شناسه خبر : 36569
یکشنبه 18 مرداد 1394 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسل به حضرت زهرا(س) در میدان مین

 شهید طلبه، «مصطفی ردانی‌پور» سال 1337 در اصفهان متولد شد. حدود شش سال مشغول کسب علوم دینی بودکه به دلیل اخلاص و تعهدی که داشت به تدریج مسئولیت‌های خطیری را به عهده گرفت و در اولین عملیات‌های بزرگ سپاه اسلام (شکست محاصره‌ آبادان و طریق‌القدس) به عنوان فرمانده گردان شرکت داشت.
 وی از موسسین لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و فرمانده قرارگاه فتح نیز بود، توانایی بسیاری در میدان جهاد از خود نشان داد و در کمتر از ۳ سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد.
او همراه عده‌ای از همرزمان خود از «کردستان» راهی جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان (سپاه منطقه‌ ۲) که در نزدیکی آبادان «جبهه دارخوین» مستقر بودند، شروع به فعالیت کرد.
او در عملیات محرم، والفجر 1 و والفجر 2 شرکت داشت و تا لحظه‌ شهادت هرگز جبهه را ترک نکرد و فرمان امام عظیم‌الشأن(ره) را در هر حال بر هر چیزی مقدم می‌دانست.
از خصوصیات بارز آن شهید در طول خدمتش، توجه به دعا و مناجات با خدا بود و کمتر وقتی پیش می‌آمد که از تعقیبات و نوافل نمازها غفلت کند.
سر انجام دو هفته پس از ازدواج، در ۱۵مرداد سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و جسم پاکش در منطقه‌ حاج عمران بر زمین ماند و در زمره‌ شهدای مفقود‌الجسد قرارگرفت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi