شناسه خبر : 37660
شنبه 28 شهريور 1394 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ظلم به بیمه شدگان تا چه حد!

حبیب اله صالحی- جناب آقای دکتر نور بخش
مدیر عامل محترم تأمین اجتماعی  
با سلام و احترام  

  پیرو مکاتبات و ایمیل های فراوان ارسالی به اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان و اداره کل درآمد نظر به اینکه دادنامه شماره4812 /91 اداره کار و امور اجتماعی و اجراییه شماره 2187  طی نامه شماره91 /46/2141 مورخ 03/10 /1391 دادگاه حقوقی به شعبه لاوان ابلاغ شده و تا شهریور ماه 1394 منتج به حصول نتیجه که همانا اصلاح لیست حق بیمه بوده نشده. لذا انتظار دارم با عنایت به موارد مشروحه زیر و تقدیم مختصری از مستندات قانونی و گردش پرونده با توجه به تاخیر بیش از حد معمول دستور رسیدگی عاجل و فوری صادر فرمایید.

1- براساس قسمت آخر ماده 36 قانون تامین اجتماعی تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه و یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شدگان نخواهد بود.
 
2- براساس قانون تفسیر شمول ماده 36 قانون تامین اجتماعی به بیمه شدگان و رعایت آن توسط تامین اجتماعی مصوب 18/11/1390 پرداخت هر میزان حق بیمه یا حتی عدم پرداخت آن توسط کارفرما به معنای برخورداری بیمه شده از تمامی خدمات مورد تعهد و مسئولیت سازمان تامین اجتماعی میباشد ( نظر تفسیری نمایندگان مجلس از ماده36 قانون تامین اجتماعی بر اساس استعلام رئیس جمهور وقت و پاسخ رئیس مجلس)
 
3- کارشناس درآمد وقت شعبه لاوان بر اساس ماده 39 و 101 قانون تامین اجتماعی مکلف بوده ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت صورت مزد و اسناد ومدارک شرکت پایدار پولاد پیشرو را مورد بازرسی قرار داده ودر صورت مشاهده نقص یا اختلاف یا مغایرت مابه التفاوت را از کارفرما وصول نماید که بر این اساس عمل ننموده علی الرغم تعداد محدود بیمه شدگان با توجه به کارکرد کامل و یکسان بودن شغل اینجانب در دو ماه از مدت زمان اشتغال جمع درآمد مشمول حق بیمه در لیست بیمه به یکباره از سقف پرداخت  حق بیمه به حداقل دستمزد کاهش می یابد و  متاسفانه شعبه  لاوان متوجه این موضوع  نشده  است
 
4- در دی ماه 1391 دادنامه شماره4812/91 اداره کار به همراه اجرائیه شماره2187 صادره از دادگاه مبنی بر پرداخت حق بیمه در مدت اشتغال باحقوق ماهیانه23121000 ریال به شعبه لاوان ابلاغ می گردد. شعبه مذکور  برخلاف رای وحدت رویه  شماره 375 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص نحوه مطالبه حق بیمه معوقه اقدام به محاسبه حق بیمه بر اساس میانگین حداقل و حداکثر حق بیمه سال مورد محاسبه نموده و به  شرکت پایدار پولاد پیشرو (کارفرما) ابلاغ  مینماید و در نهایت پس از طی مهلت مقرر قانونی مبلغ بدهی قطعی می شود.
 
5- با توجه به عدم پرداخت  مابه  التفاوت حق بیمه  ازسوی کارفرما شعبه لاوان طی نامه ای به شرکت نفت فلات قاره (کارفرمای شرکت پایدار پولاد ) با استناد به تبصره الحاقی به ماده 38 قانون تامین اجتماعی ضمن ارسال تصویر رای دادگاه و دادنامه  هیات اداره کارخواستار پرداخت مابه التفاوت حق بیمه از محل سپرده بیمه در وجه شعبه لاوان می گردد و شرکت مذکور هم چکی به شماره 010034 به تاریخ دهم اسفند ماه 1392 به مبلغ 037,048,69 ریال عهده بانک تجارت شعبه سمیه غربی کد 180  بابت درخواست حق بیمه معوقه حبیب اله صالحی از شرکت پایدار پولاد پیشرو صادر و تحویل  شعبه لاوان می گردد.
 
6- شعبه لاوان جهت اصلاح لیست بیمه با واحد  درآمد اداره کل  استان هرمزگان مکاتبه می نماید
 
7- واحد در آمد اداره کل هرمزگان  تازه متوجه می شوند که  روش جاری اعمال شده توسط شعبه مطابق دستور العمل 5000/539 مورخ 21/06/1388 که قسمت هایی از آن  دستور العمل بر اساس  رای وحدت رویه شماره 437-438 مورخ19/03/1393 هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل گردیده نبوده  است
 
8- پس از سپری شدن حدود سه سال  اداره کل هرمزگان شروع به مکاتبه با شعبه و شعبه با اداره کل هرمزگان و کارفرمای شرکت پایدار پولاد و شعب 29 تهران می نماید علیرغم اینکه بر اساس رای وحدت رویه شماره 720 هیات عمومی دیوان عدالت اداری رسیدگی به موضوع در صلاحیت تامین اجتماعی محل میباشد اما کمافی السابق تامین اجتماعی محل با وجود آنکه مسئول اجرای رای میباشد  اقدام به مکاتبه با با اداره اداره کل درآمد و اخذ مجوز اصلاح می نماید.

 حال اداره کل درآمد پس از سه سال به بررسی موضوع پرداخته و تازه شروع به مکاتبه با اداره کل هرمزگان نموده. خلاصه پرونده اینجانب مثل توپ فوتبال هر روز به بهانه ای در حال رفت و برگشت بوده بی آنکه نتیجه ای عاید اینجانب گردد. عزیزان!  مقامی و فصل الخطابی درسازمان تامین اجتماعی وجود ندارد که به این بوروکراسی نفس گیر و کشنده خاتمه دهد و به ابواب جمعی خود اعلام نماید؟  آزار و اذیت بیمه شدگان شان و منزلتی نزدخداوند ندارد که شبانه روز به آن همت می گمارید، یک بار هم که شده خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید و آنچه را که بر خود روا نمی دارید بر دیگران نپسندید و به جای مصاحبه های کلامی که در عمل نتایجی برای بیمه شده به ارمغان نمی آورد، مقداری به محتوای عملکرد و هماهنگ نمودن  ادارات کل که هر کدام ساز خود را می زنند و مانند توپ فوتبال به شوت کردن در زمین یکدیگرمی پردازند توجه بیشتری بنمایید. هدف از مکاتبه رفع مشکل و تمرکز بر نتایج است نه مکاتبه. به منظور مکاتبه و انتقال مسئولیت احتمالی حضرت علی (ع) به خاطر ظلم به یک زن یهودی به خود می پیچد اما شما به خاطر ظلم به یک هم وطن مسلمان شاهد و ناظر بر استمرار و تداوم این ظلم هیچ گونه  دستوری جهت رفع ظلم صادر نمی فرمایید.
بیمه شده مورد ستم قرار گرفته!

اینستاگرام
سلام ، معلوم نیست آقای صالحی جزو ایثارگران است ؟ درهر حال سایت مقدس فاش نیوز حامی تمام مظلومان و محرومان جامعه میباشد.
سلام
اینجانب قبل ازسربازیحدود4سال حق بیمه پرداخت کردم بعدبسربازی عازم شده مجددآپس ازپایان خدمت به بازارکاربرگشتم 30سال سابقه پرداخت بیمه داشته با2سال هم سربازیم 32سالسلبقه امپرشدیکسال هم سابقه جبهه داشتم ضمن اینکه حدود6ماه سابقه کارم درزنجان که حق بیمه داده بودم به سابقه ام اضافه نشدسوابقم راجمع کردم با اینکه بیشترهم بودمجبوربه خریدسربازیم کردندبعدهم مجبوربه بیمه اختیاری!؟نمودندوکمترین حقوق رابرایم درنظرگرفتندضمن اینکه 17ماه ازحقوقم راهم ندادندحال بایدچه کنم؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi