شناسه خبر : 38310
دوشنبه 20 مهر 1394 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت سوت مسابقه گرانی را زده است!

 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده جانباز شهررشت : دولت سوت مسابقه گرانی را زده است/ افزایش قیمت ها با ادعای کنترل تورم منافات دارد

نماینده رشت در مجلس و عضو کمیسیون بودجه با اشاره به طرح دولت برای افزایش قیمت 18 مورد از اقلام اساسی گفت: دولت سوت مسابقه گرانی را زده است و با این ادامه این روال، بازار غیر قابل کنترل خواهد بود.

خبرگزاری فارس: دولت سوت مسابقه گرانی را زده است/ افزایش قیمت ها با ادعای کنترل تورم منافات دارد

 

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون بودجه و نماینده ایثارگرمجلس شورای اسلامی  به دنبال ارائه طرح افزایش 6درصدی 18 مورد از اقلام اساسی از سوی دولت اظهار داشت: دولت مجاز است سالانه تا 10درصد افزایش قیمت روی اقلام اساسی اعمال کند ولی این افزایش در مواقع ضرورت و نیاز است.

وی افزود: دولتی که ادعا دارد تورم را کنترل کرده است ضرورتی ندارد که نسبت به افزایش قیمت اقدام کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از طرح مذکور ادامه داد: فشار بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی بر روی مردم وجود دارد و جامعه در حال حرکت به سمتی است که تورم در حال صدمه زدن است و رکود شدیدی بر جامعه حاکم است.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود متذکر شد:‌ انتظار می‌رفت که دولت نسبت به این افزایش قیمت اقدامی انجام نمی‌داد و قیمت‌ها را با ثبات نگه می‌داشت.

وی در ادامه مطلب فوق تأکید کرد که وقتی دولت یک موضوعی را اعلام می‌کند که قرار است درصدی افزایش قیمت روی کالاها صورت بگیرد در حقیقت بازار چند برابر درصد معین شده را اعمال کرده و افزایش قیمت صورت می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با اعمال این طرح یک عملیات روانی بر جامعه حاکم می‌شود دولت باید به این نکته توجه جدی داشته باشد.

جعفرزاده همچنین یادآور شد: اقشار مختلف از جمله کشاورزان در این وضعیت نگران هستند. گرانی کالاها و افزایش قیمت کنونی با گزارش دولت مبنی بر تک رقمی شدن تورم همخوانی ندارد.

وی خطاب به دولت عنوان کرد: از دولت تدبیر و امید خواهش داریم که به نحوی عمل کند که فشار شدید اقتصادی از روی مردم برداشته شود. بنابراین ضرورتی در افزایش قیمت وجود نداشت تأکید می‌کنم وقتی دولت یک افزایشی را اعلام می‌کند بازار نیز آن را چند برابر می‌کند. 

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه مطالب فوق مطرح کرد:‌ این طرح بهانه‌ای می‌شود برای برخی از تولیدکنندگان که به فکر مردم نیستند و دغدغه مشکلات مردم را ندارند همچنین صرفاً به فکر خود هستند که بتوانند افزایش قیمت بر روی کالاهای خود داشته باشند.

جعفرزاده با بیان اینکه طرح مذکور در حال حاضر اعمال شده است و ما شاهد افزایش قیمت هستیم اضافه کرد: در حال حاضر این افزایش قیمت نه تنها  6درصد بلکه بیشتر از آن در برخی از اقلام به ویژه لبنیات اعمال شده است و احتمال افزایش قیمت بیشتر از این نیز وجود دارد.

وی در خاتمه تأکید کرد که دولت سوت مسابقه گرانی را زده است و با این ادامه این روال، بازار غیر قابل کنترل خواهد بود. همچنین این گرانی و افزایش قیمت یک اثر روانی در جامعه گذاشته است.

به نقل ازفارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi