شناسه خبر : 38032
یکشنبه 12 مهر 1394 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش فاش از روز آخرتحصن ایثارگران مقابل مجلس

گزارش فاش نیوز از ایثارگرانی که در اعتراض به روند بررسی برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز از روز دوشنبه تحصن عده ای از جانبازان، دانشجویان دانشگاههای تهران و امیرکبیر، طلاب حوزه های مختلف علمیه خواهران و برادران و جمعی از خانواده های شهدا در حرکتی خودجوش مبنی بر عدم پذیرش برجام در مقابل مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود که تا روز شنبه ادامه داشت.
از ابتدای خیابان بهارستان تا انتها توسط نیروی انتظامی پوشش داده شده بود بطوری که ورود هیچ فردی از دید افراد نیروی انتظامی پنهان نمی ماند. کارت خبرنگاری ام را که نشان دادم با اندکی تاخیر اجازه ورود به جمع متحصنین را دادند. دور تا دور خیابان پرچم های "لبیک یا خامنه ای"  چشمم را نوازش می کند و چادرهای دانشگاهی تهران، دانشگاه امیرکبیر، شهدا،  و... به خوبی نشان می داد که  صاحبان آن چند روزی را میهمان!! مجلس بوده اند.

در و دیوار پر از شعارهایی بود خطاب به نمایندگان مجلس  که "آمریکا قابل اعتماد نیست" ، "مسوولین بدانند آمریکا به کسی وفا نمی کند"، "نمایندگان بدانند شهدا ناظرند و ملت هم"، "چرا تحریم ها لغو نشد" دیده می شد.  جانبازان در صف اول این تحصن بودند  و عکس بسیاری از شهدا نیز درمیان جمعیت چون ستارگانی که راه را نشان می دهد پرنورتر از همیشه می درخشید. بسیاری از تحصن گنندگان به همراه خانواده هایشان در این تجمع شرکت کرده بودند. ومن صبوری را از کودکانی آموختم که این 6 روز را در گرمای نسبتا" زیاد تهران در کنار پدران و مادرانشان با شعار و صلوات آنها را یاری می کردند.
 دانشجویان انتظامات هم با هوشیاری نظم و امنیت جمعیت را برعهده داشتند و حتی الامکان سعی می کردند این تحصن در کمال آرامش و به دور از درگیری و خشونت برگزار شود.

حجت الاسلام عمار عمارلو نخستین کسی است که پس از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری در پاسخ به جانباز بصیر "محسن محسنی" که در خصوص برجام از مقام معظم رهبری پرسیده  بود و ایشان هم فرمودند:"این سخنان را به گوش نمایندگان مجلس برسانید"  به اتفاق خانواده اش پای در رکاب می شوند و مقابل مجلس تحصن می کنند. پس از انتشار تصاویر تحصن عمارلو در شبکه های اجتماعی، گروه های مختلف دانشجویان و طلاب و خانواده شهدا نیز به آنان می پیونددند.
علی اکبر مالک پور یکی از جانبازانی است که در این تحصن 6روزه حضور یافته است. وی که وظیفه خود دانسته تا در این مراسم شرکت کند می گوید:  ما به حکم وظیفه، تکلیف می دانیم که در هفته ولایت از ولی امرمان حمایت کنیم. ما آمده ایم که نگوییم ولایت ندا داد ولی ما گوش شنوایی نداشتیم. ما برای حمایت از رهبری به اینجا آمده ایم و  ذلت را نمی پذیریم. ما جانبازان با این جسم ناقص و ناتوانی که داریم همواره پشت سر ولایت ایستاده ایم.

وی در پاسخ  ما که شنیده ایم گروهی،  جانبازان و متحصنین را "تندرو" خطاب می کنند، می گوید:  خط باطل همیشه اینگونه عناوین و القاب را بکار می برد. به ما تندرو و خشونت طلب لقب می دهند در صورتی که  ولی نعمتان انقلاب همین افراد هستند. اگر ما برجام را بپذیریم راه را برای ورود آمریکا به کشورمان باز کرده ایم که هر بار با بهانه ای می خواهند از تسلیحات نظامی و هسته ای ما سردربیاورند. وی خطاب به بعضی از نمایندگان مجلس می گوید:  حیف که ما همیشه از این افراد خواص خواب رفته سیلی خورده و می خوریم. نمایندگان ما باید با قدرت حرفشان را بزنند با لبخند.
 گفت و گویم را با یک خانم پزشک که از شهرستان مشهد به اتفاق همه  افراد خانواده اش در این  تجمع حاضر شده بود پی گرفتم. وقتی انگیزه حضور او را در این تحصن جویا شدم گفت: وقتی رهبر فرمودند: خودتان حرفتان را به مجلس بگویید من هم به اتفاق خانواده ام از شهر مشهد آمدیم. حرفمان  حق است و باید از حقمان دفاع کنیم. مجوز ما فرمان رهبر بود. از نظر ما خطوط قرمز نظام رد شده است. خطوط قرمز نظام همان خون شهدایی است که با پذیرش برجام روی آن پا گذاشته اند. من خانواده شهید هم هستم بنابراین برای حفظ خون شهیدان و برای اینکه صدایمان را به گوش نمایندگان برسانیم که به خاطر دو روز دنیا پا روی خون شهدا نگذارند در این تجمع شرکت کرده ایم.
خانم جوانی به اتفاق فرزند و همسرش در این تحصن شرکت کرده بود. وقتی با او هم کلام شدم: من و همسر و فرزندم از همان ساعت های اولیه آغاز تحصن در اینحا حضور داریم اما انگیزه اصلی من این است که مردم متوجه باشند که برجام چیست و پذیرش آن چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. و دیگر پیرو صحبت های حضرت آقا به آن برادر جانباز که فرمودند: حرفتان را به نمایندگان بزنید، ما هم آمدیم به نمایندگان اعلام کنیم که مخالف پذیرش برجام هستیم.

اذان ظهر ابود که موکت ها پهن شد و همه به نماز ظهر ایستادیم و پس از آن ذکرمصیبت اباعبدالله که با حال وهوای این روزهای شهرمان بیگانه نیست نیز بر ابهت برنامه افزود.  پس از نماز شعارهای مرگ بر آمریکا و لبیک یا خامنه ای بهارستان را لرزاند.
سپس سخنگو و مدیراجرایی تحصن  در جمع حضور یافت  و عنوان کرد: حرکت کاروان انقلاب اسلامی از مرزهای ایران خارج شده است و حتی به باب المندب و  خیابانهای وال استریت در ایالات متحده کشیده شده است. نظام استکبار این پیشرفت ما را برنمی تافت. پس سناریویی را طراحی کرد به نام سناریوی اشتباه محاسباتی.  و تصمیم گرفت برای زمین زدن این بیداری اسلامی قلب این بیداری یعنی ایران اسلامی را زمین بزند. بازی بزرگ و خطرناکی به نام جنگ تمام عیار اقتصادی را طراحی کرد و بعد بهانه هسته ای را علم کرد  تا بتواند کشورمان را به عقب براند. متاسفانه بخشی از مسوولین ما هم دچار اشتباه محاسباتی شده اند و به این نتیجه اشتباه رسیده اند که ما باید از راهمان برگردیم. اما  خط قرمز ما همان خطوط قرمز مدنظر رهبری است که به نظر می رسد در توافق برجام کمرنگ و یا اصلا" مورد غفلت قرارگرفته است.
 گفتنی است این تحصن ساعت 13 روز شنبه یازدهم مهر به پایان رسید.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

برجام یک توافق بین المللی و لازم الاجرا از طرف ایران است .


برجام دستور است و قابل تفسیر اما و اگر نیست .

طرف مقابل معلوم نیست پس از اجرای تعهدات ایران چه تضمینی دارد که تعهدات خودش را انجام دهد .

و اینکه چه آثار سوئی این فرجام برای حاکمیت ایران دارد .

...


کشورما یک کشورالهی استوبه پشتوانه امام عصرع وچون رهبری فرزانه امام خامنه ای
پس هیچگونه ترسی ازهیچ قدرتی غیرازخدانداریم.
ان الله یحب الصابرین
سلام ، اين يك توافق بين المللي ايست و عده اي جانباز يا خانواده شهداء و طلاب يا جمع معترض به اين توافق ، نبايد به اين شكل اعتراض كنند هر كس نماينده خودش هست و نميتوانند از طرف مردم ايران سخن بگويند ، و همه اول بايستي به قانون عمل نماييم و يك بدعت براي همه إيجاد نكنيم كه هر تصميمي گرفته شد ، اون عده معترض در مقابل مجلس تجمع اعتراضي به پا كنند ، بايد به رأي اكثريت مردم احترام گذاشته شود مسؤولين مملكت منتخبين مردم هستند و نبايد به اسم ايثارگري و بسيجي ،،، اين حق إيجاد شود كه ما ميتوانيم مقابل مجلس تجمع كنيم ،، اين تفكر اشتباه است چون فردا اين حق به همه إيجاد ميشود.
درودبر ناصر 70 درصد
سلام ،همیشه یادمان باشد به فرموده آقا خامنه ای هرگز به آمریکا نمی شود اعتماد کرد ، (نمونه بارز انهدام بیمارستان مردمی در افغانستان که 200غیرنظامی را به کام مرگ برد ، سیاست غلط و عدم مدیریت در منا و ...)چرا دور خودتان می چرخید و به دنبال بهانه های دشمنید ، ما مردان سختی و زخمی نبردیم ازبدو این انقلاب اسلامی بوده و تا آخرین نفس هم خواهیم ماند، بصیرت ، برجام بربام رسیدن دشمن در خانه هاست ، هیچ سودی به غیر از نبرد نرم دشمن با این کشور امن ایران نیست و اهداف صهیونیستی در آن قابل اجرا ست ، نفرین بر کسانی که خونهای هزاران شهید و جانباز و ایثارگر را از یاد بردنند وتفکرشان و وقتشان را بیهوده وبا سرمایه و بیت المال در مسیری باطل ، صرف ووقت حال الان خودشان را می بینند، اسلام کل جهان را گرفته و مسلمانان برتمام دنیا غالبندغم و اندوه نزد دشمن است ، امام خامنه ای هر آنچه گفت عمل کنید چون مرحوم امام خمینی (ره) نیز چنین بود و چنین گفت ، حال که مملکتی اسلامی با همه نوع امکانات داریم ، ( استدعا دارم فقط از آنهایی که اختلاس می کنند جلوگیری و حکم مرگشان را صادر کنید )مردان طلائیه ، فاو ، مجنون ، یگان دریایی ، جزیره فارسی ، شهید رجایا، شهید بقائی ، شهید طبائیان ، و مردان تمام عملیاتهای پیروز مندانه دفاع مقدس علمدار این قافله عاشورا خواهند بود ، بخدا فقط امام خامنه ای فرمان نبرد را صادر کند همه انهایی که حتی پاهای مصنوعی ، دست مصنوعی ، با بدنی مجروح در صف اول نبرد حاضرند و استوار تا آخرایستاده اند، قانون برای این مردان معنایی ندارد ،سهولت در قانون موجب راحتی قانون گزاران می شود ،مجلسیها هم بهوش باشند حقوق و مزایاو وامهایی که شما دریافت می کنید اگر غیر این عمل کنید بخدا مسئولیدبا تشکر از مدیریت فاش نیوز
ما بایدتابع ولایت باشیم این روش اعتراض توسط ایثارگران به خیروصلاح مملکت نیست ولی
رهبر اگرفرملن دهد سرمیدهیم
سلام اقاناصرهفتاددرصددرتمام جاهاحرف ازقانون می زنی مگراعتقادقلبیت کمشده ولایت رهاکرده ای مرتب قانون راعلم کرده ای قانون کاغذی است که کسان برای کذرزمان می نویسنداین ایثارگری قانون است من وتوباشرایط ایجادشده درقانون حق حقوق خودوفرزندانمان داریم امااماکسانی هم همه هم غمشان جنگ بودولی این قانونی که میگویی برایشان هیچ حقی درنظرنگرفته عزیزم انچه ولایت می فرمایید ختم کلام است امریکا شیطان بزرگ است امریکا قابل اعتمادنیست
با سلام بنده به عنوان طلبه جانباز و فرزند آزاده و جانباز کار دولت تدبیر و امید را تحسین می کنم و اصلا راضی نیستم هیچ اجتماعی بر علیه برجام تشکیل بشه و همگان به یاد داریم جلسات متعدد در کمیسیون بر جام همه چیز را روشن کرده است.ما نباید بر خلاف مصالح ملی و خواست اکثریت ملت متدین ایران گام برداریم و حتی رهبر معظم انقلاب هم بارها و بارها از تیم هسته ای دفاع کردند و لی کو گوش شنوا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi