شناسه خبر : 36679
پنجشنبه 22 مرداد 1394 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لحظه لحظه وداع

لحظه لحظه وداع... لحظات آخر شده خاطره... هر چه از زمان این جدایی می گذرد، زوایای پنهان آن خود را نشان می دهد. گویی دارد گوشزد می کند نباید فراموش کرد.

فرزند شهید - گویی این زمان کوتاه بسان سالی گذشت. هر چند کوتاه بود اما پر از حادثه و خاطره. هر چه هم از زمان این جدایی می گذرد، زوایای پنهان آن خود را نشان می دهد. گویی دارد گوشزد می کند نباید فراموش کرد. گویی باید بازگو کرد. انگار رسالتی بر دوش داریم. رسالتی از روایتی الهی. ما شاهدان کودک دیروز و راویان پر از رمز و راز امروز. باشیم و بگوییم تا فراموش نشود آن لحظات پر از درد و واقعه. رسالتی سجاد و رقیه و زینب گونه تا این همه رشادت و جانفشانی ها در جلو چشم ها مجسم شود.

 تا فراموش نکنند آنان که بر کرسی تکیه زدند، این مقام حاصل چه رشادت ها و جانبازی ها بوده. به گذشته برگردند و به الان شان مدیون باشند، در قبال کسانی که روی مین ها خوابیدند و پیکرشان را معبر کردند تا مسیری عزتمندانه و مقتدرانه برای نظام شوند نه راهی برای کم کاری و بی مهری و ظلم و جور در حق کسانی که به آنها و به بازماندگانشان مدیونند.

 ما و شهدا هیچ منتی بر سر هیچ کسی نداریم اما ناسپاسی از نعمت، نعمت از کف برون کند. نظر لطف خدا بر سر ملتی است که قدردان کسانی هستند که برای شرافت و آبروی آن جامعه از مال و جان خود و از همه هستی شان گذشتند. و اما یه وقتایی دلم می گیرد، کنار مادر پیری که نه بر اثر کهولت سن بلکه به خاطر مصائب و مشکلاتی که در این راه سخت بر سرش آوردند و بچه های یتیمی را با چنگ و دندان در بیشه ای پر از گرگ هم پدر بود و هم مادر شکسته شده!

  به زور و خواهش از زیر زبانش ناگفته هایی را بیرون می کشم اما وقتی به مرور ذهنی آن روزها مشغول می شود، در چهره اش صحنه ای از تراژدی واقعه ای شبیه کربلا تداعی می شود. این را گفت تو که 4 ساله بودی، فقط بین 5 نفر، بیقراری و جنگ اعصابی که برای آرام کردن تو داشتم برای همه عمرم کافی بود.
مادرم از روز آخرین وداع گفت که پدرت با همه خداحافظی کرد اما تنها کسی را که نمی توانست قانعش کند تو بودی با کلی دوز و کلک و ترفند مشغولت کرد اما تا ماشین اعزام آمد، به چشم به هم زدنی لب در خودرو بودی.

 ناچار تسلیم خواسته ات شد. تو را تا محل اعزام رزمندگان با خود برد. چند ساعتی بعد توسط یکی از اهالی و بستگان با پاکتی از نارنگی در دست برگشتی. مادرم می گوید من و زن همسایه در حیاط منزل نشسته بودیم و منتظر آمدن تو. وقتی رسیدی با دلی پر و چشمانی معصوم و کودکانه پر از اشک و با ناراحتی تمام پاکت نارنگی را که خیلی دوست داشتی و پدر برای ساکت کردنت خریده بود پیش روی ما گذاشتی و گفتی "بخورید این نارنگی آخر است"و همان هم شد آخرین خداحافظی شد و رفت و دیگر برنگشت. این را با زبان کودکانه اما پر از درد گفتی! چنان که بغضی که در این چند ساعت از رفتن پدرت در گلویم مانده بود شکست و تو هم در اطاق محقر خانه کز کردی و شروع به گریه کردن.

  گویا خدا در روح کودکی چهار ساله نفوذ کرده بود تا از زبانش این جمله پر از درد را بگوید و بر دل بیوه زنی بنشیند و روایتی شود برای دردهای ایثارگرن و سندی بر مظلومیت شهدا که چه معامله ای سنگینی کردند با اراده خود. پا روی احساسات گذاشتند و مرگ را با دل و جان خریدند.
آزمون الهی مراحل سختی برای قبولی دارد گذر از آن هم کار هر کسی نیست.

 اَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ   
از بابت غیبت و تاخیر چند ماهه از همه دوستان و همدردها و دست اندرکاران زحمتکش وب سایت ایثار و شهادت پوزش می طلبم. عذر تقصیر حقیر را بپذیرید.

اینستاگرام
زبانم قاصر و قلمم قاصر است از بیان احساسم با تو فرزند شهید ...شهدا خوشحالم شرمنده شما نشدم ...خوشحالم جوری زندگی کردیم که امروز اگر گوشه کنار سایتها ح ف دل فرزند شهیدی را می بینم یا الان که رسبدم به گروه خوبان یه جوری نبودم که بگم وای بر من ...با این حال امیدوارم بیشتر از این در زنده نگه داشتن یاد شهدا جهت قدردانی و دلجویی از خانواده های آنها موثر باشیم
فرزند شهید.
قلمت سوگند نون والقلم رادارد.
مردمان شهر مبهوتند از این همه رنج که فرزندان شهید کشیدند.
خدایا شکر امروزه مردی به نام فرزند شهید قلمی پر مهر برکف دارد.
واشگ کرسی نشینان سیاست و قدرت را بدر می اورند .
بنویس برادرم بنویس .
روز دختر را به همه فرزندان دختر شهدا ، جانبازان ، آزادگان و سایر دخترها که رهپویان راه حضرت معصومه ع در تقوا و پرهیزکاری هستند تبریک می گویم ...
شهید گمنام ... عمو جان امسال هم حق مطلبو ادا کن ... درباره دختران شهدا و سایر رزمندگان و ایثارگران ...
فرزند شهید قدیمی خودمون پ کجاست ؟ پیداش نیست ستاره سهیل شده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi