شناسه خبر : 38184
دوشنبه 20 مهر 1394 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صندوق همیاری؛ نظرشما چیست؟!

این که بنیاد و دولتمردان چکار باید بکنند و نکرده اند و یا می توانند و نمی کنند و اولویتشان چیست بحث دیگریست. اما ما ایثارگران - اقشارمختلفمان- که دردوران جوانی انقلاب و دفاع مقدس و مسائل قبل و بعد از آن را خود پیش برده ایم هنوزهم قادریم با تأسی به روحیه بسیجی و روح ایثار و فداکاری

فاش نیوز - رزمندگان و اقشارمختلف ایثارگران ، هم به دلیل غفلت و ندانم کاری های مسئولان و هم به لحاظ شرایط خاصی که دارند با مسائل و مشکلات عدیده ای دست به گریبانند. درمیان همه اقشار ایثارگران هستند کسانی که مشکل دارند و دستشان هم به جایی نمی رسد. از جانبازان درصد بالا گرفته تا خانواده معظم شهدا و جانبازان درصد پائین و رزمندگان. دراین میان رزمندگان و بسیاری از جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان  که اکثرا" هم درصد جانبازی پائینی دارند و به اصطلاح زیر25 درصد ها هستند که بنیاد هم توجه و رسیدگی خاصی نسبت به آنان ندارد و به عبارتی مسئولیتی درقبال این اقشار احساس نمی کند.

گروه های یاد شده زمانی خودشان بودند و دردهایشان و البته جوان بودند و پرتوان و بسیاری از دغدغه های خانوادگی و مشکلات جسمی ناشی از میانسالی و سالخوردگی به سراغشان نیامده بود. اما درحال حاضر که اکثر اینان خانواده دار وعیال وارند و پا به سن گذاشته اند درانواع مشکلات غوطه ورند.

 این که بنیاد و دولتمردان چکار باید بکنند و نکرده اند و یا می توانند و نمی کنند و اولویتشان چیست بحث دیگریست. اما ما ایثارگران - اقشارمختلفمان- که دردوران جوانی انقلاب و دفاع مقدس و مسائل قبل و بعد از آن را خود پیش برده ایم هنوزهم قادریم با تأسی به روحیه بسیجی و روح ایثار و فداکاری، بسیاری از مشکلات و بحران ها را خودمان مدیریت و رسیدگی کنیم. نباید فراموش کنیم که همین رزمندگان و ایثارگران هستند که هنوز هم در عرصه های مختلف خصوصا" دربحران های منطقه درخط مقدم حضور دارند. هنوز هم قاسم سلیمانی ها و تقوی ها و شاطری ها و کجباف ها و همدانی ها و ... هستند که درمقابل استکبار و آمریکا و صهیونیسم ایستاده اند و نقشه هایشان را درسوریه ولبنان و یمن و .... نقش برآب می کنند. هنوزهم ایثارگران درعرصه های مختلف حضوری فعال دارند و قادرند درزمینه های گوناگون به یاری دیگران، خصوصا" همرزمانشان بشتابند و درعرصه های مختلف گره گشایی کنند.

این پایگاه خبری تاکنون صدها مورد از مطالبی را که به مشکلات و گره های زندگی پردرد ورنج ایثارگران پرداخته، ثبت ومنتشرکرده است و از سوی دیگر درخواست های قابل توجهی ازسوی همرزمان، ایثارگران و دیگراقشار مردم دریافت کرده ایم که پیشنهاد کمک (بیشتر مالی ونقدی) به عزیزان دارای مشکلات مختلف، ازجمله مالی داده اند ولی ما برنامه ای برای این قبیل افراد نداشته ایم. البته دوستانی هستند که با ما ارتباط مستمردارند و بصورت موردی - به اصرار- از کمک هایشان برای حل مشکلات درمانی و... بعضی ایثارگران کمک گرفته ایم ومی گیریم.

چند وقت قبل به اصرار بعضی از دوستان همرزم به فکر افتادیم صندوقی(نه دقیقا" صندوق، بلکه جایی یا چیزی که بتواند کانونی یا مرکزی ، یا لینکستانی برای دریافت انواع اعلام نیازها ازجمله مالی و اداری و فکری و....و تقسیم و ارسال این موارد به جاها و کسانی که توانایی رفع ورجوع و رتق وفتق آنها را دارند) را با عنوانی ...مثل "صندوق همیاری رزمندگان" یا.... راه اندازی کنیم تا پاسخی باشد به درخواست های مکرر دوستان وهمرزمانمان. دراین حیث وبیث بودیم که چند روز پیش یکی دیگر از این درخواست ها از سوی یکی از کاربران پرو پا قرصمان دریافت کردیم و همین امر هم باعث شد بالاخره این موضوع را به اطلاع عموم کاربران وهمرزمان عزیز برسانیم و از شما نظرخواهی کنیم وکمک فکری بگیریم. و اما متن درخواست اخیر:

جانباز. م . ر . ک -  باسلام ... حقیر پیشنهاد می کنم یک حساب عابر بانک به نام خودتان باز کنید ( توضیح می دهم ) تا ما برو بچه های رزمنده و جانباز ماهیانه هر چی در کرممونه توی اون عابر بانک‌ بریزیم و زحمت این چنین افرادی که هم از گندم ری افتاده اند و هم از خرمای بغداد و دست تنگند را بگونه ای در خور شخصیتشان ساپورت کنیم. البته حقیر می دانم مشغله مدیریت یک سایت بسیار زیاد است ولی جای امنی هم بهتر از شما سراغ ندارم. یکی از بچه ها که توانایی خدمت فی سبیله رو داره توی سایت اعلام کنید بیاد با گرفتن ودیدن اسناد و مستندات معتبر، مبلغی جهت رفع ورجوع به دیگر همرزمانم تقدیم وهبه نماید ... که خود این عمل صالحات وباقیات فراوان دارد.

برو بچه های دفاع مقدس دست ودلباز تر از این حرفا هستند ... کارت به کارت می کنیم توی اون حساب وشما ومسئول مربوطش قبول زحمت و ان شاالله اجر اخروی ببرید. اینجوری معلومم نمیشه چه کسی چه مقدار خواسته بریزه. نام گذاری صندوق را هم بعدا" خبر برید تا یک اجماع نظر کلی بشه ... ان شاالله ... اولین نام راهم خودم میگم ... صندوق ساقی کوثر ( حمایتی ایثارگران )‌... اساسنامه و آیین نامه و مرامنامه باشد به وقت دیدار ... یوم الحشر. عمر شما زیادباد.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام... لبیک یا حسين ع
بابا جون آنقدر مسولین را......... خجالت ندهید که از غصه دق کنند.
اگه دشمنان ببینند بسی خوشنود و امیدوار می شوند و روی چنین مسولینی امیدوار خواهند شد.
با وجود اینها نیازی به دشمن نداریم، ایثارگران را فلج کرده اند،حرف و قانون زیاد است ولی عمل و اجرا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی وقتی بعد چند ماه و سال همه می رسید به حرف من به جای اینکه خوشحال بشم از شدت غصه دلم می خواد دق کنم .. چرا ؟؟
چونکه چه فرصتهایی از دست رفت و چند ماه تلف شد چه خون دلهایی خورده شد بعد می رسید به اینکه فکر ما درست بوده .... همه عمرم همین جور با حرص گذشت ! چقدر هی بهتون برسم و بگم سلام داداش !

یه کم حرف گوش کنید دیگه ؟ حالا باید فکر ما به اسم جانباز م ر ک تمام بشه ...؟ اونم فقط بخاطر جانباز بودنش میگم عیب نداره و به خودم میگم ببین دل به دل راه داشت .. ؟
خوبه ما هم موافقیم ... اسمش چی باشه مهم نیست مهم اینه که یه آدم مطمئن کار رو به عهده گرفته ......‌


با سلام به نظر منم فکر خیلی خوبی هست
خیلی عالی و باعث افتخاره که به هم کمک کنیم انگاربه جبهه داریم کمک میکنیم من شخصا حمایت میکنم وبه دوستان جانبازراهم دعوت میکنم نظرم اینه که فقط ایثارگران وجانبازان دراین طرح شرکت کنند مسولین حق کمک نداشته باشند
خسته نباشید
نفس موضوع بسیار خوب ودرست می باشد. بنده به عنوان یک جانباز ودست بوس همه ی ایثارگران عرض می کنم: این کار کار خدا پسندانه وخوبی است. منتهی مشکلاتی داره که باید به آنها دقت کرد.
1- صندوقی راه اندازی بشه که ثبت شده وبا اهداف مشخص ومورد قبول جامعه ایثارگر باشه.
2- اعتماد مردم وبخصوص ایثارگران به موسسات مالی وبرخی شرکت ها پایین هست وباید اطلاع رسانی بشه که تاسیس این صندوق برای چی وبا چه اهدافی قراره راه اندازی بشود که مورد اعتماد جامعه هدف قرار بگیرد.
3- کاری بشود که اعضای صندوق به نحو احسن انتخاب وخدای نخواسته موجب ...نگردد.
4- مسیر درامدها وهزینه ها به دقت مشخص گردد.
5- از جامعه ایثارگران برای عضویت رسمی درآن (البته پیش از تشکیل و پس از تشکیل وراه اندازی) دعوت به عمل آید.
6- ما الآن در مرکز(تهران) صندوقی داریم که مال کارکنان هست هرسال هیئت مدیر با رای مکاتبه ای اعضاء صندوق انتخاب می شوند وبا قرعه کشی هم وام قرض الحسنه به اعضاء می دهند من شاغل دولتی هستم واین نمونه ذکر کردم که می شود اعضاء صندوق در سراسرکشور پراکنده باشند وبا مثلا" کد اختصاصی خودشان در انتخاب هیئت مدیره شرکت کنند و....
7- مجوز صندوق را بنیاد بگیرد ویا خیرین دیگر.یابصورت درون سازمانی وامثال آن اداره گردد.یک اساسنامه خوب هم میخاد.
8- ایثارگران به دلخواه می توانند مبالغ مورد نظر را کمک کنند ویا مثلا" به مدت معین بصورت وام بدون سودبه صندوق واگذار کنند.وصندوق پس از انقضاء مهلت عین پول را به جانباز برگرداند وخیلی از طرح های دیگر ....
9- خلاصه می شود این کاررا انجام داد ویقینا" اگر خوب اداره شود منشاء خیروبرکت است.
برادر عزیزم ملک احمدی دلاور .
متشکرم از شما و همه همرزمانم که تشریک مساعی و هم نظری میکنید .
حق مطلب حقیر این است به همرزمان و دلاوران دست تنگ کمکی کرده باشیم ولو ماهی ده یا بیست هزار تومن تتمه حساب گرد پولمان که در کارت بی جهت مانده را به یک صندوقی که تحت نظر سایت وجناب ساقی و هم مسلکان واریز نماییم و هیچ برگشتی هم در کار نباشد ... جانبازی برای خرید یک اسپری شصت هفتاد تومنی تا سر برج که حقوق بگیرد لنگ مانده خوب با هزار تومن کرایه به صندوق مراجعه و مبلغ رو دریافت کنه وبره در پناه خدا دست علی یارش .... دیگه نمی خواد بیاد اون مبلغو پس بده ... البته مدارک و متقنات رو باید یک یا دوتا از بچه های جانباز بررسی فلبداهه کرده و بعد مبلغ فوق رو تقدیم وهبه نمایند ... البته داشتن یک سری مجموعه قواعد خوبه ولی چون برگشت پولی در کار نیست قواعد هم منسوخ میشود . برادرم ماهانه نزدیک به پانصد یا هزار نفر از سایت دیدن و نظر میگذارند .... خوب گیریم سیصد تاشون ماهی بیست تومن بریزن توی حساب در راه رضای خدا ؛؛؛؛ همین مبلغ جمع شده کار سی یا چهل نفرو راه میندازه . ما هم دلمون خوش باشه به اندازه دوتا قدم واسه همرزممون کمک کردیم هیچ ادعایی هم نداریم . اگر این صندوق راه بیافته خودم شخصآ ماهی صد تومن میریزم تو حساب فقط به عشق بچه های رزمنده و جانباز اصلا کاری هم ندارم کجا میره کجا نمیره چون من این معامله رو با خدا کردم و بس . خدایا توشاهد باش هدف فقط رضای توست و بس ... والسلام ...
سلام . خوب فکر کردم دیدم اینکار یه مشکل داره ... می دونم به مرور زمان جانبازان به جای اینکه از بنیاد توقع داشته باشند دل دکتر ساقی مو خون می کنند که تو پارتی بازی کردی و از اينجور حرفا !،،
می دونید به نظرم حالا نیاز نبود اینقدر رسانه ای می کردید هر کی حاج ساقی رو بشناسد یواشکی هدیه اش رو بهش برسونه و می رسونه ...
بخدا اگه بعدها بشنوم کسی حاجی رو اذیت کرده من می دونم و .... ?????
گفته باشم نگید نگفتی!!
سلام. بله بسیار عالی می شود به این شرط که با مشورت کسانی که در تاسیس و اداره چنین تشکل هایی تجربه دارند انجام شود و در ضمن یک گروه چند نفره از ایثارگران مسئولیت کار رابرعهده بگیرند و کار گروهی باشد نه فقط یک یا دو نفر مثل جناب ساقی و جناب رحمانی. چون با در نظر گرفتن حجم کار و تعداد قابل توجه متقاضیان این مسئولیت برای یک یا دو نفر بسیار وقت گیر خواهد بود.
لبیک یا حسین(ع) خیلی زودتر میبایستی انجام میدادیم تا همرزمانمان در ساختمان بنیادشهید تحقیر و ...نشوند.آماده ام و افتخار است برایم تا نزد شهدا شرمنده نباشیم.
سلام: فکر خوبی و عالی است . همه بفهمند که ما هنوز رزمنده بسیجی امام هستیم
باسلام خدمت همه همرزمانم . میدونید چرا بهم میگیم دمت گرم ؟ وقتی کسی رو دوست داریم ؛ یا کار درستی از کسی میبینیم ؛ یا حرف حق یا درستی رو بهمون میزنه ؛ یا فوتبالیست محبوبمون گل به یه تیم کوری خون میزنه ؛ یا اسبک والیبالیستمون تو زمین حریف میشینه ویا خیلی چیزای دیگه میگیم دمت گرم ایول الله ... یادتون میاد وقتی قناسه زنمون تک خال میکاشت تو پیشونیه بعثیه میگفتیم دمت گرم . یادتون میاد وقتی آرپی جی زنمون میزد به شنی یا کلاهک تانک میگفتیم ایول الله دمت گرم .... یادتون میاد وقتی گرای درست میدادی به واحد ادوات ؛ خمپاره چی درست میزد وسط سنگر دوشکا میگفتیم دمت گرم ایول الله ... یادتون میاد تیربار چیمون نفس عراقیا رو میبرید تا توی سنگراشون گپ کنن میگفتیم دمت گرم ایول الله ... حالام دمتون گرم ایول الله ... پیشنهاد تاسیس یه صندوق برای کمک بلا عوض محدود برای بچه های تا سربرج کم آورده شده بیاید نظرتونو بزارید ببینیم این کار خدا پسندانه راه میفته یا .... !!! وقتی نفس یکی از بچه ها بخاطر کم آوردنه یه اسپره تا سر برج داره سرد میشه درسته همرزماش ساکت باشن و دست تو جیبشون نکنن ... وقتی حقوق یکی از بچه ها کفاف یه مشما داروی بی خاصیت رو نمی ده درسته ما نفس گرما دست تو جیبمون نکنیم ... وقتی کرایه خونه یکی از بچه ها برای صد تومن داره تا سربرج دیگه عقب میفته درسته ما بچه های جبهه بزاریم آبروش جلو زن وبچش بره .... وقتی یکی از بچه ها از شهرستان اومده تهرون و پول کم آورده درسته بزاریم بره کمیته امداد بگه من جانبازم ابن سبیلم درراه مونده ام صد تومن بدید برسم شهرم .... وقتی .....وقتی .... وقتای دیگه ..‌.‌. ما بچه های ولایتیم ؛ ما بچه های خمینی هستیم ؛ عزت و شرف داریم . ناموس پرستیم ؛ غیرت ما زبون زد همه کشوراست ؛ جوانمردی و راد مردی و فتوت رو از امام اولمون یاد گرفتیم .. یه یاعلی بگید و بزارید خدا بهتون بگه دمتون گرم . والسلام
با سلام پیشنهاد بسیار پسندیده ای است و می توان مثل سایر خیریه ها لینک همیاری را در گوشه ای از سایت تعبیه کرد تا همه براحتی بتوانند از طریق اینترنت و در کوتاهترین زمان یاری رسان باشیم .
برادر جان شاید این بهترین پیشنهاد باشد فقط یک موضوع را باید نادیده نگرفت همه دردمندان در این سایت با عزت شرگت میکنند من فکر نکنم یک مسول یا یک پولدار وارد این سایت شود چه انتظاری از این قشر نحرم که پشتیبانشان بعد از خدا همین سایت است از کجا بتوانیم با وضعیتی که داریم نان را نسیه میخریم و هیچ موجودی با حقوقی که میپردازند نداریم چگونه تامین اعتبار کنیم من از شما و فاش نیوز نهایت تشگر را دارم اما شرمندهام اگر چنین صندوقی باز شود ما باید فقط خجالت بکشم خدا یارتان
برادرجانباز (م . ر . ک ) از خداوند برای شما طول عمر را طلب میکنم ......
شما راهی را پیشنهاد فرموده اید که روح تازه به جان میدمد .....
برادر عزیزم من بعنوان یک شاگرد از دادن طرح زیبایتان استاد محترم تشکر میکنم و همیشه ارزوی موفقیت روز افزونتان را از خالق یزدان خواهانم ..
و از سایت فاش نیوز هم بخاطر پیگیری این مطلب سپاسگذارم........
در پایان این جمله را جاری میکنم تا بنیاد شرمنده شود (از ماست که بر ماست )
هر چند شرمندگی پیش بنیاد شرمنده تر است ......
فاش نیوز تشکر
سلام منم بااین پیشنهادموافقم وآماده همکاریم
باسلام خدمت حاج آقا ساقی و همکاران محترمش. سجاد جان سلام .
جناب حاج ساقی حقیر پیشنهاد میکنم یک حساب عابر بانک به نام خودتان باز کنید ( توضیح میدهم ) تا ما برو بچه های رزمنده و جانباز ماهیانه هر چی در کرممونه توی اون عابر بانک‌بریزیم . وزحمت این چنین افرادی که هم از گندم ری افتاده اند و هم از خرمای بغداد و دست تنگند را بگونه ایی در خور شخصیتشان ساپورت کنیم .البته حقیر میدانم مشغله مدیریت یک سایت بسیار زیاد است ولی جای امنی هم بهتر شما سراغ ندارم . یکی از بچه ها که توانایی خدمت فی سبیله رو داره توی سایت اعلام کنید بیاد با گرفتن ودیدن اسناد و مستندات معتبر مبلغی جهت رفع ورجوع به دیگر همرزمانم تقدیم وهبه نماید ... که خود این عمل صالحات وباقیات فراوان دارد. برو بچه های دفاع مقدس دست ودلباز تر از این حرفا هستند ... کارت به کارت میکنیم توی اون حساب وشما ومسئول مربوطش قبول زحمت و انشااله اجر اخروی ببرید .
اینجوری معلو مم نمیشه چه کسی چه مقدار خواسته بریزه .
نام گذاری صندوق را هم بعدا خبر برید تا یک اجماع نظر کلی ... انشااله ... اولین نام راهم خودم میگم ... صندوق ساقی کوثر ( حمایتی ایثارگران )‌... اساسنامه و آیین نامه و مرام نامه باشد به وقت دیدار ... یوم الحشر . عمر شما زیادباد .
پیشنهاد از این بهتر نمیشه. من شخصا بی صبرانه منتظرم که شماره این حساب اعلام بشه. اگرچه متمول نیستم اما همیشه دوست داشتم بتونم یک گام هم که شده در راستای قدردانی از زحماتی که ایثارگران برای ما کشیدند بردارم. حتی اگر این گام به اندازه قدم یک مورچه کوچک باشه. جناب ساقی و جناب رحمانی لطفا قبول زحمت بفرمایید.
سلام. چنین صندوقی باید خیلی زودتر از اینها تشکیل می شد. من نه در پست و مقام خاصی هستم و نه در موقعیت مالی خاص. یک معلم ساده و معمولی هستم که از دور دست همه ایثارگران می بوسم. به عنوان عضو کوچکی از جامعه که در زمان جنگ کودک بوده است وجود چنین صندوقی برای من مثل برآورده شدن یک آرزوست. چرا که به من که توفیق حضور در جبهه را نداشته ام این امکان را می دهد که گامی کوچک برای این عزیزترین هموطنانم بردارم و هرچند نمی توانم ذره ای از حقی را که برگردن من دارند جبران کنم اما حداقل می توانم اندکی از آنها قدردانی کنم.
موافقم، شدیداً
بسیار عالیه
شاید تلنگری بر جامعه هدف باشه
ابداع اين صندوق و يا ..... فكر بسيار خوبي است منتها بايستي نكاتي در آن رعايت شود . اول از هر چيز بايست اساسنامه مرامنامه مدون شود كه در آن در وهله اول:
احداث آن بصورت تعاوني باشد و روح تعاون در آن رعايت شود (حداقل آورده و حداكثر آورده هر عضو مشخصي باشد و مورد رعايت شود ، انتخاب هيات مديره با موازين قانوني باشد ، حتما نياز به حمايت بنيادشهيد استانها در قضيه اجتناب ناپذير است صرفا بايست ايثارگران عضويت داشته باشند .حساب بانكي (با اولويت بانك دي )باز شود شماره اعضامشخص شود برنامه اينترنتي تهيه شود و وام با درصد پايين حداكثر 5 درصدي به اعضا با رعايت تقدم پرداخت شود بنياد در شهرستانها و يا حداقل در مراكز استانها امكانات مانند فضا و .... در اختيار آن قرار دهند
سلام قدم خیراست موافقم سازکاراماده کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi