شناسه خبر : 38455
سه شنبه 28 مهر 1394 , 13:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصاویر کمتر دیده شده از «حبیب سپاه»

تصاویری جمع آوری شده از دوران کودکی ، سربازی و زمان دفاع مقدس سردار شهید حسین همدانی

«حاج حسین همدانی» به تاریخ جمعه، 24 آذر ماه 1329 شمسی (مصادف با 5 ربیع الاول 1370 قمری) در  شهرستان «آبادان» خانه ی «علی همدانی» یکی از کارگران «شرکت نفت آبادان» متولد شد. او و سه برادر و خواهرش، در سه ساله‌گی پدر را از دست دادند.
خدمت سربازی اش را در رسته ادوات گردان 158 از تیپ 55 هوابرد شیراز به عنوان خدمه ی خمپاره انداز 81 م.م طی کرد. سال 1356 شمسی با دختر دایی اش ازدواج کرد و ... طوفانِ نهضتِ روح الله، سرنوشت این جوان 28 را در مسیری قرار داد که به یکی از چند ده نفرِ موسسِ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان» تبدیل شد و از همین هسته‌ی محدود بود که در سال‌های جنگ، درختِ تناورِ «لشکر 32 انصارالحسین(صلوات الله علیه)»سربرافراشت و به یکی از کارآمدترین یگان های زمینی «سپاه» تبدیل شد. فرماندهی این لشکر، بیش از سه سال بر عهده ی «حاج حسین» بود و پس از آن، سکانِ «لشکر 16 قدس گیلان» به دستش سپرده شد و ... پس از پایان جنگ علیه بعثیان متجاوز، «حاج حسین» در جبهه های مختلف نبرد با فتنه گران داخلی و یا مزدوران خارجی، درخشش هایی به یادماندنی از خود نشان داد که کینه‌ی عمیقی در دل معاندانِ نظام اسلامی و نهضت روح الله برجاگذاشت. 
و آخرین میدانی که «حسین همدانی» برای مجاهدت های خود برگزید، «دفاع از حرم بانوی مقاومت» در برابر فتنه‌ی «اسلام آمریکایی» بود. 
امیرِسپیدموی جبهه های نبرد حق علیه باطل، پس از 35 سال پوشیدن لباس پاسداری از نهضت حسینی، سرانجام روز پنجشنبه 16 مهر 1394 شمسی، در میدانِ دفاع از حرمِ «بانوی مقاومت»، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، «مزدِ خوبان» را دریافت کرد و پای بر بساط «عندربهم یرزقون» نهاد.
 
تصاویری که پیش رو دارید، یکی مربوط می شود به ابتدای دهه 1350 شمسی و روزهای خدمت سربازی در «تیپ 55 هوابرد شیراز» و دیگر به اواخر همان دهه.
هدیه به روحِ بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

 

حاج حسین همدانی در کودکی
 
عکس/ «حاج حسین همدانی» در کودکی

تصاویری که پیش رو دارید، در «عملیات الی بیت المقدس» و پس از تسلیم شده گسترده ی متجاوزان بعثی به فاتحانِ شهر، به ثبت رسیده است. آن روزها، «حسین همدانی» یکی از فرماندهان محورهای «تیپ 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» بود. این تصاویر به احتمال قوی درست در روز سوم خرداد 1361 شمسی برداشته شده اند.

 
تصاویری برای افتخارِ همدانی ها
 
تصاویری برای افتخارِ همدانی ها
«بعد از مرگ پدرم همراه با مادر و دو خواهر و برادرم به زادبوم خانوادگی نقل مکان کردیم و مقیم همدان شدیم. در مورد خودم صادقانه باید بگویم که به محض اینکه از آب و گل درآمدم و دست چپ و راست خودم را شناختم، کار کردم. از همان کلاس اول ابتدایی در بازار همدان کار می‌کردم و درس می‌خواندم. به کشتی علاقه زیادی داشتم. حدود سال ۱۳۴۱ در حالی که دوازده سال بیشتر نداشتم برای تماشای مسابقات کشتی آزاد به سالن‌های ورزشی همدان می‌رفتم. ابتدا فقط علاقه داشتم، اما سه سال بعد تصمیم گرفتم به صورت عملی و پیگیر وارد این ورزش پهلوانی شوم. تا اینکه در رشته آزاد وزن ۵۷ کیلو کشتی می‌گرفتم اما به دلیل شرایط نامناسبی که داشتم نمی‌توانستم شش دانگ به کشتی بپردازم چون هم متکفل معیشت خانواده بودم و کار می‌کردم و هم شب‌ها درس می‌خواندم.»

  تصویری که پیش رو دارید، نمایی است از «حسین همدانی» در اواخر دهه ی 40 وشاید اوایل دهه ی 50 شمسی.

 
عکس/ «حاج حسین همدانی» وقتی که کشتی گیر بود
 

 این عکس ها میانداری ایشان را در عزاداری سالار شهیدان به تصویر می کشد. خداوند با اربابش محشور فرماید. ان شاءالله.
 

عکس/ وقتی حسین همدانی میاندار بود

عکس/ وقتی حسین همدانی میاندار بود

 تعدای از عکس های این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس

 




تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

تصاویر کمتر دیده‌شده از سردار همدانی

اینستاگرام
روحش شادوراهش پررهرو.صلوات
روحش شاد
روحش شاد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi