شناسه خبر : 36716
شنبه 24 مرداد 1394 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صعود نمادین آزادگان به قله دماوند

دبیرکل جمعیت آزادگان دفاع مقدس گفت: طی برنامه‌ای نمادین، عصر امروز، ۲۴ مرداد ۵۰ نفر از آزادگان دفاع مقدس به ارتفاع ۵۰۰۰ پایی قله دماوند صعود می‌کنند.

فرخ سهراب، دبیرکل جمعیت آزادگان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عنوان کرد: در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از عصر امروز، 24 مرداد تا فردا، 25 این ماه، 50 نفر از اعضای این جمعیت تا ارتفاع 5000 پایی دماوند صعود می‌کنند. سال گذشته در چنین روزی 30 نفر از آزادگان تا ارتفاع 3700 پایی دماوند صعود کردند.

سهراب هدف از این صعود را افزایش اعتماد به نفس آزادگان و ایجاد انگیزه برای تلاش و فعالیت با گذشت چندین دهه از پایان اسارت آنها اعلام کرد و افزود: حفظ روحیه وحدت و همدلی به منظور تقویت حضور یکپارچه آزادگان در تمام عرصه‌ها از برنامه‌های اصلی جمعیت آزادگان دفاع مقدس است.
وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، آزادگان ذخایر انقلاب اسلامی و الماس‌های درخشان انقلاب هستند و بنابراین خود ما باید بتوانیم نقش خود را در ابعاد فرهنگی و اجتماعی به اثبات برسانیم.
دبیر کل جمعیت آزادگان دفاع مقدس یادآور شد: متوسط سن آزادگان 50 سال است که البته در موقع اسارت تعداد کثیری از آنها بسیار کم سن و سال بودند و حتی در دوران اسارت تعدادی از آزادگان بین 10 تا 15 سال سن داشتند و در اردوگاه اطفال به سر می‌بردند.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مسئولان برای رفع مشکلات آزادگان کشور تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و علمی بالایی در آزادگان وجود دارد که می‌توان به نحو شایسته از آن استفاده کرد از جمله 1300 نفر از آزادگان ما پزشک و 300 نفرشان جراح و متخصص‌ هستند. همچنین حدود هزار نفر از آزادگان در حرفه وکالت مشغول به فعالیت هستند.
به گفته سهراب، 40 هزار و 484 آزاده در کشور داریم که بیشترین تعداد به استان‌های تهران و اصفهان و کمترین شمار به استان خراسان جنوبی (200 نفر) اختصاص دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi