شناسه خبر : 36879
سه شنبه 03 شهريور 1394 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش اختصاصی فاش نیوز از کنگره تجلیل از آزادگان/تصاویر

کنگره ملی تجلیل از آزادگان به همت بنیادشهید انقلاب اسلامی و با مشارکت موسسه پیام فرهنگی آزادگان صبح روز25مرداددر تالار وحدت تهران برگزار شد.

فاش نیوز -  کنگره ملی تجلیل از آزادگان به همت بنیادشهید انقلاب اسلامی و با مشارکت موسسه پیام فرهنگی آزادگان صبح روز25مرداددر تالار وحدت تهران برگزار شد.
این کنگره با حضور دکترعلی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید، سردار محسن انصاری قایم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران، سردار علی فضلی، امیرسرتیپ محمدحسن نامی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و تعداد زیادی از آزادگان سرافراز برگزارشد.

**********
خیابان منتهی به تالار وحدت مملو از نیروهایی است که حفظ امنیت این مراسم را برعهده دارند. اتوبوس های حامل آزادگان یکی یکی می رسند و مدعوین که پیاده می شوند خیابان شلوغ می شود. خبرنگاران بیشماری به این مراسم دعوت شده اند تا این برنامه را پوشش خبری دهند.  عکاسان با دوربین های بزرگ و کوچک خود  یک جا جمع شده اند تا پس از عبور از بازرسی (گیت) بلافاصله در جایگاهشان قرار بگیرند.


 گوشی همراهم را که تحویل می دهم به محوطه باز هدایت می شوم. در محوطه خارج از سالن اجرا، وسایل پذیرایی از میهمانان آماده است و پس از پذیرایی مختصر به محل برگزاری مراسم وارد می شویم. جمعیت زیادی از آزادگان هم آمده اند. آنان که سالیان زیادی در کنار هم برادروار زندگی کرده اند و در روزهای تنهایی و درد شکنجه مرهم هم بوده اند اینک  با دیدار یکدیگر سخت تر همدیگر را سخت  در آغوش می گیرند و از تاخیر نیم ساعته ای که در زمان شروع برنامه ایجاد شده خیلی هم ناراضی نیستند و این دقایق را موهبتی برای با هم بودن می دانند.


میهمانان ویژه مدعو به همراه هییتی از معاونین خود که از راه می رسند و در جایگاه قرار می گیرندکار عکاسان بالا می گیرد. و همه روی سن قرار می گیرند و روی سوژه ها زوم می کنند و سعی می کنند  بهترین عکسها را بگیرند. و تنها صدای پی درپی فلاش دوربین هاست که در فضا شنیده می شود.پس از پایان کار عکاسان برنامه با سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و همه به احترام میهن عزیزمان ایران، از جا برمی خیزیم. قاری نوجوان حسین  زاهدی  فرزند یکی از جانبازان، با صوت زیبا و دلنشین خود حاضرین را به شنیدن کلام الهی دعوت و پس از آن کلیپ های زیبایی از بازگشت آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان پخش می شود که یادآور روزهای تلخ و شیرین اسارت است.


پس از آن، عبدالحسین جلالوند و  غلام شیرانی دوتن از آزادگان که به یاد روزهای اسارت لباس زردرنگ خاص اسرا را برتن دارند،روی صحنه می آیند و  به بیان خاطراتشان از روزهای اسارت می پردازند.
جلالوند خاطره ای از دوران اسارت تعریف می کند که شنیدنی است. او می گوید: یکی از اسرا بر اثر شکنجه های فراوان و زخم های زیادی که بر بدنش بود عفونت تمام بدنش را گرفته بود بطوری که بدنش کرم گذاشته بود  وکرم ها روی بدن او زندگی می کردند و بوی تند عفونت همه جارا برداشته بود.صبح همه بیدار شدیم دیدیم بوی عطر بسیار خوشی به مشام می رسد.  به گمان اینکه شاید افسران عراقی که برای سرکشی هرصبح به اردوگاه می آیند به خود عطر زده انداما بعد متوجه شدیم که همان دوست زخمی مان شب به شهادت رسیده است و این عطر از پیکر بی جان اوست. پس از مدتی یکی از افسران که عراقی که آمد و با پیکر بی جان و عطر پیکر او روبرو شد با حالت گریه فقط می گفت: "هذا شهید، هذا شهید".


پس از آن آرمان برار نوجوان خوش آوایی که خود فرزند شهید است با اجرای موسیقی های  حماسی در وصف مردان و زنان آزاده تحسین همگان را در برانگیخت.
پس از آن حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید انقلاب اسلامی و امور ایثارگران با سخنانشان جلسه را رسمیت بیشتری بخشید. وی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان سرافراز کشورمان بخشی از جامعه ایثارگران هستند که نقش مهمی در مقاومت و دفاع از کشورمان داشتند و ما هرچه داریم از ایثارگران است.
وی با بیان اینکه بیش از هزارنفر از افسران و خلبانان ایرانی به مدت 10 سال دور از چشم صلیب سرخ نگهداری می شدند که طولانی ترین زمان اسارت مربوط به خلبان شهید حسین لشگری است گفت: ایشان در روزهای نخست جنگ به اسارت در آمدند پس از 18سال سختی  وشکنجه که 12 سال آن در زندان انفرادی بود، سرانجام درسال 77 به کشوربازگشت و  براثر آسیب های شدیدی که بر اثر شکنجه دیده بود یک سال بعد به شهادت رسید.


نماینده ولی فقیه در بنیادشهید در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آزادگان گفت:  همه ملت مدیون شما هستند، همان طور که مدیون شهدا و جانبازان هستند. ما خدمت در بنیاد را برای خود افتخاری می دانیم و هر خدمتی که برای آزادگان انجام می دهیم بازهم جبران فداکاری های آنان را نمی کند، اما در حد توان خود خدمتگزار کوچکی برای شما خواهیم بود.


سپس دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان ویژگی‌ های انسان ‌های مومن و آزاده، گفت: از ویژگی برگزیدگان این است که اهل ایمان‌ هستند، اهل عمل صالح، استقامت در راه حق و اهل صبر و شکیبایی هستند. در ادبیات اسلامی انسان‌ های برگزیده دارای این چهار ویژگی هستند و آزادگان در راه حق استواری از خود نشان دادند.
رییس مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد به آزادگان برای نوشتن خاطرات دوران اسارت خود در قالب یک کتاب، گفت: خاطرات شما سند افتخاری برای یک ملت است و باید باقی بماند.


وی خاطرنشان کرد: کتاب ‌هایی که شما می نویسید باید تبدیل به فیلم شود. اسناد مکتوب، دوران سازندگی را به جوانان نسل ‌های آینده نشان می ‌دهد. ملت ایران از قبل از انقلاب تا دوران جنگ تحمیلی شرایط سختی را تحمل کرده‌ اند. آمریکا و اذنابش ایران را هرگز رها نخواهند کرد هر چند که در حرف عکس آن را ادعا می ‌کنند.
در پایان برنامه از 7 تن از آزادگان شاخص خدیجه میرشکار، غلامحسین جوزیان، داوود میقاتی، محمدرضا داعی زاده، امیرسرتیپ والی، منصور کاظمیان (کمک خلبان شهید دوران) و شمسی بهرامی با لوح تقدیر تجلیل شد.


در حاشیه:
در این برنامه نیز جایگاهی برای خبرنگاران درنظر گرفته نشده بود وهرکدام از خبرنگاران فضای خالی را که مناسب یا نامناسب یافته بودند در آنجا مستقر شده بودند که گاهی سر و صدای اطراف مانع از شنود کامل سخنرانی می شد و کار خبررسانی را با مشکل مواجه می کرد.
این برنامه نیز مانند تمام برنامه ها با تاخیر نیم ساعته همراه بود که خارج از حوصله اصحاب رسانه بود.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام بله جمعی ازازادگان بودیم اقای شهیدی ازاماروارقام گفت اقای لاریجانی هم ازسیدحسن وحزب الله لبنان گفت ولی هیچکدام ازانجام وظیفه دولت ومجلس درقبال ازادگان حرفی نزدنندکه قرارهست دراینده کاری برای ازادگان بکنندحتی اقای جلاوندازاده عزیزازاقایان درخواست کرداگربرای دولت امکان داردحداقل مثل قشرهنرمندان یک جایگاهی دربهشت زهراتعین کنندکه ازادگان بعدازفوتیک قطعه مشخص داشته باشنددراین دنیاکه ماجای نداریم قبلایک ستادازادگان بودتابچه هاازحال همدیگرباخبرباشندانهم دربنیادجانبازان ادغام کردنندالان هرکدام ازازادگان که به بنیادجانبازان مراجعه میکنیم فوراکارمندبنیادمی پرسدچنددرصدهستی یعنی ازازادگان اسمی دربنیادنیست بهرحال جلسه سخرانی اقایان تمام شدبدون پذیرایی بچه هابرگشتندبه خانه واقعاماارزش یک پذیرایی ساده هم نداشتیم حداقل یک اب خنک واقعاازادگان غریب هستندجالب هست قبل ا امدن به تالاروحدت بارهاازطرف بنیادتاکیدشدکه ازاوردن خانواده خوداری کنیدفقط خودازاده بایدحضورداشته باشددرماه مبارک مضان هرساله چندشب دربانک مراسم هست کارمندگذشته ازخانواده خودحتی بستگان خودراهم میاوردماکه ازدولت ومجلس وبنیادانتظاری نداریم ولی درجامعه مردم فکرمی کنندالان چه خبرهست باباوقتی که مارسیدیم حتی ان پذیرایی ساده که یک شرینی ویک ساندیس هم جمع شده بودچرابه حساب مانوشته شده ازازادگان قدردانی شدبعدازسال که ازعراق امده ایم خیلی زیادهست یکبارمارادعوت کردنندبازهم جای تشکرداردکه بنیادباهمکاری پیام ازادگان زحمت کشیدننداین مراسم راترتیب داده اندازاده 8ساله وجانبازه 55درصدازتهران
سلام و درود بر آزادگان هشت سال دفاع مقدس
دیگر دارم حالم بد میشود از این همه کنگره و بزرگداشت و تعریف و تمجید و شعر و کف و سوت
در حالی که حق و حقوق ما را نمیدهند ! و این خیلی مضحک است !
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi