شناسه خبر : 36940
شنبه 31 مرداد 1394 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا جانبازان فقط جلوی دوربینها عزیزند؟

بعضی امور جزیی هستند و به چشم نمی‌آیند، اما وقتی دقیق می‌شوی درمی‌یابی چه انبوهی از آدمها درگیر آنند.

محمد حسین جعفریان -در همین ستون بارها درباره وضعیت بهره‌گیری جانبازان از خدمات شرکتهای هواپیمایی نوشته‌ام. یکی دو دهه پیشتر که هنوز گرمای جنگ فروکش نکرده بود و این شرکتها بیش از دو سه تا نبودند، تسهیلاتی به جانبازان می‌دادند. پس از آنکه تب خصوصی سازی به جان همه افتاد، در عمل این تسهیلات متوقف شد. اکنون از انبوه شرکتهای هواپیمایی، تنها دو شرکت به جانبازان تخفیف مختصری می‌دهند. یکی از این دو تا هم تسهیلاتش مشروط است. این در حالی است که بسیاری از جانبازان با درصدهای بالا اغلب از نقاط دور افتاده به طور متناوب باید برای درمان به تهران بروند و دو شرکت یاد شده پروازهای محدودی دارند.
 
باز تأکید می‌کنم، شاید بسیاری از شما که این سطور را می‌خوانید گمان کنید این ماجرا چندان اهمیتی نداشته باشد. اما اگر جانبازی ویلچرنشین باشید و برای برخی خدمات درمانی ثابت مجبور باشید از شهرهایی که هفته‌ای یکی دو پرواز دارند و هیچ کدام هم متعلق به آن دو شرکت نیست، آنگاه درمی‌یابید چه عذاب الیمی در انتظار شماست. براستی حذف این امتیاز برای جانبازان حیرت‌آور است. کاش دست کم برای جانبازان بالای پنجاه درصد این امکان را لغو نمی‌کردند. کاش هر شرکت هواپیمایی که نو تأسیس می‌شود، یکی از شروط گرفتن مجوزش این باشد که به این دسته از جانبازان همچنان خدمات بلیت نیم بها را ارایه دهد. مگر مجموع جانبازان بالای پنجاه درصد ما که هنوز شهید نشده و رنج و درد زخمهای نبرد را بر تن دارند، چه تعدادی می‌شوند؟ آیا فقط با دوربینهای تلویزیونی به خانه این جانبازان رفتن و احوالپرسی از آنان، مشکلات پیچیده آنها را حل می‌کند؟
 
نکته حیرت‌آور دیگر آن است که پیشتر کم و بیش اگر شرکتهای هواپیمایی بلیت نیم بها به جانبازان نمی‌دادند، دستکم در نوبت دریافت بلیت، بویژه وقتی آنها در لیست انتظار نامنویسی می‌کردند، اولویت قایل می‌شدند، اما دیگر این مهم نیز رعایت نمی‌شود. بسیار دیده‌ام جانبازی با عصا و حتی صندلی چرخدار در صف شلوغ جلوی باجه بلیت فروشی شرکتی در فرودگاه پشت سر جمعیت انبوهی که برای کسب نوبت بهتر یکدیگر را به عقب می‌رانند، در کمال مظلومیت تماشاگر مانده و کسی آنها را آدم هم حساب نمی‌کند. خدا می‌داند در دیگر کشورهای دنیا حتی برای معلولانشان در چنین مواقعی امتیازات درخشانی قایل می‌شوند، چه رسد به جانبازانی که قهرمانان این دیارند و همه از مردم عادی تا مسؤولان بلندپایه کشور آنها را تاج سر خویش و مایه افتخار می‌دانند و می‌نامند، اما فقط همین، در عمل متأسفانه این بچه‌ها روز به‌روز، بیشتر فراموش می‌شوند. چرا؟
منبع: قدس آنلاین
اینستاگرام
باسلام خدمت آقای جعفریان
جناب جعفریان شما خودتان جانبازید و از تمام مشکلات جانبازان با خبرید و از حق کشی ها و بی عدالتی ها و ازبی قانونی هایی که مسیولین برای جانبازان بوجود آوردند با خبر هستید پس شما که دستی در رسانه دارید و از خبر نگاران موفق و مورد احترام حضرت آقا هستید ما جانبازان از شما توقع داریم وقتی خدمت آقا هستید گلایه های جانبازان را خدمت حضرتش بگویید من مطمعنم که آقااز اینهمهبی عدالتی بهجانبازان می شود خبر ندارد پس شما بعنوان یک عضو خانواده بزرگ جانبازان باید زبان گویای این قشر ایثارگر باشید
با سلام و عرض ادب. اقای جعفریان عزیز و بزرگوار این را باید به اقای نصرت الله مالکی از اعضای محترم وزارت خارجه در امور ایثارگران بفرمایید که فرمایش کرده اند خدمات رسانی به ایثارگران مثبت است و جمیع ایثارگران از این خدمات پی در پی که به انها میشود بسیار راضی هستند و دیگر ریاست محترم بنیاد شهید که فرموده است هفتاد در صد قانون خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده. ای کاش ان سی درصد باقی مانده را هم میفرمود تا خیال همه راحت بشه.بدون هیچ گونه شکی ما ایثارگران تمامی دولتمردان خود را از دل و جان دوست داریم و نهایت احترام و ارزش را برای همه ی خدمت گذاران به این نظام را قائلیم چون همه ی انها مورد اعتماد و احترام رهبر عالی قدر ما هستند. اما ای برادر هم رزمم مطمعآ روزی که این صحبتها و شعارها به عمل تبدیل شود آن وقت هیچ کدام از ما ایثارگران همچین حرفی را نخواهیم زد. با سپاس و قدر دانی از مدیر محترم فاش نیوز . خیلی با محبت و بزرگوارند.
سلام
چه عجب از برادر جعفریان!!!!!!!
لازم است بدانید برادر جعفریان با شعرهای پر پیمون از ایثارگران دفاع کرده و مظلومیت آنآن را به همه مسولین گوشزد کردند،لذا چنانچه شعری جدید دارند، ما را هم مطلع نمایند،خوشحال می شویم.
ترابخدامسولین تسهیلات رفاهی دربنیادهای کشور چکارمیکنندکدام رفاه برای جانبازان فراهم آورده اندمگرحقوقی که میگیرندبابت خدمت به ایثارگران نیست حداقل پیگیراین موضوع باشندکه چراقانونی که دررابطه بانیم بهابودن بلیط هواپیما برای ایثارگران تصویب شده است براحتی بایک نوشته بدون مهروامضا که به شیشه های مراکزبلیط فروشی چسبانده شده است لغو گردیده وباعث سرگردانی ونارضایتی این قشرکه سالهاست که بارنج ومرارتهای ناشی ازمجروحیت دست وپنجه نرم میکنندشده اندترابخد بیشترازاین ماهارارنج ندهید
آقای جعفریان جانبازان زیر۵۰٪آدم نیسنتندببینیداینهم فقط برای جانبازان۷۰٪به ثبت میرسانید مریض مریض است چه فرقی دارد۵۰٪باشدیا۲۵٪مریض که درصدندارد خوش تیپ
خدمت برادر گرامی آقای جعفریان سلام و ارادت دارم از اینکه برای ایثارگران قلم میزنید و بیادشان هستید سپاسگزارم من همیشه با مثنوی بلند تان زندگی میکنم و همیشه برخی از ابیات را زیر لب زمزمه میکنم.... دیشب از چشمم بسیجی می چکید از تمام شب دوعیجی می چکید......ای سواران بلندای سهیل شوکران نوشان گردان کمیل....

باور کن من اشک ها ریخته ام با این اشعار جاودانی شما...کاش میشد مسئولین مان کمی از دغدغه های ایثارگران رو درک می کردند و اینقدر آنان را آزار نمی دادندآنانی که با پای سر به میدانها شتافتند و اکنون متاسفانه شاهد دست اندازی به بیت المال توسط کسانی هستیم که خود را پشت شهدا و ایثارگران پنهان شده اند و بسان سنگری مجکم در پناه این عزیزان به طغیان خویش ادامه میدهند... درچین با داشتن بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون جمعیت اگر مسئولی فساد مالی ویا اداری با برخورد شدید رو برو شده و یا در میدان تیان آن من چین آویزان می شود.... ما که باید الگوی کشور های اسلامی باشیم بدینگونه؟
موفق و سر بلند باشید برادر گرامی
سلام هنوز کجای خصوصی سازی را دیدید، هر چه خدمات دولتی و جود دارد که مثلا به ایثارگران خدمات می دهند؟ درآینده خصوصی می شود و بخش خصوصی هم ایثارگر نمی شناسد.
هر چه مجلس رشته،،، همه پنبه می شود.
برادرعزیزم آقای محمدحسین جعفریان سلام علیکم. اگردستتان به نمایندگان مجلس یا مجریان دولت رسید، لطفا به آنها بگویید عده ای از بسیجیان آزاده جانبازبالای 50% هستند که می توانستند همان ابتدای ازادی ازاسارت طبق قانون حالت اشتغال شوند و ازبنیادحقوق بگیرند و از جوازکسب وموافقت اصولی و وام اشتغال استفاده کنند اما غیرتشان قبول نکرد و درادارات دولتی به کارمشغول شدند و هیچگونه حقوقی بعنوان آزادگی و جانبازی و بسیجی تاکنون نگرفته اند و فقط همان حقوق اداره متبوع خودشان را دریافت می نمایند. آیا بسیجی که جانبازوآزاده هست و کارمی کند نباید طبق قانون ازحقوق جانبازی برخوردارباشد؟یعنی ما اشتباه کردیم به جای این که کارنکنیم وحقوق بگیریم، کارکردیم و حقوق نگرفتیم؟ واقعا باید دراین قوانین و مصوبات قدری تامل و تجدیدنظرشود و عدالت جاری گردد. چه کسی باورمی کند که بسیجی آزاده جانباز55% که کارمند بوده و بازنشسته شده، فقط حقوق اداره متبوع خودرامیگیرد و هیچ دریافتی بابت بسیجی وآزادگی وجانبازی ندارد؟ بسیجی که ازسال59 تاکنون بسیجی مانده و 35سال سابقه بسیج که ده سال بسیج عادی و 25سال بسیج فعال است بعنوان یک کارمندعادی کثل بقیه حقوق می گیرد درحالی که هستند سربازان وظیفه ارتش که حقوق اداره و حقوق ساتا با امتیازاتش را دریافت می کند با بسیجیانی که شاغل دولت نیستند و مستمری می گیرند. این است قانونگزاری و اجرای آن که عدالت را برعکس تفسیر کردند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi