شناسه خبر : 37255
پنجشنبه 12 شهريور 1394 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنان سردار شعبانی در حاشیه رزمایش اقتدار

رزمایش 50 هزار نفری ثارالله در 7 مرحله در حال اجراست
شهیدخبر: این رزمایش بنا بر ابلاغ قرارگاه مرکزی خاتم در مدت زمان 30 ساعت و 30 دقیقه و طی 7 مرحله انجام می‌شود و 6 قرار گاه عملیاتی نیز در این رزمایش حضور دارند.
رزمایش 50 هزار نفری ثارالله در 7 مرحله در حال اجراست
  

 سردار شعبانی سخنگوی رزمایش بزرگ اقتدار ثارالله در حاشیه تجمع بزرگ 50هزار نفری بسیجیان که هم اکنون در بوستان ولایت تهران در حال برگزاری است، گفت:این رزمایش بنا بر ابلاغ قرارگاه مرکزی خاتم در مدت زمان 30 ساعت و 30 دقیقه و طی 7 مرحله انجام می‌شود و 6 قرار گاه عملیاتی نیز در این رزمایش حضور دارند.

سردار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله در رابطه با اهداف این رزمایش گفت: این رزمایش امنیتی توسط یگان های قرارگاه ثارالله متشکل از ۲۳۰ گردان از گردان های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، عاشورا، الزهرا(س) و به خصوص بیت المقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور  50هزار نیروی بسیجی و پاسدار و در این رزمایش اظهار داشت: تجمع امروز در قالب مرحله چهارم رزمایش اقتدار ثارالله است و در مرحله آخر نیز گشت های اطلاعاتی و عملیاتی و ایست و بازرسی در سطح استان تهران صورت خواهد گرفت.

شعبانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر مشهد مبنی بر وجود امنیت بی‌نظیر در کشور گفت: ما برای اینکه مردم عزیزمان در یک آرامش روانی از قابلیت های بسیج مطلع شوند، رزمایشی با هدف حفظ انسجام نیروهای بسیج برگزار می‌کنیم.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران در ادامه گفت: واحدهای مردم پایه مفهومش این است که آنها باید در کنار شغل و کاری که دارند، در یک شرایط خاص در مدت دو ساعت به واحدهای اصلی برسند و تجهیز و ساماندهی شوند و برای عملیاتی که برایشان پیش بینی شده است آماده شوند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله با اشاره به اینکه این رزمایش روز چهارشنبه ۱۱ و پنج شنبه ۱۲ در بوستان ولایت برگزار شده و می شود خاطرنشان کرد: روز اول رزمایش قریب به ۵۰ هزار بسیجی خواهر و برادر آموزش دیده می آیند و آماده می شوند که فردا صبح در موقعیتی که برایشان پیش بینی شده است آرایش پیدا کنند و فرماندهی کل سپاه و مهمانان دیگر از آنها سان و رژه می‌بینند.

شعبانی در رابطه با پیام این رزمایش به دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی بر سکوی الهام بخشی و از با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است، تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد و آنها دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارند. شکل تهدید عوض می‌شود و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که با آن مقابله کنیم.

وی با بیان این اینکه امروز ایران مهد دیپلماسی شده است، افزود: امروز کشور در امر امنیت به یک بازدارندگی رسیده است که دیگران جرات تهدید ما را ندارد، شما مشاهده کردید که علی رغم همه تهدیدهایی که صورت گرفت ، ۱۲۲ شخصیت جهانی برای اجلاس غیر متحدها به کشور ما آمدند و به سلامت به شهرشان بازگشتد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله افزود: تا آخر سال رزمایش‌های دیگری هم داریم، امنیت و ثبات جمهوری اسلامی پیام این رزمایش است.

شعبانی در رابطه با نقش بسیج در تامین امنیت ملی ایران با توجه به جنگ های نیابتی در منطقه گفت: توان دفاعی هر کشوری مشخص است و توان نظامی ارتش و سپاه ما هم مشخص است، اما آن چیزی که برای دشمن مشخص نیست و نمی داند که اگر حماقت کرد چه اتفاقی می افتد توان مردم ما است که برای دشمنان بیم آفرین است و در آن سوی مرزها هم به مرحله ظهور رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: دراین رزمایش برای اولین بار ۳ هزار نفر از گردان های سایبری سپاه تهران که بعضاً از اعضای هیئت علمی هستند، شرکت می کنند و در یک فضای مجازی آمادگی دارند که عناصری که فریب خوردند؛ شبهاتشان را از بین ببرند سوال برایشان طرح کنند. این قابلیت در کنار فضای واقعی و حقیقی فعال هستند که در نوع خودش کم نظیر است.

شعبانی درباره تجهیزاتی که در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در این رزمایش ۱۰ فروند جایروپلند، ۲۰ فروند پاراموتور، یک فروند کایت موتور دار، یک فروند بالگرد ام آی ۱۷ که عملیات راپل، پاور تاکسی، هلی برن، بال ریزی، تازش هوایی را انجام می دهند، این ها از قابلیت های یگان بسیج ما است.

وی در پایان تاکید کرد: ۶۵ خلبان این پرنده‌ها از بچه های بسیجی هستند که خودشان با پول خودشان آموزش دیدند و آمادگی دارند در این رزمایش شرکت کنند.

 

سردار شعبانی، تمرین عملیات چک و خنثای بمب، راپل، رهایی گروگان و نبرد تن به تن در برابر سلاح سرد و گرم دشمن را از دیگر برنامه های این رزمایش عنوان کرد و در عین حال افزود: یگان فاتح بسیج عملیات هلی برن و تازش هوایی را انجام خواهد داد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi