شناسه خبر : 38156
چهارشنبه 15 مهر 1394 , 15:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش انجمن جانبازان نخاعی از نشست مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

فاش نیوز -  انجمن جانبازان نخاعی گزارش نشست مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان دولت و شرکت های بیمه را منتشرکرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، مدیرعامل (حسین اسرافیلی) و نایب رئیس (حسن ابوطالبی) این انجمن طی نشستی با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت وشرکت های بیمه ، به نقد و بررسی مسایل و مشکلات ایثارگران پرداختند.

پیرو مکاتبه انجمن جانبازان نخاعی با دکتر شهریاری، ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هماهنگی قبلی روز سه شنبه 7 /7 /94 ساعت 14 الی 16 جلسه در محل کمیسیون برگزارگردید.

در این جلسه نمایندگان محترم کمیسیون ، نمایندگان جانباز میهمان آقای دکتر رحماندوست و آقای بیرانوند، نماینده بنیاد آقای دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان ، آقای دکتر عربی مدیر کل درمان، آقای عندلیبی نماینده پارلمانی و هیئت همراه ، نماینده دولت از سازمان مدیریت ، نماینده تامین اجتماعی نماینده بیمه نیروهای مسلح و نمایندگان سازمانها و نهادهای مرتبط با موضوع، حضور داشتند. پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید ابتدا دکتر شهریاری اعلام فرمودند جلسه به درخواست انجمن جانبازان نخاعی تشکیل گردیده است. لذا نمایندگان انجمن نقطه نظرات خود را بیان نمایند؛ از انجمن آقای اسرافیلی مدیر عامل و آقای ابوطالبی نایب رئیس انجمن حضور داشتند ، ابتدا آقای اسرافیلی علاوه بر برخی پیشنهادات عنوان شده در نامه در مورد جانبازان نخاعی موارد زیر را نسبت به مشکلات درمانی ایثارگران بیان داشتند.

1- موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران که حدود یک ماه است خانواده های شاهد و ایثارگران در خصوص مسائل درمانی در مشکلات عدیده و بلاتکلیفی بسر می برند و مسئولین بنیاد می بایستی قبل از اتمام مدت زمان قرار داد به فکر چاره کار می بودند چرا که مریضی بدون هماهنگی اتفاق می افتد.

2- در قانون بودجه سالانه بنیاد می بایستی پیش بینی های لازم برای کلیه مسائل و مشکلات بعمل آید و بودجه نویسان آشنا و وارد به کار باشند تا در وسط سال نیاز به لایحه الحاقیه و کمبود بودجه پیدا نکنیم .

3- طرح و برنامه بنیاد شهید برای اداره امور جانبازان خصوصاً در زمینه درمان و برای 10 سال آینده چیست .

4- برنامه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جانبازان نخاعی از جمله امکانات آسایشگاهی ، نقاهتی و نگهداری جانبازان در ایام کهنسالی و پیری که جانباز کمتر توان هدایت ویلچر را هم خواهد داشت ، چیست .

5- لزوم تعیین تکلیف مسائل و مشکلات درمانی همسران که به علت ارائه خدمات به جانبازان خود دچار مشکلات عدیده درمانی و حرکتی شده اند .

6- بستری جانبازان نخاعی به هنگام بیماری در بیمارستان در اتاق های خصوصی با توجه به شرایط خاص این عزیزان و تامین نیروی همیار و مددکار در ایام بستری تا همسر و یا وابستگان به امور خانواده و زندگی روزمره برسند .

7- تامین داروهای خارجی برای جانبازان نیازمند به این داروها در مواقعی که داروهای داخلی پاسخگوی درمان آنان نیست .

8- عدم پاسخگویی آقای شهیدی رئیس بنیاد به در خواستهای انجمن برای تشکیل جلسه و طرح مسائل و مشکلات و ارائه راه حل ها .

9- بسته شدن مسیر طبقه دهم بنیاد شهید از زمان حضور آقای شهیدی در بنیاد و ایجاد محدودیت در مراجعه ایثارگران.

10- پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای بررسی و رفع مشکلات درمانی ایثارگران متشکل از نمایندگان جانبازان نخاعی ، کمسیون بهداشت و درمان مجلس، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، دولت مدیریت برنامه ریزی ، بیمه های درمانی و نهادها و سازمانهای مرتبط.

11- اولویت در اختیار گذاشتن امکانات مراکز جامع توانبخشی تکمیل شده از جمله سالنهای چند منظوره برای خانواده های شاهد و ایثارگرکه با توجه به گزارشات واصله به غیر ایثارگران اجاره اختصاص داده می شود.

توضیح اینکه اصل طرح ساخت و تشکیل مراکز جامع توانبخشی در سطح کل کشور به درخواست انجمن جانبازان نخاعی بوده است هرچند که اصل ایده انجمن عملی نشد.

12- پیشنهاد طرح احداث و ایجاد "شهر سبز" یا "شهر سلامت" که همه امکانات فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی ، اقامتی ، درمانی ، نقاهتی که این طرح خارج از مراکز جامع توانبخشی می باشد.

13- استفاده از امکانات موجود آسایشگاهها برای سایر جانبازان .

14- مد نظر قراردادن توصیه های مقام معظم رهبری در باره خدمت به ایثارگران .

15- ملاقات روزهای پنج شنبه از خانواده های شاهد و جانباز جنبه تشریفاتی نداشته باشد وبرای رفع مشکلات اقدام شود .

16- لزوم نظارت بر اجرای قانون جامع ایثارگران و تدوین آیین نامه های مربوطه .

17- اعتراض به موضوع ضرب المثل "عقل سالم در بدن سالم" که توسط رئیس جمهور عنوان کرده بود و از سیما هم پخش شد.

18- موارد ذیل که قبلا" در نامه ذکر شده بود :

1- ایجاد بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی با کادر آموزش دیده در زمینه صدمات نخاعی .

2- گنجاندن طب ضایعه نخاعی در متون آموزشی مراکز آموزشی بهداشتی درمانی کشور ( مثل طب اورژانس )

3- در نظر گرفتن بودجه خاص جهت تهیه تجهیزات توانبخشی و بهداشتی مثل تخت برقی، تشک برقی ، ویلچر برقی و انواع بریس ( برای ایام کهنسالی و پیری ).

4- تامین بدون دغدغه دارو جهت بیماران پیوندی مثل ساندیمون خارجی که نوع مشابه آن به علت عدم تاثیر مطلوب طی چندین سال مصرف، مورد پذیرش جانبازان قرار نمی گیرد .

5- هماهنگی و یکپارچه نمودن مراکز تحقیقی در زمینه ضایعات نخاعی ( هم اکنون چندین مرکز علوم و اعصاب در کشور این کار را برعهده دارند .

6- ایجاد مراکز توانبخشی در کل کشور با توجه به سن جانبازان که متوسط حدود 50 سال می باشد. در حال حاضر بنیاد جانبازان در 15 شهر این مراکز را ایجاد نموده است ولی همکاری و ارتباط نزدیک دانشکده های علوم پزشکی استانها را در خصوص صدور پروانه بهره برداری و تأمین نیروی تخصصی این مراکز لازم دارد.

دکتر عباسپور معاون محترم بهداشت و درمان بنیاد در پاسخ به مشکلات مطرح شده ابتدا گزارشی از تعداد کل جانبازان 000/550 نفر و تعداد تفکیکی آنان بیان داشتند ؛ در خصوص بیمه ها توضیح دادند ؛ در مورد تامین داروها ، پزشک پایش سلامت ، حضور متخصصین و پزشکان ایرانی مقیم در خارج کشور برای درمان جانبازان ، کم شدن اعزام به خارج برای درمان ، کمبود بودجه درمانی که از مشکلات اساسی بنیاد می باشد ، عدم توانایی در اختیار گذاشتن همیار در استانها درزمان بستری جانبازان نخاعی در بیمارستان و سایر مشکلاتی که بنیاد دارد.

سپس نمایندگان دولت ( برنامه و بودجه) و نمایندگان بیمه های درمانی نقطه نظرات خود را اعلام داشتند. نمایندگان محترم کمیسیون در حمایت از ایثارگران و جانبازان نخاعی و همچنین آقای دکتر رحماندوست و بیرانوند به عنوان نمایندگان میهمان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان داشته و نمایندگان محترم مجلس نسبت به کمبود ارائه خدمات درمانی به ایثارگران انتقادکردند و خواستار پاسخگویی و خدمات مناسب بنیاد شهید به منظور رفع مشکلات درمانی ایثارگران شدند. از نماینده پارلمانی بنیاد نیز دخواسته شد بصورت فعال نسبت به ارائه راهکارهای حقوقی به مجلس اقدام نمایند.

در خاتمه، درباره پیشنهاد انجمن مبنی بر تشکیل کمیته ای برای بررسی مسائل و مشکلات درمانی ایثارگران موافقت به عمل آمد. امیدواریم در این امر خطیر در پیشگاه خداوند موفق و سربلند باشندو از نقطه نظرات انجمن های نخاعی ، دوپا قطع و بصیر هم استفاده کنند.

انجمن جانبازان نخاعی مراتب تشکر وقدردانی خود را از تشکیل جلسه و بررسی مسائل و مشکلات درمانی ایثارگران، خصوصاً جانبازان نخاعی، توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عمل می آورد و آرزوی توفیقات روز افزون در خدمت به مردم میهن اسلامی و عاقبت بخیری عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
همش قصه
اینطور که معلومه باید هر تعدادی از جانبازان مثل اعصاب و روان و یا شیمیایی و سایر بطور جداگانه انجمن تشکیل بدهند تا دولت و بنیاد رسیدگی کند .
این عزیزان فقط بفکر مشکلات خودشان بوده اتد و مشکلات سایر جانبازان را اصلا مطرح نکردند مانند عزیزان زیر 25 درصد که بیشترین مشکل را دارند ....
بنام خدا:
باسلام.
بله دقیفا همینطوره!!!
بابا جان ما به شما اعتماد کردیم.بخدا من تا حالا بارها گفتم .ما جانبازان اعصاب وروان هم بخدا کمتر از شما ها نیسیت.
درضمن من دراون مصوبه مجلس (کفدرصد25)بهتون یاد اوری کردم که در چنین جلساتی مطرح کنید.!!!چرا این قدر فقط فکرخودتنید؟ پس امسال ماها بکی بگند؟
تا آنجایی که من باخبرم، مدیران انجمن در هر جلسه ای که شرکت میکننداز حقوق حقه همه جانبازان، مخصوصا جانبازان اعصاب و روان حمایت میکنند و سعی می کنند از بار مشکلات آنها هم بکاهند. من مسئولیتی در هیات مدیره انجمن ندارم ولی انصاف را باید رعایت کنیم و قضاوت ناعادلانه نداشته باشیم. ممنئنیم از حاج حسین اسرافیلی و انجمنی ها که زحمت زیادی می کشند.
چرا پس هیچ خبری ازش نیست؟
چرا پس در این صورت جلسه یک اشره نشده آقای مطلع؟
چراچرا؟
والله مایکسری از حضرات را در همه ی جلسات و کمیته ها می بینیم آقای مطلع برای نمونه همین آقای اسرافیلی بدون اینکه از عملکرد تاثیرگذار آنها چیزی متوجه بشویم خودتان یکبار دیگر زحمت بکشید و گزارش را مجددا مطالعه فرمایید چندین مشگل مطرح شده بدون اینکه به نتیجه ای برسد تازه یک کمیته ای هم تشکیل شده که مشکلات را بررسی کند مسلمون همون چند مشگل را به سرانجام برسان باقی پیش کش درضمن ایکاش به جای ارائه آمار دقیق از جانبازان 550000مسئولین محترم از میزان پولی هم که از بابت قراردادهای بیمه هرساله عایدشا ن می شود سخنی به میان می آوردند . یا علی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi