شناسه خبر : 37467
شنبه 21 شهريور 1394 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بوی تثبیت بشار ازشام به مشام می‌رسد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: اگر روس‌ها واقعاً هواپیماهای جنگنده خود را در سوریه مستقر کرده و پایگاه جدید در این کشور بنا کرده باشند تل‌آویو باید با روشی کاملاً متفاوت با آن مقابله کند به‌ویژه اگر به این هواپیماها، سامانه‌های موشکی ضدهوایی روسیه نیز اضافه شود.

وحشت صهیونیست‌ها از قراردادهای روسیه با ایران و سوریه/ هارائیل: با هماهنگی آمریکا و روسیه بوی تثبیت بشار اسد از سوریه بلند می‌شودروزنامه السفیر لبنان در مقاله‌ای به قلم حلمی موسی سردبیر این روزنامه و کارشناس مسائل داخلی رژیم صهیونیستی نوشت که اسرائیل به تلاش‌های روسیه برای بازگشت قدرتمندانه به عرصه خاورمیانه با نگرانی نگاه می‌کند، تلاش‌هایی که مسکو این بار از طریق فروش برخی تجهیزات و تسلیحات پیشرفته آن را دنبال می‌کند.

نگرانی‌های صهیونیست‌ها دیگر منحصر به تجهیز ایران و سوریه از طریق روسیه به سامانه‌های دفاعی نیست، بلکه ابعاد این ترس و وحشت گسترده‌تر شده و اقدام ایران و روسیه به تجهیز سوریه سلاح‌های هجومی را نیز دربرگرفته است. اخیراً برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد سلاح‌های پیشرفته را به سوریه بفروشد، همچنین مسکو احتمالا توافقی را با ایران به امضا می رساند تا جنگنده‌های پیشرفته سوخوی 30 را که از بهترین جنگده‌های دنیا به شمار می‌رود، به ایران بدهد.

رسانه‌های خبری در این راستا به نقل از سورنا ستاری مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور علمی و فناوری در جریان مشارکت وی در نمایشگاه هوایی در مسکو اعلام کردند که تهران بررسی‌ها با روسیه در مورد امکان خرید هواپیمای جنگی پیشرفته سوخوی 30 را دنبال می کند. این جنگنده تنها در اختیار کشورهای محدودی قرار دارد. سورنا تأکید کرد که مطالب مطرح شده در این رابطه صحیح است و دولت ایران بررسی‌های لازم را با مقامات رسمی روسیه در این رابطه آغاز کرده است.

منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند که اگر ایران بتواند به این هواپیمای پیشرفته دسترسی پیدا کند، تحول خطرناکی برای اسرائیل به وقوع پیوسته است، چرا که این هواپیمای دفاعی و هجومی توانمندی بالایی در مقابله با حملات هوایی خارجی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ارزش هر هواپیمای جنگنده از این نوع بین 30 تا 50 میلیون دلار است، هواپیماهایی که سرعتی مافوق صوت داشته و می‌تواند مسافت 3000 کیلومتر را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند. (این میزان از مسیر رفت‌وبرگشت هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی بیشتر است) این هواپیما همچنین می‌تواند موشک‌های پیشرفته را حمل کرده و توپ‌ با کالیبر 30 میلی‌متر دارد.
 

وحشت صهیونیست‌ها از قراردادهای روسیه با ایران و سوریه/ هارائیل: با هماهنگی آمریکا و روسیه بوی تثبیت بشار اسد از سوریه بلند می‌شود

وحشت صهیونیست‌ها از قراردادهای روسیه با ایران و سوریه/ هارائیل: با هماهنگی آمریکا و روسیه بوی تثبیت بشار اسد از سوریه بلند می‌شود
 

رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از فروش سامانه موشکی اس 300 روسیه به ایران انجام داد و از تمامی نفوذ خود در آمریکا و اروپا در این راستا استفاده کرد. قطعا اقداماتی که تل آویو برای ممانعت مسکو از فروش سامانه‌های دفاعی به تهران انجام داده، قابل مقایسه با اقدامات این رژیم برای جلوگیری از فروش تسلیحات هجومی نظیر این هواپیمای جنگنده به ایران نخواهد بود

عوامل مختص به روابط ایران و روسیه به شکلی ملموس‌تر در مناسبات سوریه و روسیه نیز دیده می شود. عاموس هارئیل خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به مطالب منتشرشده در طول هفته گذشته می‌نویسد که این تحولات نشان می‌دهد روسیه کمک‌های نظامی خود به دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را تا حد زیادی تقویت کرده است. وی می‌افزاید که کار به جایی رسیده که حتی احتمال استفاده از کادر نیروی هوایی و جنگنده‌های روسی در درگیری‌های سوریه نیز می رود. انتقادات آمریکا نیز در این رابطه بسیار سست است و از مواضع کلامی فراتر نمی‌رود.

وحشت صهیونیست‌ها از قراردادهای روسیه با ایران و سوریه/ هارائیل: با هماهنگی آمریکا و روسیه بوی تثبیت بشار اسد از سوریه بلند می‌شودهارئیل در این راستا مطالب روزنامه نیویورک تایمز در زمینه اعزام هیئت جدیدی از کارشناسان روس به سوریه را مورد توجه قرار داده که تأکید کرده است روسیه آمادگی حضور 1000 مشاور نظامی خود در منطقه لاذقیه را دارد. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور به دنبال ایجاد پایگاه هوایی در سواحل سوریه است. سایت دیلی بیست آمریکا در این راستا به نقل از معارضان سوری از تجهیز سوریه به خودروهای زرهی جدید و همچنین نظامیان مشارکت کننده در درگیری ها از سوی روسیه خبر داده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز خبر حضور هواپیماهای جنگی روسیه در سوریه و مشارکت آن ها در مبارزات را مطرح کرد.

ارزیابی اطلاعاتی منتشر شده از سوی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نشان می‌دهد که اسرائیل با تحولات جدید به این صورت تعامل می‌کند که روسیه و ایران مصمم به تضمین بقای دولت سوریه هستند. این گزارش معتقد است که در دولت مذکور وسایل نظامی بیشتر برای نیروهای سوریه اعزام کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا بتوانند در برابر گروه‌های مسلح مبارزه نمایند.

به نوشته هارئیل نکته جدید در این موضوع این است که دو دولت مذکور در گذشته به صورت انفرادی به سوریه کمک می‌کردند، اما از زمان امضای توافق هسته‌ای در وین بین ایران و شش کشور صنعتی در آغاز ژولای گذشته شاخص‌های بیشتری مبنی بر باز شدن کانال‌های جدید ارتباطی بین مسکو و تهران به وجود آمده است. تردد مقام‌های نظامی میان دو طرف بخشی از این راهبرد برای هماهنگی های جدید بین دو طرف است.

هارئیل مدعی است که حمله نظامی آمریکا بر ضد داعش در عراق و سوریه به صورت غیرمستقیم به بشار اسد، کمک کرده است، چرا که دشمنان اساسی وی را تضعیف کرده و باعث شده این گروه بخش مهمی از وقت خود را به جای حمله به دولت بشار اسد برای دفاع از خود بپردازد. به نظر می‌رسد در شرایطی که آمریکایی‌ها اقدامی برای براندازی بشار اسد انجام نمی‌دهد و روسیه و ایران نیز حمایت از وی را  افزایش داده‌اند، احتمال پیروزی وی در تثبیت خطوط دفاعی اش با وجود خسارت‌هایی که با آن مواجه شده، افزایش پیدا می‌کند.
 

وحشت صهیونیست‌ها از قراردادهای روسیه با ایران و سوریه/ هارائیل: با هماهنگی آمریکا و روسیه بوی تثبیت بشار اسد از سوریه بلند می‌شود
 

هارئیل در پایان مدعی شد که اسرائیل از سال‌ها پیش براندازی دولت بشار اسد را نمی‌خواست، چرا که تلاش داشت اوضاع به صورت کنونی باقی بماند و در عین حال دولت اسد تضعیف شده و تنها بر بخش کوچکی از سوریه که کمتر از نیمی از مساحت کنونی آن است، تسلط داشته باشد، اما تحولات جدید باعث تشویق این رویدادها از سوی اسرائیل نمی شود. اگر روس ها واقعاً هواپیماهای جنگی خود را در سوریه مستقر کرده و پایگاه جدید در این کشور بنا کرده باشند، تل آویو می‌بایست با روشی کاملاً متفاوت با آن مقابله کند، به ‌ویژه اگر به این هواپیماها، سامانه‌های موشکی ضدهوایی روسیه نیز اضافه شود.

به نقل ازمشرق

اینستاگرام
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود . امام خمینی
باید بدانیم اگر حرف امام به مرحله اجراء درنیاید برعکس آن اتفاق می افتد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi