شناسه خبر : 37233
چهارشنبه 11 شهريور 1394 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطلاعیه مهم دفتر مقام معظم رهبری

پس از برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها و جراید مختلف درباره‌ی نظر رهبر انقلاب پیرامون مذاکرات هسته‌ای، دفتر مقام معظم رهبری امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مواضع صریح، شفاف و بدون تأویل رهبر انقلاب در مورد جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در دیدارهای ایشان در ماه‌های اخیر بیان شده است و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است.

سم الله الرحمن الرحیم
با توجه به انعکاس مطالبی در خصوص دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور، به این وسیله رسماً اعلام می‌گردد: مواضع معظم‌له در رابطه با این موضوع، صریح، شفاف و بدون تأویل در سخنرانی‌ها و فرمایشات ماه‌های اخیرشان، خصوصاً در روز بیستم فروردین، دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان، و روز عید سعید فطر اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این چارچوب باشد، فاقد اعتبار است.
روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری
۱۰ شهریور ۱۳۹۴


__________
پس از برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها و جراید مختلف درباره‌ی نظر رهبر انقلاب پیرامون مذاکرات هسته‌ای، دفتر مقام معظم رهبری امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مواضع صریح، شفاف و بدون تأویل رهبر انقلاب در مورد جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در دیدارهای ایشان در ماه‌های اخیر بیان شده است و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای KHAMENEI.IR مجموعه‌ای از بیانات صریح، شفاف و بدون تأویل رهبر معظم انقلاب را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.
 


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حمایت از مذاکره در موضوع هسته‌ای و تعیین اهداف اصلی آن
رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف علی‌الخصوص دیدار کارگزاران نظام و خطبه‌های عید فطر، بخشی از بیاناتشان را به تبیین اهداف مذاکرات اختصاص دادند. مجموعه‌ی اهداف مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی را از اینجا بخوانید. [گزارشی از بیانات رهبر انقلاب | مذاکره؛ مبارزه]

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif تعیین چارچوب کلان مذاکرات و خطوط قرمز 
در دور جدید مذاکرات هسته‌ای، رهبر انقلاب، پیش از ارائه‌ی متن جمع‌بندی نهایی، چارچوب کلان مذاکرات و خطوط قرمز مورد نظر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را در دیدار مداحان در بیستم فروردین، دیدار با دانشجویان دانشگاه امام حسین(علیه‌السلام) و دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان تعیین فرموده‌اند. پیش از این مجموعه‌ی این موارد دراینفوگرافیکی منتشر شده بود و هم‌اکنون نیز در این پیوند در دسترس است.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif شیوه‌ی انتقاد از روند مذاکرات
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام نکات مهمی را درباره اعضای تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای و منتقدان آن‌ها بیان کردند. ایشان هیئت مذاکره‌کننده را هیئتى امین، غیور، شجاع، متدیّن دانستند و درباره انتقاد از آنها هم فرمودند: انتقاد بکنید لکن توجّه داشته باشید که انتقادها با لحاظِ این معنا باشد که آن طرف مقابل بعضى از عیوبى را که ما در انتقادمان ذکر میکنیم ممکن است میدانند، [امّا] خب به این نتیجه رسیده‌اند یا ضرورتها آنها را به اینجا کشانده یا به هر دلیل دیگرى. البتّه بنده نمیخواهم بگویم اینها معصومند؛ نه، معصوم نیستند؛ ممکن است انسان یک‌جاهایى در تشخیص، در عمل خطا هم بکند، امّا مهم این است که به امانت اینها و به دیانت اینها و به غیرت اینها و به شجاعت اینها ما اعتقاد داریم. [متن]

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif  ختم مذاکرات
رهبر انقلاب در تازه‌ترین بیاناتشان در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت (۱۳۹۴/۰۶/۰۴) فرمودند: «آنچه مهم است این است که این مذاکرات را آقایان توانستند ختم کنند». ایشان از زمان اعلام پایان زمان مذاکرات و آغاز بررسی متن فراهم آمده تا کنون در خطبه‌های نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، در پاسخ به نامه‌ی رئیس جمهور درباره‌ی پایان مذاکرات، دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت و همچنین در دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت‌، دیدگاه‌ها و نظراتشان درباره‌ی متن برجام و شرایط کشور و وظایف آحاد ملت و مسئولان را به‌صورت صریح و شفاف اعلام نموده‌اند که در جدول زیر مرور شده است.

 

دریافت جدول: عکس | PDF

 
منبع: khamenei.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi