شناسه خبر : 37204
سه شنبه 10 شهريور 1394 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اظهارات دبیرکل جمعیت جانبازان وعضوکمیسیون برجام

لازم باشد برجام را با طرح مجلس بررسی می‌کنیم

دبیرکل جمعیت جانبازان و عضو کمیسیون ویژه برجام: لازم باشد برجام را با طرح مجلس بررسی می‌کنیم.
 
اسماعیل کوثری با بیان اینکه اگر امضایی نشده و توافقی صورت نگرفته، چرا شورای امنیت قطعنامه ۲۲۳۱ را صادر نموده است؟ گفت: مجلس در صورت ضرورت، برجام را در قالب طرح بررسی می‌کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌ها و شیوه فعالیت کمیسیون ویژه برجام گفت: دوشنبه 9 شهریور ماه، جلسه‌ای با حضور آقایان عراقچی و تخت روانچی، سه شنبه جاری نیز با حضور تیم مذاکراه‌کننده قبلی، تیم آقای جلیلی برگزار می‌شود و در روز چهارشنبه نیز به احتمال زیاد اعضای کمیسیون از سایت فردو و نطنز بازدید خواهند داشت و در نهایت گزارشی کلی ارائه خواهد شد.
 دبیرکل جمعیت جانبازان همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آقای رئیس جمهور اعلام کردند چون چیزی امضا نشده، پس لایحه‌ای نیز به مجلس ارائه نخواهد شد؛ چه فرآیند قانونی‌ای در مجلس طی خواهد شد، گفت: پس از صحبت‌های اخیر آقای روحانی چند سوال مطرح می‌شود؛ اگر امضایی نشده و توافقی صورت نگرفته، چرا شورای امنیت قطعنامه ۲۲۳۱ را صادر نموده است؟ اگر توافقی نشده است، چرا کنگره آمریکا در تقلا برای بررسی آن است؟ اگر توافقی رخ نداده، چرا اقدامات زیادی برای جشن گرفتن انجام داده‌اند؟
 عضو کمیسیون برجام در خصوص ارائه طرح از سوی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس اگر ضرورت داشت، آن را در قالب طرح مطرح می‌کند و اگر ضرورت هم نداشت، نظر خودش را برای اصلاح موضوع مطرح می‌کند تا مزایا و معایب موجود در برجام دقیقا مشخص و در گزارش کمیسیون ذکر گردد.
 وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تحلیل‌های موجود، توافق صورت گرفته قابل اصلاح نبوده و در مجلس صرفا می‌بایست مورد پذیرش قرار گیرد یا رد شود، پیشنهاد اصلاح در گزارش کمیسیون چه وجاهت قانونی خواهد داشت، اظهار داشت: این یک نظر است که حالا آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرده‌اند، اما موقعی که آقای رئیس‌جمهور می‌گوید چیزی امضا نشده است؛ پس حالا که هنوز امضا نشده، قابل اصلاح هم هست.
کوثری همچنین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه چرا دولت در زمانی که خبر جمع‌بندی مذاکرات اعلام شد، آن را به مجلس ارائه داد و چرا توافق ژنو اجرایی شد؟ گفت: اگر این توافق چندان معتبر نیست و امضا نشده، چرا زمان برای آن مشخص شده و بر لغو تحریم‌ها به این حد پافشاری می‌شود و حرف از قطعی شدن رفع تحریم‌ها می‌زنند؟
وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما شش قطعنامه را به یک قطعنامه تبدیل کردیم، پرسید: اگر چیزی امضا نکرده‌ایم پس دلیل این کار شما چه بوده است و بر چه اساسی صورت گرفته است. رئیس‌جمهور باید با مردم شفاف‌تر صحبت کند و برایشان این تصور نشود که مردم نمی‌فهمند؛ بلکه مردم از رئیس جمهور خود انتظار دارند شفاف‌تر صحبت کند.
کوثری با بیان اینکه همه این سوالات از ابتدا برای ما مطرح بوده است، گفت: اینکه به ما می‌گویند دلواپس و چنین برچسب‌هایی را به ما می‌زنند، به دلیل پرسیدن این گونه سوالات است.

به نقل از رجا نیوز

اینستاگرام
جناب سردار خداوکبلی اگه این توافق در دوره احمدی نژاد جلبلی انجام میگرفت بازم جلسات برجام وغیره بازم تشکیل میدادید؟! ویا اینکه این توافق رحمت الهی بود ورحمت خداوندی !واقعا شما ما جماعت رو چی فرض کردیدوا قعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مظلوم ما جانبازان که به اسم ما جانبازان نون میخورید!! لطفا منتشرکنید.
دردولت قبل بیشترین انتقادهای واقعی و درجهت منافع نظام وانقلاب از سوی اصولگرایان انجام می شد .برای نمونه اگر منصفید کافیست بروید آرشیو روزنامه کیهان را که شاخص است ببینید اگر بی غرض هستید.
دوست من قحط روزنامه بود که شما از کیهان نام میبرید
سلام علیک جناب مجتهد لطفا موضوع ماده59قانون جامع رو ازکمیسیون ماده16 پیگیری کنید خئاوکیل رهاش نکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi