شناسه خبر : 37626
پنجشنبه 26 شهريور 1394 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری ویژه برنامه «ضیافت ستارگان»و «هم‌عهدی با شهدا»

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری که امروز در فاطمیه بزرگ تهران در جوار مزار سه‌شهید گمنام برگزار شد به معرفی ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت.

نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص معرفی برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس، صبح امروز در مقبره شهدای فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد.  

 پلاک‌هایی برای هم‌عهدی

محمود صلاحی «هم‌عهدی با شهدا» را به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این برنامه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران و ۱۴ نقطه پر رفت آمد برگزار خواهد شد و طی آن پلاک‌هایی از ۲۳ هزار شهید تهران بزرگ که روی آن نام و نام خانوادگی، قطعه، ردیف و مکان دفن شهید نوشته شده، میان علاقه‌مندان تقسیم می‌شود و آن شهید، شهید همراه و هم عهد آن فرد می‌شود.

وی افزود: بسیاری از پدران و مادران این شهیدان نیز به فرزندانشان پیوسته‌اند. این وظیفه همه ما مردم و مسئولان است تا به نیابت پدران و مادران این شهیدان، از قبور آن‌ها غبار روبی کنیم، به یاد آن‌ها باشیم و نگرش و تفکر آن‌ها را گسترش دهیم. صلاحی در خصوص زمان اجرای این برنامه گفت: قسمت اول اجرای این طرح در هفته دفاع مقدس خواهد بود، پس از آن توزیع پلاک در مناطق مختلف و در مناسبت‌های دیگر انجام می‌شود.  

 میهمانی شهدا در «ضیافت ستارگان»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به معرفی ویژه‌برنامه «ضیافت ستارگان» پرداخت و گفت: قرار است از هر منطقه کوچه‌ای که مزین به نام یک شهید است، برگزیده و تلاش شود تا اهالی‌‌‌ همان محل با آن شهید و سبک زندگی او آشنا شوند. هدف این است که این برنامه مردمی برگزار شود. معاونت‌های هنری و فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم تمامی امکانات لازم را در اختیار مردم علاقه‌مند به برگزاری این ویژه‌برنامه قرار خواهد داد.

در پایان این مراسم به دست خبرنگاران از پوستر ویژه‌برنامه «ضیافت ستارگان» و «هم عهدی با شهدا» رونمایی شد.

غبار روبی و نثار گل به قبور مطهر سه شهید گمنام مدفون در فاطمیه بزرگ تهران پایان بخش این مراسم بود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi