شناسه خبر : 36738
دوشنبه 26 مرداد 1394 , 08:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست خبری آزادگان برگزار شد

نشست اصحاب رسانه با حضور جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان صبح روز شنبه برگزار شد.

نشست اصحاب رسانه با حضور جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان صبح روز شنبه در محل این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز نشست اصحاب رسانه با حضور فریبرز خوب نژاد جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صبح روز دوشنبه 24مردادماه دراین موسسه برگزار شد.
در این نشست خبری ایشان ابتدا به دوران آزادسازی آزادگان و مذاکرات انجام شده در رابطه با آزادسازی آن بزرگواران اشاره کردند و گفتند تاکنون نهادهای ذیربط، کمتر کاری برای آزادگان و درمان آنها انجام داده اند.


وی در این خصوص گفت: قوانین متناسب با مشکلات آزادگان وضع نشده است. بخصوص در زمینه درمان آزادگان که ناشی از آلام دوران اسارت است. ما آزادگان وظیفه ای داشتیم و دربرابر انجام آن وظیفه از هیچ کس انتظاری نداریم ولی تجلیل از آزادگان و ایثارگران برای منافع ملی ما مهم محسوب شده و از این حیث توقع داریم تکریم شایسته و در خور ایثارگران انجام پذیرد.
وی یادآورشد: آزادگان جامعه پویایی هستند که از استعدادهای فراوان آنان به درستی استفاده نمی شود. بیشتر این افراد  پس از بازگشت از اسارت ادامه تحصیل داده اند و اکنون  مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند و به سن بازنشستگی رسیده اند و فرزندان آنها هم به سن ازدواج رسیده و دارای مشکلات معیشتی هستند.


جانشین موسسه پیام فرهنگی آزادگان خاطر نشان کرد: حدود 900 نفر از اسرا از سال 62 تا مرداد سال 69 در طول جنگ از طریق مرزهای ترکیه مبادله شدند. بعد از پایان جنگ هم تعداد مبادله شوندگان ادامه داشت تا اینکه به نامه صدام خطاب به رییس جمهوری کشورمان می رسیم. نامه صدام مبنی بر آزادی اسرا به هاشمی رفسنجانی سند پیروزی ایران از زبان رییس جمهور و دشمن بود که در آن نوشته شد "به هرچه خواستید رسیدید" با اینکه مسوولان خیلی نمی توانستند حرف صدام را باور کنند اما این اتفاق در 26مردادماه آغاز و تا یک ماه آزادی اسرا طول کشید.


وی  در پایان با اعلام این خبر که قرار است برنامه ای به همین مناسبت در تالار وحدت برگزارشود و در این مراسم از هفت آزاده شاخص خدیجه میرشکار، غلامحسین جوزیان، داود میقاتی، محمدرضا داعی زاده، امیرسرتیپ والی، منصور کاظمیان (کمک خلبان شهید دوران) و شمسی بهرامی تجلیل خواهدشد به این نشست خبری پایان داد.
 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام اقای خوب نژاد قشنگ برقور می کنی
سلام آقای خوب نژاد شما و این مودسسه طی 25 سال چکار کرده و میکنی و کی قراراست این اموال موسسه که متعلق به آزادگان مظلوم است به صاحبانش برگزدانی ؟ اصلا حق وحساب اندازه ایی که شما و دوستات لازم دارید بردارید و بقیه به صاخبانش بدید یک کمی به آخرت هم فکر کنید . تا میگوئیم حساب و کتاب کنید میگودید مودسسه مال رهبری است خوب اگر مال رهبری بوده به آزادگان بخشیده شما وکیل و وصی کی هستید و خودتون قیم زورکی 43 هزار آزاده قرار داده اید
یه جور نوشتید اصحااااااااااااب رسانه که گفتم حالا چند نفر ن اینا ؟؟
بعد از ماده 13 و190 ومینو نوبت موسسه هم میرسد تا این ارثیه اقایون تموم بشه
با سلام
اکثر آزادگان از این مؤسسه شاکی هستند .یعنی اصلا این مؤسسه را قبول ندارند.
برای ماده 13 دیگران رفتند تجمع کردند و از گارد ریاست جمهوری قبلی باتوم خوردند
بعد که نیمه کاره اجرا شد مؤسسه گفت تلاش ما بود که به بار نشست .
حالا بفرمایند برای اجرای ماده 190 دارند چه تلاشی می کنند که همه ما بی خبریم.
خجالت هم خوب چیزی است ..............
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi