شناسه خبر : 36642
چهارشنبه 21 مرداد 1394 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آنچه ماندگار است هنر شهداست

شاعر و طنز پرداز کشور در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام غواص رد حوزه هنری گفت: این هنری که ما داریم در زمانی کسب شده و ممکن است هر لحظه از دست بدهیم انچه ماندگار است هنر این ها است.

ناصر فیض شاعر و طنز پرداز برجسته کشور، در حاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگارحماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به تدفین این دو شهید، اظهار داشت: حوزه هنری محلی است که تعریفی به دنبال خود دارد، حوزه اندیشه و هنر اسلامی محل رفت و آمد کسانی است که به نوعی به انقلاب و اتفاقات بعد انقلاب و اهداف انقلاب ارتباط و هم خوانی دارد. از این رو نگاه و دیدگاه‌شان به این سمت و سو است.
 
وی افزود: اتفاقا در چنین  مکانی مناسب است که این عزیزان دفن بشوند چرا که غیر از مبارکی و تبرکی که دارند و در شرایطی سخت از وطن و اعتقاداتشان دفاع کردند، می توانند در این محل فرهنگی تاثیر گذار باشد. حضور این عزیزان برای شهید چیزی اضافه نمی کند آنچه اضافه می شود به حوزه هنری و افرادی است که در اینجا خدمت می کنند.
 
ناصر فیض تصریح کرد: قطعا دوستان من در حوزه هنری و کسانی که از این محل گذر می کنند با دیدن شهدا یاد تاریخ می افتند و یک نکته مرور می شود که اینها چه کسانی هستند که در این محل دفن شدند؟ چرا اینجا هستند؟ چرا برای ما انقدر اهمیت دارند که مدت ها باید در صف و نوبت بایستیم تا محبت کنند و اجازه دهند در حوزه هنری دفن شوند
 
این شاعر و طنز پرداز کشور با اشاره به رابطه هنر و شهدا بیان داشت: بزرگترین هنر، هنر این عزیزان بود. هیچ هنری بالاتر از این که شیرین ترین نعمت خدا یعنی جان را برای اعتلای اعتقادات، وطن و در راه ارزش ها و هنر بگذاریم نیست. مستقیم می توان گفت هنر نه آنچه من و شما فکر می کنیم بلکه هنر این است. این هنری که ما داریم در زمانی کسب شده و ممکن است هر لحظه از دست بدهیم انچه ماندگار است هنر این ها است.
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi