شناسه خبر : 38005
شنبه 11 مهر 1394 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم تشییع جانباختگان منا برگزار شد

ساعات آغازین صبح امروز شنبه پیکر 104 تن از 464 جان‌باخته حادثه منا وارد کشور شد.

ساعات آغازین صبح امروز شنبه پیکر 104 تن از 464 جان‌باخته حادثه منا وارد کشور شد.
 ساعات آغازین صبح امروز شنبه پیکر 104 تن از 464 جان‌باخته حادثه منا توسط پرواز سعودی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند. پیکر جان باختگان حادثه منا از سوی سران سه قوه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس و جمع دیگری از مسئولان عالی کشوری و لشکری مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین بر اساس اخبار اعلام شده قرار است پیکر تعداد دیگری از جان‌باختگان امشب وارد کشور شوند. بر اساس این گزارش فردا به طور همزمان پیکر این جانباختگان در سراسر کشور توسط مردم تشییع می‌شود.

همچنین مراسم بزرگداشتی برای جانباختگان حادثه منا روز یکشنبه از سوی رهبر معظم انقلاب از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پیکرهای پاک و مطهر 104 تن از شهدای منا با یک فروند هواپیمای ایرانی به ایران منتقل شدند.

هواپیمای دیگری نیز که ماموریت انتقال همراهان آن زائران جان باخته را برعهده دارد، ساعاتی بعد به سمت ایران پرواز خواهد کرد. گفته می شود، وزیر بهداشت نیز با این پرواز به کشور بازمی‌گردد.

طبق اعلام ستاد ویژه حادثه منا، پیکرها پس از تفکیک به استان‌هایشان منتقل خواهند شد.

همچنین مراسم تشییع پیکر زائران استان تهران با حضور عموم مردم روز یکشنبه (12 مهرماه) مقابل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 آغاز آیین استقبال از نخستین گروه جانباختگان فاجعه منا با حضور روسای سه قوه

مراسم استقبال رسمی از ورود نخستین گروه پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا، دقایقی پیش با حضور روسای سه قوه، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شد.

پیکر 104 نفر از جانباختگان حادثه منا بامداد امروز (شنبه) با یک فروند هواپیمای سعودی از جده وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد تا پس از انجام تشریفات قانونی و مراسم استقبال به خانواده آنان تحویل شود.

در مراسم استقبال از این پیکرها حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت اسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی و جمعی مقامات کشوری و لشگری حضور دارند.

در این مراسم که مسئولان لشکری و کشوری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز حضور دارند قرار است به طور نمادین پیکر مطهر 8 تن از جانباختگان تشییع شود.

پیکرهای مطهر 104 تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز با هواپیمای سعودی وارد کشور شد. قرار است در این مراسم رئیس جمهور سخنرانی کند. 120 نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش لحظه به لحظه این مراسم مستقر شدند.

فرش قرمزی از هواپیمای حامل جان باختگان تا محل تریبون به گلهای گلایل آراسته شده و صندلیهایی برای شرکت کنندگان در اطراف این مراسم مستقر شده است. قرار است تعداد دیگری از جان باختگان حادثه مکه ساعت 9 و 30 دقیقه وارد تهران شود.

پیش از این هواپیمایی از کشورمان برای بازگرداندن پیکر جان باختگان حادثه منا به جده عربستان اعزام شده بود، اما مقامات سعودی بدلایلی که تاکنون مشخص نشده است از پرواز هواپیمای اعزامی ممانعت به عمل آورده اند.

پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا شب گذشته از مکه به جده منتقل شده است، هیات دولت شامگاه جمعه با انتشار بیانیه ای از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع و یادبود جانباختگان فاجعه منا که روز یکشنبه در تهران و همه استا های کشور به طور همزمان برگزار می شود، دعوت کرد.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند. 465 تن از حجاج ایرانی در مراسم رمی جمرات حج امسال به دلیل بی کفایتی مسوولان حج عربستان جان خود را از دست دادند. دراین فاجعه که مصادف با روز عیدقربان بود، نزدیک به پنج هزار حاجی از سراسر دنیا جان باخته اند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور طی سخنانی یاد و خاطره جانباختگان منا را گرامی داشت و بر پیگیری دلایل فاجعه منا از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

همچنین روسای قوای مقننه و قضائیه و سایر مسئولان عالی حاضر در این مراسم با قرائت فاتحه، یاد و خاطره حجاج ایرانی جانباخته در فاجعه منا را گرامی داشتند.

مراسم ادای احترام به قربانیان حادثه منا که با حضور مسئولان لشگری و کشوری در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، با قرائت فاتحه بر پیکر این جانباختگان پایان یافت.

در این مراسم سران قوا ، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، اعضای هیات دولت ، نمایندگان مجلس و نیز مسئولان نظامی و قضایی حضور داشتند و به نمایندگی از ملت بر پیکر مطهر قربانیان حادثه منا ادای احترام کردند.

منبع: جماران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi