شناسه خبر : 37177
چهارشنبه 11 شهريور 1394 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل گسترده باغ موزه ازایثارگران در هفته دفاع مقدس

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس :دشمنان برای دست‌یابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کرده و تغییراتی را در زرادخانه‌های خود داده‌اند که با ایجاد درگیری و فروش سلاح تلاش می‌کنند بر خیزش انقلابی مردم غلبه کنند

فاش نیوز -  مدیرعامل باغ موزه برنامه های گسترده تجلیل از ایثارگران درهفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار فاش نیوز، سردار جواد خضرایی نشست خبری بااصحاب رسانه که صبح دیروز برگزارشد از برگزاری برنامه های متنوعی ازقبیل: مراسم جشن حماسه در مدت 10 شب، تجلیل از جانبازان شیمیایی، تجلیل از ایثارگران سپاه پاسداران، تجلیل از ایثارگران اقلیت‌های مذهبی، بزرگداشت شسکت حصر آبادان، رونمایی از عکس‌های سرداران و فرماندهان دفاع مقدس، هم‌اندیشی نمایندگان دانشگاه‌ها، تجلیل از بانوان پزشک و پرستار دوران دفاع مقدس، تجلیل از شهدای روحانیت، تجلیل از بانوان ناشر و بانوانی که در موضوع دفاع مقدس قلم فرسایی کردند و...در هفته دفاع مقدس خبرداد.

سردارخضرایی  دراین نشست خبری ضمن خیرمقدم به خبرنگاران باغ موزه دفاع مقدس را یک رسانه نامید و گفت: این باغ موزه سعی کرده فعالیتی را در مقابل فعالیت‌های فرهنگی دشمنان انجام دهد و تصمیم بر این شده تا این فعالیت‌‌ها وسیع‌تر باشد تا نیاز فرهنگی مردم را تأمین کند و این امر تنها برعهده این موزه نیست بلکه نهادها و سازمان‌ها هم باید در این راستا فعال باشند.


مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: دشمنان برای دست‌یابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کرده و تغییراتی را در زرادخانه‌های خود داده‌اند که با ایجاد درگیری و فروش سلاح تلاش می‌کنند بر خیزش انقلابی مردم غلبه کنند، همچنین در تلاش‌ هستند وحدت و انسجام ملی را از بین برده و توفیقاتی را در کشورمان به دست آورند که فعالیت‌های دولت در عرصه‌های گوناگون نشان می‌دهد که آنها در تلاش خود موفق نبوده‌اند.


سردار خضرایی ادامه داد: دفاع مقدس از دو منظر تاکتیکی و نظامی که توفیقاتی را برای ایران به دست آورده است و بروز اخلاق و رفتارهای رزمندگان قابل بررسی است و با توجه به اینکه همه جنگ‌ها مظهر بداخلاقی و بدرفتاری هستند، اما جنگ تحمیلی که در ایران رخ داد مملو از ایثار و گذشت بود و در این دفاع 220 هزار نفر از رزمندگان جان خود را فدای میهن کردند و لازم است کارکردهای این دفاع را برای مردم تبیین کرد. از این رو انتظار داریم رسانه‌ها در معرفی این کارکردها فعال باشند، اما وقتی به مقوله فرهنگ مراجعه می‌کنیم این فرهنگ ناشی از ارزش و خدمت به شهداست و باید اخباری از این دست در رسانه‌ها منتشر شود.
وی همچنین گفت: اولین برنامه از هشت روز پیش آغاز شده که ثبت‌نام هشتمین دوره اعزام کاروان راهیان نور است و در قالب 14 کاروان از 25شهریورماه اعزام خواهند شد که طی دوره‌های گذشته 100 هزار نفر به مناطق جنوب اعزام شده‌اند.


سردار خضرایی سپس به تشریح فعالیتهای باغ موزه در هفته دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: دعوت از پیشکسوتان آجا در دوران دفاع مقدس برای حضور در تهران و تجلیل از آنها، فراخوان دریافت آثار نقاشی مرتبط با حوزه دفاع مقدس، فراخوان‌های ارسال خاطرات هشت سال دفاع مقدس، ارسال داستان کوتاه پایداری، ارسال نامه به والدین شهدا، ضبط استودیویی سمفونی حماسه و اقتدار، ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی، چاپ طرح‌های تحقیقاتی تولید شده با عنوان برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در قالب کتاب و چاپ کتاب داستان کوتاه دفاع مقدس از  دیگر برنامه‌های باغ موزه دفاع مقدس است که قبل از آغاز هفته دفاع مقدس شروع  و تا بعد از آن نیز ادامه دارد.


وی با بیان اینکه 81 درصد از پدران شهدا و 76 درصد از مادران شهدا دیگر در جمع ما نیستند، گفت: طی فراخوانی با موضوع پدران و مادران شهدا، مردم از گروه‌های مختلف جملات و نوشته‌های خود درباره این عزیزان را برای ما ارسال می‌کنند و به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
سردار خضرایی همچنین گفت: در این هفته  برنامه برگزاری مراسم جشن حماسه در مدت 10 شب، تجلیل از جانبازان شیمیایی، تجلیل از ایثارگران سپاه پاسداران، تجلیل از ایثارگران اقلیت‌های مذهبی، بزرگداشت شسکت حصر آبادان، رونمایی از عکس‌های سرداران و فرماندهان دفاع مقدس، هم‌اندیشی نمایندگان دانشگاه‌ها، تجلیل از بانوان پزشک و پرستار دوران دفاع مقدس، تجلیل از شهدای روحانیت، تجلیل از بانوان ناشر و بانوانی که در موضوع دفاع مقدس قلم فرسایی کردند از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
مدیر موزه دفاع مقدس تهران با اعلام این خبر که درهفته دفاع مقدس از یادمان شهدای گمنام موزه رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: کارگاه مجسمه سازی با موضوع دفاع مقدس و ارایه کتاب‌های دفاع مقدسی به بنیادهای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها و بنیادهای شهید و امور ایثارگران استان‌ها ارسال و اولین نمایشگاه اسناد جنگ نیز با مشارکت وزارت امور خارجه برپا خواهدشد.


سردار خضرایی همچنین در ادامه به برگزاری برنامه هایی توسط سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس پرداخت و تقدیر از خانواده شهدای محلات، تجلیل از شهدای سادات، اجرای شب شعر و چاپ کتابی از آثار برگزیده، اهدای کتاب دفاع مقدس به مراکز درمانی جانبازان،برگزاری جشنواره موسیقی، اجرای فعالیتهای تبلیغاتی  نظیر چاپ و توزیع بنر، اجرای نمایش های خیابانی را از دیگر برنامه های این نهاد در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.


 وی همچنین از برنامه‌های این هفته برگزاری دعای عرفه در جوار قبور شهدا، همایش پیاده روی و ورزش همگانی با حضور اقشار مختلف  و تجلیل از رزمندگان بسیجی و بانوان ایثارگر در مناطق شهرداری تهران خبر داد.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ادامه از ارسال 10 هزار بسته عکس به مناطق محروم خبر داد و تصریح کرد: هر بسته شامل سی قطعه اثر با موضوع دفاع مقدس به منظور برداشت حداقلی مردم این مناطق از فضای دفاع مقدس است.


وی حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را از دیگر برنامه‌های باغ موزه در طول سال دانست و عنوان کرد: در جلسه‌ای با معاونین و روسای دانشگاه‌ها 1200 عنوان رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع دفاع مقدس شناخته شد که بزودی با ارسال آیین نامه شیوه حمایتی خود را با در اختیار گذاشتن منابع و وجوه تحقیقاتی اعلام خواهیم کرد.
 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با عرض ادب و احترام. ازاده ی 114 ماه اسارت و جانباز 60 در صد عباس مهتابی. اقایان مسئول در پست و مقامهای مختلف. دست همگی شماها درد نکنه خداوند به همه اجر خزیل عطا فرماید. این چندین و چند سال است که تجلیل میفرمایید بسمان است. از این لحاظ حسابی بی نیاز شده ایم و دیگر نیازی به تجلیل نداریم. ظاهر سازی و تعریف و تمجید بسمانه. تمام این تجلیلات برای ماها یک دانه قرص اعصاب قوی نمیشه تا یک شب بتوانیم راحت فقط و فقط دو ساعت بخوابیم. کمی به فکر معیشت و درمان این قشر باشید. شما را بخدا دیگر این تجلیل و تجلیل بازی را کنار بگذارید. ما نمی خواهیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi