شناسه خبر : 38159
چهارشنبه 15 مهر 1394 , 15:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جشنواره تئاتر ایثار

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آغاز کار پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار، گفت: نمایش های این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شده است.

حسینعلی بیات در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی «ایثار»، با اشاره به آغاز به کار پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار، گفت: پس از اعلام فراخوان برگزاری این جشنواره، 600 اثر از بزرگسالان و 135 اثر از بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از انتخاب 160 اثر در مرحله بازبینی، 35 اثر نمایشی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان به مرحله نهایی راه یافتند.
 مدیرکل هنری بنیاد با تأکید بر اینکه نمایش‌های این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شده و پس از برگزاری جشنواره نیز برای اجرای عمومی در استان‌ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: سیمین امیریان، شهرام کرمی و منصور خلج داوران بخش کودک و سیاوش طهمورث، نصراله قادری و اردلان شجاع کاوه به عنوان داوران بخش بزرگسال در این جشنواره حضور دارند.
بیات ادامه داد: تالار هنر و تالار محراب برای بخش کودک و نوجوان و مجموعه پردیس تئاتر تهران با چهار تالار نمایشی میزبان مخاطبین و هنرمندان بزرگسال این جشنواره هستند که تالارهای نمایشی بخش کودک و نوجوان روزانه با حضور 600 مخاطب این گروه سنی مورد بازدید قرار می‌گیرند.
مدیرکل هنری بنیاد با اشاره به اینکه دو سوم آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر ایثار، نمایشنامه‌های تازه نگارش یافته بودند، تجلیل از خانواده یک شهید هنرمند در اختتامیه جشنواره، تهیه سه مستند گزارشی و پخش این برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف سیما، معرفی اثر برگزیده به دبیرخانه بین المللی تئاتر فجر و تهیه و انتشار کاتالوگ جشنواره پنجم را از دیگر فعالیت‌های مورد نظر در خلال برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
بیات با تأکید بر حمایت از اجرای عمومی آثار منتخب و اینکه تمام آثار نمایشی با کیفیت مناسب برای پخش، ضبط شده‌اند، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مدیریت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل ارشاد تهران بزرگ سازمان‌های مشارکت کننده در این دوره از جشنواره تئاتر ایثار هستند.
انتهای پیام/
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi