شناسه خبر : 38192
شنبه 18 مهر 1394 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه کلمه که آمریکائی هاازآن وحشت دارند

آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برای ملت ایران صرفا شعارهایی که سالی چند بار بر دهان بیاورند نیست بلکه جزئی از سبک زندگی مردم جامعه ماست.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در حین صحبت‌هایش از شعارهای مردم ایران علیه کشورش انتقاد کرد و گفت که «سر دادن شعار مرگ بر آمریکا اشتغال ایجاد نمی‌کند یا ایران را امن‌تر نمی‌کند. اگر ایران مسیر متفاوتی را انتخاب کند، این برای امنیت منطقه، مردم ایران و جهان، خوب خواهد بود.»

به فاصله کمتر از یک هفته بعد جان کری وزیرخارجه آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد «تغییر بنیادین» در ایران تصریح کرد که «فکر می‌کنم همه می‌توانند با تغییر لحن و کم کردن از شعار‌ها شروع کنند. اول از همه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل. داشتن نقشه‌ای برای نابودی اسرائیل به این روند کمکی نمی‌کند».

از صحبت‌های چند روز قبل اوباما در سازمان‌ملل و حرف‌های جان کری در مصاحبه با بی‌بی‌سی آشکار شده که دشمن خیز بلندی برای عبور از خطوط قرمز برداشته و توافق هسته‌ای آرام آرام در حال تبدیل شدن به یک رمز عبور از ارزش‌های جامعه اسلامی ایران می‌شود. ادبیات شماتت آمیز و پر از شرط و شروط اوباما و وزیرخارجه دولت وی نشانگر گستاخ شدن بیش از پیش طرف آمریکایی است چرا که تا قبل از توافق تنها دغدغه آنها محدود‌سازی توان هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران بود ولی بلافاصله از فردای روز توافق لحن و فحوای کلام طرف آمریکایی گستاخانه‌تر و زیاده‌خواهانه‌تر شد و صحبت‌هایی از جمله حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و عدم حمایت از نهضت‌هایی مثل حزب‌الله که از شاکله‌های وجودی نظام اسلامی محسوب می‌شوند به میان آوردند.

آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برای ملت ایران صرفا شعارهایی که سالی چند بار بر دهان بیاورند نیست بلکه جزئی از سبک زندگی مردم جامعه ماست. «مرگ بر آمریکا» یادگاری از پیر و مراد سفر کرده، امام خمینی‌(ره) است که نمادی از استکبار‌ستیزی و ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن است و آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر این شعار را از ملت ایران بگیرند دیگر راهی تا رسیدن به هدفشان که همانا ایرانی غیرانقلابی و فاقد اقتدار است ندارند.

هر ورق از کارنامه دولت آمریکا در قبال ایران در صد سال اخیر و به خصوص پس از انقلاب اسلامی ننگی پاک نشدنی برای آنهاست و طرف آمریکایی حتی حاضر به عذر‌خواهی از اقدامات سبعانه خود در برابر ملت ایران نشده است. پیش از انقلاب اسلامی دولت آمریکا با حمایت از رژیم‌های دست نشانده پهلوی به غارت و پایمال کردن حقوق حقه ملت ایران پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آمریکایی‌ها همه تلاش خود را برای سرکوب کردن صدای حق‌طلب و استکبار‌ستیز انقلاب اسلامی ایران انجام داد و از هیچ رفتاری فروگذاری نکرد.

مرگ بر آمریکا با هدف از بین بردن یک وضعیت بد مطرح شده است. وضعیت بد در اینجا همان ادعای رهبری جهانی آمریکا است. نظامی که بر پایه حاکمیت سلطه‌گرا بر کشورها، آداب و رسوم، ملت‌ها و دولت‌ها بنا شده است. مرگ بر آمریکا برای از بین بردن نقشه این نظام سلطه برای برپایی رهبری جهانی آمریکا است، در نتیجه این شعار نه تنها انفعالی بلکه کاملاً فعال و یک راهبرد بلندمدت است.

غرب در مقابل شعار مرگ بر آمریکا از طریق رسانه‌ها، شبکه‌های اطلاعات و امنیتی و شبکه‌های دیپلماتیک و سیاسی با ترفند ترویج ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی هر روز به بهانه‌ای با استفاده از همه امکانات خون مسلمانان را بر زمین می‌ریزند.

در همین فضا که از یک سو راهبرد مرگ بر آمریکا غرب را ناتوان کرده است و توطئه ایران هراسی به فجیع‌ترین وجه آن در کشورهای عرب و غیرعرب منطقه جریان دارد، آمریکا از ایران می‌خواهد که دست از سر‌دادن این شعار بردارند و حتی به تحریف فرمایشات امام‌(ره) درباره این شعار استراتژیک نیز دست زدند.

شعار « مرگ بر آمریکا» ریشه در آموزه‌های اسلام ناب محمدی‌(ص) دارد که از سوی حضرت امام خمینی (ره) در جامعه بسط و توسعه یافت و جنبشی را شکل داد که در بهمن سال 57 نظام اسلامی را بنیان نهاد. امام راحل در خصوص شعار مذکور می‌فرمایند: بسیاری از سران کشورهای اسلامی به جای مقابله با این اعمال وحشیانه و جلوگیری از این کشتار بی‌رحمانه، به عاملین این جنایت یعنی اسرائیل غاصب، دستمزد داده و او را به رسمیت می‌شناسند و به جای قطع رابطه با عامل اصلی یعنی آمریکای جهانخوار، هر روز روابط خود را با او محکم‌تر و گسترده‌تر می‌کنند و گذشته از اینکه خود در سکوت مرگباری فرو‌رفته‌اند، حتی از شنیدن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا واهمه داشته و به شدت از آن جلوگیری می‌کنند. «فانا لله و انا الیه راجعون. وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون» (صحیفه امام – ج 21- ص 285).

در قسمتی دیگر از صحیفه امام (ره) در خصوص این شعار می‌خوانیم «ما شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کرده‌ایم، ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده‌ایم، ما شعار «مرگ بر آمریکا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کرده‌ایم، ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده‌ایم.» (صحیفه امام – ج 13- ص 81)

همچنین حضرت امام (ره) تصریح کردند که «خط این بود که اصلاً آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود، یک دسته الله اکبر را کنار می‌گذاشتند، سوت می‌زدند و کف می‌زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه «مرگ بر آمریکا» منسی بشود.(صحیفه امام- ج 21-ص286)

حضرت روح الله نه تنها موافق حذف شعار «مرگ بر آمریکا» نبودند، بلکه در پیام تاریخی خود در سال 1366 به حجاج، پس از کشتاری که توسط عوامل سعودی پیش آمد، تصریح کردند که ان‌شاءالله روزی از کلیساهای جهان ناقوس «مرگ بر آمریکا» را به صدا درآوریم و بیان داشتند که «حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله‌اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است. از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و ... را به صدا درآوریم».

مواضع و دیدگاه‌های حضرت امام خامنه‌ای در مورد آمریکا، هیچ تفاوتی با مواضع حضرت امام(ره) ندارد. معظم له به مناسبت‌های مختلف با همان ادبیات صریح و قاطع حضرت امام‌(ره) در برابر آمریکای جنایتکار موضع‌گیری کرده و نسبت به خطرات غفلت از حیله‌ها و نیرنگ‌های آمریکا هشدار داده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» می‌فرمایند: «کسی مرگ بر آمریکا را به ملت ایران یاد نداد، مرگ بر آمریکا از اعماق جان یکایک مردم برآمد.» در زیر به مواردی از سخنان امام خامنه‌ای در خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» اشاره می‌شود.«ملت و دولت ایران شجاعانه و بدون هیچ‌گونه هراس، احساسات خود را بر ضد آمریکا بیان می‌کند و شعار «مرگ بر آمریکا» را از شعارهای اصلی خود قرار داده است.» «اینی که شما می‌بینید امروز در خیلی از کشورها صدای مرگ بر آمریکا بلند می‌شود، این چیز جدیدی است؛ این مخلوق حرکت ملت ایران است.» «هرجا این رئیس‌جمهور نگون‌بخت آمریکا سفر می‌کند، شما ببینید مردم چه تظاهراتی علیه او می‌کنند؛ پرچمشان را آتش می‌‌زنند؛ «مرگ بر آمریکا» می‌گویند آدمک او را درست می‌کنند و آتش می‌زنند».

««مرگ بر آمریکا» از جمله شعارهایی است که مردم ایران بدون داشتن هیچ‌نوع تردیدی در مورد درستی آن، در جریان مبارزات برضد طاغوت علیه آمریکا سر داده و این شعار طی 34 سال گذشته در تمامی مناسبت‌های اسلامی، انقلابی و ملی، شعار رایج مردم ایران بوده است. اگر بخواهیم این شعار را از منظر مردم ایران بررسی کنیم، کفایت می‌کند که شعارهای مردم پس از اقامه هر نماز جماعت را مورد توجه قرار دهیم. شعار «مرگ بر آمریکا» اکنون بخشی از تعقیبات نمازهای جماعت‌ مردم ایران به حساب می‌آید».

در انتها باید به خاطرات خبرنگار آمریکایی که اخیراً به ایران سفر کرده بود اشاره‌ای کنیم و نظر وی را در خصوص شعار « مرگ بر آمریکا» مطلع شویم. جان اسوارز خبرنگار آمریکا که به ایران سفر کرده بود در گزارشی می‌نویسد: برای برخی از آمریکایی‌ها سخت است درک کنند چرا دولت اوباما تا این اندازه مصمم است با ایران برسر قابلیت هسته‌ای اش به توافق برسد، با توجه به اینکه تظاهرات عظیم ایرانی‌ها دائما شعار «مرگ بر آمریکا» می‌باشد. من می‌دانم که این شعار مرا ناراحت می‌کند، چون جزئی از آمریکا هستم و به شدت مخالف مرگ خودم هستم. اما اگر از تاریخچه واقعی‌مان با ایران آگاه شوید، متوجه خواهید شد خاستگاه و منشأ این نفرت و انزجار از کجاست. آنها دلایل قابل فهمی برای عصبانیت و ترس از ما دارند (کارهایی که اگر به عنوان مثال نروژ با ما کرده بود، باعث می‌شد به خیابان‌ها آمده و شعار مرگ بر نروژ سر دهیم) اگر ما هم جای مردم ایران بودیم شعار مرگ بر آمریکا می‌دادیم. متاسفانه، نه تنها آمریکا و متحدانشان اقدامات وحشتناکی علیه ایران انجام داده‌اند، بلکه حتی به اندازه کافی مبادی آداب و با نزاکت نیستیم که آنها را بیاد بیاوریم.

میثم انصاری

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام ، هدف استکبار برچیدن نظام اسلامی ایران نیست بلکه آنها قصد دارند بطور کلی اسلام را از جهان محو کنند همانطور که ادیان یهودیت و مسیحیت را آنچنان به انحراف کشیدند که تمام مبانی ادیان توحیدی که موازی با اسلام میباشند از بین رفته و مبانی معکوس جایگزین گردیده است.
حق تعالی توسط فرشتگان و بندگان مقرب از دین مبین اسلام حفاظت خواهد کرد و هیچیک از دشمنان اسلام نمیتوانند مبانی اصولی دین اسلام را با فشارهای اقتصادی و کشتار مسلمین تغییر بدهند. میبایست طبق قرآن کریم هنگام مواجهه با دشمنان اسلام دارای شجاعت ، هیبت ، حمیت و غلوظه باشیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi