شناسه خبر : 37185
سه شنبه 10 شهريور 1394 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای قانون جامع از توهم تا واقعیت(۱۵)

برابر ماده48 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بنیاد مکلف است به هر یک از ایثارگران غیرمستخدم دولت که این کمک‌هزینه را به موجب قوانین و مقررات دیگری دریافت نمی‌کنند، آن را پرداخت کند.

 یوسف مجتهد -  برابر ماده۳ قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۷۵/۲/۲۶، کمک‌ هزینه فوت مستخدم شاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل وی معادل ۲۰برابر حداقل حقوق مبنای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که برای سال۹۴ مبلغ ۱۱/۰۰۸/۰۰۰ریال است، پرداخت می‌شود.

برابر ماده48 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بنیاد مکلف است به هر یک از ایثارگران غیرمستخدم دولت که این کمک‌هزینه را به موجب قوانین و مقررات دیگری دریافت نمی‌کنند، آن را پرداخت کند. در پرداخت این کمک‌هزینه درصد جانبازی و سابقه اسارت ملاک نیست و تمام جانبازان و آزادگان از آن برخوردار خواهند بود. در ماده 3 قانون پرداخت پاداش پایان خدمت، به کمک هزینه ازدواج اشاره شده است. بر مبنای این قانون کمک‌هزینه ازدواج، در مورد ازدواج دائم مستخدم شاغل یا فرزند وی برای یک بار قابل اقدام خواهد بود.

ماده49 قانون جامع، دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج موضوع قانون فوق را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. لذا پرداخت هدیه ازدواج در دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان و فرزندان آنان مبلغ 11/008/000 ریال است، لکن پرداخت این هدیه برای ایثارگران و فرزندان آنان در همان دستگاه‌ها مبلغ 22/016/000 ریال تعیین شده است. تمام ایثارگران مشمول ماده49 که مستخدم دستگاه‌های اجرایی نیستند، پرداخت هدیه ازدواج آنان و فرزندانشان بر عهده بنیاد شهید است. این هدیه به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد.

بنابراین تمام ایثارگرانی که از تاریخ تصویب قانون جامع(91/10/2) کمک‌هزینه فوت و ازدواج را برابر مواد قانون جامع دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مطالبات قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه تقاضا کنند. از نکات دیگری که برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان پیش‌بینی شده، ماده50 قانون جامع است. در این ماده قانونی میزان تسهیلات بانکی برای ازدواج مشمولین فوق به میزان دو برابر ضوابط بانکی تعیین شده است. البته پس از مدت‌ها از تصویب قانون جامع، شورای پول و اعتبار در خردادماه سال جاری در یک‌هزار و دویست و یکمین جلسه خود مصوب کرد سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج خانواده شاهد، جانبازان و فرزندان آنان دوبرابر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج افراد عادی باشد.

دریافت این تسهیلات بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت است. از موضوعات مهم قانون جامع که تماس مکرر ایثارگران را به دنبال داشته موضوع فوق‌العاده ایثارگری است. برابر ماده51 قانون جامع تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون موظفند در احکام کارگزینی شهدا، جانبازان 25درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل 25درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر ساله توسط دولت تعیین می‌شود به عنوان فوق‌العاده ایثارگری به طور ماهانه پرداخت کنند. فرزندان شهدا برابر بند الف ماده48 قانون برنامه پنجم توسعه، مشمول دریافت این فوق‌العاده می‌شوند.

به افرادی که در استخدام دولت نیستند مبلغ یاده شده توسط بنیاد، تأمین و پرداخت می‌شود. از نکاتی که موجب شگفتی است، آشفتگی دستگاه‌های اجرایی و بنیاد در پرداخت این حق قانونی ایثارگران است. حداقل حقوق کارکنان دولت در سال جاری 7/500/000 ریال است که مبلغ 1/875/000ریال فوق‌العاده ایثارگری آن به صورت ماهانه در احکام کارگزینی ایثارگران قابل‌اعمال است. بخشی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت این حق قانونی اقدام و حتی معوقات آن را از ابتدای تصویب قانون جامع محاسبه و به حساب ایثارگران واریز کرده‌اند. لکن اغلب دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های عدم تأمین منابع و عدم وجود آیین‌نامه اجرایی از اقدام قانونی در تأمین حقوق ایثارگران خودداری می‌کنند. دستگاه‌های نظارتی، نمایندگان مجلس و مراجع ذی‌ربط هم گاهی به تذکر لسانی اکتفا کرده و اقدام مؤثری نمی‌کنند. به جهت قانونی به بررسی 2بهانه‌ای که مانع از اجرای قانون شده است می‌پردازیم تا ایثارگران با آگاهی بیشتر پیگیر حقوق قانونی خود باشند. از عوامل عدم اجرای قوانین ایثارگران در اغلب موارد عدم‌تأمین منابع و بار مالی قانون است.

با سازوکارهای پیش‌بینی شده در قانون اساسی بعید است قانونی به تصویب برسد و منابع آن در بودجه سنواتی کشور پیش‌بینی نشده باشد. اگر منابع و بار مالی قانونی در بودجه پیش‌بینی نشده باشد، شورای نگهبان برابر اصل75 قانون اساسی با آن مخالفت کرده و از تأیید آن خودداری می‌کند. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در آرای خود عدم تأمین اعتبار را مسقط حق مسلم شاکیان ندانسته و رأی به تثبیت حقوق شاکیان داده است. در رأی هیأت عمومی دیوان به شماره دادنامه 70/164 مورخ 70/12/20 در خصوص شکایت احدی از کارکنان مبنی بر مطالبات قانونی و تعارض آری شعب دیوان، چنین رأی داده است: نداشتن اعتبار، مسقط حق مسلم شاکیان نبوده و حقوق ثابته مستخدمین را از بین نمی‌برد. علاوه بر آن در رأی دیگری به شماره دادنامه 394 مورخ 89/9/29 چنین انشاء رأی شده است: با توجه به رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 164 مورخ 70/12/20 مبنی بر اینکه عدم‌تأمین اعتبار، ‌مسقط حق مسلم شکات نبوده و حقوق ثابته مستخدمین را از بین نمی‌برد، حکم به ورود صادر کرده و رأی را برای سایر شعب دیوان و سایر مراجع اداری ذی‌ربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع دانسته است

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
جناب آقای مجتهد ضمن تشکر ازجنابعالی لطفا بفرمایید که ماده 51 شامل بازنشستگان هم می شود یا خیر . ممنون از پاسختان
ببخشید آقای مجتهد وقتی گوش مسؤلین آموزش و پرورش کر باشد گناه ما چیست که گرفتار شده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای مجتهد آیا جابنازان شاغلین در دستگاه اجرایی دولتی که حال مشغول کار می باشند و از طرفی براساس اصلاحیه تبصره 2 ماده 39 حقوق حالت اشتغال میگیرد ( دو حقوق) از محل خدمت می تواند طبق ماده 51 فوق العاده شغل محل کار دریافت کند لطفا" جواب متشکریم ؟؟
مشود چرا حقوق ایثارگری جدا از حقوق محل کار است
جناب آقای مجتهد از همه آگاهی به خانواده شهدا و جانبازان و ازادگان ممنون هسیم برادر انشاالله در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشید
جناب اقای مجتهد ,باتقدیم عرض سلام وارادت ,لطفادرخصوص تاریخ ونحوه حکم همطرازسربازان وظیفه سپاه بند۲ماده۳۹حالت اشتغال بنیاد شهیدوامور ایثارگران که می بایست توسط ایثارگران سپاه پاسداران اجرا می شدراهنمایی واطلاع رسانی فرمایید.از لطف وعنایتی که مرحمت می نمایید صمیمانه سپاسگزاریم.
سلام جناب مجتهد عزیز با تشکر از اطلاعات جامع و درخور تحسین حضرت عالی خدمت استاد خوبم عارضم که متاسفانه از ما تک تک ایثارگران کاری ساخته نیست چرا که قوانین وقتی به مرحله اجرا می خواهد برسه بهانه جویان به اجرای قانون به راحتی از انجام به قانون تمکین نمی کنن دلیلش هم واضح چون که یه رسم شده انگار برای مسعولین فعلی و کسی هم انگاری واکنشی نشان نمیدن
ابل توجه مسؤلین آموزش و پرورش مخصوصاً آقای بطحایی که با اجرای ماده 51 مخالف هستند و دلیل آن را نبود آیین نامه اجرایی می دانند:

صراحت ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو باشهیدنیور عنوان کرد:

وی با اشاره به صراحت ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تاخیر در اجرای برخی موارد آن گفت: در این قانون آمده کلیه دستگاه ها به شهدا و جانبازان بالای 25 درصد شاغل و آزادگا ن شاغل (قید شاغل دارد) مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را به عنوان فوق العاده ایثارگری پرداخت کند. البته در مورد مستخدمین غیر دولتی مبلغ یاد شده توسط بنیاد پرداخت می شود که منظور شهدای مردمی است. فوق العاده ایثارگری بر مبنای موخر بودن قانون درحال اجراست. ماده 51 در خصوص شهدا اعمال شد و برخی موراد را منع کرد.
وی افزود: به همه ایثارگرانی که مشمول خدمات کشوری هستند فوق العاده تعلق می گیرد. فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان فوق العاده قانون خدمات کشوری می گیرند.
ایثارگر در آموزش و پرورش یعنی!!!!!!!!! در حالی که قانون جامع ایثارگران در تاریخ 91/10/2 تصویب و در تاریخ 92/01/14 با 76 ماده برای اجرا ابلاغ شد با مصاحبه هایی که مدیر کل شاهد انجام دادند 15 ماده آن باید از آن تاریخ در آموزش و پرورش اجرا می شد. اما تا حالا همه وعده ها مبنی بر اجرایی کردن این قانون سرابی بیش نبوده و در حالی که جناب آقای روحانی بارها از اجرایی شدن قانون صحبت کرده اند اما گویا مسئولان آموزش و پرورش در خوابی عمیق تشریف دارند و حاضر نیستند کوچکترین قدمی برای اجرا بردارند در صورتی که همه وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت که یکی از بزرگترین وزارتخانه ها بعد از آموزش و پرورش است تمام قانون را اجرا کرده اند. هر روز باید وعده ای تازه از مسئولان آموزش و پرورش بشنویم و 25000 هزار ایثارگر که بیشتر آن ها در پایان خدمت خود هستند باید چوب کم کاری مسئولان بی خیال را بخورند در حالی که همه واقفند حتی یک ماده از موارد فوق در آموزش و پرورش اجرا نشده است مسئولان جگونه می توانند جواب این همه ایثارگر را بدهند اگر قانون هست برای همه وزارتخانه ها باید اجرا شود بجز آموزش و پرورش! اگر واقعاً قصد اجرا ندارید جسارت داشته باشید به ایثارگران اطلاع رسانی کنید تا فکری به حال خودشان بکنند. یکی از این مواد، ماده 51 هست که همه از چند سال پیش، بجز شما اجرا کردن و ما باید باز هم مثل همیشه لمس کنیم در حقمون ظلم میشه و دادمون به جایی نمیرسه آقایان به خودتان بیاید. یک بار برای همیشه
ممنون وسپاسگزار زحمات برادر عزیز وبزرگوارمان جناب حاج محتهد عزیز هستیم. خدا قوت رزمنده سرافراز باشید وتندرست.
من جانباز شاغل دولتی هستم فرزندم انتهای 92 ازدواج کرد اداره محل کارم با صد بدبختی وپیگیری 720هزارتومان بهم دادن.
نمی دونم چکار کنم.؟
گفتند این بخش از لایحه خدمات رسانی به ایثارگران نیاز به آین نامه داره که چون هنوز آین نامه ش نیامده نمی تونیم دوبرابر به شما هدیه بدیم. برای وام ازدواج هم بانکها همین بهانه را گرفتند وفقط 3 میلیونه بهمون داداند.
الآن میشه کاری کرد یانه؟
جناب آقای مجتهد سلام علیکم. بسیجی آزاده52ماه اسارت و جانباز55% ازکارافتاده کلی هستم. سال70به استخدام آموزش وپرورش درآمدم، سال83 رای حالت اشتغال آمد، سال86 رای ازکارافتادگی کلی ازطرف وزارت دفاع صادرشد و شهریورسال93 با 31/5سال خدمت رسمی بازنشسته شدم. ازسال81 دودخترم ازدواج کردند و سال92دخترسومم به خانه بخت رفت اما هیچ کمک هزینه ازدواجی ندادند و کمبودبودجه را بهانه کردند. پاداش پایان خدمت را فقط 20% را پرداخت کردند و رتبه "عالی" که اول سال90 گرفته بودم را درمهر93هنگام بازنشستگی به "خبره"تقلیل دادند که موجب کاهش حقوق بازنشستگی شد. این هم از آزادگی و جانبازی ما. هروقت هم به همکاران اداره گفتم با خوشرویی و متانت می گویند بودجه و اعتبارنداشتیم و هنوزهم نداریم. خوبیش اینه که واقعا برخورددوستانه دارند و بعبارت بهتر برای ما ایثارگران فقط همین خوشرویی همکاران بعنوان امتیازمحسوب می گردد و لاغیر. کاش یکی ازمسئولین دولت یا بنیاد پرونده مرا درآموزش وپرورش ببیند البته پرونده بنیاد را نیز هم..
جناب اقای مجتهد عزیز عرض کنم که سال 1393 پسرم ازدواج کرده فقط 7845500پاداش ماده 48ر دستور پرداخت داده اند نمیدانم این اموزش وپرورش جدا از دولت است باید چکار کنم لطفا راهنمائی بفرمایئد
آقای مجتهد لطفا در مورد ماده 51 برای بازنشستگان هم اعلام نظر بفرمایید چون ظاهرا قانون طوری ناقص نوشته شده که بازنشستگان جانباز را از قلم انداخته است
بنیادبه قانون خیلی نگاه نمی کنه یابایدپارتی داشته باشی یاازت بترسن وموجی بازی دربیاری وگرنه قانون بنیادهیچوقت بروزنیست ویک عده همیشه درصف دریافت قراردارندونورچشمی هستندزندگی ودریافتی جانبازان راازهم مقایسه کنیدمتوجه این جریان تبعیض می شویبم درهمان بنیادحقوق کارمندان جانبازراباجانبازان غیرکارمندرابررسی کنیم متوجه میشویم فاصله طبغاتی رااین نابرابری درست شود همه چی تاحدودخیلی زیادی برطرف میشودامان ازنورچشم بازی برتری جانبازی ازجانبازدیگر
با سلام خدمت آقای مجتهد.نمیدونم ما چه گناهی به درگاه خداوند کردیم که تو آموزش و پرورش شاغلیم.ولا بخدا دیگه اینقد دشمنی با ایثارگران نوبره.همه ارگانها نزدیک دو ساله دارن ماده 51 رو پرداخت میکنن.اما باوجود اینکه 6ماه به دوره آزمایشی قانون جامع ایثارگران مانده ما ایثارگران شاغل در آموزش وپرورش هر دفعه با بدقولی های این وزارت خانه مواجه میشیم.
سلام خدمت آقای مجتهد آیا برای سربازان هم سنوات خدمت تعلق میگیرد بند 31سال از تاریخ مجروحیتم میگذرد. در رابطه احکام حقوق آیا سربازان هم احکام حقوق و مزایا دارند اگر دارند چرا اجرایی نميشود
باتشکر از حوصله وزحمت حضرتعالی
با سلام در مورد ماده 51 قانون جامع خوب انهایکه شاغل هستند توسط دستگاه های اجرایی . وافرادی که در استخدام دولت نیستند توسط بنیاد تامین و برداخت می شود در این وسط تکلیف جانبازان 25درصد و بالاتر باز نشستگان چه میشود اصلا نام از انها برده نشده است جناب اقای مجتهد از حضرتعالی تقاضا میشود این مورد را از نمایندگان محترم مجلس درخواست تفیسر ماده 51 قانون جامع را به نمایید باید این مورد حل شود با تشکر از سایت فاش نیوز
سلام...این حقوق و مزایا همیشه باید برا جانبازان و آزادگان و خانواده شهدا باشه؟؟؟؟؟؟پس حق کسانی که رزمنده بودن چی میشه؟؟چرا به داد ما نمیرسید؟؟ حتما باید کشته میشدیم یا مجروح و صورت سانحه داشتیم که الان حقوق بگیریم؟یکم به فکر رزمنده های تاریخ گذشته باشید...بنده دارای کارت ایثار ارتش به مدت 25 ماه و داوطلبی سپاه به مدت شش ماه و پانزده روز میباشم.آیا به ما حقوقی تعلق میگیرد؟ جواب بدید خواااااهشن
تند نرو پیاده شو با هم بریم . چه قانونی برای ما اجرا شده که شما جا موندی؟ خوبه صابون بنیاد به تنت خورده خبر از اجرای قانون ها را هم دارید و اینجور موضع گرفتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بنیاد پاداش بازنشستگی شهدای سال 91 را هنوز نداده اونوقت شما می گید این همه مزایا؟ واقعاً از شما بعیده
سلام اقای مجتهد عزیز. لطفاوخواهشا سوال من را جواب دهید . من بازنشسته ادره برق هستم صندوق تامین اجتماعی چون از معافیت جانبازی استفاده کردم اخرین حکم من بعنوان حقوق تایین شد و در نتیجه حقوق من نصف شد 28 سال سابقه داشتم که تمام حق بیمه حقوقم را داده ام ایا راهی برای احقاق حقوقم هست؟
سلام علیکم
جانباز5 درصد وظیفه سپاه هستم و تا کنون چیزی از بنیاد نگرفته ام. ایا پاداش ازدواج برای فرزندانم تعلق میگیرد. ممنون میشوم جواب را برایم ایمسل کنید
سلام و درود بر خدمت،گذاران واقعی نظام
واقعا
اگر خدمت دولت به خانواده شهدا صحت دارد
چرا تاخیر دوساله در پرداخت پاداش بازنشستگی خانواده شهدا پیش آمده
واقعا
اگر اینگونه است چرا یارانه خانواده شهدا قطع شده و افراد میلیاردر ،خیر
چی را باور کنیم
هرقانونی که به نفع جانبازان باشد در اموزش وپرورش اجرا نمیشود.باور کنید از افاغنه و...هم بیشتر توجه میشود تا یک جانباز فرهنگی.
سلام حاجى اگه ممكنه مشكلات فرهنگيان ايثار گر راهم به مسولين آموزش وپروش اطلاع رسانى فرماييد با تشكر/.
آقای مجتهد سلام علیکم
فوق العاده ایثارگری برای تمام جانبازان شاغل بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی است . و به تمام جانبازان عزیز تعلق میگیرد
سلام برادر مجتهد میخواهم با شما یک ملاقات حضوری داشته باشم میتونم ؟؟
با سلام با 23023647 تماس بگيريد
برای برادر گرامیم جناب مجتهد عزیز
باسلام و دعای خیر
پیرو مزاحمتهای تلفنی قبل در خصوص عدم موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعاده به خدمت حقیر به دلیل برخورداری از مزایای تبصره یک و همچنین تایید کمیسیون ماده16 با استناد به ماده 5 حالت اشتغالیون که معلوم نبود از کجا پیدا شده؛ (که شکایتم از بنیاد به ماده16در اینجا بیشتر یادآور تمثیل قدیمی شکایت شاه به شهربانی بود !البته این بار در درون نظام جمهوری اسلامی) ،در ادامه این تقابلات نامتوازن مجبور شدم شکایتی از این دو نهاد به دیوان عدالت اداری تنظیم کنم ودیوان هم وقت نظارت برای بررسی را 18/7/94 و در شعبه 26مقرر داشته لذا با توجه به آشنایی ،آگاهی و تسلط علمی حضرتعالی به قوانین و تغییرات انجام شده در دیوان مخصوصا شعبه 26 مایل هستم و البته نگران !که بدانم آیا رویکرد دیوان هنوز هم مثل سابق پشتبانی از عدم اجرای قوانین و به مانند بنیاد تقابل و تضاد با جانبازان هست یا نه این بار با تغییرات صورت گرفته در سیستم و همچنین اصلاح تبصره 2 ماده 38و39 در رحمتی گشایش یافته و احتمال حاکمیت بنده و بازگشت به کارم هست ؟همچنین قطعا بی اجر نخواهد ماند چنانچه مساعدتی ،راهنمایی و یا رایزنی در این خصوص برای این بنده حقیر خدا،نوجوان رزمنده بسیجی دیروز ؛جانباز میان سال و فراموش شده امروز؛ به عمل آورید! هر چند از حجم مراجعات ایثارگران ؛دغدغه هایتان از این نابسامانی اجتماعی در میان ایثارگران و مشکلات جانبازیتان بی اطلاع نیستم ؛ضمنا 25 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق عملیاتی،%35جانبازی و برادر یکی از شهدای فرمانده اطلاعات عملیات ل... و در حال حاضر هم مشغول انجام تز دکترایم در رشته جامعه شناسی فرهنگی هستم.به دلیل عدم دسترسی به حضرتعالی به دیگر روشها تصمیم به نوشتن این متن در این فضای مجازی نمودم که شاید جوابی از شما بگیرم!
برای برادر گرامیم جناب مجتهد عزیز باسلام و دعای خیر پیرو مزاحمتهای تلفنی قبل در خصوص عدم موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعاده به خدمت حقیر به دلیل برخورداری از مزایای تبصره یک و همچنین تایید کمیسیون ماده16 با استناد به ماده 5 حالت اشتغالیون که معلوم نبود از کجا پیدا شده؛ (که شکایتم از بنیاد به ماده16در اینجا بیشتر یادآور تمثیل قدیمی شکایت شاه به شهربانی بود !البته این بار در درون نظام جمهوری اسلامی) ،در ادامه این تقابلات نامتوازن مجبور شدم شکایتی از این دو نهاد به دیوان عدالت اداری تنظیم کنم ودیوان هم وقت نظارت برای بررسی را 18/7/94 و در شعبه 26مقرر داشته لذا با توجه به آشنایی ،آگاهی و تسلط علمی حضرتعالی به قوانین و تغییرات انجام شده در دیوان مخصوصا شعبه 26 مایل هستم و البته نگران !که بدانم آیا رویکرد دیوان هنوز هم مثل سابق پشتبانی از عدم اجرای قوانین و به مانند بنیاد تقابل و تضاد با جانبازان هست یا نه این بار با تغییرات صورت گرفته در سیستم و همچنین اصلاح تبصره 2 ماده 38و39 در رحمتی گشایش یافته و احتمال حاکمیت بنده و بازگشت به کارم هست ؟همچنین قطعا بی اجر نخواهد ماند چنانچه مساعدتی ،راهنمایی و یا رایزنی در این خصوص برای این بنده حقیر خدا،نوجوان رزمنده بسیجی دیروز ؛جانباز میان سال و فراموش شده امروز؛ به عمل آورید! هر چند از حجم مراجعات ایثارگران ؛دغدغه هایتان از این نابسامانی اجتماعی در میان ایثارگران و مشکلات جانبازیتان بی اطلاع نیستم ؛ضمنا 25 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق عملیاتی،%35جانبازی و برادر یکی از شهدای فرمانده اطلاعات عملیات ل... و در حال حاضر هم مشغول انجام تز دکترایم در رشته جامعه شناسی فرهنگی هستم.به دلیل عدم دسترسی به حضرتعالی به دیگر روشها تصمیم به نوشتن این متن در این فضای مجازی نمودم که شاید جوابی از شما بگیرم!
آقاي بسطامي با 23023647 تماس بگيريد
اقای مجتهد پیشنهادمیکنم به جنابعالی از انجا که شما مسلط به فن گفتگو وقوانین ایثارگری هستید از طریقی حالا تلویزیونی یا روزنامه ای اقایان مسئولین مرتبط با کلیه ایثارگران اعم از شهداخانواده های شاهد جانبازان ورزمندگان هستند به چالش بکشید وهراسی هم نداشته باشید چرا که همه مردم کشور از شما حمایت خواهند کرد جناب فاش شما دوستان هم بجای منفعلانه عمل کردن لطفا مقداری طلبکارانه مسائل رو مطرح کنید ا
دولت ما دلبخواهی است اگر وزیری دلش خواست بخشنامه اجرا واگر حالش خوب نباشد یا توانائی جذب اعتبار نداشته باشد ساده ترین راه را انتخاب میکند وبا عدم اجرا مشکلاتش را حل میکند تنها چیزی که مهم نیست حق الناس است مثل وزیر اموزش وپرورش این اقا سنش گذشته واقعا توانهی مدیریت را ندارد این موضوع برای نمایندگان محترم ثابت شده ولی چون مملکت ما جناحی واقوامی اداره میشود محکوم به قبول فردی هستیم که الان همه گرفتاریها از این تفکر است نمیدانیم در این وسط وظیفه دیوان محاسبات و دستگاهای نظارتی کشور چیست انها دزدان میلیاردی را که ازاد گذاشته اندو از ادارات بیخبرند در اجرای قوانین دخالت ندارند این همه بودجه کشور هزینه این نهادها برای چه میشود حد اقل کاری که میشود انجام دهند دیوان محاسبات نماینده مجلس است قاضی دارد میتواند متخلف را بازخواست کند حالا چرا بیخیال شده ما که در حیرتیم جناب مجتهد قانون جامع ایثارگران در گلیه وزارتخانه ها صلیفه ای است بعضی جاها چند درصد جرا شده اموزش وپرورش بعد از اینکه دوره قانون تمام شده دنبال دستور العمل میگردد دل نخواسته عذربسیار شاید به غیرتشان بر بخورد حق ما را بدهند باور بفرمائید جانبازان اموزش وپرورش از عدم توجه مسئولین بستوه امده اند پشیمان شدیم از خدمت در این وزارت خانه ای کاش خدمتکار بانک یا شرکت نفت میشدیم الان تامین صاحب خانه ماشین وام قرض الحسنه چند برابر فوق العاده شغل هر 3سال وانواع اقسام امتیازات نقدی غیر نقدی پاداش و.......
جانبازقطع نخاع پنجاه وپنج ساله متاهل وبدون فرزندهستم.سال گذشته بنیادشهیدطی بخشنامه ای به من اعلام کرده باهماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح می توانم تنها برادرزاده ام رابه عنوان همیار از خدمت سربازی معاف کنم.اما پس ازهشت ماه پیگیری به بهانه اینکه برادرزاده ات کارهای تو را انجام نمی دهد و قصد من فقط گرفتن معافیت صرف برای برادرزاذه ام می باشدهیچ کاری برایم انجام نداد. لطفا من را راهنمایی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi