شناسه خبر : 38334
سه شنبه 21 مهر 1394 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه

دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پنج شنبه 23 مهر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار صفوی مشاور و دستیار نظامی فرمانده معظم کل قوا در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 نشست خبری دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) با حضور سردار آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه برگزاری شد.

سردار جمال‌الدین آبرومند در این نشست با اشاره به اینکه این همایش 23 مهر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود افزود: کنگره بزرگداشت شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه این فرصت را می‌دهد تا تلاش‌های شهدای تدارکات و پشتیبانی فراموش نشود و به آنها نشان دهیم در مقابل ابرقدرت‌ها راه آنها را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اغلب فکر می‌کنند عملیات‌های دفاع مقدس به شب عملیات، خاکریز، میادین مین و پیروزی فردا صبح خلاصه می‌شود در حالی که برای یک عملیات باید مقدمات زیادی فراهم می‌شد و بخش تدارکات و پشتیبانی از زمان طراحی عملیات باید حضور پیدا کرده و رزمندگان را آماده می‌کرد و پس از پایان عملیات نیز اقدامات وسیع پشتیبانی انجام می‌داد.

رئیس ستاد دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران ادامه داد: با وجود نو نهال بودن سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و اینکه نیروهای پشتیبانی آن تجربه کافی نداشتند آموزش ندیده بودند، ولی دیدیم که خالصانه وارد عرصه نبرد شدند و با درایت و سرعت عمل عملیات بزرگ را به انجام رساندند.

وی با بیان اینکه ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس داریم که باید نوشته شود، افزود: یکی از دلایل توفیق تدارکات و پشتیبانی سپاه اتصال وسیع آن به مردم بود که این اتصال اکنون نیز باید ادامه پیدا کند و توسعه یابد.

سردار آبرومند اظهار داشت: پس از دفاع مقدس مجموعه تدارکات سپاه تصمیم گرفت از طریق مصاحبه با افراد زنده و نیز استفاده از حضور معنوی شهدا و جانبازان از تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده کند. در این راستا سال 1391 نخستین کنگره سرداران و شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه برگزار شد که 4 هزار شهید شناسایی شدند و به هر یک از خانواده‌های آنها سرکشی شد. در استان‌ها کنگره استانی برگزار کردیم و مجموعه مستندها تنظیم و در صدا و سیما پخش شد.

وی ادامه داد: با توجه به توفیق کنگره اول تصمیم گرفتیم دومین کنگره را نیز برگزار کنیم و در این مجال سه ساله 500 شهید دیگر را هم شناسایی کردیم که قرار است این کنگره 23 مهرماه، در مرکز همایش‌های برج میلاد با معرفی 110 شهید شاخص برگزار شود.

رئیس ستاد دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه گفت: در نظر داریم کنگره سوم را نیز در سال‌های آینده برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس 80 درصد نیروهای تدارکات و پشتیبانی افراد داوطلب بودند. همچنین 80 درصد تجهیزات را مردم تامین کردند.

سردار آبرومند در پایان گفت: یکی از وظایف اصلی رسانه ترویج فرهنگ دفاع مقدس است و این نبرد زوایای بسیاری دارد که می‌تواند تبدیل به فرهنگی جدید شود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi