شناسه خبر : 37859
یکشنبه 05 مهر 1394 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تولید 230 هزار قطعه اردک گوشتی توسط یک جانباز در جنگ اقتصادی

 امروز رویه جنگ تغییر کرده و ما باید در جنگ اقتصادی از خود دفاع کنیم و تولیدات کشور را افزایش داده و به خودکفایی برسیم.
این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه امروز مشغول جنگ اقتصادی هستیم، می گوید: "در دوران دفاع مقدس با وجود سن کم با اعتقاد به ولایت و با هدف دفاع از دین و ناموس راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدیم و با جان و دل دفاع کردیم، امروز اما رویه جنگ تغییر کرده و ما باید در جنگ اقتصادی از خود دفاع کنیم و تولیدات کشور را افزایش داده و به خودکفایی برسیم.
به گزارش خبرگزاری آریا،پرورش اردک از جمله عرصه های تولیدی است که از یک سو به دلیل مغذی بودن محصول تولیدی و از سوی دیگر با هدف تنوع بخشی به سبد پروتئنی مردم و ایجاد امنیت غذایی بیشتر، مورد حمایت دستگاه های عامل در امر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.
گوشت اردک یکی از مطلوب‌ترین گوشت‌‌ها در میان ماکیان است. این گوشت منبع غنی پروتئین‌‌ها با کیفیت بالا، نیاسین، فسفر، ریبوفلاوین، تیامین، آهن، روی، ویتامین ب 6 ، ویتامین ب 12، سلنیوم، و منیزیم است. گوشت اردک در عین حال چربی و کلسترول نسبتا بالایی دارد، به خصوص اگر با پوست خورده شود. به همین علت در صورت داشتن کلسترول بالا باید مصرف این گوشت به یک اونس در روز (بدون پوست) محدود شود. نقطه ذوب چربی گوشت اردک 14 درجه سانتی‌گراد است که بسیار پایین‌تر از دمای بدن است، نقطه ذوب چربی گوشت گاو و مرغ به ترتیب 45 و 37 درجه سانتی‌گراد است که در مورد چربی گاو، بسیار بالاتر از دمای بدن است، بنابراین گوشت اردک به آسانی متابولیزه می‌‌شود و باعث ایجاد مشکل چاقی نمی‌شود.
خبرنگار بسیج سازندگی در همین رابطه با یکی از پرورش دهندگان موفق اردک گفت و گویی ترتیب داده است. عزیز یزدان پناه از جانبازان سرافراز دفاع مقدس است که اکنون در میدان جهاد اقتصادی مشغول به فعالیت است. او درباره چگونگی ورودش به عرصه پرورش اردک، می گوید: "در سال گذشته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی و تولید ملی به همراه چند تن از دوستان جانباز، تصمیم به راه اندازی مزرعه پرورش اردک گرفتیم، هدف جملگی ما این بود که در حد توانمان اشتغالزایی برای جوانان و کمک به تولید ملی را محقق کنیم و در کنار آن به سود اقتصادی هم دست یابیم، بنده و دوستان جانبازم جنگ اقتصادی دشمن را باور داریم و راه حل آن را خودکفایی در داخل می دانیم."
یزدان پناه درباره نحوه شکل گیری مزرعه پرورش اردکش، خاطرنشان می کند: "هر کدام از دوستان در حد توانش مبلغی را اختصاص داد و سرمایه اولیه تاسیس مزرعه پرورش اردک جور شد، بسیج سازندگی هم با پرداخت وام از ما حمایت کرد. در نتیجه توانستیم مزرعه پرورش اردک را در روستای مبارک آباد قم راه اندازی کنیم، این مزرعه دارای 2 سالن 1000 متری است و برای 5 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است."
جانباز دفاع مقدس و فعال اقتصاد مقاومتی می افزاید: "80 روز زمان می برد تا جوجه اردک یک روزه به اردک گوشتی تبدیل شود که نزدیک به 20 درصد آن سود خالص است. ما جوجه یک روزه را 1700 تومان می خریم و اردک گوشتی را با قیمت 9 تا 11 هزار تومان در بازار عرضه می کنیم. اردک ها را برای فروش بیشتر به استانهای شمال کشور می بریم زیرا در شمال کشور استقبال از این تولیدات بیشتر است. متاسفانه در استان قم استفاده از این گوشت که فواید زیادی دارد هنوز جا نیفتاده است."
یزدان پناه با انتقاد از عدم حمایت دستگاه های دولتی از تولیدکنندگان یادآور می شود: "در امر تولید که بسیار هم مورد تاکید رهبر عزیزمان بوده، دستگاههای دولتی کمک قابل توجهی به پرورش دهندگان طیور و فعالان اقتصاد مقاومتی نمی کنند. مشکل عمده تولیدکنندگان این است که دستگاههای دولتی با ایجاد پیچ و خم های اداری بی فایده، انگیزه آن ها را پایین می آورند، در مسیر تاسیس مزرعه پرورش اردک هیچگاه ندیدم مسئولی تشویقمان کند، این در حالی است که کشور ما نیاز به افزایش تولیدات دارد و این مهم بدون حمایت از تولیدکنندگان امکان پذیر نخواهد بود."
او اضافه می کند: "گوشت اردک بهترین جایگزین گوشت مرغ است، اینکه مردم ما از بین ماکیان فقط به خوردن مرغ اکتفا می کنند اتفاق خوشایندی نیست. باید با فرهنگ سازی سایر پروتئین ها را وارد سفره مردم کرد."
رزمنده جانباز با بیان اینکه امروز مشغول جنگ اقتصادی هستیم، می گوید: "در دوران دفاع مقدس با وجود سن کم با اعتقاد به ولایت و با هدف دفاع از دین و ناموس راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدیم و با جان و دل دفاع کردیم، امروز اما رویه جنگ تغییر کرده و ما باید در جنگ اقتصادی از خود دفاع کنیم و تولیدات کشور را افزایش داده و به خودکفایی برسیم. تا امروز به لطف خدا 230 هزار اردک گوشتی را به بازار مصرف ارائه کردیم و هم اینک در سالن پرورش اردک دارای 10 هزار جوجه اردک هستیم که در حال رشد هستند و بعد از اتمام هر دوره دوباره جوجه ریزی کرده و آنها را پروار می کنیم."

منبع: آریا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi