شناسه خبر : 38020
شنبه 11 مهر 1394 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

10 بوسه برای 10 سال

دستاری با اشاره به سؤال همسرش از حضرت آقا "عاشق چقدر می‌تواند انتظار بکشد؟ حاج ناصر 10 سال در حسرت دیدار شماست" گفت: ایشان فرمودند: "بنده به‌خاطر 10سال انتظار 10بار ناصر را می‌بوسم" و شروع به بوسیدن من و پاک کردن عرق پیشانی‌ام بادستان مبارکشان کردند.

سردار ناصر دستاری جانباز سرافراز قطع نخاع دفاع مقدس بعداز اینکه دیپلم را گرفت بلافاصله عازم جبهه شد هرچه اصرار کردند کنکور را از دست نده، اما هرگز برقرار این اصرارها نماند، وی تصمیمش را گرفته بود.

حفظ کیان و ناموس وشرف ایران و ایرانیان را واجب تر از کنکور می‌دید، به نظرش برای درس خواندن فرصت زیاد بود اما اگر این ناموس و شرف خدشه دار می‌شد دیگر شاید فرصت جبرانی باقی نمی ماند، وی از بهشت اردبیل به جهنم ماووت رهسپار شد.

در اوج جوانی بود اما هیجانات جوانی‌اش را با مشت مشت خاک میهن معاوضه کرد  به خود اجازه نمی‌داد در هیجانات جوانی‌اش غرق شود در حالیکه میهنش در تعرض دشمن قرار گرفته بود.

 

دستاری

 

لابلای کوه‌های سربه فلک کشیده ماهوت بود که گلوله‌های هدف گیری شده دشمن را بر بالای سر خود احساس کرد اما مگر می‌شد از معرکه گریخت، معرکه‌ای که جز سرافرازی و عزت برای خودش و میهنش نداشت، مردانه ایستاد و گردن، کمر، پا، دست و حرکتش را تقدیم کرد.

اکنون وی هرچند بی حس و حرکت است اما مدال قهرمانی جبهه را برگردن دارد و پس از سال‌ها رنج و سختی و تحمل مرارت‌های آسایشگاه‌ها، مدال پهلوانی ورزش را نیز به گردن آویخته است  وی حالا پس از سال‌ها به عرصه ورزش بازگشته است و بازگشت او پیام‌های ارزشمندی برای جامعه دارد، اینکه یک جانباز 80 درصد هم می‌تواند رئیس هیات ورزشی شود، مجموعه‌ای ورزشی را مدیریت کند، برای جوانان الگوی قهرمانی و پهلوانی باشد.

دستاری شهید زنده اردبیل است که همه افتخاراتش را از جبهه‌ها دارد  در هفته مبارک دفاع مقدس پذیرای کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری تسنیمدر اردبیل، رئیس و جمعی از اعضای سازمان بسیج  رسانه استان در دولت سرای با برکت و گرمش بود.

شهید زنده و یادگار شهیدان، جانباز 80 درصدی قطع نخاع در این دیدار که به همت نمایندگیخبرگزاری تسنیمدر استان اردبیل انجام شد، اظهار داشت:در 18 سالگی بعد از گرفتن دیپلم به دوره مقدس سربازی اعزام شدم و در امتحان کنکور نیز ثبت نام نکردم به علت اینکه ایران با رژیم بعثی عراق در جنگ بود و حفظ کیان و ناموس وشرف ایران و ایرانیان را واجب‌تر از کنکور دیدم و به عنوان پاسدار وظیفه به منطقه کرمانشاه و سپس به منطقه بانه و کوه‌های سر به فلک کشیده ماووت که معروف به جهنم بود انتقال یافتم در یک عملیات و توسط بمب هدف‌گیری شده دشمن جانباز شدم که در آن موقع 19 سال بیش‌تر نداشتم.

باید سجده شکر بجای آورد که کشوری آزاد، سربلند، و رهبری فرزانه همچون حضرت امام خامنه‌ای داریم

وی با بیان اینکه بنده  80 درصد جانباز می‌باشم به عنوان جانباز نخاعی از ناحیه گردن، کمر، دست و پا که هیچ نوع حرکت و حسی ندارم باز جای شکر است که سر، صورت و چشم این حقیر حرکت و حس دارند، گفت: در قبال این ظلم‌ها و فشارها و تحریم‌ها، جانبازی بنده چیزی نیست باید سجده شکر به جا آورد و قدردان امداد غیبی باشیم که کشوری آزاد، سربلند، آرام و با امنیت و رهبری فرزانه همچون حضرت امام خامنه‌ای داریم.

جانباز سرافراز انقلاب اسلامی بیان کرد: بنده در کلاس‌های مرحوم خوشروزی آموزش تکواندو می‌دیدم و در تمام مسابقات شهرستانی همیشه از منتخبین بودم آن هم در شرایطی که در آن زمان اردبیل استان نبود و زیر نظر استان آذربایجان شرقی بودیم، حتی به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان نیز دعوت شده بودم آن هم با کمر سیاه و دان یک، که به خاطر جبهه و جنگ نصفه گذاشتم و میدان جنگ را به میدان رقابت ارجح دانستم.

دستاری افزود: ایران در آن دوران تنها با رژیم بعثی عراق جنگ نمی‌کرد بلکه از هر حزب و کشوری دشمنان زیادی داشت؛ کمونیست‌ها، منافق‌ها، گروه رجوی، کشورهای غرب مثل آلمان، آمریکا که کمک حال کشور عراق و صدام بودند.

یادگار جبهه و جنگ بیان کرد: بعد از 28 سال که جانباز شدم بر این باورم که 28 سال خوابیدن در محیط بسته و بدون تحرک ماندن خود جنگ است ولی باز حمد و سپاس که نفس می‌کشم، اینطور که می‌گویند بعد از جانباز شدن به بیمارستان امام خمینی( ره) تبریز اعزام شدم و 2 ماه بعد از عمل‌های سخت و طاقت فرسا به اردبیل انتقال یافتم، چون در اردبیل امکانات و مراقبت ها به صورت امروزی نبود به آسایشگاه شهدای یافت‌آباد تهران اعزام شدم و 8 ـ7 سال در آسایشگاه شهدای یافت‌آباد ماندم که نزدیک به 2 سال از این 8 سال در اتاق ایزوله بودم، یک سالی هم در بیمارستان 15 خرداد در تهران ماندم تا اینکه دوباره به اردبیل اعزام شدم.

وی با بیان اینکه برای آنان که می‌توانند حس کنند، می‌توانند درک کنند؛ راکد و ساکن بودن برای منی که ورزشکار بودم و فعالیت داشتم بسیار سخت است، اظهار داشت:در حال حاضر حدود چند سالی است که مدیریت  مجموعه ورزشی 17 شهریور را عهده‌دار شده‌ام و مدتی هم تصدی ریاست هیات تکواندوی استان بر عهده حقیر گذاشته شده بود که من این موضوع را در اصل بازگشتی به رشته ورزشی خودم می‌دانستم.

سردار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان امروزی را باید با زبان حرف فهماند نه با زور و اجبار باید بگوئیم و براین اصل معتقد باشیم، جوانان امروز غیرت جوانان دیروز را دارند و شاید پیشگام‌تر از نسل‌های اول باشند اگر مسئله آبرو، عفت، عصمت، ناموس، شرف و سرزمین در میان باشند این جوانان هستندکه در برابر دشمنان صف‌آرایی خواهند کرد.

جانباز 80درصد اردبیلی افزود: تنها خواهش بنده این است که ولی‌فقیه زمان و رهبر عزیزمان را تنها نگذارند، همیشه به فرموده‌ها و سفارشات مقام معظم رهبری ارزش دهند و آنها را سرمشق و الگوی خویش در تمام مراحل زندگی بدانند باید تبلیغ و ترویجی صحیح از اهداف والای ایران و اسلام و رهبر داشته باشیم و با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آن، جوانان را به ولایت سوق دهیم.

شهید زنده هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه  تمام جوانان سرمایه آینده این مرزوبوم هستند همه به آنها باید ارزش قائل شوند و آنان هم نیروی جوانی خود را وقف پیشرفت و توسعه کشور عزیز ایران قرار دهند،تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ ورزش سازندگی روح و جسم است تا جوانان در مسیرهای گمراه کننده گرفتار نشوند.

زیارت کربلا، دیدار مقام معظم رهبری و تولد فرزندانم شیرین‌ترین لحاظات زندگی‌ام هستند

دستاری در جواب سوالی که کمی از زندگی‌تان و خاطره‌های شیرین و تلخ آن بگوئید،گفت: زندگی همه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی گره خورده و محک زده می‌شود شاید گفت تلخی‌ها و شیرینی‌ها آزمایش کننده زندگی است، خاطره تلخ زندگیم این است که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی که در اردبیل نیز احساس شد همه بچه‌ها به جز همسرم به حیاط رفتند اما پس از چند ثانیه برگشتند تا اینکه دختر بزرگم گفت اگر قرار است بمیریم همه باهم باشیم آخه بابا انصاف نیست شما را که بدون تحرک هستید و نمی‌توانید فرار کنید، تنها بگذاریم، بهتراینکه ما برگردیم و پیش تو باشیم، اما از شیرین‌ترین خاطرهایم نیز دیدارم با حضرت امام خامنه‌ای، زیارت عتبات عالیات و تولد فرزندانم می‌باشد خصوصا فرزندان دوم که دوقلو هستند( یک پسر و یک دختر).

وی در خصوص انتظاراتش از مردم مسئولان گفت: انتظار ما جانبازان و خانواده شهداء این است که با چشم ترحم به ما نگاه نکنند، علی وار باشند و با همین خصلت همه در میادین ظاهر شوند بعد از حضرت زینب( س)، حضرت امام خمینی( ره) انقلاب حسینی کردند باید آن را تا انقلاب مهدی( عج) سرپا نگهداریم و قدرش را بدانیم و نگذاریم پرچم و لوای حضرت عباس( ع) دوباره به دست ابرقدرت های شرق و غرب از دستانمان گرفته شود ایران از هر لحاظ کشور غنی می‌باشد باید قدرش را دانست.

شهید زنده اردبیلی با بیان اینکه سلامتی رهبر عزیز و ولایت فقیه از همه مهمتر است، خدا نیاورد آن روز را که ناخواسته اتفاقی برای مقام معظم ولایت بیافتداز حال و هوای دیدارش با مقام مظم رهبری گفت:دیدار با حضرت آقا یکی از آرزوهای چندین ساله من بود که با عنایت خداوند بزرگ توانستم هفته پیش مقام معظم رهبری را از نزدیک دیدار کنم.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دیدار نیز یک دیدار با مقام معظم رهبری داشتم، گفت: از اینکه این افتخار نصیبم شد تا امام خامنه‌ای را در منزلشان دیدار کنم بسیار خوشحال بوده و به خاطر این امر خداوند بزرگ را سپاسگذارم.

دستاری بیان کرد: سادگی منزل حضرت آقا مرا شگفت‌زده کرد و علی‌رغم اظهارنظرهای برخی رسانه‌ها در مورد رفاه طلبی ایشان در منزلی ساده و به دور از تجملات زندگی می‌کردند به طوری که در اتاق حضرت آقا فقط یک موکت و هشت پشتی وجود داشت.

جانباز سرافراز اسلام  با اشاره به اینکه موقع دیدار با مقام معظم رهبری عرق شوق سراسر وجودم را گرفته بود، گفت: با دست بوسی آقا و گرفتن ایشان در آغوش تمام سختی‌های جانبازی و دوران هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شد و احساس خوشحالی و شادی در من موج می‌زد.

اردبیلی‌ها به دیدار مقام  معظم رهبری می‌روند

یادگار شهیدان گفت: یکی از خواهش‌هایم در دیدار با مقام معظم رهبری دیدار مردم اردبیل با مقام معظم رهبری در حسینیه تهران بود که ایشان دستور آن را صادر کردند و قرار است در یکی ماه‌های صفر و محرم جمعی از مردم اردبیل به ویژه دانشجویان به دیدار امام خامنه‌ای بروند.

وی با اشاره به اینکه افتخار صرف ناهار و دیدار صمیمی با حضرت آقا نیز در تهران نصیبم شد گفت: نوازش دستان امام خامنه‌ای روحیه مرا دوچندان کرد و به داشتن چنین رهبری افتخار می‌کنم و آماده‌ام این جان ناقابلم را نیز در راه حضرت آقا فدا کنم.

یادگار هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: بعد از اینکه نماز را در کنار امام خامنه‌ای خواندیم دوباره با وی دیدار کرده و حضرت آقا با زبان شیرین ترکی با من صحبت کردند و این لحظه برای من شیرین‌ترین لحظه زندگیم بود.

دستاری با اشاره به اینکه همسرم  در سوال  از حضرت آقا که یک عاشق چقدر می‌تواند انتظار بکشد، گفت حاج ناصر ده سال در حسرت دیدار شما بوده و حضرت آقا در جواب وی فرمودند: بنده به خاطر این ده سال انتظار، ده بار حاج ناصر را می‌بوسم و شروع به بوسیدن من  و پاک کردن عرق پیشانیم با دستان مبارکشان کردند.

جانباز 80 درصد جنگ تحمیلی گفت: خواهش‌ دیگر من از مقام معظم رهبری تهیه فیلم شیخ صفی الدین اردبیلی بود  و قرار است این فیلم با هزینه 16 میلیارد تومان ساخته و تدوین شود.

دستاری با اشاره به اینکه در طول تاریخ توجه ویژه‌ای به استان اردبیل نشده و استان اردبیل مورد بی مهری زیادی قرار گرفته است بیان کرد: از حضرت آقا خواستم تا با دستور تهیه فیلم شیخ صفی‌الدین اردبیل به جایگاه اصلی خود نزدیک‌تر شود.

وی بیان کرد: متأسفانه مسئولان استان در تدارک دیدار مردم اردبیل با مقام معظم رهبری تا به حال کوتاهی کرده‌اند و این در حالی است که بسیاری از استان‌ها از جمله استان قم هر سال در تاریخ مشخص با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند و مسئولان استان اردبیل نیز باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: یکی از صحنه‌هایی که در منزل حضرت آقا مرا شگفت‌زده کرد مشاهده تابلو عکس لحظه شهادت یکی از شهدای والامقام در منزل آقا بود که نشان از دلسوزی ایشان به شهیدان و جانبازان همیشه سرافراز هشت سال دفاع مقدس دارند.

دستاری با بیان اینکه قرار بود مدال شجاعت من توسط رئیس جمهور سابق، اعطا شود، تصریح کرد: از حضرت آقا خواستم تا خودشان با دستان مبارکشان مدال شجاعت من را بدهند که ایشان نیز قبول کردند.

زیارت حرم حضرت ابولفضل العباس(ع) سختی‌های جانبازی‌ام را به فراموشی سپرد

جانباز 80 درصد گفت: یکی از آرزوهای زندگی من زیارت حرم حضرت ابوالفضل العباس و حضرت اباعبدالله حسین(ع) بود که با زیارت حرم حضرت اباعبدالله حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس سختی‌های دوران دفاع مقدس و جانبازی به فراموشی سپرده شد.

دستاری با اشاره به اینکه زیارت حرم حضرت ابوالفضل العباس و حضرت اباعبدالله حسین (ع) توسط جانبازان فضای خاص معنوی ایجاد کرده بود به طوری که جانبازان از سر شوق گریه می‌کردند  و دست یاری به سوی علمدار کربلا داده بودند.

وی تصریح کرد: از سرداران پاسدار که در کربلای معلا و زیارت حرم حضرت ابوالفضل (ع) حضور داشتند خواستم تا  کمک کنند بوسه به خاک پاک مطهر حرم بزنم.

سردار جنگ تحمیلی به اشاره به اینکه حضور در کربلا حال و هوای خاص معنوی به انسان می‌دهد، بیان کرد: اردبیلی‌ها ارادت خاصی به خاندان عصمت طهارت به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) دارند و برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی استان اردبیل زبان‌زد خاص و عام است.

نمایندگان استان اردبیل با جدیت پیگیر مطالبات مردم باشند

جانباز 80 درصد گفت: متأسفانه استان اردبیل در سالیان گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست نیافته و مورد بی مهری فراوان قرار گرفته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مسئولان باید با جدیت پیگیر مطالبات مردم باشند.

دستاری با اشاره به اینکه برخی اختلاف نظرها و سلیقه‌ها باعث عقب‌ماندگی استان اردبیل شده است، گفت: مسئولان استان و نمایندگان مجلس باید با وحدت و تعامل بتوانند استان اردبیل را به جایگاه اصلی خود برسانند تا دغدغه بیکاری و اقتصادی منطقه برطرف شود.

وی بیان کرد: یکی از خواسته‌های دیرین مردم اردبیل ایجاد راه‌آهن اردبیل است که متأسفانه در این جهت مسئولان در چند سال گذشته فقط شعار داده‌اند و این خواسته به حق مردم اردبیل تا کنون برآورده نشده است که باید مسئولان برای این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

جانباز سرافراز اسلام و انقلاب  تصریح کرد: آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شخصی دلسوز و دانشمند بوده و برای استان اردبیل زحمات بسیار زیادی کشیده است و انتظار می‌رود با پیگیری‌های استاندار تلاشگر و کوشای اردبیل و نمایندگان مجلس شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال اردبیل باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین فرصت است که از ایثارگر واقعی زندگیم، همسرم تشکر و قدردانی کنم که همه زندگیم متعلق به اوست و دستاری امروز همه لحظات بودنش را مدیون اوست، تصریح کرد: همسرم با هر درد و رنج و سختی بنده سوخته و ساخته، چه روزها وشب‌هایی که مثل دایه بالای بسترم بوده و پرستاری کرده، تمام زندگی بنده و فرزندانم با تمام مشکلات و دشواری‌ها بر دوش او بوده است.

 دستاری با اشاره به اینکه از شما اصحاب قلم و رسانه که امر خطیر اطلاع‌رسانی را بر دوش دارید کمال تشکر را دارم، افزود: شماها هستید که درد و دل ماها را بازتاب می‌کنید و شماها هستید که ما رابه این مرزوبوم می‌شناسانید و گفته‌ها و سفارشات ما را به دوستان و جوانان و ورزشکاران و مسئولان گوشزد می‌کنید.

قصه مقاومت جانباز هشت سال دفاع مقدس داستان امروز و دیروز نبوده بلکه داستان چند سال مقاوت است و این جانبازان یک روز در میدان نبرد مقاومت را با شجاعت و با به دست گرفتن اسلحه در خط مقدم معنا کرده و سال‌ها مقاومت را در بستر بیماری و تحمل جراحات جنگی به گونه‌ای متفاوت معنا کردند.

 
منبع: تسنیم
اینستاگرام
...
«کارکنان نیروی انتظامی که سعی می‌کنند آرامش را،‌ امنیت را، آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند، در حقیقت به معنای واقعی کلمه مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند.»

هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و ایثارگران

و پرسنل و رزمندگان و جانبازان ناجا مبارک باشد .

سلام به شهدای نیروی انتظامی .

سلام به شهدا و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس .
تقدیم به رهبر عزیزم که این روزها درد هایش را ........

درد از چشم تو پیداست ، فقط فرمان ده

امر تو تاج سر ماست ، فقط فرمان ده

دارد از درد شما سینه ی ما می سوزد

بانی معرکه پیداست ، فقط فرمان ده

حرم امن خدا دست یزید افتاده

بین شان هلهله بر پاست ،فقط فرمان ده

مرگ هر داعشی و آل سعودی امروز

بسته بر امر تو آقاست ، فقط فرمان ده

لشگرت منتظر توست که ثابت بکند

بهترین لشگر دنیاست ، فقط فرمان ده

هیچ کس باعث خشنودی ما ها نشود

خنده ی روی تو زیباست فقط ، فرمانده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi