شناسه خبر : 37591
سه شنبه 24 شهريور 1394 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حال روحمان خوب نیست!

حسین موسوی- من می ترسم فردا یقه ما را بگیرند و بگویند شما بودید که جنگ را هشت سال به این کشور تحمیل کردید! شما اگر جبهه نمی رفتید اصلا جنگ 8سال طول نمی کشید و ما رزمندگان باعث طولانی شدن جنگ و آن همه ویرانی هستیم!
شما یه سری به کمیسیون های پزشکی بنیاد بزنید. پزشک هایی را می بینید که بعد از جنگ متولد شدند و ما را به چشم متقلب نگاه می کنند، چون نمی توانند شرایط جنگ و جبهه را حتی در رویا خود تصور کنند و در کمیسیون های پزشکی آدم احساس می کنه که مجرم می باشد.
بله ما مجرمیم چون درس و مشق و مدرسه و خانه و بازی و دوست و پدر و مادر و همه و همه را رها کردیم و شب ها و روزهای متوالی زیر باران گلوله های توپ و تانک و ...... تا از این مرز بوم دفاع نماییم و امروز شما با خیال راحت طبابت کنی  و درآمد ماهیانه صدها میلیونی داشته باشی و ما در فکر یه درمان رایگان فقط و بس .

 کدام رزمنده را می شناسی که امروزه بدون مشکل روانی ناشی از جنگ باشد؟
کدام رزمنده را می شناسی که چند دوست و همسنگر خود را از دست نداده باشد؟
کدام رزمنده را می شناسی که شاهد تکه پاره شدن چندین نفر از دوستان و همسنگرانشان نباشد؟
کدام رزمنده را می شناسید که از روح و روان کاملا" طبیعی برخوردار باشد؟
کدام رزمنده را می شناسید که حداقل چندین نفر از دوستان و همسنگرانش در چند قدمیش تکه و پاره نشده باشند؟
کدام رزمنده را می شناسید که امروزه از نظر روانی انسانی کاملا" سالم باشد؟
مگر می شود که یک سال و یا بیشتر و یا کمتر در جبهه باشی و غرش هواپیماهای جنگی و کشته شدن دوستانت و قطع شدن دست و پای همرزمت و ترس از تاریکی شب و گلوله و خمپاره و راکت و تیر مستقیم و شیمایی و بی خوابی و گرسنگی و دوری از خانواده بر روان کسی تاثیر منفی نداشته باشد ؟

مگر ما احساس نداشتیم؟

چطور زن فلان استاد دانشگاه وقتی گربه اش را در تصادف از دست می دهد مشکلات روانی و روحی درست می کند؟ اما ما با از دست دادن صدها دوست و همرزم سالم هستیم؟
چطور ترس از تاریکی برای بچه فلان آقا زاده امروز برایش مشکل روانی محسوب می شود و ما در شب تار و گلوله و خمپاره و ...... مشکلات روحی و روانی نداریم؟
واقعا" متاسفم

اینستاگرام
سلام
بعد 26 سال از جنگ می ترسند بروند منطقه عملیاتی، یکوقت شیمیایی نشوند.
با مثل یک ماشین هم برخورد می کردند، خوب بود؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام بر همه ی ایثارگران عزیز. یکی گفته بود. خرس تخم گذاشته. یکی دیگر با تعجب گفته بود. مگه میشه خرس تخم بگذارد؟ خرس که تخم گذار نیست؟ آدم دانایی از طرف دیگه که به گوش بوده و میشنود جواب میدهد از این دم بریده هر چی بگی بعمل میاد. این یک ضرب المثل قدیمیه. اما عزیزان ایثارگر از اینها هیچ بعید نیست که بخواهند ما همه ی ایثارگران را پای میز محاکمه بکشانند. و بگویند چرا اینقدر برای جبهه رفتن اصرارمیکردید و مشتاق بودید؟ اگه شماها اینطور برای جبهه رفتن صف نمی کشیدید و داوطلب گروه گروه به سمت جبهه نمیرفتید اینقدر جنگ ادامه پیدا نمیکرد و اینقدر ما ضرر نمی کردیم. حال باید تک تک بیایید و جواب پس بدید. مگر کاری دارد که ما را محاکمه کنند؟ مطمئن باشید و مطمئن باشیم که اگه به این افشاگریها و اظهار نارضایتی های برحق خود ادامه دهیم و موی دماغ انها خصوصآ (بنیاد شهید) بشویم این کار را هم خواهند کرد و ما باید از همین الآن خودمان را برای آن روز آماده کنیم که چه جوابی برای چراهای آنها داشته باشیم که بی جواب نمانیم و فورآ محکوم نشویم. سپاس و تقدیر از مسئول محترم فاش نیوز.
سلام بر همسنگران عزیزم. عزیزانم امروز مطلبی را در سایت مقدس شهدای ایران قرائت کردم که برای چند لحظه مغزم هنگ کرد و از خود بیخود شدم. اینکه یک فرزند شهید در یکی از شهرهای شمالی بر دیوار شهر نوشته که من با این مشخصات و این شماره ی همراه میخواهم یکی از کلیه هایم را بخاطر امرار معاش و سیر کردن شکم خانواده ام بفروشم از شهر وندان محترم تقاضا دارم تا اگه کسی به کلیه نیاز دارد با من تماس بگیرد تا در محل یا بیمارستان مورد نظر حاضر و قرارداد بنویسیم. آقای شهیدی خوب گوش کن و ببین که وقتی میفرمایی هفتاد درصد قانون خدمات رسانی به ایثارگران را اجرا کرده ای پس کو ؟ آقای شهیدی بزرگوار ما ایثارگران بخوبی میدانیم که این حرف حرف شما نیست بلکه حرف کارکنان بنیاد شهید است که در اذهان عمومی بیان میکنند تا مسئولین را گمراه نمایند. تا مسئولین باور کنند که واقعآ قانون اجرا شده. اما بزرگوار شما چرا باور میکنید و حرفهای آنها را تکرار میکنید؟ اینقدر از این حرفها توسط بنیادیها تکرار شده که ما ایثارگران هم باورمان شده. اما حضرتعالی بعنوان مسئول و رییس بنیاد نباید بدون تحقیق و بررسی این حرفها را منعکس نمایید. اگه پنجاه درصد هم قانون خدمات رسانی اجرا میشد این فرزند شهید اقدام به فروش کلیه ی خود نمیکرد. این نمونه ای از خروار است. اما مسئولین خبر ندارند و یا نمی بینند. با سپاس از مسئول فاش نیوز
عزيز دل برادر خب همينه !! البته كه ما گناه كاريم ! ما در حال پس دادن تاوان حضور در جنگ ميباشيم !!ما مسئول هر رنج و سختي كه اين ملت مظلوم ميكشند هستيم ! ما غير مستقيم ونا خاسته در بوجود امدن اين اوضاع شريكيم ! خداوند ا اين سختي ها ، اين حقارتها ، ودرد ورنجهاي ما از زخمهاي دوران دفاع را مايه پاك شدن وبخشش گناهان مان قرار بده ، واي اي ملت رنجور وخسته اي جوانان نا اميد و افسرده واي پدران شرمنده از روي خانواده واي همه اقشار جامعه ما را عفو كنيد ما ناداني كرديم ......!
سلام ، تیتر حال روحمان خوب نیست بسیار جالب توجه جانبازان دارای عارضه اعصاب و روان میباشد. مشکلات اعصاب و روان زمانی تشدید میشوند که جانباز دچار فشارهای روحی و جسمی شود اما مهمترین عامل تحریک اعصاب وروان جانبازان محترم مشکلات موج گرفتگی گوشهاست که چندان توجهی نمیشود لیکن بسیار اهمیت دارد.
معمولا جانبازانی که دچار موج گرفتگی شدند دچار آسیب های اعصاب شنوایی هستند که بشدت در اثر صداهای محیط حساسیت دارند.
صدای آژیر دزد گیر خودروها با فرکانس بالا که اختراعی بسیار بی مصرف و آزار دهنده میباشند هنگامی که به صدا درآیند تداعی کننده فقدان امنیت و دزدی است اما از سوی دیگر بشدت موجب تحریک روانی جانبازان محترمی میگردد که از آسیب های اعصاب شنوایی رنج میکشند. هیچگونه لزومی ندارد صاحب خودرو اقدام به نصب بلندگوی آزیر در محلات مسکونی و آزار و اذیت مردم کند بلکه میبایست صدای آژیر یا اطلاع رسانی به مالک خودرو طوری باشد که فقط صاحب خودرو مطلع شود نه تمام اهل محل متوجه شوند که یک گربه از کنار خودروی فلانی عبور کرده است. متاسفانه وقت و بی وقت ، شب و روز شاهد صداهای گوش خراش آژیرهای خودروها هستیم که جدیدا تبدیل به نوعی اسباب بازی بچه های لوس و ننر و تجاوز به حریم امنیتی ، مزاحمت و سلب آسایش سایر مردم است.
موضوع دوم صدای اگزوزهای موتور سیکلت های عبوری در محلات میباشد که بشدت موجب آزار و اذیت و تحریک شدید جانبازان محترم اعصاب و روان میگردد. بارها در خصوص اصلاح اگزوزهای موتور سیکلتها تذکر و اقدام شده اما همچنان تولید کنندگان موتور سیکلت هیچگونه اقدامی برای اصلاح اگزوزهای آنها بعمل نیاوردند لذا اینگونه صداها مخل آسایش و امنیت مردم بویژه جانبازان محترم میباشد.
سوم صدای بوق مکرر برخی خودروهای عبوری بشدت موجب ناراحتی مردم و جانبازان محترم میباشد. این روزها انواع بوق زدن برای سلام و احوالپرسی ، آشنایی ، ناسزا و برو کنار من برم متداول و حتی بصورت جوک بیان میشوند. این اعمال بطور مستقیم با فرهنگ و فهم رانندگان ارتباط دارند یعنی افراد فاقد شعور و درک شهر نشینی در تمام مواقع رانندگی یک دست به فرمان و دست دیگر را بر بوق خودرو فشار میدهند لذا در اکثر مواقع هنگام مواجه شدن با ترافیک و راه بندان نمیدانند بوق زدن هیچگونه اثری در باز شدن راه بندان ندارد و فقط باعث آزار و اذیت سایر مردم میشود.
از مسئولان انتظامی و قضایی یا نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم تمهیداتی در خصوص ممنوعیت اکید صدای گوش خراش و بشدت آزار دهنده آژیر دزد گیر خودروها طوری که صاحب خودرو مطلع شود ، موتور سیکلتها و بوق زدن بی جای رایج در کلان شهرها اقدام لازم بعمل آورند زیرا بخش زیادی از شلوغی و مشکلات اعصاب و روان جانبازان محترم و سایر شهروندان با کنترل و نظارت مسئولان و فرهنگ سازی عمومی بدون هزینه و بار مالی به سادگی قابل رفع شدن هستند.
موسوی عزی به زبان سده ptsd ناشی از جنگ را توضیح داده ای ما علمیش را چندین بار فرستاده ایم کو گوش شنوا رزمنده وجانباز کجا باید شکایت کنند نمیدانم
س. دوستان شب جمعه همه بخیر باشد . آیا ما رزمندگان تاوان پس از جنگ را میدهیم .که اینگونه با برخورد میشود .آیا کشور های دیگر هم با سربازان و رزمندگانش مانند ما برخورد میکنند .این مطلبی که برادر مان آقای موسوی نوشتند بسیار دردناک و مایه شرمساری است .و بنده قبلا هم در جای خواندم که از جانبازان عزیز هم به چنین موضوع دردناک دست زده..حالا اگر همین برای یکی از ورزشی ها ی عزیز دردانه اتفاق بیفتد .آن موقع ببینید که مسئولان چکار میکنند ..البته خدا برای هیچ کس چنین فاجعه ای را نصیب نکند . .
آقای موسوی .و دوستان جانباز که در سایت فاش درد دل میکنید .من بارها از این طریق از همه عزیزان خواهش کردم شماره تماس بدهید تا بهتر با هم ارتباط و آشنا شویم تا بهتر پیگیر مشگلات مان باشیم.والا تنها به کامنت در این سایت ره به جای نخواهیم برد که تاکنون هم پیشرفتی نداشتیم .چرا چون که پراکنده و بین مان فاصله ها ایجاد شده .و مقصر هم خودمان هستیم ..و خواهش میکتم از سروران عزیزم ضمن اینکه باید از نماینده های شهرمان بخواهیم که چرا بند تبصره 15 قانون بودجه سال 94 را بنیاد اجرا نکرده و این موضوع را به کمسیون اصل 90 مجلس طی شکایت رسمی اعلام کنیم بلاخره این مملکت رهبری دارد که یقینا از مشگلات جانبازان اطلاعاتی را منعکس نکردن .رایزنی های را انجام دهیم تا از طریق رسانه ملی و انعکاس آن دادخواهی کتیم ..این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه اتحاد و یک صدا شویم تا کی میخواهیم دست روی دست بگذاریم تا دیگزان برای ما چاره ساز شوند.
با سلام
مومن حال روحش همیشه خوب است مگر معصیتی در برابر خداوند متعال کرده باشد آنچه که دوستمان ذکر می کنند مربط به روان آدمی است که درمانش در حوزه فردی با تقویت روح بوسیله "صبر و خودسازی معنوی" و در حوزه اجتماعی با برطرف شدن این فشارهای روانی و اصلاح امور اجتماعی توسط خود و دیگران حاصل می شود .
البته "آنکه در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند ".
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi