شناسه خبر : 38380
شنبه 25 مهر 1394 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری(۲)

با بررسی جامع قوانین و مقرراتی که تاکنون درباره ایثارگران به تصویب رسیده است، می‌توان به پنج محور اصلی خدمات شامل درمان، معیشت و رفاه، اشتغال و استخدام، مسکن و آموزش اشاره کرد.

یوسف مجتهد - با بررسی جامع قوانین و مقرراتی که تاکنون درباره ایثارگران به تصویب رسیده است، می‌توان به پنج محور اصلی خدمات شامل درمان، معیشت و رفاه، اشتغال و استخدام، مسکن و آموزش اشاره کرد.

همه خدمات فرعی نیز به نوعی به این پنج محور اصلی وصل می‌شوند. از جهت اجرایی هم می‌توان تسهیلاتی که تاکنون به ایثارگران ارائه شده را به دو نوع عمده تقسیم کرد:
الف) تسهیلات جبرانی
ب) تسهیلات رفاهی
تسهیلات جبرانی آن بخش از امتیازات و خدماتی است که ایثارگر به دلیل مشکلاتی که برای او در مسیر زندگی به واسطه حضور حماسی در دفاع از انقلاب به وجود آمده است، باید جبران کرد.

همسران و فرزندان شاهد که سرپرست خود را برای آرمان‌های بزرگ انقلاب فدا کرده‌اند و از جوانی و طفولیت بدون سرپرست و راهنما مسیر دشوار زندگی را طی کرده‌اند، جانبازانی که با ضایعات شدید جسمی و روحی سال‌های پرمشقت را سپری کردند و به واسطه آن در تأمین اولیات زندگی مشکل داشتند، آزادگانی که بهترین سال‌های زندگی خود را در اسارت طی کردند و رزمندگانی که (به ویژه آنانی که حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی در درگیری‌های ضدانقلاب) سال‌های جوانی و شادابی عمر را برای حفظ دستاوردهای انقلاب هزینه کردند، در واقع فرصت‌های زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و آن را برای آرمان‌های انقلاب اسلامی هدیه کردند. اینان کسانی هستند که قوانین باید به سمت جبران برخی کسری‌های آنان باشد.

اگر امروز ایثارگری به واسطه حضور در دفاع مقدس در ایاب و ذهاب مشکل دارد تأمین وسیله‌ای مناسب برای تردد او، تسهیلات لوکس رفاهی نیست بلکه تسهیلاتی جبرانی است تا وی همچنان حضوری مؤثر در عرصه‌های اجتماعی داشته باشد.

کشورهای پیشرفته عرصه خدمات رفاهی به بازماندگان جنگ را از حوزه تأمین اجتماعی به حوزه جبران خدمت تغییر داده‌اند.

آلمان در سیاست‌های چندساله اخیر با جبران خدماتی که آسیب‌دیده جنگ به واسطه آن آسیب، توان خود را از دست داده، با ارائه خدمات، به جبران آن بخش زندگی فرد آسیب‌دیده می‌پردازد که در آن توان ندارد.

در ارائه تسهیلات جبرانی متخصصین با کارشناسی می‌کنند دقیق تسهیلات را شناسایی و آن را به افراد مختلفی که در زمینه جنگ به نوعی آسیب دیده یا فرصت‌های دستیابی به تسهیلات را از دست داده‌اند، اختصاص می‌دهند.

این نوع کارشناسی علاوه بر اینکه از جنبه‌های عمومی رفاهی که همه افراد جامعه به آن نیاز دارند غافل نیست، بلکه با تخصصی کردن خدمات میزان رضایت‌مندی جامعه هدف خود را افزایش می‌دهد.

بنابراین خانواده‌ای که سرپرست ندارد یا سرپرست او ازکارافتاده کلی است تأمین معیشت برای او تسهیلات جبرانی خواهد بود. در این حالت فرق نمی‌کند این آسیب‌دیده در روز اول حضور در جنگ دچار آسیب شده باشد یا بعد از ماه‌ها و سال‌ها حضور در جنگ، مهم آن است که به وظیفه خود عمل کرده است.

رزمنده‌ای که در عنفوان جوانی در دانشگاه جبهه حضور پیدا می‌کند و تا زمانی که دفاع مقدس به او نیاز دارد، گامی به عقب برنمی‌دارد، بدیهی است که فرصت رقابت تحصیلی در دانشگاه و ارتقای اجتماعی را تا حدودی از دست می‌دهد. باید برای این فرصت ازدست رفته تسهیلاتی فراهم تا خلأ آن جبران شود.

تسهیلات جبرانی با بررسی کارشناسی دقیق برای تمامی ایثارگرانی که در عرصه دفاع مقدس شهید، جانباز، آزاده و رزمنده شده‌اند وجود دارد. ارائه این تسهیلات به ایثارگران جزو وظایف ذاتی حکومت است که نسبت به تأمین آن اقدام کند. برای تأمین این تسهیلات که در اولویت کاری حاکمیت است بهانه‌هایی مانند عدم تأمین اعتبار موضوعیت ندارد و باید در اولویت کاری مجلس و دولت قرار گیرد.

در این بخش بدون توجه دقیق به تخصصی بودن تسهیلات، اقداماتی نسبی صورت گرفته است، ولی رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد غیرشاغل به نوعی نادیده گرفته شده‌اند. برای جبران این عقب‌ماندگی ارائه طرح‌های بزک‌کرده زمانبر که فقط زمان خدمت را می‌گیرد و ارائه خدمات را فرسایشی می‌کند، نمی‌تواند راهگشا باشد.

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از اقدامات اولیه آن بیش از 15 سال می‌گذرد، آیا اکثر مواد این قانون پس از این مدت اجرایی شده است؟ ایثارگران پس از سال‌ها انتظار همچنان پیگیر حقوق قانونی خود از عدم اجرای این قانون هستند.

مشکل ایثارگران کمبود چنین طرحی نیست بلکه مشکل آنان، عدم اجرای قوانین و فراموش کردن بخشی از آنان هنگام تصویب قانون است.

ارائه تسهیلات جبرانی را نمی‌توان در قاعده امتیازبندی ترکیبی قرار داد و با این تصور به جانبازی که در ابتدای ورود به عرصه دفاع مقدس از کارافتادگی کلی شده با رزمنده‌ای که پس از چندماه حضور در جبهه ازکارافتاده کلی شده، متفاوت نگریست. آنچه از بررسی طرح مشاهده می‌شود، نگرانی و دغدغه‌ اصلی طراحان آن، رزمندگان هستند ولی برای توجه به رزمندگان ارائه چنین طرحی که به آشفتگی قوانینی که سال‌ها بخش‌های مختلف نظام برای آن تلاش کرده‌اند، ضروری به نظر نمی‌رسد. به دلیل عدم شفافیت طرح در حوزه جامعه هدف و ابهامات زیادی که به دنبال دارد، این طرح با چالش جدی مواجه است و به صرف ادعاهایی که در مقدمه آن شده نمی‌توان آن را یک طرح کارشناسی شده نامید.

طراحان این طرح باید با فوریت در حوزه پنجگانه خدماتی که بیان شد مواردی را برای رزمندگان و خانواده آنان به تصویب برسانند و با اجرایی کردن آن عقب‌ماندگی سال‌ها بی‌توجهی به رزمندگان را جبران کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
این طرح باید حتما برای رزمنگان جانباز زیر 25 درصد اجرا شود در همه دنیا به جانبازان بدون توجه به درصد آسیب دیدگی خدمات ارائه میشود فقط در ایران است که تسهیلات جانبازان درصدی شده است به سایت های ارتشهای جهان مراجعه کنید میبینید که تسهیلات برای همه رزمنده ومجروهین یکی است ولی خدمات درمانی بنا به آسیب دیدگی متفاوت است اجازه دهید نماینگان کار خودشان را بکنند واز آنها پشتیبانی کنید
در تائيد فرمايشات جنابعالي نميدانم چرا از الگو برداري از ساير كشورها وحشت دارند يك چيزي در مغز منجمدشان رفته و ديگه در نمي آيد اين درصد سازي لعنتي
دوست عزیزامکانات کشور اجازه وسعت دادن به جامعه هدف ایثارگری را فعلا نمی دهد قطعا کسانی که بیشتر اسیب دیده اند در اولویت هستند در تمام جوامع جهانی ودر تمام قانون ها این طور است نباید با قوانین تحمیلی بودجه ایثارگران را تحت تاثیر قرار داد مثلا همین فرزندان شهدا که مصداق جانباز 50 درضد شدند فشار عظیمی را به تامین اجتماعی وارد کرده و خواهد کرد در حالب که اینها جمعیت مولد کشورند و باید به کشور خدمت کنند نه اینکه بازنشسته پیش از موعد شوندمن خودم جانبازان قطع عضو وویلچری را میبینم از خودم شرمم می اید بگویم جانبازم
برادر عزيزي كه بنام مجتهد پيام گذاشته و نظر خود را به عنوان نظر حقير اعلام كرده ،‌كار ناپسندي انجام داده كه در خور تبادل آزاد اطلاعات بين جامعه ايثارگري نيست. اين اقدام ناپسند از جانب هر كس اتفاق افتاده باشد اميد است در آينده تكرار نشود . از دوستاني هم كه مطالعه اين نظر آنان را مكدر كرده است عذر خواهي مي كنم.
آقاي مجتهد عزيز پس از سه دهه هنوز امكانات كشور براي رسيدگي به ايثارگران مهيا نشده ، دقيقا چه وقت مهيا خواهد شد ما آنوقت بياييم و درخواست امكانات بكنيم .
فاش نیوز باید مواظبت کند که هیچ کس به جای کارشناسان خصوصا عزیزمان اقای مجتهد مطلب نگذارد
سلام اقای مجتهددرمطالب ارائهشده حضرتعالی خیلی محتوایی درخورکسانی که همه شماها دولتی مجلسی رسانه ای همه وهمه به انها ظلم اشکارکرده ایدودرقیامت بخشیده نخواهید شدوجودنداردلذا اگرلازم دانستید برای این ادعاعکس زمان جنگ ووضعت حال رامی فرستم نمی دانم چه کینه ای ازجانبازان زیربیست وژنج درصد ورزمندگان وجوددارد که حتی .....
سایت محترم فاش نیوز لطفا سانسور نکنید

تشکر تشکر

سلام وقت عزیزان بخیر وشادی
عده ای از نمایندگان که در این مسئله تا کنون سود می برده اند حالا مخالفت میکنند
مثلا بنده بیست ماه جبهه (از سن 14 سالگی به بعد)دارم ,جانباز اعصاب وروان زیر 25%,برادر شهید هیچگونه امتیازی برای دانشگاه ندارم ولی فرزند به اصطلاح 25%(که خدا میداند بعضی از آنها رنگ وروی حتی استان خوزستان هم را ندیده اند)از همه امتیاز بهرمند است.
آقای قانون گذار با انصاف وجدانت کجا است با این قانون. امام حسین فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید. آیا شب وقتی میخوابی وجدان و انصافت لگدت نمیزند؟
فردای قیامت چی خواهی گفت؟
به این ماه عزیز بنده وقتی در عملیات بدر سال 63 ترکش وارد سرم شد فرمانده ام که الان زنده هست بدلیل نبود نیرو در خط مقدم ترکش را درآورد از سرم.اما آن روزها دنبال کاغذ بازی و مدرک نبودیم
نمی دانستیم قانونی بنام 25% شاخ در میاورد و فرزند آن و همسرش و حتی بچه اش که امروز بدنیا میاداز همه چیز بهرمند ولی خود رزمنده دلاور و جانباز زیر 25% در به در.

در هر صورت تنها امیدمان اول خدا و سپس نماینگان معظم(البته بعضی از نمایندگان اسمی هستن وبس) به تصوب قانون جدید به سود جانبازان و فرزند جانبازان زیر 25%میباشد

همچو اسرا همچو فرزند شهدا











بنام خدا
جناب اقای مجتهد : برادر عزیزم
بار دیگر این نوشته اتان را با دقت بیشتری بخوانید
طراحان این طرح باید با فوریت در حوزه پنجگانه خدماتی که بیان شد مواردی را برای رزمندگان و خانواده آنان به تصویب برسانند و با اجرایی کردن آن عقب‌ماندگی سال‌ها بی‌توجهی به رزمندگان را جبران کنند.
البته نوشتار جهت دار در کم رنگ نمودن رزم بی امان رزمندگان دفاع مقدس بسیار بی پرده قلمی شده جایی از زرمنده بشرط (رزمندگانی که (به ویژه آنانی که حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی در درگیری‌های ضدانقلاب) سال‌های جوانی و شادابی عمر را برای حفظ دستاوردهای انقلاب هزینه کردند،) نام می بردید
گویی یا در ماههای اولیه اعزام به جبهه به مقام رفیع جانبازی نائل شده اید و ان محیط را به خوبی در ک ننمودید . جانباز ازاده رزمنده تفکیکی تضعی برای سوق دادن امیتازات بطرف جریان خاصی طراحی شده ایا رزمنده پر سابقه دفاع مقدس فقط از تحصیل جا ماند ؟ چه فرقی بین ازاده ای که در بند صدامیان گرفتار بود و رزمنده ای که برای ازادی او نبرد میگرد وجود داشت که هر ماه اسارت ان عزیزان دارای
در صد جانبازی است اما رزم بی امان این عزیزان از گوههای سربه فلکه کشیده بانه در سرمای 15درجه زیر صفر که جمعی از عزیزان ما در ان شرایط جوی به دلیل سرما به شهادت رسیدند . یا در عملیات بیت المقدس 7 که فرزندان پاک این سرزمین علاوه بر تیر کین دشمن از شدت گرما و تشنگی شهید شدند . شما میدانید چرا در ان عملیات عده بسیاری از رزمندگان (شهدا. جانبازان ) پلاک نداشتند ؟ چون شدت گرما بحدی بود که هر فلزی بدن را می سوزانید حتی پلاک . همجمه جمعی شما و عده ای از نمایندگان لابی مجلس برای طرح تلفیق که شاید 30 سال عقب ماندگی حداقل خدمت رسانی به رزمندگان . جانبازان کم در صد (که معیار عیار دلاوریشان را پزشکان نسکافه خور تائین می نمودند ) تامین شده چرا شما را تا اینحد ناراحت نموده در بسیاری موارد نوشتن مطلب امکان درج نوشته را بین می برد که باید حضوری صحبت شود . به اعتراف تمام پزشگان معتبر جهان رزمنده ای که بیش از شش ماه در میادین نبرد حضور داشته حذاقل حد یک جانباز 50 در صدری اسیب های روحی و روانی و بعضا بدنی دیده که بعلت جوانی بدن در ان هنگام توان تحمل اسیبها را داشته اما با ورود به میانسالی بیماریهایی نادری در انان یافت شده که پزشگان را به حیرت در اورده که در صورت نیاز و امادگی سایت محترم و مسئولین بزرگوار فاش نیوز تمام ان بیماریها را از بیماریهای پوستی استخوانی . سکته و....... با سند و مدرک از پزشکان فوق تخصص ایرانی و نظر معتبرترین پزشکان جهانی خدمت سایت ارسال می کنم
رزمنده ای از دوران جنگهای داخلی کردستان و برخوردهای نظامی با منافقین و همچنین افتخار خضور در میادین دفاع مقدس تنها موقعیت تحصیلی خود را از دست نداده که یقیننا در این مورد با حضور استاتید بزرگ علم و ایمان و عاملین بدان بزرگترین استفاده ها را از شهدا و عاملین به فرهنگ توحید و خدا پرستی نموده
برادر عزیزم اقای مجتهد باسلام خواهشمند است با نمایندگان محترم رایزنی نمایید تاقوانینی تصویب شود تا ما رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد با بیش از 32 ماه جبهه به عنوان فرزند جانباز 25درصد تلقی نمایند
متاسفانه کشور عزیزمان ایران بدلیل فقدان حقوق دانان با انصاف و عادل از قوانین نا متعادل رنج می برد . ایران تنها کشور در کل کشورهاست که فرزند شهید تا بعد از 18 سالگی و حتی 70 سالگی نیز جانباز 50% شناخته می شود . ولی جانبازی که مستقیم در جبهه مجروح شده و یا جنگیده است جانباز شناخته نمی شود . همسر شهید با وجود ازدواج مجدد و دارا بودن سرپرست و گاه حتی بدون فرزند از دهها حقوق و تسهیلات بهره مند است و جانباز زیر 25% و رزمنده به فراموشی سپرده شده است .
پس براحتی می توان این پیام رو دریافت کرد که ضعیف نگه داشتن رزمندگان و زیر25% ها نه به دلیل نبودن بودجه است بلکه اهداف دشمنان طی 26 سال اخیر بوده است .
اقای مجتهد عزیز شما را قسم میدهم کمک کنید این طرح تلفیق تصویب و اجرا شود . اگر هم کمک نمی کنید حداقل مخالفت نکنید شاید هم خیلی خیلی خیلی کم به ضرر یه عده ای شود اشکال ندارد .اکثریت را در نظر بگیرید .
شما همان ترازوی عدالت را در نظر بگیرید ایا این طرح برای تعداد زیادی رزمنده و جانباز زیر 25 درصد مشکل گشا نخواهد بود . حدود سی سال است به جانبازان بالای 25 درصد و سایر ایثارگران خیلی اندک رسیدگی کردند اما رزمنده ها و جانبازان زیر 25 درصد از همین رسیدگی اندک هم بی بهره ماندند
چرا بفکر خانواده رزمنده ها و جانبازان زیر 25 درصد نیستید انها هم زن و بچه دارند گرفتاری دارند بیماری اعصاب و روان دارند . بنیادی ها نمی فهمند موجی درصد ندارد شیمیایی درصد ندارد این مجروحیت ها مشخص و معین نیست که انرا در ترازو وزن کنند و درصد بدهند لااقل شماها بفکر این جانبازان باشید . مگر چه تفاوتی بین انها و ازاده ها وجود دارد که برای انها اعتراض نکردید و به مدت اسارت درصد دادند اما حالا برای رزمنده ها و جانبازان زیر25 درصد شمشیر را از رو بسته اید .
عزیزان ایثار گر نگذارید بین ما تفرقه بیاندازند . روزیکه تفرقه بین ایثارگران رخنه کند مانند همان روزی است که ستون پنجم در خط مقدم نفوذ کرد و ضربه جبران ناپذیری بما وارد نمود که هنوز که هنوز است نادم انروز هستیم ...
آقا يوسف عزيز باسلام
همين مقدار قوانيني كه براي رزمندگان و جانبازان زير 25 درصد تاكنون تصويب شده اجرايي نشده و به حال خود رها شده است . اگر آقايان حسن نيت دارند ابتدا قوانيني كه تصويب كرده اند را اجرا كنند، طرحهاي جديد پيش كششان . طرح هاي اينچنيني فقط زمان را از ايثارگران مي گيرد و همه ما را سرگرم چيزي مي كند كه سرانجامي ندارد. تصويب چند ماده قانوني در حوزه هاي مختلف براي رزمندگان و جانبازان زير 25 درصد به مراتب ساده تر از بهم ريختن قوانين بدون مطالعه و كارشناسي است .
واقعا" من چه بگویم آیا آن موقع ما جبهه رفتیم می دانستیم چیزی بنام درصد هست بیشتر مجروح می شدیم آقایان عزیز شما از کشورهای غربی در جنگ جهانی بودند یاد بگیرید. بعداز چند سال هنوز از رزمندگان خود تجلیل می کنند.
با سلام و دعاي تندرستي. پدر بنده شهيد ابراهيم زيبنده گرجي با كد ايثارگري 6709859 كه در سال 67 به درجه رفيع شهادت نايل آمد كه در اين مدت از سال 67 تا به حال حقوق بسيار بسيار پاييني دريافت ميكرديم كه مادر بنده (همسر شهيد) مجبور بوده به صورت كارگر در زمينهاي شاليزاري مردم مشغول بكار شود و به كارهاي ديگر دست بزند تا كاستي هاي حقوق بسيار بسيار كم بنياد شهيد را جبران كند و با وضع بسيار بد اقتصادي زندگي را بگذراند. الان كه طبق قانون ، پدرشهيد بنده در آستانه بازنشستگي قرار گرفته حقوق ما حدود يك ميليون تومان مي باشد كه حدود 500 الي 600 هزار تومان آن همان روز اول براي قسط وام ميرود و حدود 400 الي 500 هزار تومان باقي مي ماند كه اين مقدار بسيار بسيار پايين مي باشد كه كفاف هيچ كاري را نمي دهد و در عرض چند روز تمام مي شود. در حاليكه با پرس و جو از خانواده هاي جانبازان و شهداي ديگر با حقوق 3 الي 4 يا حتي 6 ميليوني روبرو ميشويم كه جاي بسي سوال دارد. اين تبعيض و اين ظلم و اين رويه نادرست بايد اصلاح شود و عدالت برقرار شود. واقعا آيا در حال حاضر ميتوان با 400 هزار تومان ميتوان زندگي را اداره كرد؟ از شما خواهشمندم پيگيري كنيد تا روند و رويه نادرست در بنياد شهيد اصلاح شود و عدالت برقرار شود. با تشكر
خدمت سرور معزز ومحترم جناب حاج آقا ساقی وهمکاران زحمتکش شما سلام و عرض ادب دارم . در حیرتم شکر شکنان شیرین سخن ادیب فاضل ؛ اندر نگارش و مکتوبات قلم فرسایی های مستمر روا داشته ؛ رقعه ایی بسان یک خطاب اتفاق نظر در مکتوب آنحضرت نمی نگارند . آنسان که یکدلی و هم دلی و بی آلایشی جای خود به همیان مسکوک داد ؛ ناوه چکاوکان شتا دیده بر سماع ایشان اثر نکند . ایچ ؛ ایچ ؛ ایچ ؛ اغراض و امیال نفسانی را بر حلاوت تلاوت هبه و مدد جای نگیرد . نیکو هنر است ؛‌ هم آوران و دژکوبان دژخیم قادسی ؛ دست مدد و به اندیشی به یک دگر داده ؛ تا خار مغیلان؛ اندر ره یاران بر چینند . چوخوش گوید آن شیخ اجل شیرازی . که بنی آدم اعضای یک پیکرند ..... زبان الکن ماند و ید ؛ منقطع و سوی دیده دگر تفاخر برعالم نکند ؛ ازیرا ؛ به نام ایزد مدح نگفت ؛ براه یکتا ننگاشت ؛ بدیده انصاف نظاره نکرد . فخر بر علم بی عمل پشیزی مسین نیرزد . نیک است ابیات لسان الغیب را درک حال وجان نماییم . قبلآ از مراحم خاصه آنجناب کمال تشکر و امتنان را دارم . والسلام . صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بيابان تو داده‌ای ما را شکرفروش که عمرش دراز باد چرا تفقدی نکند طوطی شکرخا را غرور حسنت اجازت مگر نداد ای گل که پرسشی نکنی عندليب شيدا را به خلق و لطف توان کرد صيد اهل نظر به بند و دام نگيرند مرغ دانا را ندانم از چه سبب رنگ آشنايی نيست سهی قدان سيه چشم ماه سيما را چو با حبيب نشينی و باده پيمايی به ياد دار محبان بادپيما را جز اين قدر نتوان گفت در جمال تو عيب که وضع مهر و وفا نيست روی زيبا را در آسمان نه عجب گر به گفته حافظ سرود زهره به رقص آورد مسيحا را
من دربیمارستان دولتی درتبریزمشغول به کارهستم درسال 1375طرح خدمت پیراپزشکی به مددت یکسال دربیمارستان امام تبریزمشغول به کاربودم ظاهرا حق بیمهدران سال ازطرف بیمارستان پرداخت نشده والان به عنوان سابقه می خواهم حساب شودازطرف بیمه تامین اجتماعی ازمن 3میلیون تومان طلب می کننددرحالی که بیمارستان موظف بوددران سال پرداخت کندچگونه می توانم شکایت نمایم لطفا راهنمایی کنید
من میگویم آیا آن موقع ما جبهه رفتیم می دانستیم چیزی بنام درصد هست بیشتر مجروح می شدیم آقایان عزیز شما از کشورهای غربی در جنگ جهانی بودند یاد بگیرید. بعداز چند سال هنوز از رزمندگان خود تجلیل می کنند. درصورتیکه خودبه نوعی متجاوز بودند.
سلام
شما قضاوت کنید، کربلای پنج مهماتی که از طرف دشمن استفاده شده و بر سر رزمندگان ریخته شده به اندازه جنگ جهانی دوم بوده.... از سخنان سید حسن نصرالله که خودش در کربلای پنج حضور داشته است.
حالا بعد سی سال عدم رسیدگی به رزمندگان هی بهانه بتراشید، دیر نیست آن هنگام، که برای مظلومیتت رزمندگان روضه بخوانند و برای مسئولان وقت نفرین بفرستند.
رزمندگان نیروی حق برعلیه باطل بودند و هستند، آنها لبیک گفتند به ندای نایب صاحبالزمان آنها جلوی چشم جهانیان با کفار جنگیدند، آنها پوزه چهل کشور، ازجمله ابر قدرت شرق و غرب را له زمین مالیدند.
رزمندگان را امام ا ع تایید و بهترین امت فارس مسلمان نامیدند که در شلمچه خونشان بر زمین ریخته، قداست دارد سرزمین شلمچه و......
آی مخالفان ایثارگران فردای قیامت چه جوابی دارید.
مثل روز روشن است که به این رزمندگان اسلام ظلم کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چه دارید چه امنیت و آسایش و چه پست و مقام همه را از ایثار ایثارگران دارید حرمت صاحبان اصلی انقلاب را نگه دارید و در پی جبران باشید نه با قانون نویسی و وقت گیری به آزار و اذیت رزمندگان بپردازید.
بس کنید، خداوند ناظر است.
رزمنده بسیجی سیزده ساله جنگ و قایق ران عملیات بدر که هنوزشنا بلد نیستم
فعلا با این طرح یه چند سالی ایثارگران را سر کار میزارند تا ببینند دیگه چطور میشه ایثارگران را بازی داد . قرار بود جانبازان زیر 25 درصد فاقد درآمد کمک معشیت بگیرند چی شد چرا اجرا نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دادش مجتهدی الان من 50 ساله 65% جانباز با این همه درد دارو گرانی با بیکاری دو فرزندم مهندس و یکی فوق لیسان شیمی یکی مهندس مواد و داماد م فرزند جانباز 70% فوق لیسانس برق بیکارند کی کار پیدا کنند مسکن بخنرند ازدواج کنند من فکر نکنم دیدن نوه ام را ببینم اینها فقط شعار گلم به ما و خانواده شهدا و جانبازان جفا کردند خودت بهتر می دانی فرزندان ما مومن هستند کسی تحویلشان نمی گیرد الان 26 سال سن دارند مثل شمع به خاطر پدر هایشان می سوزند چون فقط ما فقط بند پ نداریم عزیزم اقای مجتهدی ما فقط خدا را داریم
داشتن مسکن و شغل و رفاه اجتماعی براساس قانون اساسی حق همه مردمان ایران است . و البته اولویت با ایثارگرانی است که در دفاع از سرزمین به موقع در جبهه ها حضور یافته و شجاعانه جنگیدند و به دلیل اسیب های وارده توان کار کردن ندارند .
سلام، موضوع ،دخالت بى جاى مسولين ودبير استانها هم درمشاوره وهم درتعيين در صد در كميسيون پزشكى ،بجاى اينكه پزشكان خودشان ايمال نظر كنند پزشكان بايد مستقل باشندولى نظر وتشخيص دبيران مشاور راتاييد يا رد مى كنند خواهشاً ازمسولين بنياد مى خواهيم دراين موردبه دبيران ومسولين كمسيون تذ كرى داده شود تا درمورد پرونده ها دخل وتصرفى نداشته باشند/.
سلام، موضوع ،دخالت بى جاى مسولين ودبير استانها هم درمشاوره وهم درتعيين در صد در كميسيون پزشكى ،بجاى اينكه پزشكان خودشان اعمال نظر كنند پزشكان بايد مستقل باشندولى نظر وتشخيص دبيران مشاور راتاييد يا رد مى كنند خواهشاً ازمسولين بنياد مى خواهيم دراين موردبه دبيران ومسولين كمسيون تذ كرى داده شود تا درمورد پرونده ها دخل وتصرفى نداشته باشند/.
سلام علیکم برادران عزیز باید قسمت کمیسیون از بنیاد گرفته بشه وبه مرجع دیگر مانند ارتش داده بشه من بسیجی داوطلب با 25 ماه جبهه هستم ولی سپاه هم در این دوران نشان داده که مدافع خوبی برای رزمنده ها وجانبازان نیست الان همه جانبازان ارتش با قانون 190 حقوق میگیرند ولی رزمنده های بسیجی داوطلب چی ؟ کمسیونهای بنیاد با آوردن دکترهای جوان که بویی از جنگ نبردند جفای ی زیادی به جانبازان میکنه باید قانون تجمیع حالات ایثارگری سریع اجرا بشه طبق اطلاعات بدست آمده تمام ارتشهای دنیا حتی آمریکا به تمام مجروهین بطور یکسان تسهیلات میده وفرق خدمات درمانی در درصد مجروهیت هستش اما من که خود جانبازم شهریه دانشگاه هم رو خودم میدم ولی همسر وفرزند جانباز 25 درصد معاف از شهریه هستش یا فرزند من در شهرستان دور قبول شده باید بمونه ولی همسر وفرزند جانباز 25 درصد میتونه انتقال پیدا کنه آیا این جفا به جانبازان نیست؟
آقای مجتهد سلام علیکم ، نام سایت شما سایتی است که بیان درد و دلهای جانبازان را فاش میکند لطفا بدون سانسور مطالب این قشر مظلوم را با گذاشتن در سایت به اطلاع مسوولین برسانید مطالب قبلی اینجانب را که بیان واقعیات بوده را در سایت نگذاشته اید.
جانبازان عزیز ، بنیاد به هیچ عنوان قوانین رو اجرا نمیکنه مثلا در قانون برنامه پنجم آمده که رزمندگان فاقد مدارک بالینی یا مدارک همزمان میتوانند پرونده شان در کمیسیون مطرح گردد ولی بنیاد از اینجا وآنجا استعلام میکند حالا چجوری باید فهموند که بابا این قانون برای اونهایی هست که مدارک همزمان ندارن مغزشان منجمد شده برای ازار رزمنده ها وجانبازان بیچاره ، انشاالله تجمیع حالا ت ایثارگری به فضل الهی تصویب بشه من 16 ماه داوطلبانه بسیجی دارم ما که پیر شدیم شاید به درد خانواده مان بخوره
برادر عزیز من هم شهریه دانشگاه رو با مشکل ورنج بسیار میدم فرزندم هم دانشگاه زابل قبول شده بچه تهرون هم هستیم حالا باید بره. شما کاملا درست گفتید فرزند و همسر جانباز 25 درصد هم میتونه انتقالی بگیره هم از شهریه معاف هست این جفا وظلم به عموم جانبازان هستش که بنیاد میگه حدود 60درصد جانبازان رو تشکیل میدن یعنی بیش از 60درصد جانبازان زیر 25 درصد هستن وبنیاد با این تشکیلات فقط به کمتر از 40 درصد از جانبازان خدمات اصلی را ارائه میده این موضوع باعث نارضایتی بخش عظیمی از جامعه ایثارگران وخانواده هاشون شده امید وارم ظرف ماه آینده قانون تجمیع حالات ایثارگری سریعا در مجلس وشورای نگهبان تصویب بشه واین ظلم و جفا به رزمنگان وجانبازان پایان پیدا کنه
باسلام.من حرفم اینه درسالهای دفاع مقدس به تمامی رزمندگان اعم از بسیجی یا پاسدار ماهیانه 2000 تومان حقوق میدادن وکسی هم معترض نبود اعتراضها از انجا شروع شد که ایثارگران چند قطبی شدن وبدتر از همه رواج شدن تبعیض وپارتی ودرکل بنظر من سیاستهای کدان مشکل پیداذکرد وگرنه کسی روش نمیشد بگه ما ایثارگریم نامردی از انهایی بود بجای ادامه فرهنگ ایثار وشهادت راه راکج کردن وبه سرعت ادامه دادن حتی بعضی از ایثارگران هم همراهی کردن چی بگم دلمان پردرده والسلام
خدا نبخشد بعضی از دکترهای کمیسیون که به مدارک توجه نمیکنن.انشاالله جنگ بعدی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi