شناسه خبر : 38231
سه شنبه 05 آبان 1394 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میزگرد خبری انجمن جانبازان نخاعی(بخش سوم)

سهمیه سوخت،حمل و نقل و مناسب سازی

دراین بخش که بخش سوم از این میزگرد و گفت وگو با مسئولان ودست اندرکاران انجمن می باشد، مهندس"حیدربنائی، مسئول بخش مناسب سازی به سووالات مطرح شده درزمینه مناسب سازی ، سهمیه سوخت، حمل ونقل، و... پاسخ داده است:

فاش نیوز -  تا کنون دوبخش از میزگرد با انجمن جانبازان نخاعی که شامل پاسخ های رئیس و قائم مقام هیئت مدیره این انجمن به پرسش ها و مسائل و مشکلات ایثارگران بود منتشر شده و درمعرض نظر کاربران وخوانندگان این پایگاه خبری قرارگرفته است.

دراین بخش که بخش سوم از این میزگرد و گفت وگو با مسئولان ودست اندرکاران انجمن می باشد، مهندس"حیدربنائی، مسئول بخش مناسب سازی به سووالات مطرح شده  درزمینه مناسب سازی ، سهمیه سوخت، حمل ونقل، و... پاسخ داده است:

 

مناسب سازی

فاش : در مورد موضوع مهم مناسب سازی چه اقداماتی انجام گرفته و الان پیگیر چه کارهایی هستید؟ 

بنایی : عرض کنم، شما فرمودید انتظارات جانبازان از انجمن بالاست. این از افتخارات ماست و نشان میدهد که انجمن بالاخره کارهایی کرده که اعتماد این بچه ها را جلب کرده. می خواهم بگویم که بنیاد با چند هزار کارمندش و پشتیبانی مالی و دولتی اش ، ببینید چقدر وظایف دارد و چقدر کارهایش را انجام داده ؟ این انجمن با این تعداد اندک ، با مشکلات و رفت وآمدها و شرایط سخت ،چقدر توانسته کارها را پیش ببرد.؟ همانطور که آقای اسرافیلی و آقای ابوطالبی اشاره کردند اگر بنیاد وظایف خود را انجام می داد چه لزومی داشت که قدم پیش بگذاریم و انجمن و گروه پیگیری تشکیل دهیم.؟. در صورتی که این بچه ها الان باید بروند دنبال ورزش و زندگی شان نه اینکه ساعت ها در هفته مجبور باشند بنشینند اینجا و موارد را دنبال کنند.! از موضوعاتی که ما خیلی بحث آن را داریم موضوع مناسب سازی است که انجمن انجام می دهد .در مباحث مناسب سازی خب معلولین هم از بهزیستی منتفع می شوند و ما خوشحالیم .آماری که داده اند 7 درصد جامعه ما کهن سال هستند یعنی به نوعی اینها نیازمند این مباحث مناسب سازی هستند . اینجا ما انتظارمان از بنیاد  مختصر است. ما از دولت انتظار داریم، از شهرداری ها انتظار داریم . می دانید که از زمان آقای دکتر جبیبی شهردار تهران مباحث مناسب سازی را دارند دنبال می کنند ولی متاسفانه اگر بخواهم بگویم که یک چشم انداز مناسبی صورت گرفته ، اینطور نیست.

بنده از طرف انجمن و جامعه  ایثار گران در ستاد مناسب سازی کشوری هستم. این ستاد که مدتها مسئولیت آن را وزارت رفاه بعهده  داشت ، به لحاظی که وزارت رفاه در شهرستان ها کاره ای نبود ، بنده 3سال تلاش کردم با انجمن های معلولین وجانبازان و بهزیستی و خود وزارت کشور و بنیاد شهید که بتوانم این مطلب را جا بیندازم که رئیس ستاد مناسب سازی بشود وزارت کشور. چرا که در استان ها استاندار رئیس جمهور استان است و می تواند قدرت بدهد و حرکتی انجام بدهد و بعد از این 2سال ونیم این اتفاق افتاد که به نظر بنده این قدم بسیار خوبی است که البته در این زمانی که عرض کردم ساعتها جلسه و وقت گذاشته شد تا بتوانیم سازمان ها را متقاعد کنیم که خیلی سخت بود. این ستاد ایجاد شده و کمیته های فنی ، حقوقی و آموزشی دارد. از کارهایی که انجمن شدیدا" دنبال می کرد بحث حمل و نقل جانبازان در تهران بود. می خواستیم الگویی انتخاب کنیم که در سطح کشور اتفاق خوبی بیافتد . خدا خیر بدهد شهردار تهران آقای دکتر قالیباف و معاون ایشان آقای تشکری و رئیس شرکت واحد آقای سنندجی را. همه اینها واقعا" پای کار آمدند و با آقای اسرافیلی رفتیم و چندین جلسه با آنها گذاشتیم. از اتوبوس های شرکت واحد که شروع کردند برای مناسب سازی ، ما درجریان ریز برنامه هایشان بودیم که این بچه ها بتوانند مانند آژانس بایک تماس از این اتوبوس ها استفاده کنند.

بحث پایانه طرشت پیش آمد. شخص آقای قلیباف پیگیر بود. با توجه به اینکه بهزیستی قرار بود 50 دستگاه خودرو ون که داشت در اختیار بگذارد و نگذاشت!! خود آقای قالیباف گفت می خرم و این کار راکرد. که الان یک سامانه خیلی خوبی اتفاق افتاده که آقای زارع به عنوان مدیر عامل و دیگر دوستان پیگیر هستندو دارند بخوبی خدمات ارائه می دهند. مشکلی که در بحث مناسب سازی داریم ، متاسفانه آموزش های مناسب سازی ، در دانشگاه ها داده نمی شود . ما الان با هماهنگی بهزیستی این موضوع را داریم و در استانها برای مهندسین شهرداری و برای فرمانداران جلسات آموزش می گذاریم و برای خودمان هم خیلی جالب است که مسائل را وقتی برای مهندسین توضیح می دهیم آنها با تعجب این مسائل را گوش می دهند. انگار که این حرفها به گوش آنها نرسیده در صورتی که اینها پروسه ای است که اینها باید در دانشگاه سپری و خوانده باشند.

با توجه به اینکه ما نامه نگاری کرده ایم برای آموزش عالی که 1 یا 2 واحدِ درسی، برای آنها بگذارید، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده . بنده خودم احساس می کنم که بعد از 27/28 سال که مبحث مناسب سازی را دنبال می کنیم انگار برعکس آب شنا کردن است . مقاومت های خیلی شدیدی در شهرداری ها و فرمانداری ها می بینیم.

با توجه به اینکه ما قوانین مختلف داریم، قانون جامع حمایت ازمعلولین ، ضوابط و مقررات شهر سازی ، دستورالعمل شورای شهر تهران و... ولی هنوز که هنوز است ما نتیجه خوبی نگرفته ایم.  ما معتقدیم برای این امر ، هم طراح هم مهندسین آن، هم معمارها و هم بناهایی که دارند اجراء می کنند همه باید این سلسله آموزش را ببینند . خب ما با شهرداری ها مرتب مطرح می کنیم که  اینها در سطح مهندسان کلاس ها را بگذارند ولی هنوز آن بنا نمی داند . چون متوجه نیست برای چی دارد کار می کند. برای چه موضوعی است.؟  بسیاری از کارها را متاسفانه در اجراء اشتباه می کنند. ما معتقدیم مناسب سازی یک کار مینیاتوری است یعنی باید دقیق، ظریف و ریز باشد. یک شعاری ما داریم که همیشه به شهردارها ،فرماندارها و استاندارها می گوییم « دست ما را نگیرید، راه ما را هموار کنید ». ما همیشه همه کارهایمان را خودمان دنبال می کنیم که  انشاالله این اتفاق بیافتد و آن چیزی که ما می خواهیم واقع شود.

فاش : بحثی که بشود در مقوله مناسب سازی مطرح کرد موضوعی است که انجمن در خصوص فردوگاه ها پیگیری نموده . چرا تا کنون نتیجه ای صورت نگرفته ؟ 

 بنایی: بنده با توجه به تجربیات 28ساله عرض می کنم ،این گونه اتفاقات قائل به شخص است . زمانی در این فرودگاه ها افرادی بودند مثل آقای گرجی ،خانلری ،آشتیانی . اینها چون علا قمند بودند باعث شدند که ما کلاس های متعددی را برای ایرلاین ها گذاشتیم. حتی کار به جایی رسید که هواپیمایی کشوری نامه زد که ایرلاین ها باید این دوره ها را ببینند. دوره به این صورت بود که ( افراد خدمات ویژه)  باید در کلاس حضور پیدا می کردند و ما اول معلول وجانباز را به ایشان معرفی می کردیم . رفتار با این افراد را به آنها معرفی می کردیم . رفتار با کهنسال را معرفی می کردیم . که به گفته خود خدمات ویژه ای ها،  می گفتند از این کلاس ها خیلی اطلاعات گرفتیم . برای سر مهمان داران کلاس گذاشتیم . تمام اینها قائل به شخص بود. ما برای وزیر تمام ریز ترین کارها را پیشنهاد دادیم و آخرین نامه را داریم برای رئیس کمیسیون عمران مجلس میزنیم . اگر دست خودمان باشد انجام می دهیم ولی متاسفانه مادر حدی هستیم که بتوانیم فشار بیاوریم .ما الان عیب کار را می دانیم کجاست .ماشین های خدمات ویژه مشکل دارد. افراد خدمات ویژه مشکلِ اطلاعاتی دارند. هنوز نمی دانند که به چه صورت بچه ها را بالا وپائین ببرند و با تعدادی از این ها که صحبت می کردم می گفت من را تبعید کردند اینجا . که این فاجعه است.! با توجه به اینکه اینها یک قانون بین المللی دارند به نام " یاتا " که در آن تمام مواردی که ما در آن مشکل داریم و بحث می کنیم آمده است ، یعنی تمام کشورها باید این موارد را برای معلولین و کهنسالان و جانبازان در نظر بگیرند. ولی متاسفانه بستگی به مدیران دارد . ما هیچ کاری را رها نکردیم و مرتبا" داریم آنرا پیگیری می کنیم. بنده اعلام می کنم که ما در بحث سالنها مشکلی نداریم به دلیل اینکه آقای مهنس منادی در رجاء، هم ایشان  مسئول و هم بلد این کار هستند و آخرین جلسه ای راکه ما خدمت دوستان بودیم یک ماه پیش بود.

فاش : پس الان یک جانباز می تواند راحت سوار قطار بشود؟

بنایی : بنده سالنهارا عرض کردم . چون ایستگاه قطار یک بحث است و سوار شدن قطار یک بحث دیگریست. در بحث هواپیمایی از ورود تا خروج را ما یک نقشه راه داریم که برای معلولین، ورود به چه صورتی باشد و خروج هم همین طور. آن اطاق اضطراری که نیاز هست را ما پیشنهاد کردیم.

 اسرافیلی : پیشنهاد اتاق اضطراری و استراحت در کل دنیا هست و این را رعایت می کنند. ما گفتیم مسافر که می آید روی صندلی می نشیند،  شما برای جانبازان کجا را در نظر گرفته اید.؟ ما یک اتاق برای استراحت می خواهیم ولی آنها پول را در نظر می گیرند . آنها می گویند ما اگر یک اتاق 15 متری را به فلان غرفه اجاره بدهم  ماهیانه مبلغی را به عنوان اجاره دریافت می کنیم شما به ما چی میدهید؟ یا می گویند چرا بنیاد کار را دنبال نمی کند.؟ اینها ما را به عنوان یک شهروند هم حساب نمی کنند ما می گوییم ما  شهروند این جامعه هستیم با ویلچر حرکت می کنیم ولی آن شهروند دیگر با پا حرکت می کند. تنها موردی که اتفاق افتاده در اهواز بوده که یک اتاق داده اند به بچه های جانباز ، که آن هم با پیگیری های زیاد انجام گرفته .ما در تهران خیلی مشکل داریم مثلا" طرف می خواهد از غرب کشور به سمت جنوب پرواز داشته باشد ما که پرواز مستقیم نداریم، پس بنابر این باید به تهران بیاید و از اینجا برود جنوب. خب باید جایی برای استراحت کوتاه مدتش داشته باشد. مثلا"ما در راه آهن تهران آمدیم و با هماهنگی که صورت گرفت محل پارکی در کنار سالن در نظر گرفتیم و همه کارهایش انجام شد تا اینکه مدیر تغییر کرد. دیدیم پارک خودرو جانباز تبدیل شده به پارکینگ مدیران راه آهن.!!

بنائی : در خصوص مترو ما از سطح سکوی ایستگاه برای سوار شدن به خودِ قطار اختلاف سطحی حدودا"  8 سانتی متری داریم . اشخاصی هم که بخواهند کمک کنند به جانباز نمیدانند که چطور باید چرخ را بلند کنند .حتی این اختلاف سطح برای خود افراد عادی هم خطرناک است. ما از ایستگاه صادقیه با استفاده ار آسانسور می توانیم از مترو استفاده کنیم ولی اگر در ایستگاه طالقانی بخواهیم پیاده شویم و آسانسور نداشته باشد به مشکل خواهیم خورد.  ما اگر بخواهیم نمونه کاملی از مترو در کشور را برای استفاده جانبازان مثال بزنیم باید بگویم که بروید و متروی مشهد را مشاهده نمائید چون تمامی ایستگاه های آن دارای آسانسور است و هیچ مشکلی هم درسکو های آن مشاهده نخواهید کرد. جالب این است که طراحی آن را دانشگاه علم وصنعت انجام داده.

دو نکته هست که بنده باید در باره آن توضیح بدهم. اول اینکه بنیاد چند سال است یک تشکیلاتی دارد که دارد روی خودرو کار می کند ولی بااین همه تشکیلاتی که دارد هنوز کاری را انجام نداده و کار روی زمین مانده است. ولی ما آمدیم با همکار ی دوستان و هماهنگی اداره استاندارد مباحث لوازم ، وسایل  و مواردی که مربوط به جانبازان می شود را در استاندارد طرح موضوع کردیم. خوشبختانه سازمان ملی استاندارد هم خیلی استقبال کرده و ما در جلساتی که می گذاریم از جامعه معلولین  هم استفاده می کنیم و می گوییم ما که داریم می رویم و می آییم شماهم کوشه ای از کار را داشته باشید. حتی ما با آقای اسد زاده که رفته بودیم ایران خودرو خود این ها می گفتند بنیاد اکر طرحی دارد به ما بدهید ما آماده هستیم که آن طرح را بررسی و عنوان کنیم . البته اگر انجمن بخواهد طرحی ارائه دهد به این سادگی ها نیست و خیلی پر هزینه است. الان بحث سیستم هندکنترل خودرو جانبازان همانطور که می دانید اداره استاندارد و راهنمایی ورانندگی این را تائید نکرده اند و اگر خدای ناکرده جانباز تصادفی انجام دهد با اینکه طرف مقابل مقصر باشد، جانباز را مقصر می دانند.

فاش : در مورد راهنمایی و رانندگی و محل پارک خوردو  توضیح دهید؟  

 بنایی : معاونت  ترافیک شهرداری جای پارک در خیابان را باید درنظر بگیرد و راهنمای رانندگی نظارت و اعمال قانون می کند. ما با جلساتی که به آقای تشکری داشتیم ، ایشان فرمودند هر جایی که شما تجمع بیشتری دارید و هر جائی که یک جانبازی نیاز به جای پارک دارد بگویید ، ما در نظر می گیریم. اما یک مشکلی هست. در محل نصب تابلو مخصوص جانبازان و معلولین افراد عادی هم خودرو شان را پارک می کنند . ما از نظر فرهنگی هنوز مشکل داریم و خود راهنمایی و رانندگی هم می گوید من یک تابلوی حمل با جرثغیل میزنم ولی وقتی که می خواهم این خودروی پارک شده را انتقال بدهم نمی دانم این خودرو متعلق به جانباز هست یا خیر.؟ چون این خودروها یا باید آرم داشته باشند یا پلاک ویژه جانبازی. و گاهی اتفاق میافتد که جانبازی خوروی شخص دیگری را آورده که نه پلاک متعلق به جانباز است و نه آرم دارد. یک بحث دیگر این است که جانبازان دوست ندارند ماشین آنها آرم یا پلاک داشته باشد.

اسرافیلی : البته یک بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هم باید انجام بشود. در فرودگاه مهر آباد، ترمینال 4 ، ما جای پارک داشتیم ولی آنها با پیمانکار جدید که قراردادبستند این را در نظر نگرفتند  .گفتیم چرا؟ گفتند آنها پول داده اند و  می خواهند  پارکینگ ها را بفروشند. آنها اینجاها، ما را در نظر نمی گیرند، باید معاونت تعاون بنیاد برود و بگوید که مثلا" این 4 جای پارک مال من. آقای وزیر راه باید دستور بدهد که ما شهروند این جامعه هستیم و این شرایط را باید در قرارداد قید کنند. چطور فرودگاه دنبال پول هست ولی دنبال خدمات رسانی به ایثار گر نیست.؟

 بنایی : نکته خیلی مهم این است که بنیاد هیچ قدمی بر نداشت و هر کاری انجام شده توسط انجمن صورت گرفته هر کجا که ما می رویم برای پیگیری میگویند بنیاد متولی کار است و انجمن جلو نیاید، ما را با دولت در گیر نکنید.!! در مورد مناسب سازس سفر برای عتبات عالیات، آقای اسرافیلی وقتی اسرار کردند مسئولین وقت حج  و زیارت گفتند ما همه امکانات را می دهیم . اولین قدمی که برداشتند یک ماشین از عراق برای ما فرستادند که 72 روز این ماشین در اختیار ما بود و رفتیم طراحی و برنامه مناسب سازی را بر روی آن انجام دادیم که بچه های اتوبوس ساز در خاوران انچام دادند. این ماشین 2سال خدمات داد که بعد از 2سال ماشین فرسوده شده بود که خوشبختانه  خود شرکت شمسا مجددا" خریدار ی کرد. در دوران آقای احمدی نژاد به ایشان گفتیم در سفرهای استانی هر کجا که تشریف بردید به استاندارها بگویید برنامه مناسب سازی به کجا رسیده و الباقی آن باما. یعنی همین تلنگر را بزنیم که حواسشان را جمع کنندکه  رئیس جمهورشان از مناسب سازی برای جانبازان و معلولان اطلاع دارد.

اسرافیلی : البته در دوران آقای روحانی هم جزء شعارهای ایشان بود که می خواهند به NGO ها و سازمان های مردم نهاد و انجمن ها کمک کنند.

بنایی : ما به این نتیجه رسیدیم که برویم خدمت آقای روحانی و یک چیزی بگوییم . چند هفته پیش که بحث کنگره ترور بود، این حقیر هم دعوت داشتم. ما  نامه ای را برای آقای روحانی نوشتیم که خوشبختانه ایشان هم جواب داد. خواهش کردیم  انجمن را بپذیرید و یک نشستی داشته باشیم تایک سری مطالبی که هست خودشان دستورش رابدهند. البته اینگونه موارد را  انجمن هم از آقای احمدی نژاد و هم در زمان آقای خاتمی بعنوان جانباز پیگیری کردیم که انشالله امیدواریم در این دولت جواب بدهند. چند روز پیش هم تماس داشتیم و گفتند نامه تان رسیده و گفتند چه کسانی می خواهند بیایند که گفتیم هیئت مدیره انجمن می خواهند بیایند که قول دادند پیگیر باشند.

فاش : در مورد سهمیه سوخت توضیح بدهید.

اسرافیلی : از زمانیکه در دولت هنوز بحث سهمیه بندی صورت نگرفته بود ما گروه پیگیری بودیم که از طرف گروه پیگیری ، به وزارت نفت به رئیس جمهور به بنیاد ، که در آن زمان بنیاد هیچ اطلاعی از این موضوع نداشت مراجعه کردیم و گفتیم  بنیاد باید دخالت کند و به جانبازانی که نمی توانند از وسایل عمومی استفاده کنند به آنها سهمیه بدهند . ما از سال 86 وارد این قضیه شدیم  و رفتیم سراغ استاندار و فرماندار. بنده به عنوان نماینده کل جانبازان در جلسات ریاست جمهور شرکت  می کردم . ما گفتیم سهمیه سوخت  را می خواهیم تا زمانی که شما این محیط شهری و حمل و نقل عمومی را برای استفاده جانبازان ویلچری مناسب کنید. زمانیکه محیط شهری و حمل ونقل عمومی ایجاد شد شما سهمیه را قطع کنید ولی اینها بجای اینکه محیط را مناسب کنند  سوخت را قطع کردند.!! ما آخرین جلسه مان را با سردار قاسمی وزیر پیشین نفت داشتیم. در سال 91 با شرکت فرآوردهای نفتی ، آقای رویانیان و هر مسئول ستاد سوختی که آمد جلسه گذاشتیم .در سال 92 گفتند بعنوان مابه التفاوت مبلغی می دهیم که ما گفتیم ما دنبال مبلغ نیستیم.  ما می گوییم سوخت ما را تامین کنید.

شما در اصل وظیفه دارید مشکل ما را حل و ما را جابجا کنید. حالا که جابجا نمی کنید،؛ برای درمان ، برای ورزش و فعالیتهای اجتماعی بیائید سوخت را در اختیار ما بگذارید. بعضی ها گفته بودند که خود انجمن این کار را شروع کرده بود و پیگیر بود وخودش هم قطع کرد. باید بگویم که ما قطع نکردیم . ما در جلسه ای که با آقای شهیدی داشتیم ایشان گفتند که می خواهند این کار را ریشه ای حل کنند.!

فاش : بحث شفاف سازی انجمن و بحث نبود یک روابط عمومی خوب، و اینکه شما در سفری که به خارج از کشور داشتید برای اطلاع از تجهیزات نوین برای جانبازان ، چرا گزارشی را ارائه نکردید ؟

اسرافیلی : ما یک گزارش کاملی را فرستادیم برای بنیاد. حتی یک سری لوازم بود که ما بعنوان درخواست کردیم بعنوان نمونه بدهند. فردی را که ما در گروه همراه داشتیم  از نظر کارشناسی لوازم و تجهیزات سطح بالائی داشت تا بتواند روی لوازم مهندسی معکوس انجام بدهد.

بنایی : در بحث روابط عمومی قبلا" شهید شکرالهی بودند ولی حالا آقای عسگری به عنوان روابط عمومی هستند و من هم معتقدم که در بحث روابط عمومی می بایست قوی تر عمل کرد . برخی حرف و حدیث هایی هست که به دلیل اینکه ما اطلاع رسانی درست و بموقع نمی کنیم مشکل ایجاد میشود. واقعا" بچه ها زحمت خودشان را می کشند تلاش خودشان را می کنند، شاید به نتیجه نمی رسند. ولی پیگیر هستند. در انتخابات اکثر این بچه ها را هنگامی که برگه رای آنها را ببینید هیچکدام اسم خودش را روی برگه ننوشته اند و من هم به تک تک بچه ها گفتم برای رای گیری نترسید. اگرما رای نیاوریم به عنوان مشاوره با کسانی هستیم که رای می آورند. کار را رها نمی کنیم، چون کار مال خود بچه های نخاعی است. یک بحثی را که بنده فراموش کردم بحث پلاک های ویژه است که ما انصافا" خیلی پیگیر شدیم. در زمان آقای رویانیان ایشان تیمی را گذاشتند و ما اطلاعات را از بنیاد گرفتیم، تبدیل شد به این پلاکی که اجباری نیست و گفتیم هرکسی که دوست دارد می تواند بگیرد.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
خب برادر جان با این حساب تیغ شما کند است ! برو استعفا بده
امان از دوغ لی لی ماستش کم بود .. آبش خیلی ! برو استعفا بده خیلی ناکارآمد تشریف دارید ! راستی بچه کدوم روستا هستید ؟ مدرک تحصیلیتان چیست ؟ ساعت خواب !
با سلام خدمت اقاى اسرافيلى. اين ارميكه شما برروى پلاك خودروى جانبازان گذاشته ايد. ارم جامعه معلولين است. كه خيلى از جانبازان تمايل به استفاده از ان را ندارند. ارم پلاك جانبازان بايد مختص خود جانبازان باشد. لطفاً اين ارم پلاك جانبازان را تغيير دهيد؟ تا با مشاهده ان همه متوجه شوند كه پلاك متعلق به يك جانباز و يا مجروح جنگى ميباشد؟ يا على
سلام ، برادر عزيز شما ميگوييد دولتيها در سال٩٢ گفتند پول انرا ميدهيم شما قبول نكرديد الان دو سال ميگذرد اگه انموقع قبول ميكردين الان به يك قانون تبديل شده بود و هر ماه مابالتفاوت را پرداخت ميكردند ، اگه شما انموقع اين پيشنهاد دولتيها را نظرسنجي ميكرديد الان اين وضع ما اينطور نميشد ، سوخت نميدن ، پول انرا هم كه نميدن ، ديگه كسي أصلا بفكر جانبازان نيست ، حالا خوب هست؟ واقعا كه
سلام علیکم,ازهمت وتلاش همه عزیزانیکه درانجمن جانبازان نخاعی بدون هیچ چشم داشت مادی ایثارگرانه فعالیت می کنندکمال تشکروقدردانی می نماییم.اجرکم عندالله
...
زمان احمدی نژاد :

1- مجلس محترم بودجه تصویب کرد که دولت 100 تومان به رزمندگان فقیر و درمانده بدهند .

دولت 18 تومان را می داد و بقیه اش معلوم نیست .

2- کمک معیشت را یک بانک قرض الحسنه دریافت می کرد و :

مثلاً 5 ماه 300 هزار توامان به رزمندگان می دادند ؛

بانک پول را 7 ماه بعد به رزمندگان می داد ؟!

و بانک قرض الحسنه یک تا 2 ماه همین کمک معیشت ماهی 80 هزار تومان را نگه می داشت ؟!

3- من از کجا می دانستم :؟!

تلفن من در سیستم بانک فقط و فقط برای من پیامک می فرستاد که مثلاً 200 هزار تومان به حسابم واریز شده است ؟!

و من که 4 یا 5 ماه بی پول بودم این 200 یا 300 هزار تومان را زود دریافت و خرج می کردم ؟!

و بعد از یک تا 2 ماه خرج کردن پول ؛ یک برگه به ما می دادند که به بانک برویم و مثلاً بعد از 6 ماه 300 هزار تومان حقوق را دریافت کنیم .

غافل از اینکه من 2 ماه پیش این کمک معیشت را گرفتم و خرج نکرده تمام می شد ؛ آنقدر که کم بود نای خرید نداشت ؟!

و بعضی از برگه حقوق را تحویل بانک می دادم و می گفتم قبلاً برداشت کردم ؟!

و بعضی از برگه حقوق را در خانه ام یادگاری نگه داشته ام ؟!

4- تا به حال 4 بانگ یا قرض الحسنه برای کمک معیشت به رزمندگان عوض کرده ایم ولی غافل از یک ریال حقوق کامل همیشگی ؟!

آقای مسئول :

برای رزمندگان این حداقل حقوق ماهی 2 میلیون تومان را با مدرک توسط فیش حقوق دایمی کنید که حق مان است و ایران بدهکار این رزمندگان است ؟!

ان شاالله .
...
یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودت هم فهمیدی چه گفتی .دومیلیون کمه من که راضی نمیشم سه میلیون خوبه
باسلام خدمت دوستان ازاده وجانبازعزیزان درکشورماکه فقط درحدحرف بنام امام زمان هست هرمسول یامدیریانماینده ووزیرایاهمین انجمن هاوغره همه فقط به فکرجیب خودشان هستندرزمنده وایثارگروازاده وجانبازکشک این اقایان خیلی خوب ماراشناختندبااحساسات ماقشنگ بازی می کنندماهم که الی ماشاالله خوش باورهستیم بقول شاعربایدبه فکرنون باشیم که خربوزه اب هست من خودم ازاده 8ساله وجانبازه 55درصدازبچه های بسیج قم هستم ازقبل هم بایکی دوتاازاقایان اشنابودم دوسه بارتقاضای داشتم انهم خیلی پیش وپاه افتاده بوداقایان نامه رامیگرفتندوقول شفاهی می دادندولی خبری نمی شدتاانتخابات بعدی اقایان پس دوستان اگرخیلی حرف بزنیم بجای میرسدکه همین اقایانی که باانقلاب وجنگ توسط مردم به این جاهارسیدنندمارامحاکمه هم بکننداگرکشورودولت بودجه نداشت ماهم حاضربودیم انچه که داریم بدهیم ولی چرابرای اقازاده هابازیگران وورزشکاران وکشورهای همسایه وغیره ومعوقات بانکهاواختلاسگران مثل فاضلهاوزنجانی هاووووخیلی های دیگرکه پارتی کلفت دارندوداشتندهنوزهم هرکاری دوست دارندمی کنندوقتی که درکشورامام زمان اجرای قانون مختص به قشرضعیف کشورهست کاربجای میرسدکه یک هنرپیشه تازه به دوران رسیده سینماماموردولت رامسخره می کندهمین میشودکشورماشده متعلق به احزاب وانجمن وهیت واقازاده ودلال وبازیگرسینماوفوتبالیست وعده ای هم روزروشن دوزدی می کنندوجالب هست ازمردم طلبکارهستندباباهمین مردم درانقلاب وجنگ ومشکلات هستندپس هرکاری دوست داریدبکننیدمردم ماحالاحالاهااحساساتی عمل می کنندشماهم که خوب بلدهستیدبیاداسارت که دوستی میگفت فلانی درکشورماهرکسی که بلدباش شعاربدهدوقشنگ دروغ بگویدوکمی هم ایه واحادیث بلدباشدنونش درروغن هست خدایش بیامورزدراست می گفت
صد البته اگه یک ریش خوشگل هم داشت فبها
اخر پدر امرزیده ها از بدو تاسیس جمهوری اسلامی ایا مسئولی سراغ دارید که گفته باشد این مسئولیت در توان من نیست واستفاء داده باشد همه ماشاالله خبره وکاردان هستند !!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi