شناسه خبر : 37018
سه شنبه 03 شهريور 1394 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کی گفته کوه به کوه نمی رسه!

صعود به قله سبلان دوسالی بود که درذهنم بود. یک انگیزه می خواستم تا حرکتم بدهد که بدون همسرجانبازم به دل کوه بزنم.

فرحروز حسین زاده -  تیم 9نفره صداسیمای اردبیل بلافاصله بعدازخبردارشدن از این ایده که اولین بار درایران و شایددر دنیا همسر یک جانباز و معلول جنگی قصد صعود به قله (سبلان) با حمل ویلچر همسر جانبازش را دارد استقبال گرمی کردند. این تیم باتمام حسن نیت تا قله ی سبلان من و ویلچر همسرم را همراهی کردند. با اینکه نتیجه کارمعلوم نبود ولی خطرات را به جان خریدند و باتمام وسایل فیلمبرداری و دوربین به کوه زدند. اینان به حق همنوردانی ناب بودند که با اشتیاق تمام به حرمت یادگاران 8سال دفاع مقدس قدم به قله زندگی جانبازان گذاشتند تا طعم گوشه ای از سختی گردنه های پرفرازو نشیب زندگی جانبازان ویلچری و همسرانشان را لمس کرده و لحظاتی را به تصویربکشند تا آن را مهمان قلب هایی بکنند که شاید یاد این قهرمانان در دل آنها کمرنگ شده است.
 
صعود به قله سبلان دوسالی بود که درذهنم بود. یک انگیزه می خواستم تا حرکتم بدهد که بدون همسرجانبازم به دل کوه بزنم. چون همیشه هرجا می رفتیم باهم بودیم دلم نمی آمد بدون او به قله صعود کنم. تا اینکه تصمیم گرفتم ویلچرهمسرم را به عنوان نماد صبرو استقامت و مقاومت باخودم به قله ببرم. این ایده آنقدر درذهنم بزرگ شد که صعود خودم به قله را فراموش کردم و فقط و فقط برایم مهم این بود که برای اولین بار ویلچریک جانباز را  به قله سبلان ببرم...دوست داشتم وقتی با ویلچر به قله سبلان رسیدم فریادبزنم: کی گفته کوه به کوه نمی رسد؟؟!!!....
 
حرکت تیم 15نفره ما ساعت 4صبح با توکل به خدا و بارمز یازهرا ، به یاد رمز عملیات والفجر8که همسرم در آن قطع نخاع شدبه سمت قله سبلان شروع شد...باید اعتراف کنم که این کوهنوردی اولین کوهنوردی ام بود واصلا" بدنم امادگی کوهپیمائی را نداشت. من ازسالهاپیش دچار دیسک کمرو دیسک گردن بودم و قبل ازاین اقدام دکترازکوه رفتن منع ام کرده بود ولی من تصمیمم راگرفته بودم و باید ویلچر همسرم را  تا قله می بردم .
قدم های اول راکه برداشتم احساس کردم کمرم دیگرطاقت ندارد ولی تصمیمی بودکه گرفته بودم...فشارهوا ..سرما...ضعف بدن راه رابرایم سخت کرده بود...همنوردان جلوتر ویلچرراهمراهی می کردند .کندشدن سرعت من باعث شد که تیم ازهم جداشویم. هدف همه رسیدن ویلچر به قله سبلان بود. دیگر چشمانم شرپا را نمی دید.خیالم راحت شد که ویلچر به سمت قله رهسپاراست. در چندصدمتری قله بودم که به علت افت فشار و بدشدن جو هوا دیگر پاهایم توان رفتن نداشت....ولی آن که باید تا قله می رفت !
 
گفتنی است خانم حسین زاده همسر جانباز نخاعی اردبیلی ، آقای جواد غایب زاده ، از جانبازان آسایشگاه امام خمینی می باشد.

برای مشاهده اسلاید های تصویری روی یکی از تصاویر کلیک کنید 
کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام زن دادش خیلی جالب بوددست دردنکنه بابت این مطالب زیبامن ازطرف خودم وخانواده ام ازشماتشکرمی کنم وامیدوارم که همیشه پایدارباشی
آبجی جون خیلی قشنگ بود ..
ووووی حالا اون بنده خدایی که گفت کوه به کوه نمی رسه یه....... استغفرالله !
من که می گم باید می نوشتی چه شود وقتی کوه از کوه سخت و سنگی بالا می ره ؟!
ما که عمریه مثل یه کوه از کوه مشکلات بالا می ریم هیچ ... مواظبیم در سراشیبی سقوطم نیفتیم هیچ ... تازه دست دیگران را می گیریم و رو سرمون می ذاریم تا بالای کوه ببریمشون .... یعنی یه قوز بالا قوزیه حال ما که نگو !
می دونی من فکر می کنم ابهت و عظمت جانباز باعث شده که بقیه هم تا نوک کوه بالا بیان ...،خوب فکر کنید غیر این نیست ؟

فقط من شانس ندارم... الان باید اسممو بذارم بالای سر نوشتم فقط از ترس فاش نیوز ..، زیر پای نوشتم می ذارمش ... میگم حال ما شیر تو شیره میگی چرا ؟؟

قنبر
یعنی این غلط غلوطا مال منه ... ؟
خو عجیبم نیست از ذوق دیدار شماست ... که فرصت کردم بیام روی ماهتو ببینم فاش نیوز ...
درود برتو ای شیرزنِ چونان مرد.!
سلامت باد ای مردِ روزهای سخت.
مقاومت،صلابت،شجاعت،شهامت و متانت کمترین واژگانیست که لایق و برازنده توست.
امیدوارمد چون کوه همیشه استوارباشی وچون رود برعلیه مشقات، خروشان.
زنده و پاینده باشی.
-----------------------------------
فاش نیوزعزیز بهترنبودکه گزارش را مفصل تر میگذاشتید؟ بنظرم ناقص آمد... کاش لااقل ترتیب مصاحبه کوتاهی با همسربزرگوار ایشان که از جنس خودمان است، میدادید!!! یا لااقل تر اینکه اسم جانبازرا برای خوانتندگان معرفی میکردید.!!
بهرحال ممنون از فاش عزیز
سلام. ایشان همسرآقای جوادغایب زاده ، جانبازاز نخاعی هستند
من نمیدونم این چه خوره ایه که افتاده بجون بعضیاااااا که همش منفی میزنن!
آخه که چی بشه؟
میخواد اینجوری کمبوداشو جبران کنه؟
اینقدرم شهامت نداره که اسمشو بذاره!
کاشکی میتونست لااقل اونم مطلبی برای نوشتن و حرفی برای گفتن داشته باشه که البته بعید میدوتنم. چون سواد نداره و با کلیدای کیبورد فقط بازی میکنه!
نکن کوچولو..نکن. برو آببازی کن.. قاقا بخور سرگم شی!!
حالا اینقدرمنفی بده که جو..........
حتما جانبازان اعصاب و روان با درصد بالا هستند
من خودم جانبازنخاعیم. واصلابخودم اجازه نمیدم درمورد دوستای جانبازِ اعصاب و روانم قضاوت سطحی کنم.
این که همش منفی میزنه نه تنها جانبازنیست بلکه باخودش مشکل داره
احتمالا منتقد ترسوی بیسواد لبو فروشه از جهنم فرار کرده س
عالي بود زندايي اصلا فكرشو نميكردم دمت گرم
با سلام
من به عنوان یک ایرانی وطن پرست به شما هموطن غیور و عزیزم افتخار کرده و برای شما آرزوی موفقیت و سلامتی دارم
بی شک این کار شما مایه فخر و مباهات ما ایرانیا شد
یاشاسین خانم حسین زاده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi