شناسه خبر : 37420
چهارشنبه 18 شهريور 1394 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجیدی سالن سینما در کانادا را با صلوات به وجد آورد

شان از استقبال گسترده مردم از این فیلم داشت. استقبال از فیلم محمد رسول الله در مونترال کانادا به‌حدی بوده است که سینماهای نمایش‌دهنده پاسخگوی درخواست بازدیدکنندگان نبوده و به همین دلیل دو سانس دیگر به نمایش‌های فیلم محمد در حاشیه جشنواره جهانی فیلم مونترال اضافه شد.
 

یکشنبه 30 آگوست 2015 (8 شهریور ماه) از ساعت 18 الی 20 عصر به‌وقت مونترال کانادا، دانشجویان ایرانی در محل آمفی‌تئاتر بزرگ ژان تیمین دانشگاه مک‌گیل مونترال میزبان مجیدی بودند. در این جلسه که به‌همت کانون نور و کانون دانشجویی توحید برگزار شد حرف‌های جالبی درباره فیلم و شرایط ساخت آن زده شد.
 

در همین زمینه سید نصرالله طباطبایی، دانشجوی ایرانی و یکی از اعضای کانون دانشجویی توحید مونترال به تشریح وضعیت و شرایط نمایش فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در این شهر و در جشنواره فیلم مونترال پرداخته است.
 

طباطبایی در ابتدا می‌گوید: ایرانی‌های ساکن کانادا بسیار از فیلم محمد رسول الله(ص) در کانادا استقبال کردند چه قشر مذهبی و چه اقشار دیگر. ما چند گزارش را در روزنامه‌ها دیدیم که بودجه جشنواره امسال مونترال حدود 680 هزار دلار کاهش پیدا کرده بود اما با این وجود این فیلم توانسته بود مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.
 

وی افزود: بسیاری موفقیت این فیلم را به سیاست متصل می‌کردند و تعداد بسیار محدودی هم تجمعی را در روز افتتاحیه داشتند. آن کسانی که تجمع کردند همه از آنهایی هستند که اگر هر خبری شود که مربوط به ایران باشد جمع می‌شوند و مهم نیست که موضوع آن مسئله چه باشد. جالب بود که چند وقت پیش قبل از برگزاری جشنواره رئیس جشنواره با یکی از رادیوهای اینجا گفت‌و‌گو می‌کرد و مجری از او سوال کرد که آیا این مسئله نگرانی‌ای ندارد که برخی بخاطر این فیلم تجمع یا تظاهراتی داشته باشند؟‌ و او در پاسخ گفت که «آنهایی که به دنبال حقوق حیوانات هم هستند می‌توانند در این تجمع شرکت کنند چرا که در این فیلم چند فیل و شتر و دیگر حیوانات هم حضور دارند. هرکسی آزاد است که اعتراض داشته باشد اما من خیلی نگران این مسئله نیستم.»
 

این دانشجوی ایرانی ساکن در کانادا با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایش فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در جشنواره فیلم مونترال گفت: استقبال مردم در اینجا از فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» به حدی بود که بار اولی که اکران انجام شد، حدودا 48 ساعت قبل از اکران فیلم، بلیط‌ها تموم شده بود و بار دومی هم که اکران‌های مجدد انجام شد، همین اتفاق افتاد و بلیط‌ها به همین سرعت فروش رفت و این اتفاق نشان دهنده آن است که استقبال بسیار خوبی از این فیلم شده است.
 

طباطبایی ادامه داد: ما چند ماهی تلاش کردیم که با آقای مجیدی ارتباط بگیریم و نتیجه این ارتباطات جلسه‌ای شد که در دانشگاه مک‌گیل برگزار کردیم و این جلسه‌ای بود که با وجود آنکه در آن روز و ساعت مردم اینجا برنامه‌های ویژه‌ و تعیین‌شده‌ای را برای خود دارند اما استقبال از برنامه خیلی خوب بود. ما به عنوان دانشجویان ایرانی که در اینجا حاضر بودیم در زمان ورود تیم آقای مجیدی در فرودگاه به استقبال آنها رفتیم و بدلیل اینکه ما در اینجا سفارت نداریم احساس کردیم و به آقای مجیدی هم گفتیم که بگذارید به شما در اینجا کمک کنیم و ایشان هم قبول کردند.
 

وی همچنین با اشاره به جلسه پرسش و پاسخی که با حضور مجید مجیدی در دانشگاه مک‌گیل برگزار شده بود، گفت: بسیاری از مخاطبانی‌ که به سالن آمده‌ بودند بدنبال دریافت پاسخ این سوال بودند که برای مثال مینا ساداتی که نقش حضرت آمنه را بازی می‌کرد برای این نقش چه حسی را داشته است؟
 

طباطبایی با اشاره به خاطره‌ای از یکی از اکران‌های فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در جشنواره فیلم مونترال گفت: در یکی از اکران‌ها اکثریت سالن را مسلمانان حاضر تشکیل می‌دادند و زمانی که آقای مجیدی برای شروع فیلم حاضران را به سلام و صلوات فرستادن بر پیغمبر دعوت کردند، تمام آن سینما صلوات فرستادند که من تابحال همچین چیزی را ندیده بودم. موهای تن آدم در آنجا سیخ می‌شد. یک خانم هم در آنجا صحبت‌ها را برای خارجی‌های حاضر به فرانسوی ترجمه می‌کرد.
 

عضو کانون توحید مونترال با اشاره به جو حاکم بر شهرهای کانادا و استان کبک گفت: جو مونترال خیلی دانشجویی است و به نظر می‌رسد جوان‌ها بدنبال دیدن اینچنین فیلم‌ها نیستند. من چند نفر را می‌شناختم که تازه مسلمان شده یا دین خاصی نداشتند اما کم‌کم به دین علاقه‌مند شده بودند ولی بعد از دیدن این فیلم بسیار خوشحال بودند.
 

وی افزود: فیلم جذابیت‌های بسیاری دارد اما باید توجه کرد که بسیاری از آنهایی که ما در اینجا آنها را اهل‌کتاب می‌شناسیم معمولا اطلاعات بسیار کمی از دین و ایمانشان دارند. آنچنان اطلاعات زیادی در روز به اینها می‌رسد که دیگر جایی برای اطلاعات دینی باقی نمانده و در رده بی‌دین‌ها قرار می‌گیرند.
 

طباطبایی ادامه داد: مردم در اینجا به این باور هستند که بدون دین و ایمان هم کارها جلو می‌رود و کسی دیگری را نمی‌کشد و کارها جلو می‌رود. اگر این افراد این فیلم را ببینند بسیار برای آنها جذاب خواهد بود و این فیلم هم بنظر می‌آید که این کار را می‌کند و این کار را می‌کرد که اگر اینگونه افراد که تفکرات دینی نداشته این فیلم را ببینند احساساتشان برانگیخته شده ولی البته اتفاقات و معجزاتی  که در این فیلم می‌افتد به گونه‌ای نیست که نظر اینگونه فردی را نسبت به دین عوض کند اما احساسات آنها بخاطر این مسائل برانگیخته می‌شود.

 

منبع: تسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi