شناسه خبر : 37636
پنجشنبه 26 شهريور 1394 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علت اختلاف دریافتی بین آزادگان بسیجی و ارتشی

 یکی از کاربران سوال خود را این طور مطرح کرده است: سلام خدمت شما عزیزان همسر من متولد 1362 هستن ایشون زمان جنگ به فاصله چند خونه کنارشون بمب منفجر میشه و از اون زمان مشکلات عصبی پیدا میکنن بعلاوه این که از ناحیه پا پشت زانوهاشون دچار سوختگی شدید میشن ک آثارش هست اگر ما برای جانبازی ایشون بخوایم اقدام کنیم کجا باید مراجعه کنیم و چ مدارکی باید ارائه بدیم.ممنون میشم کمکم کنید.

حجت الله فرهادی، مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور جانبازان در پاسخ به این سوال گفت: ما ضوابطی داریم برای کسانی که آسیب دیده حادثه های جنگی هستند و مدارک بالینی همزمان دارند. این افراد می توانند مدارک خود را از طریق شورای تامین شهرستان که فرمانداری ها هستند تایید کنند و فرایند مخصوص به آن را طی کنند.

او ادامه داد: اما اگر حادثه دیده ها بر اثر بمباران و غیره مدرک بالینی همزمان نداشته باشند به استناد بند م ماده 44 برنامه پنجم توسعه، فاقدین مدارک بالینی می توانند برای بررسی به همان شورای تامین شهرستانشان مراجعه کنند که فرمانداری آن حادثه را تایید کند؛ سپس به معاونت استانداری و بعد از آن به معاونت سیاسی وزارت کشور ارسال شود و پس از تایید حادثه، با تشکیل کمیسیون تشخیص داده شود که این افراد واجد شرایط هستند یا خیر.

سوال بعدی مربوط به تفاوت دریافتی آزادگان بسیجی و ارتشی بود که عده ای اظهار داشته بودند این تفاوت گاهی به یک میلیون تومان می رسد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در این رابطه هم گفت: حقوق مولفه ای است که بستگی به شرایط فرد دارد و نمی شود گفت چرا اختلاف این قدر زیاد است. سابقه، جایگاه، عائله مندی و غیره در تعیین این میزان دستمزد تاثیر دارد و اعتراض به اختلاف دریافتی خیلی درست نیست.

او ادامه داد: دریافتی این عزیزان مستمری نیست که بشود یک مقدار ثابت برای آن در نظر گرفت و به طور مصداقی و بر اساس شرایط هر فرد، که مربوط به نیروهای مسلح باشد یا کشوری و یا مردمی متفاوت است.
 
منبع: خبرآنلاین
اینستاگرام
برادر اختلاف ها تبعیض ها خیانت ها جنایت ها حق کشی ها خیلی زیاداست مگر جانباز باجانباز چه فرفی میکند جانباز ی با 70درصد جانبازی 25سال برای دولت کار کرده چرا باید ازحقوق جانبازی محروم باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi