار تلگرام در اختیار شما قرار می دهد. به این شکل که  اگر لینک یا آیدی تلگرامی این ربات را داشته باشید ، با کلیک بر روی لینک ، صفحه ی کاربری ربات برای شما نمایش داده می شود که برای ارتباط با ربات khamenei_irbot می توانید با کلیک بر روی گزینه ی send massage گفت و گو را با این ربات آغازکنید و یا با کلیک بر گزینه Add to group  این ربات را مثل یک عضو در گروه دلخواه خود عضو کنید . 

برای توضیحات شفاف تر تصاویر زیر را مشاهده کنید .

1- ابتدا به این لینک ربات سایت رهبری رفته وهر یک از تصاویر زیر را که مشاهده کردید ،گزینه ی send message را بزنید.


 





2- حال وارد صفحه ی گفتگو با این ربات می شوید اما به جای اینکه هر صحبتی را برای آن بفرستید این ربات خودش شما را راهنمایی می کند که چه دستوری را برای آن بفرستید . در اینجا روی گزینه ی strat کلیک کنید .




3- با ارسال دستور start به صورت اتوماتیک پیامی مبنی بر معرفی ربات برای شما ارسال می شود و شما را راهنمایی می کند که برای ارتباط بیشتر با ربات چه دستوراتی را ارسال کنید . 
حال برای دسترسی به امکانات این ربات به روی علامت «/ »در نوار تایپ رفته که لیست زیر را مشاهده می کنید :




4- با رفتن به گزینه ی منو ،امکانات این ربات مثل ،جستجو (که مستقیم به جستجو در سایت khamenei.ir متصل می شود و از بین بیانات،جستار،و بخش های مختلف سایت برای شما جستجو را انجام می دهد .) برای شما نمایش داده می شود
 و همچنین اگر بر گزینه ی استفتائات بروید می توانید به کلیه استفتائات در احکام مختلف به راحتی دسترسی داشته باشید . تنها کافی است بر روی موضوع مورد نظرتان کلیک کنید تا ربات برای شما مطلب مرتبط را به شکل اتوماتیک ارسال کند 



امکان دیگری که این ربات دارد این است که اگر جزء لیست افرادی که با آن گفت وگو داشته اید باقی بماند و آن را پاک نکنید به شکل اتوماتیک اخبار سایت  بیانات مقام معظم رهبری ،کلیپ ، پوستر و موارد دیگر را برای شما ارسال می کند. 


پاسخ به شایعه هک تلگرام توسط ربات ها :

در فضای مجازی شایعات چند برابر سرعت تکثیر ویروس تکثیر می یابند که برای خبرهای خوب و واقعی جای خوشبختی است و برای شایعات فقط جای ابراز تاسف.
یکی از این خبرها که به شدت گسترده شده است خبر هک تلگرام توسط ربات است.
 
آیا هک تلگرام امکان پذیر است؟
 
باید گفت بله! صد البته که هیچ گاه امنیت در شبکه ۱۰۰% نیست و حتماً امکان پذیر است ولی علاوه بر این نظریه، دو روش هک تلگرام پیش رو داریم، روش اول این که سعی کنیم با شماره کسی وارد شویم و پیام تاییدیه آن را به صورتی (چه بسیار ساده با دیدن ناتیفیکیشن گوشی و چه با بدافزار فورواردر پیامک) ببینیم و وارد حساب کاربری وی شویم. روش دوم این است که بدافزاری را برای یکی از مخاطبان بفرستیم که بر سیستم عامل گوشی دسترسی خوبی داشته باشد و بتواند به تلگرام وارد شود و راه نفوذ به آن و یا پیام تاییدیه آن را برای شخص هکر بفرستد.
ولی به خودی خود، شما توسط هیچ کاربری نمی توانید هک شوید.
 
آیا ربات می تواند هک کند؟
ربات کاربری پیشرفته است ولی بدان معنا نیست که دسترسی آن را دارد که اطلاعات بیشتری به نسبت کاربران دیگر به دست بیاورد.
رابطه زیر را توجه نمایید:
 
ربات↔وب سرور تلگرام↔ کاربر
 
ربات به صورت غیر مستقیم با کاربر در تماس است و این خودش یک محدودیت برای بالابردن امنیت به وجود می آورد و مثل بقیه کاربران فقط به اطلاعات عمومی شما دسترسی دارد اطلاعاتی همچون نام، آی دی و عکس های نمایه تان.
ولی همان ربات هم می تواند مربوط به هکر باشد با توجه به چند خط بالاتر که گفتم کاربر (چه ربات چه انسان) می تواند با استفاده از بدافزار، اطلاعات دیگری از شما بدزدد
چه کار کنیم که هک نشویم؟
اگر فقط می خواهید تلگرام تان هک نشود این آموزش را ببینید ولی اگر می خواهید خیال راحت تری داشته باشید به هیچ وجه فایلی را از کسی که مطمئن نیستید دریافت نکنید و فقط عکس و متن را تبادل نمایید. چرا که می توان برخی از فایل ها را به بدافزار آلوده کرد.
 
ربات های تلگرام با اسامی و کارایی های محتلف در این شبکه اجتماعی وجود دارند که خود شما نیز میتوانید یکی از همین ربات ها را به سادگی بسازید. بعضی از این ربات ها قابلیت وارد شدن به گروه ها را دارند و میتوانند به پیغام های گروه دسترسی داشته باشند که این خطر امنیتی به حساب نمی اید زیرا قبل از وارد کردن یک ربات به گروه میتوانید ببینید که آیا این ربات قابلیت دسترسی به پیغام های گروه را دارد یا خیر.
 
البته این امر برای کسانی مشکل به حساب میاید که بر روی پیغام های خود در گروه حساس هستند.
 
ربات های تلگرام اصولا هوشمند نیستند و فقط کارهایی را انجام میدهند که برایشان تعریف شده باشد و شما به راحتی میتوانید یک ربات را اضافه کرده و یا آن را حذف کنید و هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی شما را نخواهد داشت.
 
پس در رابطه با شایعه هک و یا جاسوسی ربات ها که این روزها در فضای مجازی مطرح شده است میتوان گفت که این ربات ها هیچ کدام از این کار ها را انجام نداده و نمیتوانند انجام دهند.
 
برای حفظ امنیت در شبکه تلگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی از دریافت فایل های مشکوک از افراد ناشناس خودداری کنید. در صورت دریافت فایل آلوده از طرف شخص ناشناس تنها خود شما مقصر خواهید بود!

به عبارتی ربات هایی که از پشتیبان سازنده ی آنها -مانند این ربات که سایت رهبری می باشد- مطمئن هستید می تواند مورد قابل اعتمادی برای استفاده شما باشد . 



امیدواریم که با دسترسی آسان تر به بیانات و راهنمایی های معظم له همواره در مسیر ولایت قدم برداریم . 

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بابا میگن که رباطها ویروسن ... لطفا توضیح بیشتر بدید ارسال کنم تو گروها...
سلام

به توضیحاتی که در ادامه ی مطلب اضافه شد ،توجه فرمایید .
بیانات رهبری در جمه معلمان روز معلم 95/2/13
این فضاى مجازى امروز از فضاى حقیقىِ زندگى ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضى‌ها اصلاً در فضاى مجازى تنفّس میکنند؛ اصلاً آنجا تنفّس میکنند، زندگى‌شان در فضاى مجازى است. جوانان هم سروکار دارند با فضاى مجازى، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌هاى علمى‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌هاى اجتماعى‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌اى جادّه‌اى لازم دارید، خیلى خب، جادّه بکش، جادّه‌ى اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایى که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ى لازم را بکنید. ما به دستگاه‌هاى ارتباطى خودمان، به مجموعه‌ى وزارت ارتباطات و شوراى عالى مجازى -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بى‌عقلى است. یک کسانى نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهى باز کرده‌اند به‌عنوان این فضاى مجازى و به قول خودشان سایبرى؛ خیلى خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ى درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ى درست میکنند؛ بعضى از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضاى غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکى از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است.
خوب چرا شما به این عمل نمی کنید و از پیام رسانهای صهیو نیسمی اسرائیل استفاده میشه در صورتی که پیام رسانهای داخلی داریم مثل سروش بیسفو ن سارینا و غیرهم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi