شناسه خبر : 38353
چهارشنبه 22 مهر 1394 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنسرتی برای شهیدهمدانی

در کنسرت شب گذشته "همای" در تالار وحدت با اشاره به تلاش برای زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدا کنسرت را با قطعه «به نام یزدان» و "گمنام" شروع کرده و آن را به روح بزرگ سردار شهید حسین همدانی تقدیم کرد.

«پرواز همای» که سرانجام بعد از اتفاقات زیاد و درحالی‌که هنوز بعضی اساتید سرشناس موسیقی به‌دنبال عدم امکان فعالیتش بودند موفق شد کنسرتش را بعد از هشت سال با ارکستر سمفونیک «پرواز»  در روزهای 14 مهر و همچنین شب گذشته 20 مهر برگزار کند.

 

همای  قطعه گمنام را به سردار همدانی تقدیم کرد


در کنسرت شب گذشته که ساعت 21:30 در تالار وحدت آغاز شد "همای"  با اشاره به تلاش برای زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدا کنسرت را با قطعه «به نام یزدان» و"گمنام"  شروع کرده و آن را به روح بزرگ سردار شهید حسین همدانی تقدیم کرد.

همای که با یک ارکستر هشتاد نفری متشکل از سازهای زهی، بادی، کوبه ای ایرانی و جهانی به رهبری انریکو جرولا ایتالیایی،  برای اجرای کنسرت حاضر شده بود در دو بخش قطعاتی تازه و یکی دو کار از آثار گذشته‌اش را اجرا کرد.

 

همای  قطعه گمنام را به سردار همدانی تقدیم کرد

همای که با پوشش رسمی مشکی و شال سفید روی صحنه حاضر شده بود تلاش می‌کرد تا علاوه بر اجرای قطعات با بده بستان نگاه و حرکت با انریکو و شعبانی( خواننده مخاطبان) فضای کنسرت را زنده نگاه دارد.

همای که خواننده جوان اما مشهوریست، پیش از این در فضایی خیامی می‌خواند. او پس از درگیر شدن با حواشی مختلف سرانجام  به سرعت توانست خطاهای گذشته را بپوشاند و با ذخیره کردن مخاطبان سابقش در سبد مخاطبان امروز میزان علاقمندان آثارش را تا اندازه‌ای بالا ببرد که بلیط شب اول کنسرتش در یک ساعت و شب دوم کنسرت تنها در 15 دقیقه به‌صورت اینترنتی به‌فروش برسد. بلیط‌های کنسرتی که این‌بار در فضایی ارکسترال و با اشعاری از حافظ و فریدون مشیری و ...اجرا شد

خواننده آلبوم «درشب گیسوان تو» در این کنسرت بعد از اجرای قطعه دو زبانه فارسی و آذری قطعه های «مادر» و «بی کَس» و"خمارم"  و  "گرگ درون" به اجرای تک نفره" در شب گیسوان تو" با تکنوازی سه‌تار پرداخت که با استقبال زیادی مواجه شد.  تکنوازی نی توسط"پاشا هنجانیپگ نیز از دیگر آثار اجرا شده در این کنسرت بود.
 

همای  قطعه گمنام را به سردار همدانی تقدیم کرد


نکته جالب این بود که در زمان اجرای قطعه " مهپاره" با اجرای جدید و ارکسترال شدت استقبال و تشویق مخاطبان موجب وقفه چند دقیقه‌ای در کنسرت شد. دو قطعه دیگری که بیش از همه مورد توجه قرار گرفتند" دیوانه تری" و " گلدوزی" بود.

همای در این کنسرت  ضمن تشکر از رهبر ایتالیایی ارکسترش «انریکو جرولا» گفت: می‌خواهم تشکر کنم از یک نابغه ایتالیایی که به ما کمک کرد و رهبری ارکستر این کنسرت را پذیرفت. بخاطر این احترام از سوی انریکو تصمیم گرفته‌ایم که بخشی از یک اپرای معروف ایتالیایی را با حضور یک مربی و استعداد خوب ایرانی «حمید رضا شعبانی» به ایشان پیشکش کنیم.

با روی صحنه آمدند حمید رضا شعبانی، این خواننده در ابتدا به صورت انفرادی و با همراهی ارکستر اثری ایتالیایی را اجرا کرد و در ادامه نیز به صورت دو نفره با پرواز همای و نوازندگی پیانوی انریکو جرولا اثری دیگر را با اجرا و «اکت»‌های جالب دو نفره از سوی همای و شعبانی اجرا شد تا حاضرین در سالن شاهد اجرایی متفاوت باشند.

 

همای  قطعه گمنام را به سردار همدانی تقدیم کرد



اجرای مجدد قطعه سرزمین بی‌کران هم پایان‌بخش اجرای شب گذشته بود مخاطبان در هنگام اجرای این قطعه، به احترام نام ایران، ایستادند و اجرای خوب همای و اعضای ارکسترش را نیوشیدند.
کنسرت پرواز همای که تعدادی از هنرمندان موسیقی و سینما نیز نظاره‌گر آن بودند در ساعت 30 دقیقه بامداد به پایان رسید.

به نقل ازمشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi