شناسه خبر : 38367
چهارشنبه 22 مهر 1394 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نحوه شهادت شهدای«خمسه سادات»

پس از پذیرش قطعنامه 598 ارتش بعث عراق بار دیگر از مرزهای جنوبی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد تعدی قرار داد. در جریان این حمله حدود 200 رزمنده به شهادت رسیدند که روایت شهادت پنج تن از این شهدا بسیار متفاوت است.

علی محمد اسدی از رزمندگان لشکر10 سیدالشهدا (ع) و فرمانده گردان حضرت زینب (س) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، به روایت شهادت پنج رزمنده بر اثر اصابت تیر مستقیم تانک که همگی سادات بودند پرداخت و گفت: پس از پذیرش قطعنامه 598 ارتش بعث عراق در اول مرداد سال 67 که مصادف با روز عید قربان بود در جاده اهواز - خرمشهر پیشروی می‌کند اما رزمندگان «تیپ حضرت زهرا» در مقابل این تهاجم می‌ایستند. شدت این درگیری بسیار زیاد بود به طوری که باید بگوییم نبرد تن با تانک بود.

در جریان این درگیری حدود 200 نفر از رزمندگان در آن‌جا شهید می‌شوند اما سرانجام جاده را از دست دشمنان باز پس می‌گیرند.

در این روز یک حادثه رقم می‌خورد و آن شهادت پنج رزمنده سادات بر اثر اصابت گلوله مستقیم تانک به قسمت بار یک کامیون است. در این کامیون 28 رزمنده دیگر حضور داشتند که گویا قرار بود فقط این سادات به مقام شهادت برسند.

نام این شهدای سادات «سیدعلیرضا جوزی» 14 ساله، «سیدداود طباطبایی»،«سیدصاحب محمدی»،«سیدمهدی موسوی» و «سیدحسین حسینی» است.

در جمع این شهدا رزمنده دیگری به نام «محسن اسحاقی» هم با اصابت حدود 10 ترکش مجروح می‌شود اما عمرش به دنیا باقی بود و زنده ماند. بنای یادبود پنج ضلعی این پنج شهید در کیلومتر 65 جاده اهواز - خرمشهر ساخته شده است.

منبع: شما نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi