شناسه خبر : 38323
سه شنبه 21 مهر 1394 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت موزه دفاع مقدس در کردستان

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ازساخت یک باغ موزه جدید و در خور شأن استان به زودی در سنندج خبر داد.

محمدرضا شرف بیانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قول های مساعد استاندار در خصوص راه‌اندازی یک باغ موزه در خور شأن استان زمین احداث این باغ موزه در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی، تأسیساتی و نقشه‌برداری این باغ موزه به زودی آغاز می‌شود، افزود: محل جدید باغ موزه جانمایی شده و به زودی مراحل طراحی و ساخت آن آغاز خواهد شد.

شرف‌بیانی اظهارکرد: در حال حاضر یک باغ موزه در استان وجود دارد که در آن هفت شهید گمنام نیز تدفین شده‌اند که از این تعداد دو شهید در مقاومت محاصره استان به مقام شهادت نائل آمده‌اند.

وی اعلام کرد: در این باغ موزه یک سالن گنجینه شهدا وجود دارد که تصاویر، خاطرات، اسناد و مدارک شهدا و وصیت نامه‌های آنان به عنوان یادگاری از شهدا در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

شرف‌بیانی با اشاره به انجام عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس در کردستان اعلام کرد: عملیات‌های والفجر و 4، کربلای 10، نصر 1 و 4، بیت‌المقدس 4و 5 و فتح 5 در استان کردستان صورت گرفته است که به منظور آشنایی با این عملیات‌ها یک تابلو از مشخصات عملیات‌های صورت گرفته بر روی پله‌های این باغ موزه نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: در این باغ موزه یک روای مستقر تمامی مباحث مربوط به تاریخ دفاع مقدس و عملیات‌های صورت گرفته در این استان را برای بازدیدکنندگان تشریح می‌کند.

شرف‌بیانی با اشاره به وجود 16 یادمان در شهرستان‌های مختلف استان یادآور شد: از این تعداد چهار یادمان در مریوان، دو یادمان در بانه، دو یادمان در سروآباد و مابقی شهرستان‌های استان هر کدام یک یادمان وجود دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi